Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
... Ειναι και ασυμφορο να ασχολεισαι με κατι που σου τυχαινει μια φορα στα 5 χρονια, αν θες να το κανεις σωστο.

Και επικίνδυνο θα προσέθετα εγώ!

 

...Αν ομως ο ανθρωπος ασχολειται δεν υπαρχει προβλημα. Τους ίδιους υπολογισμους θα κανει με τον πολιτικο μηχανικο εφοσον ειναι ευσυνειδητος. Η μηχανικη δεν ειναι μαντικη. Ακολουθαει κανονες. Αν τους ακολουθησεις κανεις καλη μελετη, αν οχι κανεις κακη....

Όσον αφορά τη διαστασιολόγηση, ναι, πολύ πιθανόν, για τους υπόλοιπους υπολογισμούς δεν είμαι και πολύ σίγουρος. Είναι πολλά γνωστικά αντικείμενα που πρέπει κάποιος να έχει υπόψη του για να κάνει μια δουλειά, αλλιώς σίγουρα θα του ξεφύγουν διάφορα.

 

Και επειδή αναφέρθηκε στα πρώτα post, αντιγράφω από τη σελίδα των ΠΜ ΕΜΠ/ΑΠΘ το αντικείμενο των μεταλλικών στα μαθήματα είναι:

 

ΑΠΘ/Μετ Ι

Yλικά-είδη δομικού χάλυβα και ιδιότητές τους. Mέσα συνδέσεως-ήλωση, κοχλίωση, συγκόλληση, επικόλληση. Διαμόρ- φωση συνδέσεων, ιδιότητες και χαρακτηριστικά. Kανονισμοί που τις διέπουν, ανάλυση και υπολογισμός. Aπλοί μεταλλικοί φορείς-αμφιέρειστη δοκός. Eνίσχυση αμφιέρειστης δοκού. Eνώσεις, στηρίξεις. Kανονισμοί φορτίσεως. Kανονισμοί δομικών μεταλλικών έργων.

ΑΠΘ/Μετ ΙΙ

Στοιχεία ελαστικής ευστάθειας. Eφαρμοσμένος λυγισμός. Yπολογισμός θλιβόμενων ράβδων. Yπολογισμός υποστυλωμάτων με ή χωρίς ροπή. Yπολογισμός και κατασκευή βάσεων υποστυλωμάτων. Yπολογισμός δικτυωμάτων και πλαισίων. Σχεδιασμός σύνθετων μεταλλικών φορέων. Σύνδεσμοι στα μεταλλικά έργα, μόρφωση και υπολογισμός. Σχεδιασμός μεταλλικών υποστέγων.

 

ΕΜΠ/Μετ Ι

Εφαρμογές σιδηρών κατασκευών, παραγωγή προϊόντων χάλυβα, μηχανικές ιδιότητες χαλύβων, οριακές καταστάσεις, συντελεστές ασφαλείας, συνδυασμοί δράσεων, κατάταξη διατομών, έλεγχοι διατομών (εφελκυσμός, θλίψη, διάτμηση, κάμψη), ελαστική και πλαστική ανάλυση, διάτμηση κοχλιών, καμπτικός λυγισμός, στοιχεία μονωρόφων κτιρίων (χαλυβδόφυλλα, τεγίδες, δοκοί, δικτυώματα, υποστυλώματα), δράσεις σε κτίρια, μόρφωση, ανάλυση και διαστασιολόγηση βιομηχανικών κτιρίων, εργαστηριακό μάθημα. Εργαστηριακές ασκήσεις: 1. Κοχλιώσεις - συναρμολόγηση κόμβων δοκού υποστυλώματος, υπολογισμός προεντάσεων σε κοχλίες και δοκιμές φορτίσεως. 2. Προσδιορισμός κρίσιμου φορτίου πλευρικού λυγισμού σε δοκό. 3. Μέτρα επιφανειακής προστασίας μεταλλικών διατομών.

