Μετάβαση στο περιεχόμενο

Iσοτιμία διπλώματος πολυτεχνίου με master


sundance

Recommended Posts

Οχι ομως να ζητάμε να αναγνωρισθεί το πτυχίο του Πολυτεχνείου ως bachelor και MSc και ταυτόχρονα να συνεχίζεται η επίθεση κατά των ΤΕΙ. Γιατί αυτό είναι υποκρισία. Μέχρι σήμερα το ΤΕΕ είχε ως βασικό επιχείρημα ότι τα 5 χρόνια δεν εξισώνονται με τα 3.5 η' τα 4. Τώρα έρχεται -τελείως συμφεροντολογικά- να πει "οκ. αναγνωρίστε μας τα 5 οτι ειναι και βασικο πτυχιο και μεταπτυχιακο" ????

 

Αντιλαμβάνομαι και συμφωνώ απόλυτα με αυτό που λέτε για τα ξένα πανεπιστήμια και ιδρύματα, αλλά η υποκρισία του ΤΕΕ είναι χωρίς όριο και έχει εκτεθεί ανεπανόρθωτα στην ελληνική κοινωνία.

Τόσα χρόνια αναγνωρίζει "ελαφρα τη καρδία" τα αμφιβόλλου ποιότητας ξένα ιδρύματα (και ξέρετε πολύ καλά ότι πολλοί από δαύτους είναι παντελώς άσχετοι) ενώ παράλληλα προσπαθεί με κάθε τρόπο να απαξιώσει τα Ελληνικά ιδρύματα (ΤΕΙ).

 

Ειμαι απολύτως βέβαιος, πως αν τα ΤΕΙ μετονομαστούν και εξελιχθούν σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια 4 ετους φοίτησης, τύχουν ΙΣΗΣ χρηματοδότησης με τα ΑΕΙ και μπορούν να οργανώσουν μεταπτυχιακά, σε ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ χρονικό διάστημα θα έχουν να παρουσιάσουν (και ήδη το κάνουν) αποτελέσματα ίσως και ανώτερα απο κάποια ΑΕΙ της χώρας.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 403
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Φιλε Γιωργο μιας και ανοιγεις ενα θεμα το οποιο εχει χιλιοειπωθει μπορεις μονο να μου πεις με ποιον τροπο τα ΤΕΙ απο 2ετους δειαρκειας σχολες ως ΚΑΤΕΕ εφτασαν τα 4 χρονια??????Δηλαδη επειδη καθε λιγο και λιγακι και χωρις καμμια συννενοηση με το ΥΠ. Παιδειας οι καθηγητες των σχολων σας (ναι αυτοι που διδασκανε χωρις να ειναι κατοχοι διδακτορικου,πολλες φορες με ενα απλο πτυχιο) αποφασιζαν να αυξανουν τον χρονο φοιτησης θα πρεπει να γινετε και ΑΕΙ????

Link to comment
Share on other sites

...Ειμαι απολύτως βέβαιος, πως αν τα ΤΕΙ μετονομαστούν και εξελιχθούν σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια 4 ετους φοίτησης, τύχουν ΙΣΗΣ χρηματοδότησης με τα ΑΕΙ και μπορούν να οργανώσουν μεταπτυχιακά, σε ΠΟΛΥ ΛΙΓΟ χρονικό διάστημα θα έχουν να παρουσιάσουν (και ήδη το κάνουν) αποτελέσματα ίσως και ανώτερα απο κάποια ΑΕΙ της χώρας.

Δεν διαφωνώ, αλλά τότε τα ΤΕΙ δεν έχουν λόγω ύπαρξης κατά τη γνώμη μου. Αναφέρομαι σε τμήματα των ΤΕΙ των οποίων αντίστοιχα υπάρχουν στα ΑΕΙ.

Link to comment
Share on other sites

εσύ [highlight=red:d10c0cf7cc]thodoris 1982[/highlight:d10c0cf7cc] θέλεις (η μάλλον απαιτείς)απο μηχανικός παραγωγής να γίνεις μηχανολογος μηχανικος και φωνάζεις για τους ΤΕΙτζήδες??? Δηλαδή άλλο σπούδασες και 'αλλο θες να είσαι.........ότι να΄ναι...3 λαλλούν και 2 χορεύουν....

Link to comment
Share on other sites

Οι Μηχανικοί Παραγωγής είναι η μία από τις κατευθύνσεις που μπορούν να ακολουθήσουν οι Μηχανολόγοι Μηχανικοί.

Το θέμα των επαγγελματικών δικαιωμάτων τους συζητείται αλλού.

Link to comment
Share on other sites

Καλά βρε thodoris, τι επιχειρήματα ειναι αυτά ? Πήγες πίσως στα ΚΑΤΕΕ της δεκαετίας του 70' ? μήπως να πάμε τότε και λίγο πιο πίσω στα χρόνια του μικρού πολυτεχνείου οι απόφοιτοι του οποίου πολλές φορές ήταν ισάξιοι ή και καλύτεροι εκείνων του Πολυτεχνείου ? ή μήπως να εξετάσουμε το 6τάξιο γυμνάσιο ? Έχει νόημα να μιλάμε 40 χρόνια μετά για τα ΚΑΤΕΕ ?

 

Τα ΤΕΙ σήμερα ουδεμία σχέση έχουν με τα ΚΑΤΕΕ, είναι Ανώτατα Ιδρύματα 4ετους φοίτησης, και οι καθηγητές τους πλέον είναι κάτοχοι διδακτορικών διπλωμάτων. Επίσης ΔΕΝ έχουν τη χρηματοδότηση των πανεπιστημίων (1:9 αν δεν κάνω λάθος) και παρ' ολα αυτά, παρ' όλο τον πόλεμο τα καταφερνουν.

anyway όμως ξεφεύγουμε από το θέμα μας το οποίο είναι το εξής :

 

Δεν μπορεί να έρχεται το ΤΕΕ και να λέει αυτές τις αρλούμπες ενώ τόσα χρόνια υποστήριζε πως ο 5ετης κύκλος σπουδών δεν εξισώνεται με τα 3,5 ή 4 χρόνια (ασχέτως αν για τα ξένα ιδρύματα το δεχόταν μια χαρά...).

 

Θα συμφωνήσω εν μέρει με τον συνάδελφο που είπε ότι πιθανόν να μην χρειάζεται να υπάρχουν αλληλοκαλυπτόμενες σχολές. Ομως έτσι κι αλλιώς, χιλιάδες έλληνες φέυγουν πια για να σπουδάσουν μηχανικοί στο εξωτερικό. Αυτό ειναι δεδομένο. Η υπερπληθώρα αποφοίτων Ανώτατης Εκπαίδευσης δηλαδη θα υπάρχει έτσι κι αλλιώς με μικρές αυξομειώσεις. Και ειναι γελοίο εως θλιβερό να μην αναγνωρίσουμε στα δικα μας Ιδρύματα αυτό που αναγνωρίζουμε στα ξένα.

 

Για τα ΤΕΙ μια λύση υπαρχει. Η εξέλιξή τους σε Τεχνολογικά Πανεπιστήμια. Η άλλη λύση είναι να κλείσουν όπως ειπε και ο φίλος με το 80% των υποψηφίων να φύγει στο εξωτερικό. Ισως η σταδιακή συγχώνευση τους με τα Πολυτεχνεία ειναι επίσης μια λύση χωρίς διακρίσεις και συντεχνιακά συμφέροντα ομως.

 

Τώρα το ΤΕΕ και τα Πολυτεχνεία εγκαταλείπουν τους επι χρόνια ισχυρισμούς τους και πλέον δέχονται οι σπουδές τους να αναγνωρίζονται ως πτυχίο + Μαστερ. Δεν θα σταθώ στο αν αυτό ειναι επιβεβλημένο πια λόγω Ε.Ε. θα σας ρωτήσω μόνο, τόσα χρόνια που επικαλείστε τον 5ετές κύκλο σπουδών υποκρινόσασταν ? Πως σήμερα έρχεστε και λέτε οκ, θέλουμε να μας αναγνωρίσετε ως master ? 2 μέτρα και 2 σταθμά ?

 

Γιαυτό πλέον όλο και περισσότεροι ζητάνε και ζητάμε να καταργηθεί το ΤΕΕ, διότι πιο υποκριτικός και παρακρατικός θεσμός σε θέματα παιδείας δεν υπήρξε. Τόσα χρόνια το ΤΕΕ είχε τη δυναμη. Το ΤΕΕ είχε το πάνω χέρι σε θέματα Ανωτατης Εκπαίδευσης και επαγγελματικών δικαιωμάτων. Αυτό πάγωνε τα Προεδρικά Διατάγματα. Ε, λοιπόν το ΤΕΕ απέτυχε. Αφού είχε τόση δύναμη (και έχει) και ΔΕΝ κατάφερε να βρει μια λύση για την Ανώτατη Eκπαίδευση (30 χρόνια χωρις επαγγ. δικαιώματα) να καταργηθεί πρώτα αυτό και μετά βλέπουμε ;) .

Link to comment
Share on other sites

Πάντως το θέμα δεν είναι τόσο οι απόφοιτοι εξωτερικού αλλά κάτι ιδιωτικά παν/μεια που πάνε να κάνουνε. Και κάτι που δεν καταλαβαίνω: Ενας μηχανικός από ΕΜΠ θεωρείται καλύτερος απο έναν απόφοιτο του Delft πχ;

Link to comment
Share on other sites

Τα ΑΤΕΙ πλέον δεν έχουν σχέση με τους λόγους για τους οποίους ιδρύθηκαν οι "πρόγονοι" τους, τον ενδιάμεσο ρόλο στην παραγωγική διαδικασία μεταξύ μηχανικού ΑΕΙ και μαστόρων. Εφόσον η πορεία τους είναι να εξισωθούν με τα αντίστοιχα τμήματα των ΤΕΙ, παύουν κατά τη γνώμη μου να έχουν λόγο ύπαρξης.

 

Αν το ζήτημα είναι η αύξηση των θέσεων των μηχανικών στα Ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα όπως έχουν γίνει όλα πλέον (ΑΕΙ και ΑΤΕΙ) τότε ας κλείσουν τα ΑΤΕΙ και ας αυξηθούν οι θέσεις στα ΑΕΙ.

Υπάρχει τέτοιο έλλειμμα μηχανικών στην Ελληνική κοινωνία; Μάλλον όχι καθότι είμαστε η χώρα με τη μεγαλύτερη αναλογία μηχανικών στον πληθυσμό στην Ε.Ε.!

 

Γιατί τότε φεύγουν στο εξωτερικό για σπουδές ένα σωρό παιδιά; Γιατί στην Ελληνική κοινωνία παίζουν πολύ μεγάλο ρόλο οι "τίτλοι", πάρε παιδί μου το πτυχίο και αχρείαστο να είναι, θα πει η κλασική Ελληνίδα μαμά στο παιδί της. Γιατί είναι πιο εύκολο να μπεις σε μια σχολή και να πάρεις το πτυχίο στο εξωτερικό από ό,τι στην Ελλάδα. Γιατί ενίοτε είναι και πιο οικονομικό!

Και τι πρέπει να κάνουμε λοιπόν;

Να δημιουργήσουμε "άπειρες" θέσεις στα Ελληνικά ΑΕΙ για να μπαίνουν όλοι;

 

Με την τάση και την επιδίωξη των ΤΕΙ να εξισωθούν με τα ΑΕΙ χάνεται ο "ενδιάμεσος κρίκος" στην παραγωγή. Ποιος θα κληθεί να πληρώσει το κενό, οι απόφοιτοι των ΙΕΚ; Μου θυμίζει ένα στρατό με στρατιώτες και αξιωματικούς χωρίς υπαξιωματικούς. Ένα πανεπιστήμιο με καθηγητές και φοιτητές χωρίς λέκτορες και επίκουρους καθηγητές. Ένα σχήμα διοίκησης με γενικούς διευθυντές και εργαζόμενους χωρίς τμηματάρχες και τομεάρχες.

Link to comment
Share on other sites

Νομίζω πως πραγματικά το Ίδρυμα ουσιαστικά παίζει δευτερεύοντα ρόλο. Σημασία έχει πόσο ο καθένας αγαπά και ενδιαφέρεται γιαυτό που σπουδάζει και κυριως πόσο ασχολείται με την επιστήμη του αφου πάρει το πτυχίο του και μετά. Η αλήθεια είναι ότι με το που τελειώνουν τις σχολές οι φοιτητές είτε ΤΕΙ είτε ΑΕΙ, λίγα πράγματα μπορούν να κάνουν... Στις σχολές αποκτούς τις βάσεις. Το σχολείο αρχίζει ξανα στη δουλειά (και το διάβασμα επίσης ξανά για μερικους ;) )

Link to comment
Share on other sites

Αν θυμάμαι καλά από την αρχαία μας ιστορία, κάποιος είχε πει στον Θεμιστοκλή ότι δε θα γινόταν αυτός που ήταν αν δεν είχε γεννηθεί στην Αθήνα.

Τότε εκείνος απάντησε στο συνομιλητή του ότι ίσως έχει δίκιο αλλά και εκείνος (ο συνομιλητής του) δε θα γινόταν Θεμιστοκλής αν απλώς είχε γεννηθεί στην Αθήνα.

 

Κάνοντας την αναλογία και το ίδρυμα που φοιτά κανείς παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλο και οι ικανότητες και η αγάπη για την επιστήμη παίζουν σημαντικό ρόλο. Πιστεύω ότι αν κάποιος έχει τις ικανότητες και την αγάπη για τις επιστήμες έχεις πολλές πιθανότητες να εισαχθεί και σε ένα καλό και φημισμένο ίδρυμα χωρίς αυτό να είναι απόλυτο. Το καλό πανεπιστήμιο θα δώσει στον φοιτητή ισχυρότερες βάσεις και περισσότερες ευκαιρίες για να αναπτύξει τις δυνατότητές του.

Σκεφτείτε μόνο το εξής. Αν δεν ήταν έτσι θα γινόταν ο χαμός που γίνεται για να περάσουν οι υποψήφιοι φοιτητές στα πιο διάσημα πανεπιστήμια του κόσμου; Δεν αναφέρομαι μόνο στην Ελλάδα αλλά και στις ΗΠΑ και σ' όλο τον κόσμο.

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.