tpanag Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2009 Δεν έχω πρόθεση να ξεκινήσω flame αλλά αρχίζει και μου δημιουργείται μεγάλη απορία όσο αυξάνει η ενασχόλησή μου με το forum και άρα "συγχρωτίζομαι" περισσότερο και με άλλες ειδκότητες Μηχανικών. Συζητάνε οι ΠΜ για GPS, διαθέτουν από ό,τι φαίνεται πολλοί από αυτούς "εύκολα" ακόμα και 15-20000 ευρώ για αγορά διπλόσυχνων γεωδαιτικών GPS, λες και είναι ...καραμέλες ( με στύλ "έλα μωρέ τώρα, πάρε κι εσύ ένα διπλόσυχνο να κάνεις τη δουλειά σου!"). Τι δουλειές (και μάλιστα εκτός της κύριας ειδικότητάς του) μπορεί να έχει κάποιος, ώστε να μπορεί τόσο εύκολα να κάνει τέτοια επένδυση; Δεν υποτίθεται ότι δουλειές που χρειάζονται GPS και μάλιστα διπλόσυχνα, είναι αρκετά μεγάλες ώστε να είναι αρμοδιότητας ΑΤΜ; Μήπως για αυτό κυνηγάμε τον πελάτη με το ντουφέκι ειδικά τελευταία; Link to comment Share on other sites More sharing options...
SIRADRAB Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 8 , 2009 Δεν έχω πρόθεση να ξεκινήσω flame αλλά αρχίζει και μου δημιουργείται μεγάλη απορία όσο αυξάνει η ενασχόλησή μου με το forum και άρα "συγχρωτίζομαι" περισσότερο και με άλλες ειδκότητες Μηχανικών. Συζητάνε οι ΠΜ για GPS, διαθέτουν από ό,τι φαίνεται πολλοί από αυτούς "εύκολα" ακόμα και 15-20000 ευρώ για αγορά διπλόσυχνων γεωδαιτικών GPS, λες και είναι ...καραμέλες ( με στύλ "έλα μωρέ τώρα, πάρε κι εσύ ένα διπλόσυχνο να κάνεις τη δουλειά σου!"). Τι δουλειές (και μάλιστα εκτός της κύριας ειδικότητάς του) μπορεί να έχει κάποιος, ώστε να μπορεί τόσο εύκολα να κάνει τέτοια επένδυση; Δεν υποτίθεται ότι δουλειές που χρειάζονται GPS και μάλιστα διπλόσυχνα, είναι αρκετά μεγάλες ώστε να είναι αρμοδιότητας ΑΤΜ; Μήπως για αυτό κυνηγάμε τον πελάτη με το ντουφέκι ειδικά τελευταία; Έτσι όπως πάει βλέπω την επένδυση σε ένα καλύτερο ντουφέκι ως την μόνη λύση! (πλάκα κάνω βέβαια) Link to comment Share on other sites More sharing options...
agior Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Με ποιό άλλο τρόπο θα "βγάλουν" οικονομικά οι μη τοπογράφοι τις δουλειές που παίρνουν υπεργολαβία με 35% από τους τοπογράφους; Link to comment Share on other sites More sharing options...
thomas Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Όσο μειώνονται οι άδειες οικοδομής. Όχι σε GPS και τοπογραφικά αλλά και σε τύλιγμα γύρων θα στραφεί ο κόσμος προκειμένου να βγάλει τον άρτον ημών . Από εκεί και πέρα το πράγμα ανάγεται σε βασικές αρχές οικονομικής . Αύξηση προσφοράς με παράλληλη μείωση ζήτησης = τιμές ξεφτίλα . Η απόσβεση 15000-20000 είναι σχεδόν ανέφικτη, χωρίς κάποια μεγάλη μελέτη ή κάποια επιδότηση. Τελικά οι μεγάλοι κερδισμένοι είναι οι αντιπροσωπείες τοπογραφικών μηχανημάτων που αύξησαν την πελατεία τους . Μακάρι φίλε agior να είχαμε να δίνουμε υπεργολαβίες. Μιλάς για μια ελίτ "συναδέλφων" που τις δίνουν σε μη Τοπογράφους που λες και συ. Σιγά μη βοηθήσουν συνάδελφο τους. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΠΑΠΑΕΥΘΥΜΙΟΥ ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Συνάδελφοι όσο οι πολιτικοί μηχανικοί έχουν διακαίωμα εκπόνησης τοπογραφικών διαγραμμάτων η κατάσταση θα διαιωνίζεται. όσον αφορά την απόσβεση γνωρίζω περίπτωση πολ. μηχανικού στη Κρήτη ο οποίος μόνο με τοπογραφικά για περιοχές εκτός σχεδίου την έχει κάνει μέσα σε ένα χρόνο. δυστυχώς για μας τους τοπογράφους, από τη στιγμή που οι ίδιες οι εταιρίες πώλησης GPS έχουν απλοποιήσει το λογισμικό τους ώστε να μπορεί να το χειριστεί κι ένας ανειδίκευτος εργάτης(το έχω δει και αυτό) ο καθένας μπορεί να μετρήσει ή να χαράξει και στη συνέχεια ένας σχεδιαστής μπορεί να τα βάλει πάνω σε χαρτί. όταν έρθουν οι μηχανικοί της ειδικότητάς μας από τα Βαλκάνια και ρίξουν τις τιμές ανεξάρτητα από τις ελάχιστες αμοιβές που προβλέπονται από τη νομοθεσία και από ΤΕΕ τα πράγματα θα γίνουν ακόμη χειρότερα... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spy1551 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Και γιατί να μην έχουμε δικαίωμα εκπόνησης τοπογραφικών;Πόσες Γεωδαισίες πρέπει να κάνουμε δλδ; Toπογράφους δε συναντάς στο εξωτερικό , γιατί είναι ειδικότητα των πολιτικών μηχανικών. Tόσο δύσκολο είναι να χειριστείς ένα χωροβάτη , ένα ταχύμετρο ή ένα GPS.Εδώ κάνουν αποτυπώσεις μη μηχανικοί. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tpanag Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Και γιατί να μην έχουμε δικαίωμα εκπόνησης τοπογραφικών;Πόσες Γεωδαισίες πρέπει να κάνουμε δλδ;Toπογράφους δε συναντάς στο εξωτερικό , γιατί είναι ειδικότητα των πολιτικών μηχανικών. Tόσο δύσκολο είναι να χειριστείς ένα χωροβάτη , ένα ταχύμετρο ή ένα GPS.Εδώ κάνουν αποτυπώσεις μη μηχανικοί. Δεν κατάλαβες το (διπλό) ερώτημά μου. Τα όργανα τα χειρίζεται και ο πιτσιρικάς ο βοηθός εφόσον τον εκπαιδεύσεις. Δεν είναι εκεί το πρόβλημα. Το ζήτημα είναι: α) Πως γίνεται να υπογράφει δουλειές που απαιτούν (εκτός αν δεν απαιτούν και απλά έχετε πολλά λεφτά για πέταμα οι ΠΜ ) τη χρήση προηγμένου εξοπλισμού και μεθόδων (και άρα είναι μάλλον μεγάλες) μη Τοπογράφος. β) Γιατί πάνε αυτές οι δουλειές κατά πρώτο λόγο σε μη Τοπογράφο. Έχουμε φτάσει δηλαδή στο σημείο να αναλαμβάνουμε με υπεργολαβίες τα "αποριξίμια" και τα ψιλολόγια (τοπογραφικού αντικειμένου) των ΠΜ, οι ΑΤΜ, αντί να συμβαίνει το αντίθετο; Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΘΕΟΧΑΡΗΣ Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 συνάδελφε spy1551 η εκπόνηση τοπογραφικών μελετών και η σύνταξη τοπογραφικών διαγραμμάτων εμπίπτει στα νομοθετικώς κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα των Πολτικών Μηχανικών,δεν αμφισβητήθηκε ποτέ αυτό απο Τοπογράφους Μηχανικούς στο φόρουμ Επίσης είναι πολύ σωστό αυτό που αναφέρεις για τοπογραφικές εργασίες που γίνονται απο μη μηχανικούς Η συζήτηση στο φόρουμ όμως όπως κατάλαβες γίνεται γιατί οι εποχές είναι πολύ δύσκολες γιά όλους,και όταν απο έναν κλάδο-ειδικότητα περιορίζεται το κύριο αντικείμενο το πρόβλημα είναι σαφώς εντονότερο σε παλαιότερα μηνύματα-πόστ στο φόρουμ έχω αναφέρει μαθήματα κοινά με πολιτικούς μηχανικούς που διδάσκονται οι τοπογράφοι μηχανικοί χωρίς όμως αυτό να σημαίνει και την επέκταση επαγγελματικών μας δικαιωμάτων κατά κάποιο τρόπο εις βάρος σας. Τελειώνοντας στο φόρουμ καταγράφεται η αγωνία για το αύριο όλων των συναδέλφων και η ανάγκη αναπροσαρμογής των επαγγελματικών δικαιωμάτων στις σύγχρονες απαιτήσεις της επιστήμης,της τεχνικής,της οικονομίας και της κοινωνίας όπως γίνεται και στο εξωτερικό μιάς και έκανες αναφορά τα ξαναλέμε Link to comment Share on other sites More sharing options...
agior Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 ...στο φόρουμ καταγράφεται η αγωνία για το αύριο όλων των συναδέλφων και η ανάγκη αναπροσαρμογής των επαγγελματικών δικαιωμάτων στις σύγχρονες απαιτήσεις της επιστήμης,της τεχνικής,της οικονομίας και της κοινωνίας... Η πλέον σοφή επισήμανση Link to comment Share on other sites More sharing options...
spy1551 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 9 , 2009 Κοίτα κι εγώ λόγω του προγράμματος σκεφτόμουν να πάρω ένα γεωδαιτικό σταθμό γύρω στα 4.000 και 5.000 κυρίως για δικές μου αποτυπώσεις και χάραξη και όχι για να κάνω δουλειές άλλων.Μετά το καλοσκέφτηκα και νομίζω ότι είναι πολλά για κάποιον που δε το έχει ως κύρια απασχόληση. Κι εγώ τους πελάτες μου σε τοπογράφους τους συστήνω να πάνε για μεγαλύτερη ακρίβεια αλλά πιστεύω ότι μπορεί κάποιος πολιτικός μηχανικός να ασχοληθεί με τοπογραφικά γιατί έχει το θεωρητικό υπόβαθρο.Απλά σπάνια ασχολείται (όπως και με στατικά) γιατί άλλες δουλειές αφήνουν περισσότερα λεφτά. Αν θυμάμαι καλά και οι τοπογράφοι μέχρι διώροφο μπορούν να υπογράψουν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα