mixaloybas Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2009 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 24 , 2009 Καταρχάς να σας συγχαρώ για το forum! Το βρήκα πάνω στην αναζήτησή μου για την επιδότηση του ΕΣΠΑ, και με ευχαρίστησή μου βλέπω ότι υπάρχει πλήθος πληροφοριών. Έχουν περάσει περίπου 5 χρόνια από το πτυχίο μου, οπότε σκέφτομαι να πάρω το μελετητικό πτυχίο τάξης Α, κατηγορία "9. Μελέτες Μηχανολογικές – Ηλεκτρολογικές – Ηλεκτρονικές". Από ό,τι έχω δει στα δικαιολογητικά, είναι τυπική διαδικασία. Αυτό που με προβληματίζει είναι η αναβάθμισή του σε τάξης Β. Τι εννοώ: Όλο αυτό το διάστημα κάνω διδακτορικό πάνω στα ηλεκτρονικά (συγκεκριμένα για ασύρματους πομποδέκτες) και συμμετέχω σε μερικά projects, από όπου και πληρώνομαι. Η ταλαιπωρία είναι αφάνταστη, ίσως και λόγω του θέματός μου, τρελά ξενύχτια και τέτοια. Στα projects εμπλέκονται είτε το πανεπιστήμιο, ή το ΙΝΒΙΣ που είναι ένα νομικό πρόσωπο δημ δικαίου, ή εταιρεία (λέγε με Ιn****om). Έχω την εντύπωση όμως ότι όλος αυτός ο κόπος πάει χαμένος, γιατί στο υπεχωδε μου λένε ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μελέτη κάτι από όλα αυτά. Συγκεκριμένα, μου είπαν ότι αυτό που κάνω είναι έρευνα και όχι μελέτη. Και έρχομαι λοιπόν εγώ και σας ρωτάω: πως ακριβώς ορίζεται μια μελέτη? και πόσο μάλλον μια "ηλεκτρονική" μελέτη. (Σε όλες τις τεχνικές αναφορές που έχω συντάξει μέχρι τώρα η ρίζα "μελέτ" εμφανίζεται στο κείμενο πολλέεες φορές, είτε ως ρήμα είτε ως ουσιαστικό. Και αν δεν θεωρείται ηλεκτρονική μελέτη να σχεδιάσεις ένα ολοκληρωμένο κύκλωμα, δεν ξέρω τι μπορεί να θεωρείται...οκ ίσως υπερβάλω, αλλά αγανακτώ) Να το θέσω και διαφορετικά. Σε ένα project συμμετέχει το πανεπιστήμιο και κάποια εταιρεία. Σύμφωνα με το υπεχωδε θεωρούν όλη αυτήν τη δουλεία ως έρευνα. Έστω τώρα ότι το πανεπιστήμιο δεν συμμετείχε και υπάρχει μόνο η εν λόγω εταιρεία. Εγώ κάνω ακριβώς την ίδια δουλειά. Η εταιρεία θα μου έλεγε ότι κάνω έρευνα ή μελέτη? Προσωπικά νομίζω πως για μελέτη θα πέρναγε. Αυτό που ψάχνω με λίγα λόγια είναι πως θα μπορέσω όλη αυτή την δουλειά-εμπειρία να μην μου την πετάξουν στα σκουπίδια, γιατί τα ποσά είναι μεγάλα και είναι κρίμα. Έχει κανείς παρόμοια εμπειρία σε κάτι τέτοιο? Είναι και ένα άλλο θέμα: Ψάχνοντας τις κατηγορίες μελετών, παντού βλέπω για τις γνωστές 27 κατηγορίες. Και αναρωτιέμαι, αν πρόκειται να γίνει ένα μεγάλο έργο, τύπου πληροφοριακό ή τηλεποικοινωνιακό (πχ κάποια μαζική μηχανοργάνωση, ή σύνδεση με οπτικές ίνες κάποιων υπηρεσιών και τέτοια), σε ποια κατηγορία πρέπει να έχεις το πτυχίο σου για να το αναλάβεις? είναι η 9 ή κάποια άλλη, ή δεν θεωρείται δημόσιο έργο κάτι τέτοιο? Συγχωρέστε λίγο την άγνοιά μου. ελπίζω να μη σας φαίνονται αφελείς οι ερωτήσεις. Ψάχνοντας στα downloads του site βρήκα το αρχείο "Ν.3316/2005 περί ανάθεσης μελετών δημοσίων έργων". Εκεί με έκπληξη είδα ότι υπάρχει και 28η κατηγορία "(28 ) Μελέτες συστημάτων πληροφορικής και δικτύων". Παρόλα αυτά στο http://www.ypex-mele.gr/eC_PageItem.asp?lg=GR&id=102 αναφέρει μόνο τις 27 κατηγορίες. Και στον οδηγό νέων μηχανικών του ΤΕΕ το ίδιο. Ξέρει κανείς τι ισχύει? Για πρώτο post ίσως είναι αρκετά μεγάλο, και ζητώ συγνώμη για αυτό, αλλά με βασανίζουν λίγο καιρό αυτά τα θέματα και παρασύρθηκα! Ευχαριστώ εκ των προτέρων! mixaloybas
mixaloybas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2009 Ερώτηση προς τους διαχειριστές: Μήπως πρέπει να σπάσω το post σε περισσότερα και πιο συγκεκριμένα; γιατί δεν βλέπω να λαμβάνω απάντηση. ευχαριστώ
ckiriako Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2009 Δεν παιρνεις απαντηση μαλλον επειδη δεν εχει δει το θεμα αυτο καποιος που να γνωριζει να απαντησει. Δεν θυμαμαι που το εχω διαβασει, αλλα η κατηγορια 28 δεν ειναι ενεργοποιημενη. Επισης τα μεγαλα εργα πληροφορικης στην Ελλαδα φτιαχνονται κατω απο ενα περιεργο θεσμικο πλαισιο, κατι που αναφερουν και στο οποιο ειναι αντιθετοι (με το δικιο τους κατ'εμε) οι συλλογοι μηχανικων Η/Υ. Εννοω προδιαγραφες υλοποιησης των εργων, τροπος διασφαλισης ποιοτητας, καποιο μητρωο που να περιεχει οσους μπορουν να υλοποιησουν τετοια εργα. Επι της ουσιας των ερωτηματων δεν μπορω να βοηθησω δυστυχως.. Παντως ο ορος ηλεκτρονικη μελετη σηκωνει πολλη κουβεντα. Θα μπορουσε να ηταν σχεδιασμος ηλεκτρονικης διαταξης που θα χρησιμοποιηθει για τις επικοινωνιες του στρατου; υλοποιηση secure δικτυου για μεταβιβαση δεδομενων αναμεσα σε υπηρεσιες; Τα μεγαλα εργα πληροφορικης ως τι δημοπρατουνται στην Ελλαδα;
lefterism Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 1 , 2009 συνάδελφε, καταρχήν ο ορισμός της λέξης μελέτη, έχει σχέση και με την νομική ευθύνη του υπογραφόμενου (σχέδια, τεύχη υπολογισμών, κλπ κλπ = παραδοτέα) υλικού. Η πλακέτα δεν είναι μελέτη, αλλά εφαρμογή της μελέτης = κατασκευή => εργολαβία. (εργοληπτικά πτυχία). τώρα, για να δουλέψει η μελέτη, στην πράξη, πρέπει να υπάρχει φορέας ανάθεσης (απευθείας ή με διαγωνισμό), φορέας επίβλεψης, και και προκαθορισμένη αμοιβή (προεκτίμηση, κλπ κλπ). τα πανεπιστήμια, δεν μπορούν να είναι ούτε φορέας που εκπονεί μελέτη (παρά μόνο σε πολύ ιδιαίτερες περιπτώσεις, και με αυστηρες προϋποθέσεις, του Ν3316/05). όπως επίσης δεν μπορούν να είναι και φορέας επίβλεψης. (η χρήση του εξοπλισμού του Χ θεσμοθετημένου εργαστηρίου είναι άλλο θέμα). Σε δικιές μου δουλειές, πάντως τα δίκτυα υπολογιστών, σε κτίρια ειδικού ενδιαφέροντος, προδιαγράφονται στην μελέτη ασθενών ρευμάτων, και ως έτσι ελέγχονται, εγκρίνονται και κατασκευάζονται. Αν έχεις αμφιβολίες ή διαφωνίες, αρμόδια είναι η αντίστοιχη διεύθυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ, καθώς και το γραφείο των επαγγελματικών δικαιωμάτων του ΤΕΕ. αυτά σαν γενική περίπτωση, για πιο ειδικές ερωτήσεις, εδώ είμαστε.
mixaloybas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 5 , 2009 ckiriako και lefterism ευχαριστώ πολύ για τις απαντήσεις. lefterism αυτό που λες για τη νομική ευθύνη μάλλον με καλύπτει (δυστυχώς δε με ευχαριστεί κιόλας..). Πάντως, για την πλακέτα που λες, πιστεύω πως δεν είναι θέμα κατασκευής. Συγκεκριμένα, το πιο σημαντικό μέρος της δουλειάς μου ήταν η σχεδίαση ενός chip, το οποίο κατασκευάστηκε σε εργοστάσιο στην Ταιβάν. Δηλαδή, προσωπικά θεωρώ πως η συμβολή μου στο project δεν ήταν "κατασκευαστική" (με αυτό ασχολήθηκε το εργοστάσιο στην Ταιβάν), αλλά "σχεδιαστική" (που πιστεύω είναι πιο κοντά στο "μελετητική"), γιατί σε ένα phd το chip πρέπει να είναι πρωτότυπο, που σημαίνει ότι το 90% της δουλειάς σου είναι να σπας το κεφάλι σου να μελετάς ένα κάρο φαινόμενα και να βρίσκεις τρόπους να τα αντιμετωπίσεις ώστε να τελικά να τηρεί το chip κάποιες προδιαγραφές που έχεις θέσει (που τις υπολογισες κάνοντας αρχικά σχεδίαση σε επίπεδο συστήματος). Δηλαδή, δεν μπορώ να το θεωρήσω ως "εφαρμογή της μελέτης", δεν προϋπήρχε κάποια μελέτη που την εφάρμοσα. Όπως φαίνεται, το σίγουρο είναι ότι δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μελέτη, σίγουρα όχι μελέτη για δημόσια έργα. Γιατί όμως να μην αποδεικνύει εμπειρία και να μετράει για να αναβαθμίσεις το πτυχίο σου... Στα δικαιολογητικά για το πτυχίο Β, συμπεριλαμβάνεται ένας πίνακας τον οποίο έχω την εντύπωση ότι μπορώ να συμπληρώσω. Ζητάει όμως και αποδεικτικό εμπειρίας από το δημόσιο, ή υπεύθυνη δήλωση και Δ.Π.Υ. από ιδιώτη εργοδότη. Το αποδεικτικό εμπειρίας από το δημόσιο είναι κάποιο τυποποιημένο έγγραφο? Ξέρει κανείς που μπορώ να βρω το template, αν υπάρχει? Ίσως έτσι βγάλω κάποια άκρη... Ευχαριστώ και πάλι, mixaloybas
nikoskourtis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Κι εμενα μου αρεσουν τα ηλεκτρονικα, κι εχω ασχοληθει στα φοιτητικα μου χρονια με σχεδιασμο ηλεκτρονικων διαταξεων καθαρα ως χομπυ. Ο σχεδιασμος μιας ηλεκτρονικης διαταξης που κανει συγκεκριμενη εργασια ειναι και δεν είναι "μελέτη". Στις "μελέτες" το πρώτο που απαιτείται είναι γνώση της νομοθεσίας. Χωρίς αυτη μπορει να κάνεις μια μελέτη απόλυτα αποδεκτή επιστημονικά αλλα προβληματικη σε νομικο επιπεδο και επιπεδο εφαρμογής. παράδειγμα: θες να βάλεις γείωση σε μια νεα οικοδομή. Βρίσκεται σε μια περιοχή αφθονη σε υπόγεια νερά. Κάνεις τους υπολογισμούς σου και βρίσκεις ότι ένα "τρίγωνο" σου βγαζει αντίσταση γείωσης στη χειρότερη περίπτωση 0,001Ω. Λες εντάξει θα βάλω τρίγωνο. Δυστυχώς όμως αν το παρουσιάσεις αυτό στη μελέτη σου, κόβεται. Ο νόμος ορίζει υποχρεωτικά θεμελιακή γείωση σε νέες οικοδομές. ναι το ξέρω πεταμένα λεφτα ειναι να πετύχεις γείωση 0,0001Ω έναντι 0,001Ω. Όμως η μελέτη υπακούει πρωτα στη νομοθεσία. Η διατριβή είναι πολυ πιο δύσκολη εργασία σε σχέση με μια "μελέτη". Η "μελέτη" έχει μια πρακτική σημασία και υπακούει στη νομοθεσία του κράτους. Η διατριβή έχει επιστημονική σημασία και δεν λαμβάνει υπόψη της τη νομοθεσία κανενός κράτους, λαμβάνει υπόψη της μόνο επιστημονικά δεδομένα και γνώσεις. Στη διατριβή επίσης βγάζεις ακριβή αποτελέσματα, στη μελέτη βγάζεις προσεγγιστικά αποτελέσματα λαμβάνοντας υπόψη τη νομοθεσια οπως ειπα, καθώς και το τι κυκλοφοράει στην αγορά καθώς και τις τιμές των συσκευών ή υλικων που θα απαιτηθουν για την υλοποιηση της μελετης. Στην διατριβή επιλέγεις κινητήρα 473W, 1345c/min, ενω στη μελέτη μονοφασικό 1 hp, 1500c/min μάρκας ΧΧ γιατί αυτο κυκλοφορει στην αγορά σε προσιτη τιμή. Στην διατριβή τον κινητήρα τον αναλυεις διεξοδικα, στην μελετη απλα αναφερεις το μοντελο του και τα τεχνικα χαρακτηριστικα της ταμπελας. Στον επαγγελματικο τομεα δεν ξερω αν οι ηλεκτρονικες μελετες θα σε βοηθησουν πουθενα. νομιζω οτι ειναι πολυ σπανιο να βρεις να κανεις καποια τετοια δουλεια. Εξαλου στην Ελλαδα (δεν ξερω αλλου) το επαγγελμα του ηλεκτρονικου δεν ειναι και τοσο κατοχυρωμενο, ουτε τοσο συγκεκριμενο. Ενας απο τους λογους που στραφηκα εργασιακα στον ηλεκτρομηχανολογικο τομεα ειναι και το γεγονος οτι με ηλεκτρονικα και υπολογιστες ασχολειται και η κουτση Μαρια, στα ηλεκτρομηχανολογικα μονο ηλεκτρομηχανολογοι. Ακομα και δημοσια εργα νομιζω οτι παιρνουν και μη μηχανικοι στους τομεις των δυκτιων, υπολογιστων, τηλεφωνιας, ηλεκτρονικων.
mixaloybas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 nikoskourtis σε ευχαριστώ για την απάντηση. Πλέον το έχω συνειδητοποιήσει ότι ο όρος μελέτη παίζει στο νομικό επίπεδο. Μόνο σε ένα σημείο θέλω να διευκρινήσω κάτι, εκεί με την κουτσή Μαρία! Με ηλεκτρονικά μπορεί να ασχολούνται πολλοί, αλλά με τη σχεδίαση chip ασχολούνται ελάχιστοι στην Ελλάδα. Από Πάτρα που ξέρω με σιγουριά, κατά μέσο όρο βγαίνουν λιγότερα από 1 διδακτορικά κάθε χρόνο. Από όσο ξέρω μόνο σε Πάτρα και ΕΜΠ φτιάχνουν chip. Κατά τα άλλα συμφωνώ απόλυτα μαζί σου.
nikoskourtis Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 10 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 10 , 2009 Ασε τη σχεδιαση chip. Αυτο γινεται σε εταιριες, δεν ειναι θεμα μελετητικου πτυχιου ή εργολυπτικου. Εσυ θες να παρεις μελετη δημοσιου εργου. Τι δημοσιο εργο θα παρεις στον ηλεκτρονικο τομεα; Μηχανογραφιση Δημοσιας υπηρεσιας; Θα παρουν τηλεφωνο το πλαισιο ή το Γερμανο και θα τους φερει υπολογιστες, τηλεφωνικα κεντρα κτλ και ουτε μελετητη θα χρειαστουν ουτε τιποτα. Δε μπορω να φανταστω τι μπορει να κανεις με το μελετητικο στα ηλεκτρονικα. Δεν εχω κατι υποψην μου ειλικρινα. Σε ηλεκτρολογικες εργασιες μπορεις να παρεις μελετη ηλεκτροφωτισμου ενος δρομου. Να ξερεις παντως οτι ο περισσοτεροι παιρνουν εργοληπτικο κι οχι μελετητικο. Το εργοληπτικο εχει περισσοτερα λεφτα ανα εργο αλλα και περισσοτερους υποψηφιους εργοληπτες. Μελετητες ειναι λιγοι αλλα λιγοτερα και τα λεφτα.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα