Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

McRaster ο συνάδελφος ρώτησε για σύμμικτους κόμβους...τα παραπάνω αναφέρονται σε αμιγώς μεταλλικούς κόμβους.

  • Απαντήσεις 119
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε (edited)

Jackson .......καλημέρα λεβέντη μου.Αν και δεν λέει σε τι αναφέρεται , ανέβασα ΤΡΟΠΟ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΣΗΣ, ο οποίος ισχύει ΓΕΝΙΚΑ.Τουλάχιστον μπήκα στο κόπο να ψάξω ,αν είναι λάθος ή όχι θα απαντήσουν νομίζω και άλλοι.

Edited by McRaster
Δημοσιεύτηκε

Όχι φίλε μου, δεν είναι λάθος ο τρόπος αυτός, σωστός είναι απλά αναφέρεται σε αμιγώς μεταλλικούς κόμβους. Η ερώτηση στο #26 του φίλου έχει να κάνει με τη συνεισφορά της σύμμικτης πλάκας στη συμπεριφορά του κόμβου. Αλλά γενικά ναι, και εκεί ελατήρια παίζουν πάλι.

Δημοσιεύτηκε (edited)

Ευχαριστώ jackson, απλά στο 1ο post μιλάει γενικά.Συνεπώς για να μη μου τη "πείς" πάλι είπα να τα δώ καλύτερα πρίν μιλήσω.Όσο για τη στροφική δυσκαμψία, ναι την αναφέρει σαν ορολογία στο βιβλίο του.

 

Με σύμμικτη πλάκα το S = οο, συνεπώς δέν νομίζω να χρειάζεται ελατήριο

Edited by McRaster
Δημοσιεύτηκε

Να συμπληρώσω κάτι, κατόπιν πολλών ωρών ψαξίματος/παιδέματος, για όσους ασχολούνται με σιδηρές κατασκευές.

 

Bracing και πάλι bracing (σύνδεσμοι δυσκαμψίας).

Δεν περιορίζουν απλά τις μετακινήσεις σε φορτία σεισμικά/ανέμου αλλά επιπλέον απλοποιούν το φορέα/συνδέσεις και γίνεται σημαντική εξοικονόμηση υλικού. Εύχομαι να το εμπεδώσουν και οι αρχιτέκτονες.

 

@McRaster Συνάδελφε μη παιδεύεσαι άλλο. Πιστεύω και εγώ ότι η χρήση στροφικού ελατηρίου είναι ο τρόπος προσομοίωσης του οποίου τα χαρακτηριστικά είναι το ζήτημα (δεν είναι και το ευκολότερο πράγμα). Στο πρόγραμμα συνδέσεων που κατέχω δεν είναι εφαρμόσιμο. Ισως να μπορείς σε λογισμικά τύπου SAP, Sofistic, Scia etc.

 

Ευχαριστώ για το χρόνο σας.

Δημοσιεύτηκε

Ευχαριστώ jackson, απλά στο 1ο post μιλάει γενικά.Συνεπώς για να μη μου τη "πείς" πάλι είπα να τα δώ καλύτερα πρίν μιλήσω.

 

Βρε συ, γιατί νομίζεις ότι στη λέω;; :smile:

 

Ναι μεν η απάντηση που δίνεις είναι για το 1ο ποστ, αλλά το 1ο ποστ έγινε 4 χρόνια πριν...

 

Το θέμα ξανάνοιξε μετά 4 χρόνια και είναι λογικό οι απαντήσεις να αναφέρονται στον λόγο που ξανάνοιξε το thread...γι αυτό ό,τι σου λέω αναφέρεται σε σύμμικτους κόμβους.....δεν στη λέω!!! :grin:

 

Φιλικά!!!!!! :mrgreen:

Δημοσιεύτηκε (edited)

Εγώ εκεί που καταλήγω σε συνδιασμό με τη συμμικτη πλάκα είναι οτι όταν υπάρχει σύνδεση σε όλο το μήκος (ακόμα και κοντά στη σύνδεση) με διατμητικούς ήλους, αυξάνεται το S ( στροφική δυσκαμψία).Αυτό το στηρίζω στη διαφορά που έχει η λειτουργία σαν δοκός απλή (χωρίς διατμητικό ήλο στη σύνδεση) και στη συμπεριφορά σύμμικτης διατομής (πλακοδοκού).Η αλήθεια είναι οτι η τιμή αυτή του ελατηρίου δέν υπολογίζεται εύκολα .

 

Συνεπώς σε φιλικό τόνο και εγώ :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: (εννοείται οτι ρε jackson οτι στο λέω αστειευόμενος), καταλήγω οτι η παρουσία τής πλάκας ώς σύμμικτη λειτουργία μιλάω πάντα με τη δοκό , θα αυξήσει τη "στροφική δυσκαμψία" σε τέτοιο βαθμό που θα θεωρηθεί ο κόμβος "άκαμπτος".

 

Δηλαδή όπως με τη προσθήκη νευρώσεων αυξάνονται τόσο η αντοχή και η δυσκαμψία τους , έτσι και με τη σύνδεση τής σύμμικτης πλάκας με τη δοκό θα αυξηθεί και η αντοχή και δυσκαμψία τού κόμβου.

 

Τώρα για τη σύνδεση τής σύμμικτης πλάκας με τη δοκό:

 

Σταθερά ελατηρίου λόγω παραμορφώσεων της επικάλυψης: C θ,e =k EI/a

 

Ι = ροπή αδράνειας του φύλλου τής επικάλυψης

α = απόσταση δοκών (απόσταση στηρίξεων τών φύλλων)

κ = 2 για φύλλα αμφιέρειστα

κ= 4 για συνεχή

 

 

 

Τώρα η σταθερά ελατηρίου λόγω παραμόρφωσης τής σύνδεσης Cθ ,σ :

 

Η τιμή της παραπάνω σταθεράς εξαρτάται απο το τρόπο σύνδεσης τής επικάλυψης με τη δοκό.Για χαλυβδόφυλλα συνδεόμενα στο κάτω τους στενό πέλμα με τη δοκό ,οι τιμές είναι 5.2 και 3.1 KNm/m,

Αν η σύνδεση γίνεται σε κάθε τραπέζιο ή κάθε δεύτερο τραπέζιο, ενώ αν το κάτω πέλμα είναι το πλατύ ,οιτιμές γίνονται 3,1 και 2,0 KNm/m

 

Για στήριξη μέσω του άνω πέλματος του χαλυβδόφυλλου, η ευκαμψία τών μέσων σύνδεσης αυξάνει και οι αντίστοιχες τιμές γίνονται 10 και 5,2 KNm/m

 

Και τέλος η σταθερά ελατηρίου λόγω παραμόρφωσης της διατομής Cθ,p:

 

Cθ,p =5770 X 1/(h/tw3 +c bf/tf3)

 

c =0.2 I

=0.5 U

=2.0 U αναρρόφηση.

 

Τελική τιμή σταθεράς ελατηρίου Cθ:

 

1/Cθ = 1/Cθ,e +1/Cθ,σ +1/Cθ,p

Edited by McRaster
Δημοσιεύτηκε (edited)

Εντελώς φιλικά μήπως τα έχετε μπερδέψει λίγο.

Σε ποιον κανονισμό υπάρχουν σύμμικτοι κόμβοι ;

Στον ΕC4 για τις σύμμικτες , οι κόμβοι των σύμμικτων κατασκευών λύνονται ως αμιγείς μεταλλικοί.

Ενδεχομένως να υπάρχουν κάποια πειραματικά αποτελέσματα.

Κανονιαμός για σύμμεικτους κόμβους δεν υπάρχει.

 

Κάπου είδα οριζ. λάμες ενίσχυσης κατα μήκος του κορμό της δοκού. Αυτό βοηθάει και πώς?

 

Προφανώς για να δεσμεύεσει το κάτω πέλμα , εφόσον το άνω πέλμα είναι δεσμευμένο με ήλους.

 

 

Εγώ εκεί που καταλήγω σε συνδιασμό με τη συμμικτη πλάκα είναι οτι όταν υπάρχει σύνδεση σε όλο το μήκος (ακόμα και κοντά στη σύνδεση) με διατμητικούς ήλους, αυξάνεται το S ( στροφική δυσκαμψία).Αυτό το στηρίζω στη διαφορά που έχει η λειτουργία σαν δοκός απλή (χωρίς διατμητικό ήλο στη σύνδεση) και στη συμπεριφορά σύμμικτης διατομής (πλακοδοκού)

 

Το αντίθετεο είναι το επιθυμητό στις σύμμεικτες.

 

Δηλαδή όπως με τη προσθήκη νευρώσεων αυξάνονται τόσο η αντοχή και η δυσκαμψία τους , έτσι και με τη σύνδεση τής σύμμικτης πλάκας με τη δοκό θα αυξηθεί και η αντοχή και δυσκαμψία τού κόμβου.

 

. Αυξάνοντας τη δυσκαψία του κόμβου , οι δεσμεύσεις σου θα τείνουν προς αυτές τις πάκτωσης , ήτοι ο κόμβος θα παίρνει ροπή , και επειδή οι ροπές στις στηρίξεις

είναι αρνηρικές και το σκυρόδεμα δεν έχει αντοχή σε εφελκυσμό , αγνοείται τελείως η αντοχή της σύμμεικτης πλάκας.

Για αυτό και στις σύμμεικτες δοκούς επιδιώκεις συνδέσεις τέμνουσας ή έστω ημιάκαμπτες , ώστε να έχεις μηδενικές ροπές στις στηρίξεις και μεγάλη στο άνοιγμα που είναι θετική και εκμεταλλεύεσαι και την αντοχή της σύμμικτης δοκού (με την πλάκα οπλισμένου σκυροδέματος)

Edited by spy1551
Δημοσιεύτηκε (edited)

spy εσυ είσαι ο ειδικός σ'αυτά, εγώ δήλωσα οτι δέν είμαι γνώστης καλά του αντικειμένου.¨ομως θα ήθελα να γράψεις γιατί είναι το αντίθετο στη συμμικτη.

 

Αν δέν κάνω λάθος γράφω οτι σύνδεση τής πλάκας με τη δοκό θα αυξήσει τη δυσκαμψία του κόμβου,όχι οτι θα αυξήσω τη δυσκαμψία του κόμβου

 

Στη πραγματικότητα οι κόμβοι είναι ούτως η άλλως ημιάκαμπτοι

Edited by McRaster
Δημοσιεύτηκε

.........καταλήγω οτι η παρουσία τής πλάκας ώς σύμμικτη λειτουργία μιλάω πάντα με τη δοκό , θα αυξήσει τη "στροφική δυσκαμψία" σε τέτοιο βαθμό που θα θεωρηθεί ο κόμβος "άκαμπτος".

 

Δηλαδή όπως με τη προσθήκη νευρώσεων αυξάνονται τόσο η αντοχή και η δυσκαμψία τους , έτσι και με τη σύνδεση τής σύμμικτης πλάκας με τη δοκό θα αυξηθεί και η αντοχή και δυσκαμψία τού κόμβου.

 

Όχι McRaster δεν μπορείς να το ισχυριστείς αυτό. Η πλάκα είναι ρηγματωμένη, χώρια που δεν είναι καν συνδεδεμένη με το στύλο.....

 

Σε ποιον κανονισμό παγκοσμίως υπάρχουν σύμμικτοι κόμβοι.

Στον ΕC4 για τις σύμμικτες , οι κόμβοι των σύμμικτων κατασκευών λύνονται ως αμιγείς μεταλλικοί.

 

Δεν είπε κανείς Σπύρο ότι υπάρχουν κανονιστικά σύμμικτοι κόμβοι....

.....αλλά ο κανονισμός τί κάνει όταν σε επαλληλία φορτίων βαρύτητας-σεισμού, βγαίνει η ροπή στη στήριξη θετική και η πλάκα θλιβόμενη, οπότε έχουμε και με τη βούλα λειτουργία σύμμικτης δοκού;;; Είναι λίγο χοντράδα εκ μέρους του.......

 

Δεν γίνεται βέβαια σύμμικτος ο κόμβος, αλλά η δοκός είναι.....με ό,τι συνεπάγεται για ικανοτικούς κλπ.............

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.