chrisven Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 το ενδιαφέρον δεν ειναι αυτό. το ενδιαφερον ειναι οτι το τεε διεξαγει ερευνα συγκρισης ξενων πολυτεχνειων και ΕΜΠ. οχι ξενων με ελληνικα. ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΤΕ ΘΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΝ ΟΤΙ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΙΣΑΞΙΑ ΚΑΙ ΙΣΟΔΥΝΑΜΑ ΤΜΗΜΑΤΑ.
cna Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 "Πώς να μετρήσεις τον χρόνο απαιτούμενης μελέτης φοιτητή, ανεξαρτήτως - του άν ήταν παρών στο μάθημα - του άν έχει υψηλό ή χαμηλό δείκτη ευφυΐας - του άν είναι δεκτικός στο ειδικό αντικείμενο, ή τέλος - συναρτήσει του βαθμού άγχους που τον διακατέχει" Καλή η προσπάθεια του ΤΕΕ αλλά μόνο που επιζήτησε αιτιολόγηση στον δείκτη ευφυΐας(!) του εκάστοτε φοιτητή με κάνει και ντρέπομαι που λέγομαι Έλληνας (και το λέω εν πλήρη συνείδηση). Προφανώς το διάβασμα στο σπίτι (homework το λέγαμε στα φροντιστήρια) κάπως ελέγχεται και αξιολογείται. Τέλος πάντων, τί να πεί κανείς για ένα κείμενο που κατ' αρχήν και καταρχήν δείχνει σημάδια προκατάληψης...
stayros Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Απο την εκπομπή του Πρετεντέρη, το ΕΜΠ είναι κάπου 500+ στην κατάταξη κ το περνούσαν ακομα κ πανεπιστήμια της Ταυλάνδης. Τι σύγκριση περίμενες να κάνουν; Να ευλογήσουν τα γένια τους προσπαθούν.
GP Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Σας χαιρετώ όλους. Ελπίζω επιτελούς να γίνει πράξη αυτή η αναγνώριση γιατί είναι πολλοί αυτοί που ξενύχτησαν, μόχθησαν και στερηθήκαν για το δίπλωμα τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ξενιτιά. Στην Ιταλία όπου και αποφοίτησα από πολυτεχνείο, έκαναν λόγω για διπλό master σε αυτούς που η φοίτηση ήταν συνεχόμενα πενταετής. Ο λόγος ήταν κάτι 3+1, 4+1 (και κάτι άλλοι συνδυασμοί τζόκερ….) που ισχύουν εις την αλλοδαπήν (εννοώ εκεί που παίζουν καλό ποδόσφαιρο και έχουν πολλά κάστρα !!!) Όσο για αυτό που λες stayros μπορεί και να είναι έτσι μιας και στα ευρωπαϊκά είναι πολύ πίσω, όμως το ΕΜΠ (αυτό τουλάχιστον ακούγεται) κρατάει ψηλά τον πήχη σαν επίπεδο σπουδών και έρευνας.
acnt Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 ***edit*** Διαγράφω την δημοσίευση μου καθότι δεν θα ήθελα να είναι η αρχή σε μια ατέρμονη και ανώφελη αντιπαράθεση στην οποία θα κυριαρχούν προσωπικές επιθέσεις και χαρακτηρισμοί.
