Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

σε περίπτωση οδοφωτισμού όπου πρέπει να χρισιμοποιηθεί για την διέλευση των καλωδίων σίδηρο σωλήνα σε τι βάθος πρέπει να τοποθετηθεί και τι φρεάτια χρησιμοποιούνται???

Δημοσιεύτηκε

Διαμήκης ή εγκάρσια διέλευση οδού; Για να αναφέρεις σιδηροσωλήνα, μάλλον εννοείς εγκάρσια διέλευση. Το βάθος του αξονικού επιπέδου των σωλήνων είναι απόλυτα ελάχιστο 50 cm, καλό είναι περί τα 70 cm. Εννοείται ότι θα είναι γαλβανισμένοι και θα εγκιβωτιστούν σε σκυρόδεμα οπλισμένο με πλέγμα. Το μέγεθος των φρεατίων εξαρτάται από τον αριθμό των σωλήνων που θα καταλήγουν σε αυτά. Πάντως χρειάζεσαι συνήθως 1 φρεάτιο για τα ισχυρά ρεύματα, δηλαδή για τον οδοφωτισμό. Αν έχεις ασθενή ρεύματα, θα χρειαστείς και 2ο φρεάτιο.

Δημοσιεύτηκε

Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών οδικού ηλεκτροφωτισμού - ΦΕΚ 573/Β/1986

4. ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ

...

Τα κυκλώματα τροφοδότησης κάθε φωτιστικού σώματος από τους πίνακες (ΠΙΛΛΑΡ) θα είναι υπόγεια με καλώδια τύπου ΝΥΥ διατομής 10 τ.χ.. Τα καλώδια θα τοποθετηθούν μέσα στο έδαφος σε βάθος περίπου 0,70 μ. σε χαντάκια και θα οδεύουν μέσα σε σιδεροσωλήνες γαλβανισμένους διαμέτρου 2,1'2''. Σε κάθε σωλήνα θα τοποθετείται ένα μόνο καλώδιο οδικού φωτισμού. Στις διαβάσεις των δρόμων θα τοποθετείται πάντοτε ένας επί πλέον σωλήνας για μελλοντική χρήση.

Φρεάτια για το τράβηγμα των καλωδίων θα προβλεφθούν στην ήδη κατασκευασμένη βάση στηρίξεως του κάθε στύλου καθώς και στις διαβάσεις των δρόμων.

Από το ακροκιβώτιο κάθε στύλου θα ξεκινάει καλώδιο ΗΥΜ 3Χ1,5 τ.χ. για την τροφοδότηση κάθε φωτιστικού σώματος του στύλου. Σε κάθε ακροκιβώτιο θα υπάρχουν οι ασφάλειες προστασίας των καλωδίων προς τα φωτιστικά σώματα, οι ακροδέκτες συνδέσεως των εισερχομένων και εξερχομένων καλωδίων, γειώσεις κλπ.

Κάθε ΠΙΛΛΑΡ και διανομή θα γειωθεί μέσω μιας πλάκας γειώσεως.

Από τη διανομή θα ξεκινάει ο αγωγός γειώσεως για κάθε τροφοδοτική γραμμή, ο οποίος θα είναι γυμνός χαλκός διατομής 25 τ.χ.. Ο αγωγός γείωσης θα τοποθετηθεί στο ίδιο χαντάκι με τον σωλήνα και τα καλώδια.

Το ακροκιβώτιο του κάθε στύλου θα συνδέεται με τον κύριο αγωγό γειώσεως, με έναν γυμνό χάλκινο αγωγό διατομής 6 τ.χ. με κατάλληλο γαλβανισμένο σφικτήρα.

Στο τέλος κάθε τροφοδοτικής γραμμής, μετά τον τελευταίο στύλο ο κύριος αγωγός γειώσεως (25 τ.χ.) θα γειώνεται ξανά πάλι μέσω μιας πλάκας γειώσεως.

Κάθε ΠΙΛΛΑΡ θα χωρίζεται σε δύο μέρη από τα οποία στο ένα θα εγκατασταθεί ο μετρητής της ΔΕΗ και η συσκευή ΤΑΣ (Τηλεχειρισμός Ακουστικής Συχνότητας) και στο άλλο η στεγανή διανομή που θα περιλαμβάνει όλα τα όργανα διακοπής και προστασίας των γραμμών.

Η εγκατάσταση θα λειτουργεί αυτόματα, και οι εντολές θα δίνονται από την συσκευή ΤΑΣ, οι επαφές που θα προβλέπεται να υπάρχουν μετά τον διακόπτη και την ασφάλεια κάθε γραμμής που αναχωρεί.

Δημοσιεύτηκε

ευχαριστώ πάρα πολύ................ιδιαιτέρως τον CostasV

 

δηλαδή και μέσα σε σιδεροσωλήνες πάλι το βάθος όδευσης είναι 70 cm δεν μπορεί να πάει πιο ανάβαθα???????? γνωρίζει κάποιός...............

Δημοσιεύτηκε

Σε συννενόηση με την επίβλεψη του έργου, και εάν υπάρχει σαφώς δυσανάλογο κόστος (για να μπεί στα 70cm), έναντι της προστασίας (που παρέχουν τα 70 cm), θα μπορούσες με την γραπτή σύμφωνη γνώμη της επίβλεψης και την λήψη πρόσθετων μέτρων προστασίας (σήμανση, επιτήρηση χώρου ή ό,τι άλλο είναι κατάλληλο για την περίπτωση) να τοποθετηθεί και πιο πάνω.

Δημοσιεύτηκε

Εντάξυ, αν δεν γίνεται να εφαρμοστεί κατά γράμμα ο Κανονισμός και στα 50cm δεν έγινε και τίποτα. Τα περί κανονισμών είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση. Φυσικά και πρέπει να τους ακολουθούμε αλλά επαφύεται πάντα στη κρίση του έμπειρου μηχανικού που γνωρίζει σε βάθος το θέμα να αποφασίσει αν και που μπορεί να παρεκλίνει λίγο. Για παράδειγμα, ο παλιός καλός ΚΕΗΕ ήταν πιο αυστηρός από το νέο ΕΛΟΤ 384 σε κάποια σημεία. Αυτό που κάνανε κάποιοι μηχανικοί, ειδικά στη διαστασιολόγηση και σφάλιση γραμμών πριν την έκδοση του ΕΛΟΤ ήταν παράτυπο κατά ΚΕΗΕ και πλέον είναι νόμιμο κατά ΕΛΟΤ. Προφανώς όμως όσοι γνωρίζανε τις ανοχές υπό συγκεκριμένες συνθήκες π.χ. του 3x1.5 γνωρίζανε ότι αυτό μπορεί υπό συγκεκριμένες συνθήκες να φορτιστεί αρκετά παραπάνω από την ονομαστική ένταση του διακοπτικού μέσου (10Α). Τεσπα, άλλη συζήτηση αυτή.

Δημοσιεύτηκε

Η Εγνατία Οδός Α.Ε., στα Π.Κ.Ε. της, επιτρέπει την κατασκευή εγκάρσιων διελεύσεων στα 50 cm, αρκεί οι αγωγοί να είναι γαλβανισμένοι σιδηροσωλήνες βαρέος τύπου Φ3" και όχι PE Φ90. (Ναι, καλά...)

Δημοσιεύτηκε

Υπάρχει πρόβλημα αν μέσα στην σωλήνα όπου περνάει το καλώδιο για την τροφοδοσία του ιστού περνάει και ο αγωγός γείωσης??

 

Απαγορεύονται τα διπλά μηνύματα. Παρακαλώ αγνοήστε αυτή την ερώτηση (που την αφήνω μόνο για "εκπαιδευτικούς λόγους"). Υπάρχει ήδη το ίδιο ερώτημα εδώ.

 

CostasV

  • 2 months later...
Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα,

 

Μήπως γνωρίζεται ποιο είναι το ύψος των ιστών φωτισμού στους δρόμους?

 

Ευχαριστώ εκ των προτέρων

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.