Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Σε περίπτωση που ιδιοκτήτης δεσμευμένου επί 40 έτη ακινητου ζητά από τον Δήμο την άρση της απαλλοτρίωσης κι ο Δήμος εν συνεχεία (και λογικό είναι) αρνείται το συγκεκριμένο αίτημά του για λόγους δημόσιας ωφέλειας.

 

Μετά την άρνηση (σημείωση:όχι σιωπηρή άρνηση για 18μηνο) της Διοίκησης :

 

1) Ο ιδιοκτήτης του βεβαρημένου μετά από ποια προθεσμία μπορεί να προσφύγει ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων?

 

2) Ο Δήμος τι χρονικό διάστημα έχει ώστε να επισπέυσει την πράξη εφαρμογής στην συγκεκριμένη περιοχή ώστε να αποζημιωσεί τον αιτούντα ιδιοκτήτη του βεβαρημένου?

 

3) Αν ο Δήμος καταθέσει Πράξη Αναλογισμού και παρακαταθέσει το ποσό της αποζημίωσης αλλά ο ιδιοκτητης έχει προλάβει κι έχει καταθέσει Προσφυγή στο ΔιοικΔικαστηριο, τότε τι γίνεται σε αυτή την περίπτωση (μπάχαλο) ?

 

Όσο κι αν προσπάθησα να βρω κάτι σε βιβλία του Χορομιδη ή ρωτώντας δικηγορο και μηχανικούς, τίποτα. Έχει κανείς υπόψη σας;

Δημοσιεύτηκε

Τα συγκεκριμένα ερωτήματα είναι πολύ εξειδικευμένα και ρωτάω από την πλευρά του Δήμου, του παροδίου αλλά και της δημόσιας ωφέλειας.

Παρόλο που δεν έιχε γίνει καμία ενέργεια για αποζημιώσεις μέχρι τώρα, πλέον όλοι επιθυμούν για την επίσπευση της διαδικασίας και την άμεση αποζημίωση.

Αν μπορεί ας με βοηθησει κάποιος με τα συγκεκριμένα ερωτήματα.

Δημοσιεύτηκε

1. Μετά την άρνηση δεν υπάρχει προθεσμία προσφυγής ενώπιον δικαστηρίων, τουλάχιστον όσο ισχύει το έγγραφο απάντησης.

2. Δεν υπάρχει προβλεπόμενο χρονικό διάστημα για την ολοκλήρωση πράξης αποζημίωσης (εφαρμογής η απαλλοτρίωσης). Παλαιότερα απο την κύρηξη της απαλλοτρίωσης με απόφαση ΣτΕ ίσχυε η οκταετία σήμερα όμως κρίνεται στα δικαστήρια.

3. Θεωρητικά οι δύο διαδικάσίες είναι ανεξάρτητες αλλά έχει αποδειχθεί οτι η μία επηρεάζει την άλλη. Υπάρχει περίπτωση να εκδοθεί απόφαση άρσης απαλλοτρίωσης, με παρακατατεθημένη αποζημίωση και τελικά να εκδοθεί διοικητικά άρση και επανεπιβολή της. Σε αυτή όμως την περίπτωση δεν θα ισχύει η πράξη αποζημίωσης (εφαρμογής ή απαλλοτρίωσης) και δεν θα μπορεί να αποζημιωθεί ο ενδιαφερόμενος.

Στην 2η ερώτηση αναφέρεις πράξη εφαρμογής και στην 3η πράξη αναλογισμού. Διαφοροποιούνται λίγο τα πράγματα.

Ελπίζω να βοήθησα.

jlivas.

Δημοσιεύτηκε

Συγχωρέστε την παρέμβασή μου, αλλά διευκρινήστε μου παρακαλώ:

Α. Δέσμευση και απαλλοτρίωση είναι το ίδιο; Η απαλλοτρίωση, δεν συνεπάγεται και καταβολή του αντίστοιχου τιμήματος στον ιδιοκτήτη, είτε άμεσα είτε με παρακατατεθημένη αποζημίωση;

Β. Είναι δυνατόν να υπάρχει δέσμευση χωρίς καταβολή τιμήματος; Απλά, με απόφαση του Δήμου; Διότι γνωρίζω μία τέτοια περίπτωση. Και αναρωτιέμαι (χωρίς να είναι η δουλειά μου) τι γίνεται...

Δημοσιεύτηκε

@pelopidas

Διάβασα το ερώτημά σου τώρα και παρατηρώ, όπως και οι προηγούμενοι συνάδελφοι, ότι η περιγραφή σου περιέχει αντιφατικά στοιχεία. Μιλάς για απαλλοτρίωση που επιβληθηκε πριν από 40 χρόνια, δηλαδή με σχέδιο πόλης που εγκρίιθηκε με τις διατάξεις του νδ 1923 και στο ερώτημα 2 μιλάς για ΠΕ η οποία εκπονείται για σχέδια πόλης που εγκρίθηκαν με τις διατάξεις του ν. 1337/1983. Πρέπει να ξεκαθαρίσεις το βασικό αυτό θέμα.

 

Αν η έγκριση του σχεδίου (αλήθεια ποιά χρήση έχει επιβληθεί στο ακίνητο?) έγινε με τις πρώτες διατάξεις, τότε το αίτημα για άρση της απαλλοτρίωσης αντιστοιχεί σε αίτημα είτε για τροποποίηση του σχεδίου και την αποδέσμευση του ακινήτου, εάν αυτό είναι πολεοδομικά δυνατό είτε με τη διαδικασία που περιγράφεται αναλυτικά σ' αυτό το thread.

Έχουν γίνει ανάλογες διαδικασίες?

 

Για την αποζημίωση του απαλλοτριούμενου ακινήτου πρέπει να συνταχθεί πράξη αναλογισμού και ενδεχομένως τακτοποίησης, εάν απαιτείται. Η διαδικασία αυτή κινείται με επίσπευση του ενδιαφερόμενου. Μετά την ολοκλήρωση της σχετικής διαδικασίας, πρέπει να ζητηθεί από το Πρωτοδικείο ο καθορισμός τιμής μονάδος και οι ωφελούμενοι (δήμος, παρόδιοι κλπ) να καταβάλουν τις αναλογούσες αποζημιώσεις. Αν αυτές δεν καταβληθούν σε διάστημα 18 μηνών, η διαδικασία επαναλαμβάνεται.

 

Όπως είναι προφανές, όλη αυτή η διαδικασία και οι σχετικές λεπτομέρειες δεν είναι δυνατόν να περιγραφούν αναλυτικά σ' αυτό το forum και νομίζω ότι πρέπει να απευθυνθείς βασικά σε μηχανικό (τοπογράφο κατά προτίμηση) και επικουρικά σε δικηγόρο, που να γνωρίζουν αυτά τα θέματα.

  • 1 year later...
Δημοσιεύτηκε

α) Μετά τη παρέλευση τουλάχιστον 8 ετών από τη κύρηξη της πολεοδομικής μελέτης με την οποία χαρακτηρίστηκε το ακίνητο ως ΚΧ ή ΚΦ, έχει τη δυνατότητα ο φερόμενος ιδιοκτήτης να ασκήσει προσφυγή κατά του δημοσίου με στόχο την άρση της απαλλοτρίωσης. Μετά την έκδοση Διοικητικής Απόφασης μπορεί να ζητήσει την αποζημίωση του από το Δήμο (σε χρήμα) ή διαφορετικά μπορεί να ζητήσει την άρση του κοινόχρηστου/κοινωφελή χαρακτήρα του ακινήτου του.

β)Στη δεύτερη περίπτωση, εφόσον δεν μπορεί να αποζημιωθεί σε χρήμα, ο ιδιοκτήτης με πρωτοβουλία του καταθέτει στο Δήμο φάκελο πρότασης τροποποίησης του εγκεκριμένου ρυμοτομικού σχεδίου, με σκοπό την μετατροπή της ιδιοκτησίας του σε οικοδομήσιμο χώρο.

Δημοσιεύτηκε

@madam

1. Εάν είσαι συνάδελφος, γράψε την ειδικότητα στο προφίλ σου.

2. Άλλες διατάξεις εφαρμόζονται για τα ΡΣ που εγκρίνονται με τις διατάξεις του νδ 1923 και άλλες για τις ΠΜ που εγκρίνονται μετά το 1983.

3. Με την έγκριση ενός ΡΣ, επιβάλλεται αναγκαστική απαλλοτρίωση στα ακίνητα που χαρακτηρίζονται ως ΚΧ, όχι όμως και σ' εκείνα που χαρακτηρίζονται ως κοινωφελείς χώροι, στα τα οποία πρέπει να εκδοθεί ξεχωριστή απόφαση. Το θέμα αυτό έχει συζητηθεί επανειλημμένα και υπάρχει αρκετό υλικό στο forum.

Δημοσιεύτηκε

προς MAKAP

 

Συνάδελφε, σε κάθε περίπτωση για να γίνει άρση του χαρακτηρισμού σε ακίνητο και μετατροπής του σε οικοδομήσιμο, μέσω τροποποίησης του εγκεκριμένου ΡΣ, πρέπει να εξασφαλιστεί ότι ο φερόμενος ιδιοκτήτης είτε δεν μπορεί να αποζημιωθεί (τεκμηριωμένη αδυναμία αποζημίωσης από τον οικείο Δήμο) είτε δεν έχει έως σήμερα αποζημιωθεί με άλλο τρόπο όπως:

α) Με πράξη αναλογισμού (αν το ρυμοτομικό έχει εκπονηθεί και εγκριθεί πριν το Ν.1337/1983)

β) Με πράξη Εφαρμογής (αν η ΠΜ έχει εγκριθεί μετά το Ν.1337/1983)

γ) Με μεταφορά συντελεστή δόμησης

 

Σε κάθε περίπτωση η άρση του χαρακτήρα του ακινήτου ως ΚΧ ή ΚΦ, άρα και της απαλλοτρίωσης, μπορεί να γίνει μόνο με έκδοση δικαστικής απόφασης, εφόσον συντρέχουν οι προυποθέσεις του άρθρου 10 παρ.1 του Ν.3044/02 που αντικατέστησε το άρθρο 29 του Ν.2831/00.

 

Επισήμανση: οι αρμοδιότητες έγκρισης πρότασης τροποποίησης ΡΣ μετά την έγκριση του Καλλικράτη άλλαξε. Συγκεκριμένα βλ. άρθρα 186, 280 Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87/Α/10), παρ.2γ άρθρου 30 Ν.3889/2010 (ΦΕΚ 182/Α/2010) και φυσικά την Εγκ 6/2006 ΥΠΕΧΩΔΕ.

Δημοσιεύτηκε

1. Το θέμα της άρσης απαλλοτρίωσης λόγω ρυμοτομίας έχει συζητηθεί στο forum εξαντλητικά και μπορείς με αναζήτηση να βρεις το σχετικό υλικό.

 

2. Η ΜΣΔ χρησιμοποιούνταν ως εργαλείο, για την αντιμετώπιση της αποζημίωσης λόγω ρυμοτομίας, τα πρώτα χρόνια μετά την εφαρμογή του θεσμού με το ν. 880/1979, αλλά μετά την ακύρωση του νόμου αυτού από το ΣτΕ έπαψε να χρησιμοποιείται.

 

3. Επιμένεις να βάζεις στο ίδιο καζάνι το χαρακτηρισμό ενός ακινήτου ως ΚΧ και ως κοινωφελούς χώρου και αυτό το θέμα έχει συζητηθεί εξαντλητικά.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.