ΕΜΠ/Μετ ΙΙ

Mηχανικά μέσα σύνδεσης, κοχλίες επαφής, κοχλίες τριβής, πείροι, κοχλιωτές συνδέσεις και κόμβοι, τεχνολογία συγκολλήσεων και υπολογισμός συγκολλητών συνδέσεων, κόμβοι δοκών-υποστυλωμάτων, στρέψη St Venant και στρέψη με στρέβλωση, έλεγχος δοκών και υποστυλωμάτων έναντι στρεπτοκαμπτικού λυγισμού, αντισεισμικός σχεδιασμός μεταλλικών κτιρίων, έλεγχος μεταλλικών στοιχείων έναντι πυρκαγιάς,κόπωση,εργαστηριακόμάθημα. Εργαστηριακές ασκήσεις: 1. Προσδιορισμός συγκολλησιμότητας χάλυβα, επιλογή μεθόδων και ρυθμίσεις τωνπαραμέτρων ηλεκτροσυγκολλήσεως. 2. Ποιοτικός έλεγχος ηλεκτροσυγκολλήσεων με καταστροφικές μεθόδους. 3. Ποιοτικός έλεγχος ηλεκτροσυγκολλήσεων με μη καταστροφικές μεθόδους.

 

Υπάρχουν και οι επιλογές που αφορούν μεταλλικές (σύμμικτες, μεταλλικές γέφυρες, καλωδιωτές, λεπτότοιχες, ειδικά θέματα μεταλλλικών, ελαστική ευστάθεια), τις οποίες δεν παραθέτω αναλυτικά γιατί δεν τις επιλέγουν όλοι. Ας αρκεστούμε σε αυτά που είναι τα υποχρεωτικά για όλους.

 

Αντιθέτως, οι ΜΜ του ΑΠΘ δεν κάνουν κανένα μάθημα μεταλλικών κατασκευών στον κορμό, έχουν κάποια υποτυπώδη στις επιλογές, στο δε ΕΜΠ έχει 2-3 μαθήματα επιλογής στον κατασκευαστικό τομέα των ΜΜ.

Όσον αφορά στα ΤΕΙ, στο αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΙ Πειραιά δεν υπάρχει μάθημα μεταλλικών κατασκευών ούτε στον κορμό, ούτε στις επιλογές. Στης Λάρισας (μιας που το ανέφερε ο Shelby) δεν υπάρχει κανένα μάθημα στον κορμό, παρατήρησα όμως 2-3 μαθήματα επιλογής στον κατασκευαστικό τομέα.

 

Παρόλα αυτά, για να μπορείς να μελετήσεις σωστά μια κατασκευή πρέπει να έχεις γνώσεις και από άλλα αντικείμενα όπως: στατικές, δυναμικές, αντισεισμική μηχανική, εδαφομηχανική και θεμελιώσεις, οπλισμένο σκυρόδεμα. Τι περιέχουν αυτά τα μαθήματα μπορεί κανείς να τα δει από τους οφηγουε σπουδών.

Δημοσιεύτηκε
Παρόλα αυτά, για να μπορείς να μελετήσεις σωστά μια κατασκευή πρέπει να έχεις γνώσεις και από άλλα αντικείμενα όπως: στατικές, δυναμικές, αντισεισμική μηχανική, εδαφομηχανική και θεμελιώσεις, οπλισμένο σκυρόδεμα. Τι περιέχουν αυτά τα μαθήματα μπορεί κανείς να τα δει από τους οφηγουε σπουδών.

Ναι αλλά εγώ αναφέρομαι στο κομμάτι υπολογισμού διατομών δοκών, κοχλιών, ροδέλων και βεβαίως χρειάζεται ΠΜ για την εδαφομηχανική και γι' αυτά που δεν κάνουνε οι μηχανολόγοι όσοι ακολουθούν τον κατασκευαστικό τομέα

Δημοσιεύτηκε

@mkalliou

Δε το θεωρω επικυνδινο αν ο μελετητης ειναι ευσυνειδητος. Επικυνδινος ειναι οταν δεν ειναι ευσυνειδητος και απο κατι που δεν ξερει θελει να το κανει επαγγελματικα με αποδοση. Αυτο που παθαινει ο μηχανικος στις πρωτες του μελέτες ειναι οτι απο ελλειψη εμπειριας βαζει μεγαλυτερους συντελεστες ασφαλειας ή μπορει να κανει μελετη που να μην προσφερει κατασκευαστικα το πιο οικονομικο αποτελεσμα. Οπως γνωριζεις οι μελετες μας απαιτουν μια Α ασφάλεια της κατασκευής και ύστερα το χαμηλοτερο κόστος, την αισθητικη κτλ. Ο νέος θα πετύχει την ασφάλεια που θα πετυχει και ο παλιος με μεγαλύτερο κόστος ή με χειροτερο αισθητικα αποτελεσμα. Επίσης ενας νέος που ασχολειται με μια μελετη επι 1 μηνα μπορει να σου βγάλει καλύτερο αποτέλεσμα απο το παλιο που θελει να τελειωσει σε 2 μερες.

Ο παλιος (έμπειρος σε μια δουλεια) ειναι πιο αποδοτικος πιστευω, δε μπορω να τον πω απολυτα καλυτερο. Μπαινει και ο χρονος ενασχολησης ως παραγοντας στο αποτελεσμα.

Δημοσιεύτηκε

@Shelby: Μα το είπα, ότι στη διαστασιολόγηση πιθανόν να μην έχεις πρόβλημα. Για να φτάσεις όμως έως εκεί υπάρχουν ένα κάρο αντικείμενα που πρέπει να γνωρίζεις. Πέρα από τα αντικείμενα που ανέφερα παραπάνω πρέπει να μπορείς να στήσεις έναν φορέα (δηλαδή πολύ καλή στατική), να μπορείς να ξέρεις πως αυτός θα συμπεριφερθεί (στατική-δυναμική-αντισεισμικά), να το μοντελοποιήσεις (αριθμητικές μεθόδους ανάλυσης κατασκευών-αντοχές υλικών κλπ), να ξέρεις πως επηρεάζουν οι παραδοχές σου τα αποτελέσματα, πώς επιλύεται μια κατασκευή, πού αναμένεις αστοχίες, ποια είναι τα σημεία που πονάνε, πώς μπορείς να βελτιώσεις την κατασκευή σου και άλλα διάφορα τα οποία δεν είναι μεταλλικές κατασκευές.

Το να πάρεις εντατικά μεγέθη και να διαστασιολογήσεις για αξονικό, κάμψη, διάτμηση και να ελέγξεις και τον συνδυασμό τους είναι το εύκολο κομμάτι. Άντε να βάλω μέσα και το λυγισμό. Ο στρεπτοκαμπτικός πολλές φορές θέλει σκέψη.

Και μη ξεχνάς επίσης ότι ναι μεν οι μηχανολόγοι κάνουν στατική και δυναμική - μία είναι η στατική και η δυναμική - αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό και αν συγκρίνεις τα προγράμματα σπουδών και το περιεχόμενο των μαθημάτων και προς τι αντικείμενο είναι προσανατολισμένα θα καταλάβεις ότι ελάχιστα είναι τα κοινά αντικείμενα. Ας μη μιλήσουμε και για τα προγράμματα που έχουν ένα σωρό κρυφές παραδοχές και πρέπει να ξέρεις και αυτές τι είναι και που επηρεάζουν. Δεν πατάς ένα κουμπί και τζουπ... η μελέτη έτοιμη!

 

@nikoskourtis: Εδώ συνάδελφε συμφωνώ και διαφωνώ ταυτόχρονα. Ναι, σε κάθε περίπτωση μιλάμε για τους ευσυνείδητους. Επικίνδυνο είναι όμως αν κάποιος που έχει τελειώσει μια σχολή νομίζει ότι έχει τη δυνατότητα να κάνει αντικείμενα που δε γνωρίζει. Γιατί όσο και ευσυνείδητος κι αν είναι δε γνωρίζει. Αλλά αν κι εγώ είμαι ευσυνείδητος και αρχίζω να διαβάζω αντικείμενα του ΗΜ για ρεύματα υψηλής τάσης κλπ θα χρειαστώ 3 χρόνια για να πάρω μια ιδέα. Το ίδιο και εσύ για να λύσεις μια κατασκευή. Αλλά αν είναι έτσι βγάλε και μια σχολή ακόμα (όχι εσύ, γενικά). Δυστυχώς τα αντικείμενα έχουν γίνει τόσο απαιτητικά και πολύπλοκα που Michanikus Universalis δε υπάρχει. Επίσης σύγκριση με παλιούς και νέους μηχανικούς δε μπορεί να γίνει γιατί δεν υπάρχει εμπειρία. Και μιλάω πάλι για ευσυνείδητους. Το αισθητικό και το οικονομικό κομμάτι είναι κάτι στο οποίο συμφωνώ. Για τα υπόλοιπα ισχύουν αυτά που είπα στον Shelby.

Δημοσιεύτηκε

Στο ΤΕΙ της Αθήνας η σχολή είναι έργων υποδομής . Στο ΤΕΙ Πειραιά στους δομικούς υπάρχει υποχρεωτικό μάθημα σιδηρά και ξύλινα .

"Δράσεις στις κατασκευές από χάλυβα. Οριακές καταστάσεις αστοχίας και λειτουργικότητας. Αντοχή διατομών καταπονούμενων σε εφελκυσμό, θλίψη, λυγισμός, κάμψη, διάτμηση και συνδυασμός αυτών. Μόρφωση και υπολογισμός κοχλιωτών συνδέσεων. Συνδέσεις άντυγας και συνδέσεις τριβής. Μόρφωση και υπολογισμός συγκολλητών συνδέσεων. Στρέψη στις σιδηρές κατασκευές. Ομοιόμορφη και ανομοιόμορφη στρέψη.

Εισαγωγή, περιοχές εφαρμογής, σύγκριση κατασκευών από διάφορα υλικά. Δομή, ιδιότητες, υγρασία του ξύλου. Βασικά μηχανικά χαρακτηριστικά. Η δομική ξυλεία. Βάσεις του υπολογισμού, αντοχές, δράσεις, συνδυασμοί δράσεων. Υπολογισμός ξύλινων κατασκευών. Συνδέσεις, διαμόρφωση και σχεδιασμός συνδέσεων, ηλώσεις, κοχλιώσεις, συγκολλήσεις. Αντισεισμικός σχεδιασμός ξύλινων κατασκευών. Το ξύλο σε πυρκαγιά. Αποτίμηση σεισμικών βλαβών. Αποκατάσταση βλαβών"

ΤΕΙ Σερρών 2μαθήματα:

ΣΙΔΗΡΕΣ ΚΑΙ ΞΥΛΙΝΕΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

β) Τύπος μαθήματος: Μικτό.

 

γ) Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 3 ώρες θεωρία + 1 ώρα άσκηση πράξης +

 

2 ώρες εργαστήριο.

 

δ) Διδακτικές μονάδες: 8

 

ε) Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: 5ο

 

στ) Επίπεδο μαθήματος: Κανονικό υποχρεωτικό μάθημα του Τμήματος.

 

ζ) Προαπαιτούμενα: Αντοχή υλικών.

 

Α) Σκοπός και στόχος του μαθήματος:

 

Η κατανόηση εκ μέρους των σπουδαστών της βάσης σχεδιασμού των Σιδηρών και ξύλινων κατασκευών και των μεθόδων υπολογισμού τους.

 

Β) Περιγραφή του μαθήματος:

 

Θεωρία: Πρόλογος. Εισαγωγή. Υπολογισμός Δράσεων, Οριακές καταστάσεις Λειτουργικότητας, Οριακές Καταστάσεις Αστοχίας, Βάσεις σχεδιασμού. Υλικά. Ταξινόμηση της διατομής. Εφελκυστικοί ράβδοι. Θλιπτικοί ράβδοι. Φορείς: Ολόσωμοι φορείς, Διαστασιολόγηση, Μέσα σύνδεσης: Κοχλίες, απλοί κοχλίες, υψηλής αντοχής (τριβής) κοχλίες, Ήλοι, Πείροι, Συγκολλήσεις. Έλεγχοι, Στηρίξεις, Με Μετωπική πλάκα, Με γωνιακά, Δημιουργία συνέχειας. Ενώσεις ολόσωμων φορέων.

 

Εργαστήριο: Υπολογισμός Δράσεων, Διαστασιολόγηση για Οριακές καταστάσεις Λειτουργικότητας, Διαστασιολόγηση για Οριακές Καταστάσεις Αστοχίας: Εφελεκυσμός, Θλίψη, Λυγισμός, Κάμψη, Διάτμηση, Καμπτικός Λυγισμός, Διατμητική Κύρτωση, Στρεπτοκαμπτικός Λυγισμός, Αλληλεπιδράσεις, Υπολογισμός Συνδέσεων.

 

Γ) Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

 

Με τη λήξη του Μαθήματος ο φοιτητής αποκτά την ευχέρεια κατανόησης των βασικών αρχών σχεδιασμού μελών μεταλλικών & ξύλινων κατασκευών και δύναται να διαστασιολογεί και να διενεργεί ελέγχους μελών των κατασκευών.

 

 

Σχετική βιβλιογραφία:

 

1. Ευρωκώδικας C3 μεταλλικών κατασκευών

 

2. Βάγιας Ι., Ερμόπουλος Ι. και Ιωαννίδης Γ., Σιδηρές κατασκευές.

 

3. Falke J., Κατασκευές από χάλυβα.

α) Τίτλος μαθήματος: ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΛΛΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΩΝ

β) Τύπος μαθήματος: Μικτό.

 

γ) Εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας: 2 ώρες θεωρία + 1 ώρα εργαστήριο

 

δ) Διδακτικές μονάδες: 4

 

ε) Τυπικό εξάμηνο διδασκαλίας: 6ο

 

στ) Επίπεδο μαθήματος: Υποχρεωτικό κατ΄ επιλογήν (ΕΥ).

 

ζ) Προαπαιτούμενα: Σιδηρές και Ξύλινες Κατασκευές

 

Α) Σκοπός και στόχος του μαθήματος:

 

Μετά την επιτυχή ολοκλήρωση των βασικών θεμάτων των Ευρωκωδικών που αφορούν στις μεταλλικές και ξύλινες κατασκευές. Επιβάλλεται για όσους το επιθυμούν η περαιτέρω εμβάθυνση σε ειδικά θέματα μεταλλικών κατασκευών ώστε να παρέχεται μια συνοπτική αλλά πλήρης γνώση των θεμάτων αυτών που θα αποτελεί τη βάση για κάθε μελλοντική επαγγελματική ενασχόληση με τη μελέτη και κατασκευή των κατασκευών αυτών.

 

Β) Περιγραφή του μαθήματος:

 

Θεωρία: ειδικά στοιχεία του κανονισμού φορτίσεων (δράσεις σεισμού και ανεμοποίησης), μέσα σύνδεσης-κοχλιώσεις και συγκολλήσεις, συστήματα παγίωσης μεταλλικών κατασκευών (τεγίδες, μηκίδες, σύνδεσμοι στέγης, αντιανέμιοι και χ-σύνδεσμοι), συνδέσεις δοκών-υποστηλωμάτων, βάσεις υποστηλωμάατων.

 

Εργαστήριο: Μια μεγάλη άσκηση εφαρμογής που περιλαμβάνει τον πλήρη υπολογισμό απλής μεταλλικής κατασκευής (μεγάλη αποθήκη) από την αρχή μέχρι το τέλος.

 

Γ) Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα:

 

Με τη λήξη του Μαθήματος ο φοιτητής αποκτά την ευχέρεια κατανόησης των βασικών αρχών σχεδιασμού ολόκληρης της μεταλλικής κατασκευής από την αρχή μέχρι το τέλος, γνώσεις που είναι και απαραίτητες για τη χρήση του λογισμικού υπολογισμού και διαστασιολόγησης μεταλλικών κατασκευών που διαθέτει το τμήμα.

Ανάλογα και στις άλλες σχολές δομικών .

Δημοσιεύτηκε
Και μη ξεχνάς επίσης ότι ναι μεν οι μηχανολόγοι κάνουν στατική και δυναμική - μία είναι η στατική και η δυναμική - αλλά σε πολύ μικρότερο βαθμό και αν συγκρίνεις τα προγράμματα σπουδών και το περιεχόμενο των μαθημάτων και προς τι αντικείμενο είναι προσανατολισμένα θα καταλάβεις ότι ελάχιστα είναι τα κοινά αντικείμενα.

 

Άρα τα δικά μας μαθήματα αφορούν μόνο την κατασκευή μηχανημάτων και όχι μεταλλικών κτηρίων. Όμως ασχολούμαστε με τον σίδηρο οικοδομών ως προς την κατασκευή. Και κάτι άλλο την κατασκευή μεταλλικής κατασκευής σταδίου την κάνει ΜΜ ή ΠΜ.

Δημοσιεύτηκε
Στο ΤΕΙ της Αθήνας η σχολή είναι έργων υποδομής . Στο ΤΕΙ Πειραιά στους δομικούς υπάρχει υποχρεωτικό μάθημα σιδηρά και ξύλινα.

 

@BAS: αναφέρομαι στις σχολές μηχανολόγων είτε πολυτεχνείο, είτε ΤΕΙ (γράφω: Όσον αφορά στα ΤΕΙ, στο αντίστοιχο τμήμα του ΤΕΙ Αθήνας...). Όχι σε δομικών έργων.

Παρεπιπτόντως, από κεκτημένη ταχύτητα έγραψα ΤΕΙ Αθήνας, ενώ εννοούσα ΤΕΙ Πειραιά αι το διορθώνω.

 

@Shelby: Ο δομικός χάλυβας παράγεται σε συγκεκριμένες διατομές και σε ελάσματα. Αυτά χρησιμοποιούνται σε διαφόρων ειδών έργα. Οι μηχανολόγοι μπορεί πχ να υπολογίσουν πχ silos, βάσεις στήριξης μηχανημάτων και διάφορα άλλα που αφορούν το δικό τους αντικείμενο. Γι αυτό διδάσκονται και τα μεταλλικά.

Μεταλλικές διδάσκονται και οι ναυπηγοί και χρησιμοποιούν πρότυπες διατομές και ελάσματα δομικού χάλυβα. Μπορεί ένας ΠΜ ή ΜΜ να υπολογίσει ένα πλοίο; Όχι! Ο καθένας επί του αντικειμένου του.

 

Τα στέγαστρα πάντως είναι δουλειά ΠΜ. Πιθανόν οι παλαιότεροι ΜΜ να είχαν δικαίωμα υπογραφής μεταλλικών κατασκευών.

Δημοσιεύτηκε
Οι μηχανολόγοι μπορεί πχ να υπολογίσουν πχ silos,

Ο Βάγιας έχει αντίθετη άποψη.Τα σιλό ήταν παραδοσιακά αντικείμενο ΠΜ.Τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει αυτό, καθώς πολλά σιλό έρχονται έτοιμα από εταιρίες.

Δημοσιεύτηκε

Κανονικα πρεπει να γίνεται μελέτη των σιλο προσαρμοσμενη στα φορτία ανεμου, σεισμου, εδαφικών συνθηκών της περιοχής.

Αυτά τα πιστοποιητικά γενικής χρησής των εταιρίων δεν ειναι σοβαρα πραγματα άσχετα αν βολευουν όλους.

Δημοσιεύτηκε

Ok, μπορεί να είναι όπως τα λέτε! Δεν ασχολήθηκα ποτέ με σιλό, σαν παράδειγμα το έδωσα. Το νόημα ήθελα να δώσω.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.