dratsiox Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2009 Οι μηκίδες από την άλλη συνήθως δε συνδέονται με κανένα κεκλιμένο στοιχείο ώστε να μειώνουν το μήκος λυγισμού, άρα κανονικά θα πρέπει να μη λαμβάνονται υπόψη. Το πρόβλημα είναι ότι οι μηκίδες δε συνδέονται με κατακόρυφο στοιχείο δυσκαμψίας.Το ίδιο μπορεί να συμβεί και με τις τεγίδες, οπότε και εκεί δεν μπορούμε να υποθέσουμε ότι περιορίζουν το μήκος λυγισμού των δοκών.Ένα τέτοιο πσράδειγμα, είναι οι τεγίδες ψυχρής έλασης, οι οποίες δεν μπορούν να παραλάβουν με ασφάλεια αξονικά φορτία. Αυτό που συζητάμε είναι εκτός θέματος, απλώς η διευκρίνιση είναι σημαντική.
mkalliou Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2009 @tech_junky: Είναι ακριβώς αυτό που λέει ο dratsiox, ότι δηλαδή δεν συνδέονται με κάποιο κατακόρυφο σύνδεσμό δυσκαμψίας (εγώ το έγραψα κεκλιμένο στοιχείο γενικά, Χ ή Λ). @dratsiox: Απλά τις περισσότερες φορές οι τεγίδες συνδέονται μεταξύ τους, όχι σε κάθε φάτνωμα, με αντιανέμια οροφής, οπότε προκύπτει η μείωση του μήκους λυγισμού εκτός επιπέδου των δοκών. Βέβαια, ανάλογα και με την περίπτωση. Αυτό με τις τεγίδες ψυχρής έλασης έχει πολύ ενδιαφέρον...
palex Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 13 , 2009 Οι τεγίδες-μηκίδες ψυχρής έλασης δεν μειώνουν σχεδόν τίποτα. Αν μου εξηγήσουν απο την multisoft πως ακρίβως γίνεται η μετατροπή του 2Δ σε 3Δ με το πατημα ενος κουμπιού και μονο, (δεν με καλυπτουν απαντήσεις "εχει ενα δικό του αλγόρυθμο το προγραμμα που για πολυ απλα κτιρια δουλευει για αλλα μπερδευεται") τοτε μπορει και να πιστώ μεχρι τοτε όχι! Επίσης πως περνας τα φορτια πχ των μετωπικών στυλων που ειναι εγκάρσια στο πρωτο πλαίσιο???? Kαταπόνησει σε διαξονική καμψη δεν έχουν τα υποστυλωματα των πλαισιων? πως την διαβαζει το προγραμμα? και πολλα αλλα τετοια.. Και γενικά κατανομή ΄φορτίων ΕC1 αλλα και din1045 σε δισδιαστατο επίπεδο δεν υφίσταται. Ολα αυτά τα προγραμματα θα σβήσουν μόλις γίνει υποχρεωτική η εφαρμογή του ΕC1. -Για το Statiks δεν το εχω δει ποτέ, αλλα γενικά εχω ακουσει καποια καλα λόγια. Για το Metalcad και αντιστοιχα δισδιαστατα προγραμματα π-συστεμς, για τους λόγους που ανέφερα εχω προσωπικό κόλλημα το παραδέχομαι αυτό!
multisoft Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Απαντήσεις Multisoft Η μετατροπή του 2d μοντέλου σε 3d γίνεται με τη μεταφορά των φορτίων στη διεύθυνση του πλαισίου και με την προθήκη εγκάρσιων φορτίων ανέμου και σεισμού. Επίσης προστίθενται όλα τα εγκάρσια στοιχεία (αντιανέμια στέγης, τεγίδες, μηκίδες, πλάγιοι σύνδεσμοι ακαμψίας, στοιχεία θεμελίωσης) όπως αυτά έχουν περιγραφεί από το χειριστή του προγράμματος. Η μεταφορά στο 3d μπορεί να γίνει είτε από συγκέντρωση πλαισίων, είτε από συγκέντρωση ορόφων (όπως στο σκυρόδεμα) είτε και με περιγραφή πλαισίων και ορόφων μαζί. Η φόρτιση με ΕΚ1 σε επίπεδο πλαίσιο γίνεται μια χαρά λαμβάνοντας υπ’ όψιν αν το πλαίσιο αυτό είναι μεσαίο ή ακραίο. Δεν καταλαβαίνω το πρόβλημα, έτσι κι αλλιώς, και στη χωρική επίλυση, κάθε πλαίσιο θα παραλάβει ένα τμήμα της φόρτισης του ανέμου, του χιονιού κλπ. Ο υπολογισμός της ανεμοπίεσης με βάση τον ΕΚ1 έχει προστεθεί στη νέα έκδοση του προγράμματος, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί ακόμα η αυτόματη φόρτιση του φορέα. Κι οι λόγοι γι’ αυτή την καθυστέρηση είναι οι εξής: 1. Ο ΕΚ1 καλύπτει μόνο τετράγωνα απλά κτίρια, ενώ για πιο σύνθετα θα πρέπει να αυτοσχεδιάσουμε. 2. Ο ΕΚ1 είναι ακόμα σε εξέλιξη και πιθανότατα να τροποποιηθεί σύντομα. 3. Οι πολεοδομίες μέχρι τώρα δέχονται φορτίσεις με το DIN χωρίς πρόβλημα. 4. Με το DIN η ανεμοπίεση είναι 2 φορτίσεις για το 2d μοντέλο και 4 φορτίσεις για το 3d. Με τον ΕΚ1 έχουμε 8 φορτίσεις στο 2d και 16 στο 3d. Αν μάλιστα πρέπει να λάβουμε υπ’ όψη μας και την περίπτωση που τα ανοίγματα της κατασκευής μείνουν για κάποια περίοδο ανοιχτά (δηλ. φόρτιση ως στέγαστρο), οι περιπτώσεις αυξάνονται ακόμη περισσότερο (12 κι 24). Η αύξηση λοιπόν της πολυπλοκότητας είναι σημαντική, κι επειδή υπήρχε μια φήμη ότι συζητιόταν απλοποίηση της φόρτισης ανέμου, θεωρήσαμε καλό να περιμένουμε λίγο. Πάντως η εφαρμογή φορτίσεων με ΕΚ1 θα ολοκληρωθεί σύντομα, (και στο 2d και στο 3d) πριν το τέλος του 2009. Οπότε, εμείς τουλάχιστον, δεν θα “σβήσουμε” Για τους άλλους δεν ξέρω. Στο MetalCAD έχει δοθεί μεγάλη βαρύτητα στο 2d μοντέλο επειδή προς αυτήν την κατεύθυνση είναι σχεδιασμένες σημαντικός αριθμός μεταλλικών κατασκευών. Π.χ. μια στέγη με ζευκτά πάνω σε μπετονένια κατασκευή. Τι χωρική ανάλυση να γίνει σε τέτοια περίπτωση, και τι διαφορές θα προκύψουν? Για κατασκευές που είναι απαραίτητη η ανάλυση χωρικού πλαισίου υπάρχει η δυνατότητα για 3d ανάλυση, ή μπορεί να γίνει μεταφορά στο Statics και να γίνει η χωρική επίλυση της μεταλλικής κατασκευής μ’ αυτό το πρόγραμμα. Επίσης στο Statics είναι δυνατή η επίλυση φορέων από σύμμικτα στοιχεία (ΕΚ4) πράγμα που το MetalCAD δεν υποστηρίζει ακόμη. Για συνήθεις περιπτώσεις ζευκτών και ολόσωμων κατασκευών, η σύγκριση αποτελεσμάτων του 2d μοντέλου του MetalCAD με άλλα προγράμματα 3d ανάλυσης (με τις ίδιες παραδοχές) έδειξε ότι οι διαφορές δεν είναι σημαντικές. Με δεδομένη την ευκολία της σχεδίασης σε 2 διαστάσεις, η προσωπική μου άποψη είναι πως η σχεδίαση σε 2d είναι προτιμότερη σ’ αυτές τις περιπτώσεις. Αυτό φυσικά είναι στην κρίση του μελετητή μηχανικού και σίγουρα σηκώνει αρκετή κουβέντα. Για το θέμα των μηκών λυγισμού κι αν αυτά θα πρέπει να μειωθούν λόγω των τεγίδων ή μηκίδων, η συζήτηση που έγινε ήταν πολλή ενδιαφέρουσα. Θα ήθελα να πω ότι έχει ήδη μπει στο πρόγραμμα ως επιλογή, ώστε ο μηχανικός να αποφασίζει για το αν θα μειωθεί το μήκος λυγισμού ή όχι. Οποτεδήποτε προκύπτουν παρόμοια ζητήματα η ανταπόκρισή μας είναι πάντα άμεση και προσθέτουμε τις απαραίτητες βελτιώσεις ώστε να βοηθήσουμε το μελετητή μηχανικό. Οι συνάδελφοι που χρησιμοποιούν τα προγράμματά μας θα μπορούσαν να το επιβεβαιώσουν. Η προσπάθειά μας είναι να έχουμε όσο γίνεται πιο αυτοματοποιημένη δημιουργία φορέων, χωρίς όμως να κάνουμε καμιά έκπτωση στην ακρίβεια και την ορθότητα της μοντελοποίησης. Αυτό, πέρα από το ότι εξοικονομεί χρόνο, βοηθάει το μηχανικό να αποφεύγει σοβαρά λάθη. Στους συναδέλφους που ενδιαφέρονται για τα προγράμματά μας θα ήθελα να τους πω ότι μπορούν να έρθουν από την εταιρεία μας να τα δουν, αλλά ακόμα κι αν κάποιος τα αγοράσει και μέσα σε 6 μήνες θεωρήσει ότι δεν τον καλύπτουν πλήρως, μπορεί να ζητήσει τα χρήματά του πίσω χωρίς καμιά επιπλέον επιβάρυνση και χωρίς ερωτήσεις. 1
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 ... Οποτεδήποτε προκύπτουν παρόμοια ζητήματα η ανταπόκρισή μας είναι πάντα άμεση και προσθέτουμε τις απαραίτητες βελτιώσεις ώστε να βοηθήσουμε το μελετητή μηχανικό. Οι συνάδελφοι που χρησιμοποιούν τα προγράμματά μας θα μπορούσαν να το επιβεβαιώσουν. Αυτό το επιβεβαιώνω ως χρήστης του Toixos 2008 της Multisoft. Για να σχηματίσετε ιδία γνώμη δείτε ΕΔΩ. ...Στους συναδέλφους που ενδιαφέρονται για τα προγράμματά μας θα ήθελα να τους πω ότι μπορούν να έρθουν από την εταιρεία μας να τα δουν, αλλά ακόμα κι αν κάποιος τα αγοράσει και μέσα σε 6 μήνες θεωρήσει ότι δεν τον καλύπτουν πλήρως, μπορεί να ζητήσει τα χρήματά του πίσω χωρίς καμιά επιπλέον επιβάρυνση και χωρίς ερωτήσεις. Χωρίς να γνωρίζω το πρόγραμμα (Metalcad) προκειμένου να σχολιάσω τα υπέρ και τα κατά του, θα μείνω στην πολιτική της εταιρείας απέναντι στους πελάτες της που αν μη τι άλλο μας εκπλήσσει ευχάριστα και αποτελεί πρότυπο. 2
mred-akias Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Μιλάμε απίστευτο! Δεν θα το πίστευα ότι υπάρχει εταιρία (ανεξαρτήτως τομέα δραστηριοποιήσης) με τέτοια πολιτική αν δεν ακολουθούσα το λινκ μόνος μου. Βέβαια έτσι κρατάει και πελάτες αλλά (μάλλον?) τους έχει κερδίσει επάξια.
palex Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Απαντήσεις Multisoft Η μετατροπή του 2d μοντέλου σε 3d γίνεται με τη μεταφορά των φορτίων στη διεύθυνση του πλαισίου και με την προθήκη εγκάρσιων φορτίων ανέμου και σεισμού. Καταρχάς συγχαρητήρια για την "επωνυμη" και αμεση ανταποκριση, το θεωρω πολυ σημαντικο! Οπως επίσης και για την δυνατότητα επιστροφής χρημάτων, ειναι πολυ εντιμη κίνηση. Χωρίς να θέλω να σας αναγκάσω να παραδώσετε μαθήματα απο εδω μέσα, μηπώς μπορειτε να μου πείτε πως γίνεται να μελετηθεί το πρωτο και το τελευταιο πλαισιο που δέχεται ταυτόχρονα ανεμοπιέσεις και απο της δύο διευθύνσεις? Γίνεται να μελετηθούν οι μετωπικοι στύλοι? Το συνδετήριο δοκάρι που βρίσκεται εκτός επιπέδου πως λύνεται? Το θεμελίο μελετειται για ροπές εκτος επιπέδου πλαισίου? Οι κολώνες για διαξονικη καμψη και επομενως για στρκμπ λυγισμο Ν+Μy+mZ?? Υπάρχει η δυνατοτητα όταν εργάζεσαι στο επιπεδο ενός πλαισίου να εισαγεις φορτία που λειτουργούν εκτός του επιπέδου αυτου?? Αναφέρετε καποια εγκαρσια φορτία ανέμου, αυτα μπαινουν αυτόματα και αν ναι με ποιους συντελεστες κατανομής και τι τιμές παίρνουν? Ευχαριστω εκ των προταίρων. Y.Γ: "Θα ήθελα να πω ότι έχει ήδη μπει στο πρόγραμμα ως επιλογή, ώστε ο μηχανικός να αποφασίζει για το αν θα μειωθεί το μήκος λυγισμού ή όχι. " Αυτό πότε το βαλατε, δεν το ειχα παρατηρησει τον Ιουνιο που το δούλεψα!
multisoft Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 15 , 2009 Η λογική της μη εγκάρσιας φόρτισης των ακραίων πλαισίων είναι η εξής: Οι μετωπικοί στύλοι μεταβιβάζουν την ανεμοπίεση στο έδαφος και στον αντιανέμιο στέγης, ο οποίος μεταβιβάζει τις δυνάμεις που δέχεται στους πλευρικούς συνδέσμους ακαμψίας. Έτσι οι ακραίοι στύλοι του πρώτου και του τελευταίου πλαισίου δεν δέχονται εγκάρσιες δυνάμεις κατά το μήκος τους, αλλά μόνο στην κεφαλή τους που μεταβιβάζονται στον πλάγιο σύνδεσμο. Φυσικά μπορεί κάποια κατασκευή να μην ακολουθεί αυτή τη λογική, οπότε θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν και εγκάρσια φόρτιση. Ακόμα και σ’ αυτήν την περίπτωση όμως μπορούμε να υπολογίσουμε τη μέγιστη ροπή που θα δεχτεί ο στύλος κατά την ασθενή διεύθυνση και να ελέγξουμε αν επαρκεί σε διαξονική κάμψη. Υπάρχει σχετικός διάλογος ακριβώς γι’ αυτήν την περίπτωση. Οι μετωπικοί στύλοι ελέγχονται χωριστά ως αμφιαρθρωτές ή μονόπακτες ράβδοι με φορτίσεις από άνεμο και ίδια βάρη. Το θεμέλιο μπορεί να σχεδιαστεί έτσι ώστε να μην αναπτύσσονται ροπές κατά την εγκάρσια διεύθυνση αλλά οι δυνάμεις να παραλαμβάνονται αξονικά από τους χιαστί συνδέσμους ακαμψίας. Αν αυτό δεν ισχύει στη διαμόρφωση των πλευρικών πλαισίων, τότε ελέγχεται σε μονοαξονική κάμψη χωριστά προς τις δυο διευθύνσεις. Για να είμαστε όμως πιο σωστοί, υπάρχει διάλογος που μπορούμε να ελέγξουμε τη σύνδεση και σε διαξονική κάμψη. Το MetalCAD δέχεται θεμελίωση με συνδετήρια δοκάρια ή πεδιλοδοκάρια. Αυτά λύνονται χωριστά στη διεύθυνση των πλαισίων και χωριστά στην εγκάρσια διεύθυνση μαζί με τους χιαστί συνδέσμους, τις κεφαλοδοκούς και τα υποστυλώματα. Λύνουμε δηλ. πλαίσια προς δύο διευθύνσεις και ταυτόχρονα διαστασιολογούμε και τα στοιχεία θεμελίωσης. Προσωπικά πιστεύω ότι η ανάλυση των πλαισιωτών κατασκευών στο επίπεδο, διευκολύνει αρκετά το μελετητή γιατί μπορεί εύκολα και γρήγορα να δοκιμάζει λύσεις μέχρι να βρει τη βέλτιστη από άποψη οικονομίας και στατικής επάρκειας. Η απόκλιση από τη χωρική επίλυση δεν είναι σημαντική και μπορεί να προσεγγιστεί με τους τρόπους που προανέφερα. Οποιαδήποτε άλλη απορία έχετε θα μπορούσατε να με ρωτήσετε κι ευχαρίστως να σας απαντήσω. Απλώς είναι λίγο δύσκολο να μιλάμε θεωρητικά χωρίς να έχουμε μπροστά μας την εφαρμογή. Η βελτίωση σχετικά με τα μήκη λυγισμού έγινε χτες, αφού ενημερώθηκα για τη συζήτηση αυτή, κι επειδή αναγνώρισα ότι η παρατήρηση είναι πολλή λογική, κι επίσης απλή στην υλοποίησή της. Το MetalCAD (όπως και το Statics) είναι ένα ζωντανό πρόγραμμα που ενημερώνεται συνέχεια και ενσωματώνει διαρκώς την εμπειρία όλων των μηχανικών που το χρησιμοποιούν. Τέλος θα ήθελα να ευχαριστήσω όλους τους συναδέλφους για τα καλά τους λόγια.
Παναγιώτης Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2009 To manual του metalcad γιατί όταν ανοίγει από adobe reader δε φαίνεται καλά? Λείπουν γράμματα. edit Από foxit reader ανοίγει κανονικά.
multisoft Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 16 , 2009 To manual του metalcad γιατί όταν ανοίγει από adobe reader δε φαίνεται καλά?.Σας ευχαριστώ πολύ για την υπόδειξη. Ανεβάσαμε ήδη τη σωστή έκδοση του manual.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα