xafto Δημοσιεύτηκε September 16, 2009 at 10:53 πμ Δημοσιεύτηκε September 16, 2009 at 10:53 πμ σε περίπτωση οδοφωτισμού όπου πρέπει να χρισιμοποιηθεί για την διέλευση των καλωδίων σίδηρο σωλήνα σε τι βάθος πρέπει να τοποθετηθεί και τι φρεάτια χρησιμοποιούνται???
EngXanthi Δημοσιεύτηκε September 16, 2009 at 11:20 πμ Δημοσιεύτηκε September 16, 2009 at 11:20 πμ Διαμήκης ή εγκάρσια διέλευση οδού; Για να αναφέρεις σιδηροσωλήνα, μάλλον εννοείς εγκάρσια διέλευση. Το βάθος του αξονικού επιπέδου των σωλήνων είναι απόλυτα ελάχιστο 50 cm, καλό είναι περί τα 70 cm. Εννοείται ότι θα είναι γαλβανισμένοι και θα εγκιβωτιστούν σε σκυρόδεμα οπλισμένο με πλέγμα. Το μέγεθος των φρεατίων εξαρτάται από τον αριθμό των σωλήνων που θα καταλήγουν σε αυτά. Πάντως χρειάζεσαι συνήθως 1 φρεάτιο για τα ισχυρά ρεύματα, δηλαδή για τον οδοφωτισμό. Αν έχεις ασθενή ρεύματα, θα χρειαστείς και 2ο φρεάτιο.
CostasV Δημοσιεύτηκε September 17, 2009 at 04:29 πμ Δημοσιεύτηκε September 17, 2009 at 04:29 πμ Έγκριση τεχνικών προδιαγραφών οδικού ηλεκτροφωτισμού - ΦΕΚ 573/Β/1986 4. ΗΛΕΚΤΡΙΚΗ ΤΡΟΦΟΔΟΤΗΣΗ ... Τα κυκλώματα τροφοδότησης κάθε φωτιστικού σώματος από τους πίνακες (ΠΙΛΛΑΡ) θα είναι υπόγεια με καλώδια τύπου ΝΥΥ διατομής 10 τ.χ.. Τα καλώδια θα τοποθετηθούν μέσα στο έδαφος σε βάθος περίπου 0,70 μ. σε χαντάκια και θα οδεύουν μέσα σε σιδεροσωλήνες γαλβανισμένους διαμέτρου 2,1'2''. Σε κάθε σωλήνα θα τοποθετείται ένα μόνο καλώδιο οδικού φωτισμού. Στις διαβάσεις των δρόμων θα τοποθετείται πάντοτε ένας επί πλέον σωλήνας για μελλοντική χρήση. Φρεάτια για το τράβηγμα των καλωδίων θα προβλεφθούν στην ήδη κατασκευασμένη βάση στηρίξεως του κάθε στύλου καθώς και στις διαβάσεις των δρόμων. Από το ακροκιβώτιο κάθε στύλου θα ξεκινάει καλώδιο ΗΥΜ 3Χ1,5 τ.χ. για την τροφοδότηση κάθε φωτιστικού σώματος του στύλου. Σε κάθε ακροκιβώτιο θα υπάρχουν οι ασφάλειες προστασίας των καλωδίων προς τα φωτιστικά σώματα, οι ακροδέκτες συνδέσεως των εισερχομένων και εξερχομένων καλωδίων, γειώσεις κλπ. Κάθε ΠΙΛΛΑΡ και διανομή θα γειωθεί μέσω μιας πλάκας γειώσεως. Από τη διανομή θα ξεκινάει ο αγωγός γειώσεως για κάθε τροφοδοτική γραμμή, ο οποίος θα είναι γυμνός χαλκός διατομής 25 τ.χ.. Ο αγωγός γείωσης θα τοποθετηθεί στο ίδιο χαντάκι με τον σωλήνα και τα καλώδια. Το ακροκιβώτιο του κάθε στύλου θα συνδέεται με τον κύριο αγωγό γειώσεως, με έναν γυμνό χάλκινο αγωγό διατομής 6 τ.χ. με κατάλληλο γαλβανισμένο σφικτήρα. Στο τέλος κάθε τροφοδοτικής γραμμής, μετά τον τελευταίο στύλο ο κύριος αγωγός γειώσεως (25 τ.χ.) θα γειώνεται ξανά πάλι μέσω μιας πλάκας γειώσεως. Κάθε ΠΙΛΛΑΡ θα χωρίζεται σε δύο μέρη από τα οποία στο ένα θα εγκατασταθεί ο μετρητής της ΔΕΗ και η συσκευή ΤΑΣ (Τηλεχειρισμός Ακουστικής Συχνότητας) και στο άλλο η στεγανή διανομή που θα περιλαμβάνει όλα τα όργανα διακοπής και προστασίας των γραμμών. Η εγκατάσταση θα λειτουργεί αυτόματα, και οι εντολές θα δίνονται από την συσκευή ΤΑΣ, οι επαφές που θα προβλέπεται να υπάρχουν μετά τον διακόπτη και την ασφάλεια κάθε γραμμής που αναχωρεί.
xafto Δημοσιεύτηκε September 18, 2009 at 08:32 πμ Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε September 18, 2009 at 08:32 πμ ευχαριστώ πάρα πολύ................ιδιαιτέρως τον CostasV δηλαδή και μέσα σε σιδεροσωλήνες πάλι το βάθος όδευσης είναι 70 cm δεν μπορεί να πάει πιο ανάβαθα???????? γνωρίζει κάποιός...............
CostasV Δημοσιεύτηκε September 18, 2009 at 10:07 πμ Δημοσιεύτηκε September 18, 2009 at 10:07 πμ Σε συννενόηση με την επίβλεψη του έργου, και εάν υπάρχει σαφώς δυσανάλογο κόστος (για να μπεί στα 70cm), έναντι της προστασίας (που παρέχουν τα 70 cm), θα μπορούσες με την γραπτή σύμφωνη γνώμη της επίβλεψης και την λήψη πρόσθετων μέτρων προστασίας (σήμανση, επιτήρηση χώρου ή ό,τι άλλο είναι κατάλληλο για την περίπτωση) να τοποθετηθεί και πιο πάνω.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε September 18, 2009 at 12:47 μμ Δημοσιεύτηκε September 18, 2009 at 12:47 μμ Εντάξυ, αν δεν γίνεται να εφαρμοστεί κατά γράμμα ο Κανονισμός και στα 50cm δεν έγινε και τίποτα. Τα περί κανονισμών είναι μια πολύ μεγάλη συζήτηση. Φυσικά και πρέπει να τους ακολουθούμε αλλά επαφύεται πάντα στη κρίση του έμπειρου μηχανικού που γνωρίζει σε βάθος το θέμα να αποφασίσει αν και που μπορεί να παρεκλίνει λίγο. Για παράδειγμα, ο παλιός καλός ΚΕΗΕ ήταν πιο αυστηρός από το νέο ΕΛΟΤ 384 σε κάποια σημεία. Αυτό που κάνανε κάποιοι μηχανικοί, ειδικά στη διαστασιολόγηση και σφάλιση γραμμών πριν την έκδοση του ΕΛΟΤ ήταν παράτυπο κατά ΚΕΗΕ και πλέον είναι νόμιμο κατά ΕΛΟΤ. Προφανώς όμως όσοι γνωρίζανε τις ανοχές υπό συγκεκριμένες συνθήκες π.χ. του 3x1.5 γνωρίζανε ότι αυτό μπορεί υπό συγκεκριμένες συνθήκες να φορτιστεί αρκετά παραπάνω από την ονομαστική ένταση του διακοπτικού μέσου (10Α). Τεσπα, άλλη συζήτηση αυτή.
EngXanthi Δημοσιεύτηκε September 18, 2009 at 01:06 μμ Δημοσιεύτηκε September 18, 2009 at 01:06 μμ Η Εγνατία Οδός Α.Ε., στα Π.Κ.Ε. της, επιτρέπει την κατασκευή εγκάρσιων διελεύσεων στα 50 cm, αρκεί οι αγωγοί να είναι γαλβανισμένοι σιδηροσωλήνες βαρέος τύπου Φ3" και όχι PE Φ90. (Ναι, καλά...)
mc91705 Δημοσιεύτηκε September 25, 2009 at 07:40 πμ Δημοσιεύτηκε September 25, 2009 at 07:40 πμ Υπάρχει πρόβλημα αν μέσα στην σωλήνα όπου περνάει το καλώδιο για την τροφοδοσία του ιστού περνάει και ο αγωγός γείωσης?? Απαγορεύονται τα διπλά μηνύματα. Παρακαλώ αγνοήστε αυτή την ερώτηση (που την αφήνω μόνο για "εκπαιδευτικούς λόγους"). Υπάρχει ήδη το ίδιο ερώτημα εδώ. CostasV
mc91705 Δημοσιεύτηκε September 25, 2009 at 11:32 πμ Δημοσιεύτηκε September 25, 2009 at 11:32 πμ Συγνώμη δεν το ήξερα ότι δεν μπορώ σε άλλο θέμα να θέσω το ίδιο ερωτημα
grosni Δημοσιεύτηκε November 30, 2009 at 05:25 μμ Δημοσιεύτηκε November 30, 2009 at 05:25 μμ Καλησπέρα, Μήπως γνωρίζεται ποιο είναι το ύψος των ιστών φωτισμού στους δρόμους? Ευχαριστώ εκ των προτέρων
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα