gio Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Εστω οτι θα αναγνωριστει master μεταπτυπιακο σε όλους...ποια η διαφορα μας στην ελληνικη αγορα; Αφου όλοι θα έχουμε (φυσικα θα διαφερει η ειδικευση) απο ενα τετοιο τιτλο. Σε δημοσιο να θελεις να μπεις ολοι θα έχουν, σε ιδιωτικο τομεα δεν παιζει καποιο ιδιαιτερο ρολο, ισως στο εξωτερικο! Link to comment Share on other sites More sharing options...
CVENG Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 θελω να θιξω ενα θεμα με τους μηχανικους του εξωτερικου: ειναι γνωστο οτι σε πολλες χωρες η 5ετης σπουδη αναγνωριζεται ως bachelor με master. αυτο συν το γεγονος οτι (απο γνωστους μου) ειναι σχετικα πιο ευκολο σε πολλα απο αυτα τα πολυτεχνεια-κολλεγια (και δεν μιλαω για imperial) να βγαλεις υψηλο βαθμο,δεν ειναι μεγαλη αδικια για τους των ελληνικων πολυτεχνειων? οποτε καταφευγοντας στο εξωτερικο τι πετυχαινει καποιος(κυριως για αυτους που εχουν ως κυριαρχο στοχο το δημοσιο,γιατι στον ιδιωτικο τομεα δεν παιζουν τοσο ρολο τα κατω): 1.5 χρονια bachelor+master(αυτο συνεπαγεται οτι ενας φοιτητης ελληνικου πολυτεχνειου ''χανει'' 1 με 2 χρονια επιπλεον σε σπουδες) 2.επαρκεια ξενης γλωσσας 3.συνηθως υψηλο βαθμο γενικοτερα 'δημοκρατια' (εδω γελαμε) και ελευθερη αγορα εχουμε ο καθενας μπορει να αποκτησει με καποιο 'τιμημα' οτι σπουδες θελει.ας πουμε οτι ειναι δεκτο. αλλα αυτη η καταφορη αδικια που ανεφερα δεν απασχολει κανεναν απο τους ιθυνοντες? δηλαδη με αλλα μετρα και σταθμα θα κρινονται οι κατα τα αλλα 'ισαξιοι' μηχανικοι? οι κυριοι του ΣΠΜΕ εχουν καποια θεση σε αυτο το θεμα? Τα 5 χρονια απο που βγαινουν ?? Υποψιν, Bachelor (BEng / BSc) = 3 χρονια ΜSc = 1 ετος MEng = 4 χρονια (αναγνωριζεται ως Μαστερ) Επισης να προσθεσω, οτι οι περισσοτεροι φοιτητες, ναι οντως κυνηγανε βαθμους εξω πηγαινοντας σε πανεπιστημια "της πλακας" αλλα οταν επιστρεφουν κολλανε για παντα στο Δικατσα-Δοαταπ ή εως οτου θελησει ο εκαστοτε καθηγητης / βαθμολογητης να τους περασει μετα απο τη Χιοστη φορα που θα εχουν δωσει το μαθημα σε ελληνικο πανεπιστημιο, αντιγραφοντας την εργασια αλλα και κατα την διαρκεια των εξετασεων. Τεσπα, οπως και να εχει, η ουσια ειναι μια, ακομα και ενας απο το εξωτερικο με καλυτερο βαθμο απο μηχανικους που σπουδασαν ελλαδα δεν μπορει να αναμετρηθει μιας που 9 στους 10 δεν ξερουν τι τους γινεται. Μου ειχε τυχει περιπτωση μηχανικος με καλο βαθμο (2.1 πτυχιο, σαν να λεω πανω απο 7.5 εδω) απο Αγγλια να με ρωτησει ΑΝ στα υποστηλωματα βαζουμε συνδετηρες ??? Ε Λ Ε Ο Σ !!!!!!!! Και μετα αναρωτιομαστε γιατι επεσε το ταδε κτιριο ?? Χαχαχαχαχα Link to comment Share on other sites More sharing options...
iovo Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 H προσέγγιση των πανεπιστημιακών είναι για μένα Σολομώντια λύση και αναποφεύκτη, γιατί λόγω της Ευρωπαικής ένωσης πρέπει να δημιουργηθεί κοινός τρόπος αξιολόγησης των πτυχίων τύπου Bachellor - Master που προέρχονται από το Αγγλοσαξονικό - Αμερικάνικο εκπαιδευτικό σύστημα, και των διπλωμάτων 5ετούς (και άνω πολλές φορέςς) ενιαίου κύκλου φοίτησης που προέρχονται από το κεντροευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα. Το θέμα δεν είναι νέο έχουν παρθεί και στο παρελθόν τέτοιες αποφάσεις από τις συνόδους των πρυτάνεων αλλά το θέμα δεν προχώρησε. Κάτω από το ίδιο πρίσμα κορυφαία πανεπιστήμια και πολυτεχνικές σχολές (Βλ Berkeley, Imperial) στον κόσμο προχώρησαν στην υποχρεωτική παρακολούθηση 4 ων ετών σπουδών στα ιδρύματά τους. Το θέμα είναι ότι και πάλι δεν μπορούμε δυστυχώς να παραδειγματιστούμε από ανάλογες πρακτικές χωρών που αντιμετωπίζουν το ίδιο θέμα με εμάς δηλαδή Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία ... Αλήθεια οι χώρες αυτές που κατα γενική ομολογία έχουν καλό εκπαιδευτικό σύστημα τι κανανε με το θέμα πως το αντιμετωπίσανε? (αν είναι καποιο μέλος του forum απο εκεί ας μας διαφωτίσει) Γιατί εμείς σπέυδουμε πάλι να μπαλωσουμε ένα πρόβλημα και όχι να το μεταρρυθμίσουμε? Για μενα η λύση ήταν αυτή που έδωσε το ΕΜΠ επί εποχής Ξανθόπουλου που μετέφρασε τον τίτλο του ΜΔΕ σε PDS (post graduate degree of specialization in...) και διασφάλισε έτσι τις υψηλής ποιότητας 5ετείς σπουδές των πολυτεχνείων. Αλήθεια σε μια ενδεχόμενη αναγνώριση αυτής της ισοτιμίας κάποιος που έχει αποκτήσει και ΜΔΕ σε 5+1 ή 5+2 χρόνια στην Ελλάδα πώς θα λέγεται, ή με τι θα ισοτιμεί το μεταπτυχιακό του? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Ερώτηση: Στο εξωτερικό, Αγγλία - ΗΠΑ, έχουν πάνω από 5 χρόνια σπουδών; Έχω την εντύπωση πως όχι. Μετά ακολουθεί το διδακτορικό. Μάστερ μπορείς να πάρεις μόνο σ' άλλο αντικείμενο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sundance Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Τεσπα, οπως και να εχει, η ουσια ειναι μια οτι αυτοι απο το εξωτερικο εχουν το 1ο λογο οσον αφορα το δημοσιο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sundance Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 H προσέγγιση των πανεπιστημιακών είναι για μένα Σολομώντια λύση και αναποφεύκτη, γιατί λόγω της Ευρωπαικής ένωσης πρέπει να δημιουργηθεί κοινός τρόπος αξιολόγησης των πτυχίων τύπου Bachellor - Master που προέρχονται από το Αγγλοσαξονικό - Αμερικάνικο εκπαιδευτικό σύστημα, και των διπλωμάτων 5ετούς (και άνω πολλές φορέςς) ενιαίου κύκλου φοίτησης που προέρχονται από το κεντροευρωπαϊκό εκπαιδευτικό σύστημα. Το θέμα δεν είναι νέο έχουν παρθεί και στο παρελθόν τέτοιες αποφάσεις από τις συνόδους των πρυτάνεων αλλά το θέμα δεν προχώρησε. Κάτω από το ίδιο πρίσμα κορυφαία πανεπιστήμια και πολυτεχνικές σχολές (Βλ Berkeley, Imperial) στον κόσμο προχώρησαν στην υποχρεωτική παρακολούθηση 4 ων ετών σπουδών στα ιδρύματά τους. Το θέμα είναι ότι και πάλι δεν μπορούμε δυστυχώς να παραδειγματιστούμε από ανάλογες πρακτικές χωρών που αντιμετωπίζουν το ίδιο θέμα με εμάς δηλαδή Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία ... Αλήθεια οι χώρες αυτές που κατα γενική ομολογία έχουν καλό εκπαιδευτικό σύστημα τι κανανε με το θέμα πως το αντιμετωπίσανε? (αν είναι καποιο μέλος του forum απο εκεί ας μας διαφωτίσει) Γιατί εμείς σπέυδουμε πάλι να μπαλωσουμε ένα πρόβλημα και όχι να το μεταρρυθμίσουμε? Για μενα η λύση ήταν αυτή που έδωσε το ΕΜΠ επί εποχής Ξανθόπουλου που μετέφρασε τον τίτλο του ΜΔΕ σε PDS (post graduate degree of specialization in...) και διασφάλισε έτσι τις υψηλής ποιότητας 5ετείς σπουδές των πολυτεχνείων. Αλήθεια σε μια ενδεχόμενη αναγνώριση αυτής της ισοτιμίας κάποιος που έχει αποκτήσει και ΜΔΕ σε 5+1 ή 5+2 χρόνια στην Ελλάδα πώς θα λέγεται, ή με τι θα ισοτιμεί το μεταπτυχιακό του? οπως το αντιλαμβανομαι (και απο παλιοτερη συζητηση με τον τοτε προεδρο της σχολης των πολιτκων μηχανικων του ΕΜΠ) δεν προκειται να τεθει θεμα 3ετους φοιτησης στα ελληνικα πολυτεχνεια.ΑΠΛΑ στην υποχερωτικη 5ετη φοιτηση πλεον θα εχεις και το master. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sundance Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Ερώτηση:Στο εξωτερικό, Αγγλία - ΗΠΑ, έχουν πάνω από 5 χρόνια σπουδών; Έχω την εντύπωση πως όχι. Μετά ακολουθεί το διδακτορικό. Μάστερ μπορείς να πάρεις μόνο σ' άλλο αντικείμενο. ειμαι σχεδον βεβαιος οτι ειναι ετσι οπως τα λες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sundance Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Ακόμα και με master από το εξωτερικό αν δεν κάνεις εξίσωση πτυχίου με κάποιο από τα ελληνικά πανεπιστήμια θα εγγραφείς στο ΤΕΕ αλλά δεν θα έχεις πλήρη επαγγελματικά δικαιώματα. Θα έχεις έναν τίτλο τύπου "Δομοστατικός Πολιτικός Μηχανικός", χωρίς δικαίωμα υπογραφής για όλες τις μελέτες. κατ'αρχας μιλαμε γι'αυτους που παιρνουν master. οταν λες δεν εχουν πληρη επαγγελματικα δικαιωματα τι εννοεις και πως επηρεαζει αυτο τη μοριοδοτηση τους στο δημοσιο?απ'οσο ξερω η μοριοδοτηση βασει ΑΣΕΠ εινα ιδια με αυτους των ελληνικων πολυτεχνειων. επαναλαμβανω οτι η κουβεντα μου,εχει να κανει συγκεκριμενα με το δημοσιο και οχι για τον ιδιωτικο τομεα.ας μην αποκλινουμε απο τον σκοπο της κουβεντας που ειναι ξεκαθαρος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
theo Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Στην Ελλαδα απ οτι καταλαβα ισχυει το εξης: Οταν θελουμε να αλλαξει κατι και δε γινεται κανουμε ολοκληρες συζητησεις και φασαρια γιατι π.χ τα πτυχια των πολυτεχνειων να μην εξισωθουν με master οταν στη εξωτερικο η 5ετης φοιτηση=master.. Oταν παλι αποφασιζεται και εκπληρωνεται το χρονιο αιτημα των αποφοιτων των Ελληνικων Πολυτεχνειων να εξισωθουν τα πτυχια τους με master φερνετε παλι τη καταστροφη και λετε γιατι γινεται αυτο και γιατι να μπειτε στο ιδιο μετρο συγκρισης με τους αντιστοιχους του εξωτερικου.?? Τελικα αποφασιστε τι θελετε.?? Πρεπει να καταλαβουμε ολοι μας οτι σιγα σιγα τα πραγματα παιρνουμε το δρομο τους: 1)5ετης φοιτηση=master στην Ελλαδα 2)Λυση στα επαγγελματικα δικαιωματα των περισσοτερων Τ.Ε.Ι και εξισωση τους με τα Ελληνικα Πανεπιστημια(π.χ Πολιτικος Δομικων Εργων=Πολιτικος Μηχανικος Α.Ε.Ι) 3)Χορηγηση επαγγελματικων δικαιωματων των Κ.Ε.Σ ισοτιμα μ αυτα του πανεπιστημιου(αυτα που λειτουργουν σαν παραρτηματα ξενων πανεπιστημιων) Ειναι μερικα απο τα σημαντικα θεματα που θα ψηφιστουν ως το τελος του 2008 στη Βουλη και ετσι βολευονται ολοι ωστε κανεις να μην εχει παραπονο γιατι ναι μεν αυτο με την εξισωση master να μην ενδιαφερει τους ιδιωτες μηχανικους αλλα ενδιαφερει σημαντικα τους μηχανικους του δημοσιου που δεν ειναι και λιγοι .. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iovo Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Μάρτιος 25 , 2008 Ερώτηση:Στο εξωτερικό, Αγγλία - ΗΠΑ, έχουν πάνω από 5 χρόνια σπουδών; Έχω την εντύπωση πως όχι. Μετά ακολουθεί το διδακτορικό. Μάστερ μπορείς να πάρεις μόνο σ' άλλο αντικείμενο. Τα καλά Πολυτεχνεία (βλ Berkeley, Imperial) έχουν πλέον 4 χρόνια υποχρεωτικά που οδηγούν σε M.eng ή M.sc ανάλογα με το αντικείμενο των σπουδών. theo είναι πολύ σωστή η τοποθέτηση σου και την δέχομαι αλλά αυτή ήταν και η άποψη μου από τότε που ξεκίνησε το θεμα το 2001. Ναι το βασικό αίτημα ήταν πάντα (και είναι) η ισοτιμία των Διπλωμάτων με Master αλλά το θέμα είναι πώς θα γίνει αυτό. Αρκεί να βγούμε και να πουμε Διπλώματα = Master και να αγνοήσουμε όλα τα προβλήματα που θα προκύψουν ή να προχωρήσoυμε σε πλήρη εξορθολόγιση του εκπαιδευτικού συστήματος των Πολυτεχνείων σύμφωνα με τις πετυχημένες πρακτικές του εξωτερικού ένθεν και ένθεν ? Δεν νομίζω ότι η λύση είναι απλά στα "βαφτίσια" του πτυχίου για να είναι όλοι ευχαριστημένοι. Είδατε εσείς καμμιά μελέτη ολοκληρωμένη καμμία πρόταση συγκροτημένη και ορθολογιστική? Προσωπική μου άποψη ήταν και είναι να αναγνωριστεί η ισοτιμία των διπλωμάτων με master χωρίς την κατάργηση του διπλώματος ώς τίτλου. Περαιτέρω να γίνει το ίδιο με το πτυχίο των TEI για το Bachelor και να τους δωθεί η δυνατότητα να εισαχθούν στο 7ο εξάμηνο των αντίστοιχων πολυτεχνειακών σπουδών αντί του εξαμήνου της πρακτικής τους (και όχι στο 3ο χρωστώντας όλα τα μαθήματα όπως γίνεται τώρα) για να μπορέσουν να συνεχίσουν προς την λήψη του διπλώματος. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts