Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Έχω ένα κάπως επείγον ζήτημα.

 

Σε μηχανογραφικό κέντρο, γειώνουμε όλα τα μεταλλικά μέρη (ποδαράκια ψευδοδαπέδου, Rack κλπ) με αγωγούς οι οποίοι συνδέονται με περιμετρική ταινία γειώσεως εντός του μηχανογραφικού. Το ερώτημα είναι. Πως υπολογίζονται οι σχετικές διατομές αυτών των γειώσεων ? Γιατί δηλαδή να χρησιμοποιήσω -για παράγειγμα- 10mm2 αγωγό για τα ποδαράκια του ψευδοδαπέδου και όχι 4mm ή 6mm2 ή 16mm2 ? πως προκύπτουν αυτές οι διατομές ? Δυστυχώς ούτε ο συνάδελφος μηχανικός που κάνουμε μαζί τη δουλειά γνωρίζει... "εξ εμπειρίας" μου είπε. Αλλά εμείς πρέπει να απαντήσουμε σε κάποια ερωτήματα της εταιρείας.

Δημοσιεύτηκε

Με απλό τρόπο. Όσο πιο μεγάλη διατομή, πιο μικρή αντίσταση, με σκόπο την επίτευξη τάσης επαφής σε σφάλμα μικρότερης των 50V.

Δημοσιεύτηκε

Δε μπορείς να το υπολογίσεις με βάση τη διατομή της φάσης; Κλασσικά δηλαδή; Αν έχεις διάφορες διατομές, διάλεξε τη μεγαλύτερη για τον υπολογισμό...

Δημοσιεύτηκε

Αυτές οι συνδέσεις αποσκοπούν στην ισοδυναμική σύνδεση και όχι στην διέλευση συγκεκριμένου ρεύματος μέσα από αυτές.

 

Οπότε, η διατομή θα πρέπει να είναι ό,τι προβλέπεται για τις ισοδυναμικές.

Δημοσιεύτηκε

Επαναλαμβάνω, κάνεις έλεγχο σφάλματος του μακρυνότερου καταναλωτή, ως σφάλμα διαρροή προς αγωγό γείωσης.

Αυτό το σφάλμα κλείνει βρόγχο μέσω γείωσης, υπολογίζεις ρεύμα στην γείωση, θα πρέπει R.I<50V όπου R η συνολική αντίσταση γείωσης του γειωτή και του αγωγού γείωσης μέχρι εκείνο το σημείο, και Ι το ρεύμα των 5sec του οργάνου ασφαλείας που βάζεις, θεωρητικά ανα έχεις ρελαί διαφυγής 30mA τότε Ι=30mA, αλλά αυτό θα σου βγάλει τεράστια αντίσταση R που δεν δικαιολογεί τις διατομές που λες, για αυτό θα βάλεις το ρεύμα των 5sec του μικροαυτόματου που έχεις δηλαδή για μικροαυτόματο Β 3*Ιο (Ιο ονομαστικό ρευμα μικροαυτόματου).

Έτσι εξασφαλίζεις τάση επαφής σε διαρροή μικρότερη των 50V, που θέλει ο κανονισμός.

Δημοσιεύτηκε

Χωρίς να έχω κάνει τις πράξεις, νομίζω ότι η διαστασιολόγηση του αγωγού σύνδεσης διαφόρων κατασκευών (rack, ψευδοπάτωμα) στην περιμετρική ταινία, με κριτήριο την τάση επαφής 50 V, δεν μπορεί να δώσει χρήσιμα αποτελεσματα. Και αυτό διότι η διάμετρος τως συνδετήριων αγωγών συμβάλλει μόνο σε πολύ μικρό ποσοστό στην διαμόρφωση της τάσης επαφής. Αλλοι παράγοντες που συμβάλλουν είναι : σε ποιό σημείο της μεταλλικής κατασκευής εφαρμόζονται τα 230V, ποιοί άλλοι δρόμοι γείωσης υπάρχουν (και αν δεν υπάρχουν άλλοι δρόμοι γείωσης, τότε πιθανώς ΚΑΙ ο άνθρωπος να βρίσκεται σε υψηλό δυναμικό, με αποτέλεσμα η τάση επαφής να είναι μικρότερη από 50 V, παρότι υπάρχει διαρροή ρεύματος), με ποιές άλλες μεταλλικές κατασκευές έρχεται σε αγώγιμη επαφαή, π.χ. με μεταλλικές βίδες στήριξης, η εν λόγω μεταλλική κατασκευή κτλ.

 

Αλλά μπορεί να κάνω και λάθος. Φίλε mantzaras, θα μπορούσες να δώσεις ένα παράδειγμα με τυχαία αλλά ρεαλιστικά νούμερα;

Δημοσιεύτηκε

Από τον ΕΛΟΤ HD 384:

 

547.1.1 Αγωγοί κύριας ισοδυναμικής σύνδεσης

 

Οι αγωγοί της κύριας ισοδυναµικής σύνδεσης πρέπει να έχουν διατοµή όχι μικρότερη από το ήµισυ της µεγαλύτερης διατοµής αγωγού προστασίας της εγκατάστασης, µε ελάχιστο όριο τα 6mm2. Πάντως η διατοµή δεν απαιτείται να υπερβαίνει τα 25mm2 αν ο αγωγός είναι από χαλκό ή τη διατοµή που έχει ισοδύναµο µέγιστο επιτρεπόµενο ρεύµα αν είναι από άλλο µέταλλο.

Δημοσιεύτηκε

Λοιπόν παιδιά, όπως πολύ σωστά είπε ο Κώστας ένα παράδειγμα θα ήταν καθοριστικής σημασίας. Γιαυτό να δώσω εγώ το πρόβλημα και όποιος θέλει ας μας κάνει μια ανάλυση γιατί μόνο έτσι θα καταλάβουμε τι γίνεται.

 

Πρόβλημα : Μηχανογραφικό κέντρο επιφανείας 100 m2 τροφοδοτείται από Υποσταθμό με παροχικό καλώδιο 4x70+50 mm2. Η απόσταση του ηλ. πίνακα του μηχ. κέντρου από το πεδίο Χ.Τ. είναι 50m. Στο μηχανογραφικό κέντρο εγκαθίσταται σύστημα ισοδυναμικών συνδέσεων των μεταλλικών μερών (ψευδοδάπεδο κλπ). Ερωτήματα :

 

1) Η ισοδυναμική γείωση καταλήγει σε μπάρα ισοδυναμικών συνδέσεων εντός του μηχανογραφικού. Η μπάρα αυτή μπορεί να συνδεθεί με αγωγό με τη γείωση του ηλεκτρικού πίνακα (50mm2) ή απαιτείται ξεχωριστός αγωγός ?

 

2) Πως υπολογίζεται η διατομή της περιμετρικής ταινίας και των αγωγών γεφύρωσης ψευδοδαπέδου, Rack κλπ ?

 

Θεωρείστε ότι η γείωση στον Υποσταθμό μετρήθηκε και βρέθηκε 3 ohm και κάντε ρεαλιστικές παραδοχές αν λείπουν τυχόν άλλα στοιχεία.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.