noa Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Υπάρχει οριακή ταχύτητα: Στην εξίσωση V' = c' * SQRT((h+L)*2g/(1+K*L)) για L -> oo τότε: V' (L ->oo) = c'*Sqrt (2g/K) Αυτό το έχεις δει κάπου ή το λες από μόνος σου? Άπειρο μήκος σωλήνα σημαίνει ότι ΔΕΝ υπάρχει οριακή (ορική την ξέρω εγώ) ταχύτητα. Η τιμή της ορικής ταχύτητας και το ύψος όπου αυτή επιτυγχάνεται είναι πάντα αρχικώς άγνωστα Αντιθέτως θα συμφωνούσα με το προηγούμενο post του Ariss Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasvan Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 noa δεν την παλεύεις καθόλου (για να σου θυμίσω τα του στρατού) Αφού συμφωνείς με το post του Αriss πάρε τη συνάρτηση και κάνε ανάλυση μεγίστων κλπ όπως τα μάθαμε στο λύκειο και γράψε τη γνώμη σου πλήρως με τη γλώσσα που γνωρίζουμε όλοι μας τα μαθηματικά. Τα νομίζω και τα πιστεύω δεν έχουν κανένα ρόλο στη κουβέντα. Αν πιστεύεις κάτι διαισθητικά απέδειξε το! ps βάλε στο excel που στέλνω όλο και μεγαλύτερες τιμές στο L για να δεις που τείνει ασυμπτωματικά η συνάρτηση (καλά κατάλαβες στο V για L-> oo) Αλήθεια τι σχολή τελείωσες; Σε ρώτησε και ο alej αλλά δε μας είπες. v.zip Link to comment Share on other sites More sharing options...
noa Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Δηλαδή το "κρίσιμο μήκος σωλήνα" είναι το άπειρο!! edit : Ας μην ξεφεύγουμε ... CostasV Link to comment Share on other sites More sharing options...
noa Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Εντάξει δεν ξεφεύγουμε. Kasvan πράγματι έχεις αποδείξει υπολογιστικά ότι "υπάρχει όριο ταχύτητας". Μόνο που θέλεις μερικά χιλιόμετρα σωλήνα... Πολύ σχετικό με το θέμα μας. Αυτό που βρήκες φίλε μου δεν είναι οριακή ταχύτητα, είναι μία μέγιστη ταχύτητα. Η οριακή ταχύτητα για να έχει πρακτικό νόημα θέλει ένα κρίσιμο μήκος σωλήνα. Μπορείς να μος πεις πόσο είναι αυτό το κρίσιμο μήκος? Σε περίπτωση που το βγάλεις ...κανα χιλιόμετρο πες μας τι να το κάνουμε Link to comment Share on other sites More sharing options...
CostasV Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Kasvan, δεν θα έπρεπε, στον τύπο της οριακής ταχύτητας για το δοχείο με τον σωλήνα εκροής, κάπου να υπάρχει και η διατομή του σωλήνα εκροής (α) ; Link to comment Share on other sites More sharing options...
alej Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Οι τύποι που έγραψα σε προηγούμενο ποστ είναι παρμένοι από πανεπιστημιακό βιβλίο... Γιατί παιδευόμαστε ακόμα? Link to comment Share on other sites More sharing options...
noa Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Αν βάλουμε 1 χιλιόμετρο σωλήνα στο σύστημα Α και 2 χιλιόμετρα στο σύστημα Β το αποτέλεσμα θα είναι περίπου το ίδιο (οριακή ταχύτητα γαρ λόγω τριβών). Οπότε δεν παίζει ρόλο το 1 χιλιόμετρο επιπλέον! Αυτό λέμε τόσην ώρα. Τουλάχιστον έτσι δείχνουν οι σχέσεις του kas, δεν κάθισα να τις ελέγξω (να κάνουμε και την πλάκα μας μην τα παίρνουμε όλα στα σοβαρα, έτσι kas?) Διαβαστερός είσαι, έτσι? Kasvan, δεν θα έπρεπε, στον τύπο της οριακής ταχύτητας για το δοχείο με τον σωλήνα εκροής, κάπου να υπάρχει και η διατομή του σωλήνα εκροής (α) ; Και εσύ τώρα...Είπαμε, δεν ελέγξαμε τις σχέσεις. Λοιπόν, το θέμα πρέπει να θεωρείται λήξαν. Ας κάτσει ο καθένας να βάλει και τριβές αν θέλει για να είναι πιο ρεαλιστικός. Δεν θα αλλάξει όμως το αποτέλεσμα! Πάλι το Β θα αδειάσει πρώτο απλά θα αμβυνθεί η διαφορά. Επίσης η ροή είναι κατά προσέγγιση μόνιμη. Εδώ να δούμε ποιος μπορεί να παρουσιάσει λύση με μη μόνιμη ροή. Παρακαλώ μην κάνετε διαδοχικές δημοσιεύσεις, για λόγους οικονομίας του χώρου. Υπάρχει το κουμπί EDIT στο κάτω δεξιό μέρος κάθε μηνύματος. Δοκιμάστε το! CostasV Link to comment Share on other sites More sharing options...
Charlie Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Χωρίς να θυμάμαι και πολλά από μηχανική ρευστών, από διαίσθηση και μόνο έχω να πω τα εξής: Ίσως υπάρχουν περιπτώσεις που το δοχείο Α αδειάζει πιο γρήγορα και περιπτώσεις που το δοχείο Β αδειάζει πιο γρήγορα. Το δοχείο Β έχει περισσότερο όγκο νερού. Παίζοντας με τη διάμετρο και το μήκος του σωλήνα πιθανολογώ πως αλλάζουμε και την ταχύτητα που θα αδειάσει. Και δεν αποκλείω μέχρι κάποιο μήκος σωλήνα να μικραίνει η ταχύτητα και μετά από αυτό το μήκος να αυξάνει ή το αντίθετο. Οπότε, με διαίσθηση και μόνο, επαναλαμβάνω: άλλες φορές το Α, άλλες φορές το Β. Link to comment Share on other sites More sharing options...
noa Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Charlie εδώ έχουμε συμφωνήσει ότι άλλο δοχείο και άλλο σωλήνας απορροής. Συνεπώς τον ίδιο όγκο νερού έχουν και τα 2. Με τις διαμέτρους δεν μπορείς να παίξεις, είναι δεδομένες. Με τη διαίσθηση είναι πολύ εύκολο να κάνεις λάθος Link to comment Share on other sites More sharing options...
kasvan Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 14 , 2009 Kasvan, δεν θα έπρεπε, στον τύπο της οριακής ταχύτητας για το δοχείο με τον σωλήνα εκροής, κάπου να υπάρχει και η διατομή του σωλήνα εκροής (α) ; Υπάρχει η διάμετρος. Το Κ = f/D (από την εξίσωση Darcy - Weisbach) Οι τύποι που έγραψα σε προηγούμενο ποστ είναι παρμένοι από πανεπιστημιακό βιβλίο...Γιατί παιδευόμαστε ακόμα? Στο παράδειγμα του Γούλα ο αγωγός είναι οριζόντιος και όχι κάθετος. Το παράδειγμα αφορά ταμιευτήρα ή δεξαμενή και αγωγό και όχι ακροφύσια. Αν δεις το τυπολόγιο του, χρησιμοποιώ παρόμοιο και οι τελικές μας εξισώσεις μοιάζουν πάρα πολύ (ρίζες, συντελεστές σε παρανομάστή). Όπως είχα γράψει, το παράδειγμα με μειούμενο μανομετρικό υπάρχει στο βιβλίο: http://books.google.gr/books?id=KWvz9O8nCgkC&pg=PA55&lpg=PA55&dq=velocity+nozzle+orifice&source=bl&ots=TtCUX_HUFw&sig=Kj8_N4cx5L1Dh8ITy2t_lvEJ7b0&hl=el&ei=9lelSvOMKNOh_gbH9Mm-CQ&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=5#v=onepage&q=velocity%20nozzle%20orifice&f=false σελ 67: "Discharge under a falling head" το οποίο και το χρησιμοποίησα για τα δοχεία Α και Β για να καταλήξω στις τελικές μου σχέσεις. @noa επειδή μου αρέσουν οι παροιμίες: "Ο Μανώλης με τα λόγια χτίζει ανώγεια και κατώγια"... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα