Μετάβαση στο περιεχόμενο

Κατάργηση υφισταμένου δημοτικού δρόμου εκτός σχεδίου


Recommended Posts

Γειά σας,

παρακαλώ να με διαφωτίσετε σχετικά με τα κάτωθι:

Έχουμε μία ιδιοκτησία 243στρ εντός Νατούρα αποτελούμενη από δύο γήπεδα που διασχίζει δημοτική οδός (κατά δήλωση του Δημάρχου). Αυτή δεν συνδέει οικισμούς αλλά διασχίζει ένα νησάκι λιμνοθάλασσας και συνδέει δύο παραλίες. Οι ιδιοκτήτες ζητούν κατάργηση αυτού και χάραξη νέου περιμετρικά της ιδιοκτησίας τους,προκειμένου να μεγιστοποιήσουν το συντ. Δόμησης και συνεννώνοντας τα δύο γήπεδα να κτίσουν Ξενοδοχείο.

Ο Δήμαρχος θέλοντας άλλοθι ζητά γνωμοδότηση του τοπικού συμβουλίου και μετά του Δημοτικού συμβουλίου ώστε να γνωμοδοτήσει θετικά!!! Πως μπορούμε να φρενάρουμε την κατάργηση? ΄Ποιά είναι η σχετική νομοθεσία περί δρόμων? Ποιός αποφασίζει?Που πρέπει να απευθυνθούμε?

Link to comment
Share on other sites

Ο δρόμος εφ' όσον δεν ενώνει οικισμούς και δεν είναι ο κύριος δρόμος ένωσης μεταξύ των, δεν είναι δημοτικός αλλά αγροτικός.

Λες πιο κάτω:Πως μπορούμε να φρενάρουμε την κατάργηση?

Μα αν κατάλαβα καλά εσείς θέλετε να τον καταργήσετε κι όχι να φρενάρετε την κατάργηση ή κάνω λάθος? Δες στους χάρτες της ΓΥΣ αν υπάρχει εκεί (συνήθως είναι μια διακεκομμένη γραμμή). Μάθε απο τον κόσμο και τους ιδιοκτήτες της περιοχής πόσα χρόνια είναι εκεί ο δρόμος.

Διάβασε ότι συμβόλαια έχεις και δες αν αναφέρουν τον δρόμο. Τέλος αν ο ιδιοκτήτης με τα 243 στρέματα λέει ότι ο δρόμος ανοίχθηκε μέσα στην ιδιοκτησία του έστω και με την συναίνεσή του μπορεί να τον μετατοπίσει.

Κάνε αυτή την έρευνα και μετά άλλαξε το παιχνίδι. Πέταξε την μπάλα στον Δήμαρχο. Κλείστε τον δρόμο και αφήστε τον Δήμαρχο με το Δημοτικό συμβούλιο να τρέχουν να βρούν την σχετική νομοθεσία πώς να τον ανοίξουν.

Απλά!

Link to comment
Share on other sites

Είναι η πρώτη φορά που χρησιμοποιώ το φορουμ. Μάλλον δεν έγινα σαφής. Το οικόπεδο δεν μας ανήκει. Είμαστε πολίτες που προσπαθούμε να σώσουμε το οικοσύστημα της Λιμνοθάλασσας. Οι ιδιοκτήτες με βοηθό το Δήμαρχο προσπαθούν να γεμίσουν το φάκελλο για το ΥΠΕΧΩΔΕ.

Για να πληρούν τους όπρους του ΠΔ 43/02 για ξενοδοχείο πρέπει να συννενώσουν τα δύο οικόπεδα και να πάρουν και προσπέλαση δρόμου 5.5 μ. Πως να φρενάρουμε το Δήμαρχο? Ετοιμάζεται να το περάσει στο Δημοτικό Συμβούλιο. Επίσης μέχρι το οικόπεδο ο δρόμος είνα 2.70μ και αρχίζει σε ένα γεφυράκι που είναι πάνω στην Αιγιαλίτιδα ζώνη επίσης 2.70μ πλάτοος. Ο Δήμαρχος ισχυρίζεται ότι του επέδειξαν συμβόλαια αγοράς 3μ λωρίδος. Αυτό νομίζω απαγορεύεται ως κατάτμηση!!Αν ο δρόμος δεν είναι δημοτικός πως να τον παλέψουμε?

Έχει κάνει δημοπράτηση για σύνταξη Ειδικής Περιβαλλοντικής Μελέτης και δεν πέφτουν οι υπογραφές με τον ανάδοχο εδώ και 4 μήνες.

Εν τω μεταξύ τις υποσκάπτει θέλοντας να δώσει βεβαιώσεις δρόμου κλπ.

Θα μπουν οι μπουλντόζες πριν τουνς επιστήμονες.

Βοηθήστε μας. Ευχαριστώ.

Link to comment
Share on other sites

Πάλι δεν κατάλαβα και μάλλον δεν θέτεις το πρόβλημα με σαφήνεια.

Το τι μπορείτε να κάνετε για να σώσετε το οικοσύστημα της Λιμνοθάλασσας πρέπει να είναι στα πλαίσια του νόμου. Το ίδιο και η ιδιοκτήτες για να προστατέψουνε την ιδ/σία τους. Το τι συμβόλαια υπάρχουν δεν είναι μυστικά αλλά πρέπει να υπάρχουν στο υποθηκοφυλακείο της περιοχής. Επομένως με μία έρευνα εκεί μπορείτε να πάρετε αντίγραφα συμβολαίων ιδ/σίας να τα μελετήσετε και να δείτε το ιδιοκτ/κό καθεστώς που ισχύει. Οι βεβαιώσεις δρόμων γενικά από Δημάρχους μπάζουν γιατί είναι μόνο μαρτυρικές. Δεν έχουν δικαίωμα (και οι σύμβουλοι) να πολεοδομούν. Υπάρχει άλλη διαδικασία γι αυτό. Οπότε να κάνετε καλό έλεγχο νομιμότητας της όλης διαδικασίας ώστε να μην γίνουν παρανομίες. Αν είναι να γίνει η επένδυση τότε να προσέξετε, η περιβαλλοντική μελέτη να είναι η σωστή, να ζητήσετε αντίγραφα και να υποβάλετε τις ενστάσεις σας.

Από την άλλη όπως καταλαβαίνεις υπάρχει σύγκρουση συμφερόντων και οι ιδιοκτήτες θα κινήσουν γη και ουρανό. Έλα κι εσύ στην θέση τους, να έχεις εσύ τέτοια περιουσία και να σου πουν οι οικολόγοι ότι με την επένδυση σου θα ενοχληθούν οι αγριόπαπιες και οι νερόκοτες της Λιμνοθάλασσας.

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ γιά την ανταπόκρισή σας. πιστεύουμε ότι επιχειρείται κάτι μη νόμιμο αλλά νομιμοφανές. Ασφαλώς και σεβόμαστε τα ιδιοκτησιακά δικαιώματα. Ο Δήμαρχος έχοντας δαπανήσει ποσά για δημοπράτηση μελετών οφείλει να τις αφήσει πρώτα να γίνουν και να μην τις υποσκάπτει.

Οταν αυτές ολοκληρωθούν θα προσδιοριστούν οι επιτρεπόμενες χρήσεις γης. Σχετικά με τα συμβόλαι αγοράς των 245στρεμ ο ιδιοκτήτης είπε ότι πρόκειται γιά προσύμφωνο και όταν εξασφαλιστούν και οι άλλες αδειοδοτήσεις τότε θα ολοκληρώσουν τα συμβόλαια.

Επομένως γιατί ο Δήμαρχος έχει πρεμούρα να τους κάνει όλα τα χατήρια. Η περιοχή είναι ανέγγιχτη και είναι κρίμα από το Θεό να γίνει Μανχάταν.

Πέστε μου εάν ξέρετε ποιός νόμος προβλέπει τα περί χάραξης δρόμων και κατάργησής τους. Ποιά είναι η ακολουθούμενη διαδικασία?

Link to comment
Share on other sites

Πέστε μου εάν ξέρετε ποιος νόμος προβλέπει τα περί χάραξης δρόμων και κατάργησής τους. Ποια είναι η ακολουθούμενη διαδικασία?

 

Από ότι γνωρίζω δεν υπάρχει ειδική νομοθεσία χάραξης δρόμων για την περίπτωση σας. (Εκτός και αν πρόκειται για Εθνικούς, Επαρχιακούς κλπ.)

Εάν μια περιοχή ενταχθεί σε σχέδιο πόλης οι δρόμοι που προϋφίστανται και χρησιμεύουν στην πολεοδομική μελέτη της ένταξης της περιοχής γίνονται αυτόματα δημοτικοί δρόμοι δημοσίου ενδιαφέροντος. Αυτοί που δεν εξυπηρετούν το σχέδιο την πολεοδομική μελέτη καταργούνται προς όφελος των ιδιοκτησιών εις βάρος των οποίων κάποτε δημιουργήθηκαν. Όλοι οι άλλοι δρόμοι εκτός σχεδίου, (εξαιρούνται βέβαια οι ταξινομημένοι δρόμοι της αστικής και υπεραστικής συγκοινωνίας και οι κύριοι αναγνωρισμένοι με σχετική διαδικασία δρόμοι που ενώνουν οικισμούς) υπάρχουν και υφίστανται μόνον κατόπιν δικαστικής απόφασης που κηρύσσει τον δρόμο κοινόχρηστο λόγω ύπαρξης χρησικτησίας (25ετία?) προς όφελος του κοινού. Νομικά δεν υφίστανται.

Οι δρόμοι που βλέπουμε στις εκτός σχεδίου περιοχές τις περισσότερες φορές αφέθησαν με την σιωπηρή συναίνεση των ιδιοκτητών για να εξυπηρετούν την πρόσβαση στα χωράφια τους. Ανήκουν στις ιδιοκτησίες εις βάρος των οποίων δημιουργήθηκαν και μπορεί να κλείσουν από τους ενδιαφερόμενους.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Α) Ό Δήμος μπορεί να "διανοίξει" νέο δρόμο εκτός σχεδίου με την διαδικασία της απαλ/τιωσης που προβλέπεται στον Νέο Κώδικα Δήμων και Κοινότήτων.

Για να γίνει όμως αυτό ο κώδικας προβλέπει να υπάρχει απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου όπου όμως να αναφέρεται και να δικαιολογήται "ΡΗΤΑ" η ύπαρξη κοινής οφέλειας.

Σέ όλα αυτά υπάρχει η διανατότητα προσφυγών απο πολίτες ή συλλόγους στα ανώτερα κλιμάκια.

Β) Η κατάργηση "κοινοχρήστου" οδού εκτός σχεδίου ΔΕΝ είναι δυνατή με την υφιστάμενη νομοθεσία.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Τι γίνεται αν ο δρόμος είναι Αγροτικός αλλάζει τίποτα?

Σε κάθε περίπτωση ο Δήμαρχος θέλει, με γνωμοδότηση θετική του Δημ.Συμβουλίου, να γίνει κατάργηση του υφισταμένου δρόμου και ταυτόχρονα μεταφορά (νέα χάραξη)του περιμετρικά του οικοπέδου. Ισχυρίζεται ότι ο δρόμος είναι δημοτικός. Ομως δεν συνδέει οικισμούς, Εμάς τι μας συμβουλεύετε να κάνουμε? Επίκειται συνεδρίαση Δημοτικού Συμβουλίου οσονούπω.

Επί Γερμανικής Κατοχής σε προϋφιστάμενο μονοπάτι διανοίχθηκε ο εν λόγω δρόμος (φάρδους 2.70μ) για να εξυπηρετήσει δύο Πολυβολεία τους. Έκτοτε είναι σε συνεχή χρήση χωμάτινος.

Πως μπορούμε να αποφύγουμε τετελεσμένα?

Ποίο νόμο να επικαλεστούμε?

Σε ποιά αρχή να προσφύγουμε?

ΣΗΜ: έχουμε την ατυχία ο Περιφερειάρχης να μην είναι με το μέρος μας.

Link to comment
Share on other sites

Οτι και να είναι ο δρόμος δεν μπορεί να καταργηθεί (δεν προβλέπεται στη νομοθεσία)

Αν και η περιφέρεια δεχτεί την απόφαση του Δημ.Συμ. τότε μόνο το Σ.τ.Ε. μπορεί να κάνει κάτι.

Φυσικά υπάρχει και ο Συνήγορος του Πολίτη που θα το ψάξει.

Όπως και το Σώμα Ελεγκτων Δημόσιας Διοίκησης.

" Τέλος υπάρχει και το ΣΚΑΪ TV, που θα το κάνει θέμα αν είναι Νατούρα."

Σημ. Σε ποιά Περιφέρεια είσαι ???

Link to comment
Share on other sites

Ευχαριστώ γιά την απάντησή σας.

Ο Δήμαρχος συμφωνεί και γιά γκρέμισμα του παλιού γεφυριού που είναι στην αρχή του δρόμου πάνω στην αιγιαλίτιδα ζώνη και με έξοδα !!!! της ιδιοκτήτριας του οικοπέδου εταιρείας να διαπλατύνει αυτό στα 5.5μ ώστε να πληρούνται οι όροι του ΠΔ43/01 Περί αδειοδότησης Ξενοδοχειακών μονάδων.Για όλα αυτά θα γνωμοδοτήσει το Δημοτικό Συμβούλιο. Είδατε τι κάνει ο άνθρωπος!!!!!!! Δεν είναι η εξαίρεση είναι ο κανόνας στην κοινωνία σήμερα.

0 Ν2971/01 λέει ότι στις προστατευόμενες περιοχές ούτε απλή χρήση του αιγιαλού δεν μπορεί να γίνει από Ιδιώτες. Μόνο έργα Δημοσίου συμφέ -ροντος πχ λιμενοβραχίονες. Πως λοιπόν νομιμοποιούντε να βάλουν χέρι στο γεφύρι?

Οι ιδιοκτήτες του οικοπέδου στο Τοπογραφικό που έχουν καταθέσει στην Πολεοδομία για να πάρουν όρους δόμησης παρουσιάζουν ψευδώς υφιστάμενο δρόμο προσπέλασης 5.5 μ. Η Πολεοδομία δεν ξέρει την αλήθεια. Τι κάνουμε?

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.