erling Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 ΑΕΙ... πολλών αστέρων Απόσπασμα Οσο οξύμωρο κι αν φαίνεται, άλλο τόσο εντυπωσιακό γίνεται. Οπως εύστοχα επισημαίνει ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Χρίστος Κίττας, «σε περιόδους αναταραχής πήγαμε καλύτερα από ποτέ και πάμε όλο και καλύτερα». Σ' αυτή τη φράση συμπυκνώνεται η δυνατότητα μα κυρίως η δυναμική του ελληνικού δημόσιου Πανεπιστημίου, που όχι εξακολουθεί να βρίσκεται στις έγκυρες λίστες με τα καλύτερα Πανεπιστήμια, αλλά βελτιώνει όλο και περισσότερο τη θέση του σ' αυτές, με ορισμένα ιδρύματα μάλιστα, όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών, να κάνουν άλματα. Είναι το μόνο ανώτατο ίδρυμα που πλασάρεται στα 110 (106) πρώτα ευρωπαϊκά Πανεπιστήμια και στα 250 καλύτερα στον κόσμο (248). Είναι, όμως, αρκετά και τα υπόλοιπα ελληνικά Πανεπιστήμια που έχουν θέση στα 500 καλύτερα παγκοσμίως, με το Ε.Μ. Πολυτεχνείο να προηγείται (356η θέση). Κι όλα αυτά στη λίστα της βρετανικής εφημερίδας των «Τάιμς» που συντάσσεται κάθε χρόνο και μόλις ανακοίνωσε τις επιδόσεις του 2007. Βεβαια σύμφωνα με αυτό το site το University of Athens είναι στην 200ή θέση ενώ το NTUA στην 401η θέση.
2016 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Η μελέτη είναι συγκεκριμένη. Έχει να συγκρίνει σχολές ενός Ελληνικού Πολυτεχνείου με αντίστοιχες σχολές της Γαλλίας και της Αγγλίας. Η μελέτη έγινε στην Αθήνα και τα μέλη της επιτροπής ήταν από την Αθήνα. Τι να κάνουμε η Αθήνα έχει ένα Πολυτεχνείο. Το τμήμα ΤΕΕ της Θεσσαλονίκης ας κάνει αντίστοιχη μελέτη για την Θεσσαλονίκη. Την Πάτρα, τα Χανιά κτλ. Ιδία αποτελέσματα θα έχουμε. Υπάρχουν οι ιστοσελίδες όλων των πολυτεχνικών στην Ελλάδα σχολών μπείτε και κάνετε σύγκριση. Όλα τα προγράμματα για ίδιες σχολές είναι κατά 95% ίδια. Σήμερα όλα τα πολυτεχνεία είναι στο ίδιο περίπου επίπεδο. Ρωτάει κανείς αν έχεις τελειώσει Πάτρα, Ξάνθη ή ΕΜΠ; Έγινε μελέτη που αποδεικνύει ΠΕΡΙΤΡΑΝΑ ότι τουλάχιστον είναι ισότιμες οι ελληνικές πολυτεχνικές σχολές με της Αγγλίας και της Γαλλίας (για την Αγγλία μάλλον υπερέχουμε 50%) και εμείς αρχίζουμε μεταξύ μας να τονίζουμε τις επί μέρους διαφορές μας; Αιώνιοι Έλληνες (Αρχαία Ελλάδα, Βυζάντιο, 1821,1922, 1947-1949). Μερικοί με την παραμικρή ευκαιρία κάνου επίθεση στο επίπεδο των πολυτεχνικών σχολών. Δεν καταλαβαίνω τη σκοπιμήτητα. Για τα περί περί κοπάνας ανά εξάμηνο από φοιτητές και διδακτικό προσωπικό, ώρες καταλήψεων, ώρες απεργίας, ώρες σμίκρυνσης και αντιγραφής κτλ,κτλ. χαμένων ωρών πιστεύω ότι δεν ισχύουν. Ακόμα και πριν δυο χρόνια με τις μεγάλες καταλήψεις επεκτάθηκε το εξάμηνο μέχρι 25 Ιουλίου. Για τα υπόλοιπα για την συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών εγώ προσωπικά έχω τελείως αντίθετη εικόνα. Για τις πολυτεχνικές σχολές πάντα.
avgoust Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Για να μην έχουμε αργότερα [highlight=yellow:ecd429d23f]κίτρινες [/highlight:ecd429d23f] και [highlight=red:ecd429d23f]κόκκινες [/highlight:ecd429d23f]παρεξηγήσεις , σας υπενθυμίζω από τους κανόνες συμμετοχής τα εξής : "... ακολουθώντας τους άγραφους κανόνες της ευγένειας και της καλής συμπεριφοράς.. " " ...μη προβαίνοντας σε προσωπικούς χαρακτηρισμούς και προσβολές..." "...αποφεύγοντας οποιαδήποτε ειρωνικά σχόλια που δεν προάγουν τη συναδελφικότητα και δεν ωφελούν σε τίποτα τη συζήτηση..." Θυμίζω επίσης ότι δεν επιτρέπονται οι spam δημοσιεύσεις. Λοιπόν ας κρατήσουμε ένα επίπεδο στην κουβέντα μας παρακαλώ.
ZaXoYs Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2008 Για τα περί χαμένων ωρών να πω οτι στο T.U.C εδω και 3 χρόνια περίπου με τον νέο κανονισμό ΚΑΝΕΝΑ μάθηαμ δν θεωρείται οτι διδάχθηκε αν δεν γίνουν οι από το νλομο απαραίτητες ώρες (πχ 11 εβδομάδες δεν θυμάμαι πόσο είναι) Στην πράξη μάλιστα εφαρμόζεται (όσο και αν δεν το πιστεύουν ή το κρύβουν κάποιοι) πριν 3 χρόνια χάθηκαν τα 2/3 των μαθημάτων επειδή δεν είχαν εκπληρώσει τις ελάχιστες ώρες λόγο καταλήψεων Παρόλα αυτά το πρόγραμμα σπουδών μεταξύ ίδιων σχολών είναι ίδιο ανα την Ελλάδα αλλα΄υπάρχουν και εξαιρέσεις ... Οι Κατατάξεις είναι μεγάλο θέμα καθώς είναι πολύ σημαντικά τα κριτήρια που ισχύουν πχ σε πολλές "γνωστές" κατατάξεις έχει μεγάλο συντελεστή το μέξεθoς του πανεπιστημίου και γι'αυτό τα μικρά πολυτεχνεία/πανεπιστήμια αδικούνται Μια ενδιαφέρουσα κατάταξη με βάση την έρευνα είναι παρακάτω και συμπεριλαμβάνει και μερικά γνωστά ιδρύματα του εξωτερικού για να βγάλετε τα συμπεράσματα σας :Έχει ενδιαφέρον να δούμε τι γίνεται κα ισε άλλα πανεπιστήμια πχ Χαροκόπειο που δεν ακούγοντια τόσο πολύ ... ενώ διάλογος για το θέμα γινεται εδώ : http://greekuniversityreform.wordpress.com/2007/10/20 Όλσ συτά που λέμε είναι ίσως αερολογίες χωρίς ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ,το θετικό είναι οτι τα ελληνικά ιδρύματα θα αναγκαστούν να την κάνουν αργά η γρήγορα αν θέλουν να λαμβάνουν χρηματοδότηση....
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2008 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 2 , 2008 Τελείωσα στο ΑΠΘ το 1993 και θα σας πω μερικές "αλήθειες" όπως τις έζησα εκείνη την εποχή στο συγκεκριμένο πανεπιστημιακό ίδρυμα. Αλλού και σ' άλλη εποχή μπορεί να ήταν διαφορετικά τα πράγματα. _ Χαμένες ώρες μαθημάτων άπειρες που ποτέ δεν αναπληρώθηκαν. Τουλάχιστον όχι όλες. _ Χαμένες εξεταστικές και διπλές εξεταστικές. Τον Ιούνιο του 1992 δεν ορκίστηκε κανείς γιατί δεν έγινε η εξεταστική. Το Σεπτέμβριο του 1992 η εξεταστική ήταν διπλή, αυτή του Ιουνίου και αυτή ολόκληρου του έτους. Φανταστείτε τι γινόταν! _ Σκονάκια "σύννεφο" αλλά όταν έχεις να δώσεις μαθηματικά ΙΙΙ με 20 είδη διαφορικών εξισώσεων τι να κάνεις. Λες και αν τις χρειαστώ δε θα ανοίξω βιβλίο. Συνέβαινε βέβαια και το αντίθετο. Φέρε ό,τι βιβλία και ό,τι σημειώσεις θέλεις. Αν καταφέρεις να γράψεις 3, ολογράφως τρία, περνάς το μάθημα. Αποχετεύσεις με τον Χατζηαγγέλου. Έγραψα 3 και πέρασα το μάθημα. ήμουν μέσα στο 10% που το κατάφερα. Το υπόλοιπο 90% κοβόταν. _ Καθηγητές, μεγάλα ονόματα στην διεθνή επιστημονική κοινότητα που όμως δεν ήξεραν τι θα πει διδασκαλία γιατί ασχολούνταν μόνο με συγγραφή άρθρων και έρευνα. Παράδειγμα, για να μιλάμε και με ονόματα, ο αείμνηστος Παναγιωτόπουλος των σιδηρών κατασκευών. _ Φοιτητές που ποτέ δεν πατούσαν και εμφανίζονταν μόνο στις εξετάσεις. Παράδειγμα ο ίδιος. Αριθμητική ανάλυση δεν πάτησα παρά μόνο στο πρώτο μάθημα όταν διαπίστωσα ότι το μάθημα δεν με ικανοποιούσε και διάβασα 48 ώρες πριν τις εξετάσεις παίρνοντας ένα 8. _ Εγκαταστάσεις άθλιες. Αίθουσες διδασκαλίας χωρίς οπτικοακουστικό εξοπλισμό, αδύνατο να παρακολουθήσεις τον διδάσκοντα λόγω απόστασης, ήθελες κιάλια για να βλέπεις στον πίνακα, υπερπληθώρα φοιτητών. Στο εργαστήριο Η/Υ αντί να έχουμε PC με 8086 ή Μac είχαμε τα sinclair QL ή κάπως έτσι γιατί αυτά πουλούσε το μαγαζί της συζύγου του καθηγητή πληροφορικής του ΑΠΘ κου Φραγκάκη. _ Σύμβουλος καθηγητής όπως υπάρχει στην Αγγλία για κάθε φοιτητή; Τι είναι αυτό; Ο καθένας είναι μόνος του και πέφτει κατευθείαν στα βαθιά. Δε θα σε πάρει κανένας απ' το χεράκι, κανένας δε θα σε βοηθήσει (μιλάω για την πλειοψηφία των φοιτητών). Το αποτέλεσμα, το 50% πνίγεται και το άλλο 50% (τα ποσοστά είναι τυχαία) μαθαίνει να κολυμπά μόνο του και μαθαίνει να αντιμετωπίζει τα δύσκολα. Γιατί νομίζετε τόσοι Έλληνες που πάνε στο εξωτερικό για διδακτορικό τα καταφέρνουν και διαπρέπουν. Αν πας στο Imperial College μετά από το ελληνικό ΑΕΙ και δεις τα κτήρια, τη μέριμνα για τον φοιτητή, το όλο σύστημα, θα σου φανεί παιχνιδάκι. Συμπέρασμα δικό μου: Στην Ελλάδα όλα λειτουργούν με βάση το φιλότιμο και δεν υπάρχει μέριμνα για τον αδύναμο*. Αυτό είναι γενικό και δεν αφορά μόνο τα πανεπιστήμια. * Στην λέξη "αδύναμος" βάλτε ότι θέλετε από τον σωματικά αδύναμο πχ τυφλό, ανάπηρο κ.λπ., τον ψυχικά αδύναμο λόγω χαρακτήρα, οικογενειακών προβλημάτων κ.λπ., τον μη έχοντα οικονομική άνεση για να σπουδάσει μακριά απ' το σπίτι του, τον μη έχοντα γνωριμίες με καθηγητές για να έχει όταν το χρειαστεί άλλη αντιμετώπιση, το παιδί που δεν τα παίρνει τόσο εύκολα όσο άλλοι τα γράμματα και θέλει ενισχυτική διδασκαλεία κλπ κλπ κλπ.
Recommended Posts