apstruct Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2009 Ποσο περίπου κοστολογείται η αμοιβή μηχανικού μόνο για τη σύνθεση εξοχικών κατοικιών 60 έως 80 τ.μ. τις κατόψεις δηλ. οχι τα σχέδια για πολεοδομία. Εκτίμησε τη δική σου αμοιβή για την εκπόνηση της υπόλοιπης αρχιτεκτονικής μελέτης, το αντίστοιχο τρέξιμο στην πολεοδομία και την ευθύνη της σφραγίδας σου, αφαίρεσέ τη από την αμοιβή που βγάζει το ΤΕΕ και έχεις μια εκτίμηση. Αν ο μελετητής της σύνθεσης σου ζητήσει περισσότερα από αυτά προφανώς πρέπει να περάσεις το επιπλέον κόστος στον πελάτη σου. Γενικά όλα αυτά όπως έχει προαναφερθεί είναι ανάλογα με την προσφορά-ζήτηση και την ελεύθερη αγορά.
howard_roark Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2009 η αμοιβη που βγαζει το ΤΕΕ αφορα την μελετη, δεν αφορα ουτε την ευθυνη της σφραγιδας που λες φιλε μου, ουτε το τρεξιμο της πολεοδομιας. Ασε που χωρις συνθεση δεν υπαρχει τιποτα απο τα αλλα, και μπορει να μην υπαρχει και πελατης συνηθως. το ερωτημα ειναι για μενα τελειως λαθος, δεν εχει απαντηση και κακως τεθηκε εδω κιολας.
chowchow Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2009 και για να σου λυσω την απορια σου με ενα παραδειγμα : Προ μηνων εμφανιστηκε πελατης με σκαριφημα κατοικιας 150μ2 απο γνωστη "φιρμα". 1 cd που περιειχε 1 κατοψη και 2-3 photos απο αθλια αξονομετρικα. Ηθελε αδεια. Το κτιριο ειχε υπερβαση ΣΔ, υπερβαση ΗΥ, υπερβαση ογκου και το κυριοτερο δεν πατουσε στο οικοπεδο (χρειαζομασταν και λιγο απο του γειτονα). Τον ρωτησα γιατι δεν εβγαλε την αδεια στον συναδελφο. Μου ειπε οτι ειχε πολλη δουλεια και δεν προλαβαινε. Τον ρωτησα αν τον πληρωσε και μου ειπε "ναι, 20.000€". Πηρα τον συναδελφο να το επιβεβαιωσω. Μου ειπε οτι εχει πληρωθει την προμελετη και δεν εχει αντιρρηση να εκδοσουμε εμεις την αδεια, αρκει να αναφερθει το ονομα του στους μελετητες. Του επισημανα τις υπερβασεις και τον ρωτησα αν ειχε την προθεση να προσαρμοσει την μελετη του. Η απαντηση του ηταν η εξης : "Η αμοιβη μας αφορουσε ενα προχειρο σκαριφημα 1ης φασης, αυτο που εχετε. Για να προχωρησουμε στην προσαρμογη της μελετης και την εκδοση της αδειας ζητησαμε αμοιβη επιπλεον 50.000€, που ο πελατης δεν θελησε να πληρωσει". Η αδεια εκδοθηκε με συνολικο κοστος μελετης-επιβλεψης 25.000€. Η προσαρμογη του σκαριφηματος κοστισε στον πελατη επιπλεον 5.000€.
apstruct Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 11 , 2009 η αμοιβη που βγαζει το ΤΕΕ αφορα την μελετη, δεν αφορα ουτε την ευθυνη της σφραγιδας που λες φιλε μου, ουτε το τρεξιμο της πολεοδομιας. Ασε που χωρις συνθεση δεν υπαρχει τιποτα απο τα αλλα, και μπορει να μην υπαρχει και πελατης συνηθως. το ερωτημα ειναι για μενα τελειως λαθος, δεν εχει απαντηση και κακως τεθηκε εδω κιολας. 1) Η αμοιβή που βγάζει το ΤΕΕ σαφώς και αφορά την ευθύνη της σφραγίδας, καθώς χωρίς αυτή δεν υπάρχει μελέτη. Μελέτη χωρίς σφραγίδα μπορεί να φτιάξει και η γιαγιά μου. Ο μηχανικός που θα την υπογράψει όμως έχει την ευθύνη για την αρτιότητά της και την υποστήριξή της στην πολεοδομία. 2) Για το τρέξιμο της πολεοδομίας δεν μπορώ να διαφωνήσω. Προφανώς την διεκπεραίωση της άδειας σαν αρχιτέκτονας τη χρεώνεις επιπλέον των αμοιβών της μελέτης έτσι? Εγώ προσωπικά δεν τη χρεώνω επιπλέον, οπότε την πληρώνομαι από την αμοιβή της μελέτης και γι' αυτό και την υπολόγισα έτσι παραπάνω. 3) Τι εννοείς ότι χωρίς τη σύνθεση μπορεί να μην υπάρξει πελάτης? Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Συνήθως χωρίς πελάτη δεν υπάρχει η σύνθεση. Εσύ δηλαδή φτιάχνεις μια σύνθεση και μετά βρίσκεις τον πελάτη που της ταιριάζει?
Χ Επισκέπτης 1 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Υπάρχει Νόμιμη Ελάχιστη Αμοιβή ανάλογα: α) με την ώρα εργασίας, β) τις ημέρες εργασίες, γ) το είδος της εργασίας (Αρχιτεκτονικά στην προκειμένη περίπτωση) και δ) το στάδιο της μελέτης (προμελέτη-οριστική μελέτη-μελέτη εφαρμογής). Πχ για Προμελέτη Αρχιτεκτονικών η αμοιβή ορίζεται ως το 35% της Ελάχιστης Νόμιμης Αμοιβής Αρχιτεκτονικής Μελέτης όπως ορίζεται από τη νομοθεσία και υπολογίζεται απ' όλα τα προγράμματα αμοιβών.
howard_roark Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 @alexp81 Θεώρησα οτι οταν έγραψες για σφραγίδα, εννοούσες σε σχέση με την υποστήριξη της μελέτης στην πολεοδομία, κάτι που επιβεβαιώνεις με το δευτερο ποσταρισμα σου: Ο μηχανικός που θα την υπογράψει όμως έχει την ευθύνη για την αρτιότητά της και την υποστήριξή της στην πολεοδομία. Πολλές προμελέτες δεν έχουν σφραγίδα, ακριβώς επειδή πχ ο μεγαλοαρχιτέκτονας που θα τις κάνει δεν εχει μπει σε ουσιαστικη διαδικασία διερεύνησης και δεν θελει να δεσμευτεί απο τη σφραγίδα του. Σχετικό παράδειγμα σε ποστ σε αυτή τη σελίδα. 2) Για το τρέξιμο της πολεοδομίας δεν μπορώ να διαφωνήσω. Προφανώς την διεκπεραίωση της άδειας σαν αρχιτέκτονας τη χρεώνεις επιπλέον των αμοιβών της μελέτης έτσι? Εγώ προσωπικά δεν τη χρεώνω επιπλέον, οπότε την πληρώνομαι από την αμοιβή της μελέτης και γι' αυτό και την υπολόγισα έτσι παραπάνω. δεν αντιλαμβάνομαι αν ειναι ειρωνικό το σχόλιο. Ξαναλέω: η διεκπεραίωση της κάθε αδείας δεν έχει καμμία σχέση με την αμοιβή της μελέτης. Ο καθένας κάνει ό,τι καταλαβαίνει. Θα τολμούσες να πεις αυτο που γραφεις εδώ στον πελάτη σου: δηλαδή οτι η μελέτη κάνει 10.000 αλλά έβαλες και άλλα 5.000 για τη διεκπεραίωση? Δεν νομίζω. 3) Τι εννοείς ότι χωρίς τη σύνθεση μπορεί να μην υπάρξει πελάτης? Αυτό δεν το καταλαβαίνω. Συνήθως χωρίς πελάτη δεν υπάρχει η σύνθεση. Εσύ δηλαδή φτιάχνεις μια σύνθεση και μετά βρίσκεις τον πελάτη που της ταιριάζει? Δεν στέκομαι στην μη λογική σου ερώτηση και σου απαντώ επί της ουσίας: εννοώ οτι πολλοί ιδιώτες απευθύνονται σε μηχανικούς και αν δεν τους αρέσει η προμελέτη που τους προτείνεται φεύγουν εις αναζήτηση άλλου μελετητή. Η ιστορία που αναγράφηκε στο αρχικο ποστ μου θυμιζει τέτοιο θέμα. Και συνήθως ο αναλαμβάνων την αδεια, ειδικά αν ειναι πολ.μηχανικος, απευθύνεται σε κάποιον αρχιτεκτονα προκειμένου να πάρει μια μελέτη και να προχωρήσει στα περαιτέρω. Ο επί της αδείας θα χρεώσει τα του ΤΕΕ και θα δώσει και κάτι στον μελετητή, όπως ρωτάει και ο φίλος του αρχικού ποστ. Αυτό εγώ το θεωρώ διαστρέβλωση του συστήματος, αποτέλεσμα του παραλογισμού που επικρατεί με τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και αντιδεοντολογικό και για τους δύο μηχανικούς που συμφωνούν κάτι τέτοιο. Εγώ προσωπικά το αρνούμαι όταν μου προτείνεται.
apstruct Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Θεώρησα οτι οταν έγραψες για σφραγίδα, εννοούσες σε σχέση με την υποστήριξη της μελέτης στην πολεοδομία, κάτι που επιβεβαιώνεις με το δευτερο ποσταρισμα σου. Εννούσα ότι από τη σφραγίδα πηγάζει η ευθύνη της παρουσίασης μιας άρτιας μελέτης. δεν αντιλαμβάνομαι αν ειναι ειρωνικό το σχόλιο. Ξαναλέω: η διεκπεραίωση της κάθε αδείας δεν έχει καμμία σχέση με την αμοιβή της μελέτης. Ο καθένας κάνει ό,τι καταλαβαίνει. Θα τολμούσες να πεις αυτο που γραφεις εδώ στον πελάτη σου: δηλαδή οτι η μελέτη κάνει 10.000 αλλά έβαλες και άλλα 5.000 για τη διεκπεραίωση? Δεν νομίζω. Η πρόθεσή μου ήταν ή έμφαση και όχι η ειρωνεία. Δεν εννοώ ότι βάζω ένα επιπλέον ποσό στην αμοιβή μελέτης για τη διεκπεραίωση. Εννοώ ότι η διεκπεραίωση δεν πληρώνεται ξεχωριστά και άρα τα λεφτά της αμοιβής (ΤΕΕ μιλάω πάντα) περιλαμβάνουν σιωπηρά και τη διεκπέραίωση. ...πολλοί ιδιώτες απευθύνονται σε μηχανικούς και αν δεν τους αρέσει η προμελέτη που τους προτείνεται φεύγουν εις αναζήτηση άλλου μελετητή. Η ιστορία που αναγράφηκε στο αρχικο ποστ μου θυμιζει τέτοιο θέμα. Και συνήθως ο αναλαμβάνων την αδεια, ειδικά αν ειναι πολ.μηχανικος, απευθύνεται σε κάποιον αρχιτεκτονα προκειμένου να πάρει μια μελέτη και να προχωρήσει στα περαιτέρω. Δηλαδή εμέσως πλην σαφώς (και διόρθωσέ με αν κατάλαβα λάθος) μας λες ότι ο πολιτικός μηχανικός δεν μπορεί να κάνει αρχιτεκτονική σύνθεση και ότι θα κερδίσει τον πελάτη αν απευθυνθεί σε αρχιτέκτονα. Ο επί της αδείας θα χρεώσει τα του ΤΕΕ και θα δώσει και κάτι στον μελετητή, όπως ρωτάει και ο φίλος του αρχικού ποστ. Αυτό εγώ το θεωρώ διαστρέβλωση του συστήματος, αποτέλεσμα του παραλογισμού που επικρατεί με τα επαγγελματικά μας δικαιώματα και αντιδεοντολογικό και για τους δύο μηχανικούς που συμφωνούν κάτι τέτοιο. Εγώ προσωπικά το αρνούμαι όταν μου προτείνεται. Συνάδελφε ο υπογράφων μπορεί να χρεώσει όσο εκτιμά την εργασία του και να δώσει και στο μελετητή ότι του ζητήσει - αν η αγορά του το επιτρέπει. Οι αμοιβές ΤΕΕ είναι το κάτω όριο. Το ότι εσύ (καί όχι μόνο) το αρνείσαι είναι από μόνο του ένα στοιχείο που διαμορφώνει την αγορά. Τώρα για το αντιδεοντολογικό που λες έχει ήδη απαντήσει ο συνάδελφος: ...για Προμελέτη Αρχιτεκτονικών η αμοιβή ορίζεται ως το 35% της Ελάχιστης Νόμιμης Αμοιβής Αρχιτεκτονικής Μελέτης όπως ορίζεται από τη νομοθεσία και υπολογίζεται απ' όλα τα προγράμματα αμοιβών.
howard_roark Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Δηλαδή εμέσως πλην σαφώς (και διόρθωσέ με αν κατάλαβα λάθος) μας λες ότι ο πολιτικός μηχανικός δεν μπορεί να κάνει αρχιτεκτονική σύνθεση και ότι θα κερδίσει τον πελάτη αν απευθυνθεί σε αρχιτέκτονα. Η άποψη μου (αν και είμαστε εκτός θέματος) είναι πως ο πολιτικος μηχανικός δεν μπορεί να κάνει αρχιτεκτονική σύνθεση διότι δεν τη διδάχθηκε πουθενά. Βεβαίως στην Ελλάδα με το καθεστώς που επικρατεί, σίγουρα κανενας πολιτικός μηχανικός δεν έχει ανάγκη κανέναν αρχιτεκτονα για να πουλησει σύνθεση/μελέτη κλπ. και σίγουρα δεν απαιτείται αρχιτεκτονας για να κερδίσει πελάτη ο πολιτικός μηχανικός. Αυτό προς απάντηση στο ερώτημά σου. Τώρα τι σύνθεση είναι αυτή που θα παρει ο πελάτης, εξαρτάται από πολλά. Σάμπως ξέρουν οι ιδιώτες τη διαφορά αρχιτεκτονα και πολιτικου μηχανικού στην Ελλαδα? Κανείς δεν ξέρει. Και αυτό αδικεί και τις δύο ειδικότητες. Εγώ χρησιμοποίησα τη λέξη "συνήθως" και μάλιστα αναφέρθηκα στην περίπτωση του αρχικού ερωτήματος, δεν γενικευσα το σχόλιο. Είπα πώς αντιλήφθηκα την περιπτωση του αρχικου ερωτήματος. Όταν ο πελάτης ψάχνει μηχανικό πχ για να κτίσει σπίτι και απευθυνθεί λόγω τιμής ή λόγω άγνοιας σε πολιτικό μηχανικό για αρχιτεκτονική μελέτη, ο πολ.μηχανικός έχει τις επιλογές και βεβαίως και τη δύναμη (αφού θα πάρει και τα λεφτά). Την γνώμη μου κατέθεσα και είπα πως αυτό το μοίρασμα (το τοσο συνηθισμενο στην Ελλαδα και απο τις δυο πλευρες) το θεωρώ αντιδεοντολογικό, δεν πάω καν στο θέμα της αμοιβής, είναι η νοοτροπία και το καθεστώς που σχολιάζω. Εγω όταν μου θέσουν θέματα που άπτονται των αρμοδιοτήτων των πολιτικών μηχανικών παραπέμπω τους ανθρώπους σε πολιτικούς μηχανικούς και τους εξηγώ πως δεν μπορώ να τους βοηθήσω γιατί είμαι αρχιτέκτονας, και αν και ξέρω τι χρειάζεται, καλύτερα θα τους τα πει ενας πμ. Και πολλές φορές θα μπορούσα κι εγώ να πω "α ωραία, αυτό μπορώ να το υπογράψω κι εγώ από το νόμο, θα κρατήσω τα 5 χιλιάρικα, θα δώσω και 1 χιλιάρικο στον φίλο που θα κάνει τα στατικά και μια χαρά όλα. Εγώ, προσωπικά, δεν το κάνω. Ξέρω τι γίνεται στην πιάτσα, ελευθερος επαγγελματίας είμαι, μου κοστίζει, ο καθένας πορεύεται με τις αποφάσεις του στη τελική. Από μένα μάθαν 50 ιδιώτες τι κάνει ή μάλλον τι θα έπρεπε να κάνει ο καθένας μας κανονικά και που θα έπρεπε να απευθυνθούν για το καλύτερο αποτέλεσμα. Αυτό εμένα προσωπικά με ικανοποιεί κι ας έχω χάσει ενα 50αρι ή ένα 100αρι σε 10 χρόνια. Πιστευω οτι θα τα βρω θετικά μπροστά μου. Αυτά.
apstruct Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 12 , 2009 Δεν μπορώ να διαφωνήσω με τις απόψεις που καταθέτεις. Απολύτως σεβαστές. Η αγορά όμως δουλεύει όπως όλοι γνωρίζουμε. Ο συνάδελφος λοιπόν ρώτησε πως να εκτιμήσει τη σύνθεση μέσα σε αυτή την αγορά και εξέθεσα την άποψή μου. Προφανώς μια πλήρης αρχιτεκτονική μελέτη αρχίζει από τη σύνθεση και συμπληρώνεται με όλα εκείνα τα στοιχεία που την κάνουν αποδεκτή στην πολεοδομία. Σίγουρα λοιπόν η σύνθεση είναι ένα ποσοστό της ολοκληρωμένης μελέτης. Αν ορίζεται νόμιμα στο 35% δεν το γνωρίζω γι' αυτό και δεν ανέφερα ποσοστό. Νομίζω ότι δώσαμε αρκετά στοιχεία και τροφή στο συνάδελφο για να σκεφτεί και (ίσως) να καταλήξει. Από εκεί και πέρα δεν ωφελεί να ερχόμαστε σε αντιπαράθεση για τα επαγγελματικά δικαιώματα εδώ. Είναι και εκτός θέματος
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα