Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Ως Χάρης έκανα τις δικές μου προτάσεις. Δεν επανέλαβα τις προτάσεις των ΤΕΙ, των πανεπιστημίων ή του ΤΕΕ. Κάπου οι προτάσεις μου αυτές μπορεί να συμπίπτουν κάπου όχι. Ως πολίτες θεωρώ ότι πρέπει να καταθέτουμε και προτάσεις προς συζήτηση και όχι μόνο να κάνουμε κριτική. Τις προτάσεις αυτές δε, να τις προωθούμε όπου και όπως μπορούμε έτσι ώστε τουλάχιστον αν εισακουστούν άσχετα αν υιοθετηθούν ή όχι.

 

Σήμερα, οι "πολυμηχανικοί" όπως τους ονομάζεις βγαίνουν με πενταετείς σπουδές. Τις οποίες θεωρώ λίγες για τις ειδικότητες και επαγγελματικά δικαιώματα που αποκτούν. Συμφωνούμε λοιπόν στις τετραετείς σπουδές και από εκεί και πέρα +1+1+1 για όσα masters θέλει ο καθένας.

 

Στην Ελλάδα η συντριπτική πλειοψηφία των επιστημόνων δεν απασχολείται στην έρευνα. Αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν απαιτούνται επιστήμονες με επαρκές θεωρητικό υπόβαθρο. Αυτό το θεωρητικό υπόβαθρο και προκειμένου κάποιος να γίνει επιστήμονας θεωρώ ότι απαιτεί τουλάχιστον 4 έτη σπουδών.

Όπως είπα και προηγουμένως και με δύο έτη σπουδών, χωρίς πολλά-πολλά μπορείς να κάνεις επίβλεψη και πολύ-πολύ απλές μελέτες.

 

Και για να μείνουμε στο θέμα μας, θεωρώ ότι οι πενταετείς σπουδές που έκανα στο ΑΠΘ με ειδικότητα δομοστατικού (μαθήματα-εργασίες-διπλωματική) και είναι εφάμιλλες του MSc Concrete Structures.

  • Απαντήσεις 53
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Χάρη συμφωνώ

Βλέπω ότι συμφωνείς κι εσύ στο ότι οι περισσότεροι ασχολούνται με την εφαρμογή. Αρα σε τι να υπάρχουν τόσα Πολυτεχνεία ???

Οσο για το τι πρέπει να έχεις σπουδάσει για να κάνεις μια απλή μελέτη, εξαρτάται...

Τώρα που τις μελέτες τις κάνουν τα προγράμματα και τις σφραγίζουν, εεεε κι ένας άσχετος που γνωρίζει το πρόγραμμα μπορεί να την κάνει.

Ας το αφήσουμε αυτό, είναι στις ικανότητες τους καθενός και όχι στα χρόνια σπουδών.

Η πρόταση που βλέπω ότι συμφωνούμε και αυτό είναι που κατασταλάζουμε στα 4 χρόνια σπουδών +++++ την όρεξη και τα άντερα του καθενός.

 

Και για να παραμείνουμε στο θέμα μας, συμφωνώ κι εγώ ότι οι σπουδές σου είναι εφάμιλλες με Msc, όπως και οι δικές μου είναι εφάμιλλες με Bsc Μηχανικού με τα αντίστοιχα δικαιώματα (που δεν έχω).

Δημοσιεύτηκε

fraafr H εμπειρία δεν έχει και δεν πρέπει να έχει θέση στην κουβέντα (βλ. #30). Γτ απλούστατα αν λέγαμε ότι πρέπει να έχει εμπειρία για κάνει κάποιος οτιδήποτε τότε αυτός που μόλις θα βγαίνει από το τμήμα/σχολή θα είναι αποκλεισμένος και δεν θα την αποκτήσει ποτέ;). Η επαγγελματική εμπειρία μπορεί να έχει θέση μόνο με την έννοια της εξέλιξης δηλ να σου επιτρέπεται να αναλάβεις μεγαλύτερα έργα=μεγαλύτερες ευθύνες ανάλογες της εμπειρίας σου. Δεν μπορώ να φανταστώ πως αλλιώς μπορεί να παίζει ρόλο.

 

Χάρη με μια γρήγορη ανάγνωση συμφωνώ με τις προτάσεις σου, θέλω όμως να επισημάνω τα εξής:

 

Α) Το κράτος θα πρέπει να καλύπτει τα έξοδα για το πρώτο πτυχίο αλλά όχι με τον περιορισμό των 4 ετών αλλά των 5. Ξέρεις τι χαμός γίνεται στα ΑΕΙ. Τουλάχιστον σαν μεταβατικό στάδιο πρέπει να δίνεται ένα έτος παραπάνω. Αν κάποιος τελειώσει στα 4 με την μία τότε δεν καλύπτεται και για 5ο έτος.

 

Β)Συνειδητοποιείς φαντάζομαι ότι χρειάζεται μια τεράστια αλλαγή της νοοτροπίας τόσο από φοιτητές (που νομίζω ότι θα είναι και η πιο ευπροσάρμοστη ομάδα, αν μη τι άλλο εισρέουν κάθε έτος νέα άτομα που θα τους φανούν φυσιολογικά) όσο και από καθηγητές. Όχι τπτ άλλο αλλά θα γίνει πανικός όταν με αυτό το σύστημα καθηγητής κόβει με 3.5 και η δικαιολογία που προσφέρει είναι "δεν ήταν γραπτό για να περάσει" χωρίς να μπει στον κόπο να πει ποια είναι τα λάθη κοκ. Πραγματικό περιστατικό που έγινε με φίλο μου...

 

Γ) Ο αναδιαμοιρασμός των επ. δικαιωμάτων θα πρέπει να έχει άμεση σχέση με τα προγράμματα σπουδών-προφανώς. Θα πρέπει όμως να υπάρχει η δυνατότητα να αποκτήσει κάποιος επιπλέον επ. δικαιώματα με εξετάσεις. Διαφορετικά οι σημερινές ροές που θα είναι MSc και μη υποχρεωτικές με το σύστημα που προτείνεις δεν θα έχουν νόημα σε μη-προσωπικό επίπεδο (με την έννοια ότι θα έχουν αξία ως γνώση τέλος και όχι ως επ. δικαίωμα). Ωστόσο υπάρχει ένα λεπτό σημείο: θα πρέπει να έχει κάποιος κάποιον τίτλο για να συμετέχει σε αυτές τις εξετάσεις ή όχι? Δηλ. αν εσύ Χάρη θέλεις να πάρεις το δικαίωμα μελέτης λιμενικών έργων και είσαι δομοστατικός (από ότι έχω καταλάβει από τα προηγούμενα μνμ σου) θα πρέπει να κάνεις μεταπτυχιακό στο ζήτημα πριν αποκτήσεις το δικαιώμα για τις εξετάσεις? Η απλά θα μπορείς να στρώνεσαι παράλληλα με την δουλειά και να διαβάζεις σχετικά βιβλία (με μοναδικό κόστος τα βιβλία και τον χρόνο) και να πας να δώσεις?

 

γενικά τώρα, πιστεύετε ότι θα πρέπει να μην υπάρχουν πολυτεχνικές σχολές αλλά μόνο πολυτεχνεία? Αυτό δεν προκύπτει από τα λεγόμενα του Χάρη αλλά από μια κουβέντα που είχα με έναν συμφοιτητή μου.

Δημοσιεύτηκε

Κάνεις λάθος, οι σπουδές σου θα έπρεπε να θεωρούνται εφάμιλλες του MEng! Τετραετείς δεν είναι; Ανώτατες δεν είναι;

 

Δεν μπορώ να διαφωνήσω όμως περισσότερο από το "τις μελέτες τις κάνουν τα προγράμματα". Αυτό απαξιώνει όλους μας τους μηχανικούς. Θεωρώ ότι τις μελέτες τις κάνουν οι άνθρωποι, οι μηχανικοί και όχι οι απλοί χρήστες των λογισμικών. Αν ήταν όπως τα λες τότε δε θα χρειάζονταν μηχανικοί παρά μόνο για να φτιάχνουν τα προγράμματα. Μελέτη από άσχετο ακολουθεί το GIGO (Garbage In -> Garbage Out = Σκουπίδια μέσα -> Σκουπίδια έξω).

 

Δεν μπορώ να διαφωνήσω και με το ότι δεν χρειάζονται τουλάχιστον τετραετείς σπουδές και επιστήμονες για να γίνουν ορθές μελέτες ακόμα και αυτών που εσύ ονομάζεις εφαρμογή. Είναι σαν να μου λες ότι ένας γιατρός που δεν ασχολείται με έρευνα και κάνει μόνο εφαρμογή των υπαρχουσών γνώσεων δεν χρειάζεται τόσα χρόνια και χρόνια σπουδών. Θα πήγαινες λοιπόν το παιδί σου σε μια παιδίατρο που δεν ασχολείται με έρευνα αλλά εφαρμόζει μόνο την υπάρχουσα γνώση αν είχε μόνο και μόνο δυο-τρία χρόνια σπουδών χωρίς να έχει εμβαθύνει στο αντικείμενό της;

 

@mred-akias

(A) + (B) Μάλλον δεν κατάλαβα τι θες να πεις ή εσύ παρανόησες όσα είπα. Αυτό που έγραψα παραπάνω είναι το κράτος να καλύπτει τα έξοδα των προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών όπως αυτοί ορίζονται με το 4(πρώτο πτυχίο MEng) +1(δεύτερο πτυχίο MSc). Δεν σχολίασα το ν+2 ή κάτι τέτοιο αν αυτό εννοείς.

 

(Γ) με το πρώτο πτυχίο θα έχω επαγγελματικά δικαιώματα, (κατόπιν εξετάσεων συμφωνώ), σε όσα αντικείμενα διδάχθηκα και στατική και οδοποιία και υδραυλική. Περιορισμένα όμως. Αν θέλω να ασχοληθώ με πολυώροφα κτήρια, γέφυρες, φράγματα τότε θα πρέπει να έχω πάρει το MSc στον αντίστοιχο τομέα ( και να δώσω ξανά εξετάσεις).

 

Εννοείς μάλλον πολυτεχνικά τμήματα και όχι σχολές. Στο ΑΠΘ τελείωσα που είναι πανεπιστήμιο και όχι πολυτεχνείο, στην πολυτεχνική σχολή και στο τμήμα Πολιτικών Μηχανικών. Εσύ θα τελειώσεις από πολυτεχνείο (TUC) που δεν έχει σχολές αλλά τμήματα. Άποψή μου είναι ότι όχι. Θα συνεχίσουν να υπάρχουν τμήματα αλλά εκείνο που θα μπορούσε να γίνει είναι να διευκολυνθεί η μετακίνηση στα πρώτα έτη που τα μαθήματα είναι κοινά. Θα μπορούσαν όμως να μειωθούν τα τμήματα και να συνενωθούν πχ Πολιτικοί & Τοπογράφοι & Μηχ. Περ., Μηχανολόγοι & Ηλεκτρολόγοι & Ναυπηγοί, Χημικοί & Μεταλλειολόγοι ή κάπως έτσι τέλος πάντων.

Δημοσιεύτηκε

Συμφωνούμε, μακάρι να σκέφτονταν κι οι άλλοι έτσι

@mredakias ποιός ανάφερε ότι βγαίνοντας από την σχολή είσαι παντογνώστης. ?? Εχεις αποκτήσει τις γνώσεις και την ικανότητα για την μετέπειτα εξέλιξη από την εμπειρία σου. Κανένας δεν γνωρίζει αποφοιτώντας, απλά αποκτά τα εφόδια που χρειάζεται.

Η εμπειρία (προϋπηρεσία) είναι βασική στην εξέλιξη των Μηχανικών.

Μην ξεχνάμε ότι οι έρευνες ξεκίνησαν από εμπειρίες.

 

Καταλήγωντας για το θέμα μας, ας δώσουν στις 4ετείς σπουδές τα αντίστοιχα κι εγώ θα βγώ στους δρόμους μαζί σας για να σας δώσουν το Msc.

Δημοσιεύτηκε

Χάρη

Για το (Α) δεν είχα καταλάβει ακριβώς τι ήθελες να πεις. Είχα καταλάβει ότι προέβλεπες κάλυψη για το βασικό πτυχία στα 4 έτη μόνο. Και έλεγα ότι σαν μεταβατικό στάδιο τουλάχιστον θα πρέπει ίσως να υπάρχει πρόβλεψη για ένα έτος παραπάνω.

 

Στο (Β) μιλάω για την νοοτροπία που κυριαρχεί τώρα στα ΑΕΙ. Και τώρα που το ξανασκέφτομαι δεν προσφέρει τπτ στην συζήτηση.

 

Γ) με κάλυψες και συμφωνώ

 

Για την χρήση της λέξης σχολής έχεις απόλυτο δίκιο, παρασύρθηκα από το site του ΕΜΠ που είχα ανοιχτό εκείνη την στιγμή σε άλλο tab το οποίο τιμητικά δεν έχει τμήματα αλλά σχολές. Το ΑΠΘ είναι μία σχολή, το TUC είναι μια σχολή αλλά μία σχολή είναι των ΠΜ ΕΜΠ...:rolleyes:

 

fraafr δεν διαφωνώ απλά έθεσες το θέμα εμπειρία για μια μελέτη (που δεν γνωρίζω αν είναι πολύπλκη ή όχι). Οπότε έθεσα το θέμα όπως το αντιλαμβάνομαι εγώ. Συμφωνώ με αυτά που είπες στο τελευταίο ποστ.

  • 4 weeks later...
Δημοσιεύτηκε
φτου!!!!!!!

για μια ακομη φορα μετανιωνω που σπουδασα αγγλια...στην ελλαδα δινουν 2 πτυχια στην τιμη του ενος ...

εμ δεν ηξερα δεν ρωταγα?

 

Γιατί, ήταν επιλογή σου να σπουδάσεις στην Αγγλία? Γιατί συνήθως είναι η μόνη λύση για αυτούς που δεν κατάφεραν να περάσουν στην Ελλάδα.

Δημοσιεύτηκε
Γιατί, ήταν επιλογή σου να σπουδάσεις στην Αγγλία? Γιατί συνήθως είναι η μόνη λύση για αυτούς που δεν κατάφεραν να περάσουν στην Ελλάδα.

 

ή γιαυτους που δεν εχουν διαθεση να διαβασουν ενα καρο ασχετα μαθηματα και να δωσουν ενα καρο λεφτα στα φροντιστηρια μονο για να περασουν στη σχολη. δινουν τα λεφτά σπουδαζοντας και γνωρίζουν και μια ξενη χώρα.

Δημοσιεύτηκε
Γιατί, ήταν επιλογή σου να σπουδάσεις στην Αγγλία? Γιατί συνήθως είναι η μόνη λύση για αυτούς που δεν κατάφεραν να περάσουν στην Ελλάδα.

Αντε πάλι...

Κάτι άλλο ΕΚΤΟΣ από αυτό έχετε να πείτε;

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.