Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί επαγγελματικών δικαιωμάτων (γενικά)


Recommended Posts

Και γιατί οι βαθμοί στις πανελλήνιες που πήρες (όπως και πολλοί από 'μάς εξ' άλλου) όταν ήσουν αγοράκι 17-18 ετών να σε συνοδεύουν για όλη σου τη ζωή και να μην μπορείς με σκληρή δουλειά να ανατρέψεις μια πρώτη αποτυχία? Προσωπικά είμαι υπέρ των ευκαιριών σε αυτούς που τις αξίζουν. Όταν΄σου έρθει ένας πελάτης δε ζητάει να δει τους βαθμούς των πανελληνίων, βλέπει τη δουλειά σου και σχηματίζει γνώμη για σένα. Και για παράδειγμα ξέρω τοπογράφους ΤΕ που με σκληρή δουλειά έχουν καταξιωθεί στην (τοπική) αγορά πολύ πιο ψηλά από αντίστοιχους του ΕΜΠ.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

λοιπόν βλέπω ότι από την επίθεση βγήκες στην άμυνα..

Τα λόγια σου είναι, ότι διάλεξες την σχολή σου επειδή σου έδινε και επ. δικαιώματα άλλων κλάδων π.χ. Μηχανολόγων

Αυτό τι είναι ?? σε ενδιαφέρει τι σφραγίζεις ή "ο παράς να πέφτει και ο νεκρός στα 'νάθεμα" ??

Ολα όσα σου δίνουν το δικαίωμα να σφραγίζεις τα έχεις διδαχθεί ?? τα γνωρίζεις ?? σε ενδιαφέρει ??

Σε λίγο θα πούμε ότι οι σπουδές δεν χρειάζονται, αν έχουμε την δυνατότητα να σφραγίζουμε ότι θέλουμε.

 

λάσπη !!! ποιά λάσπη ?? ποιός ρίχνει λάσπη ??

απάντησέ μου σε παρακαλώ στις ερωτήσεις μου αλλιώς κλείστε το νήμα, δεν έχεις να προσφέρεις τίποτα στη συζήτηση.

Εχουν περάσει κατά καιρούς και καλύτεροι από σένα

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Ναι φιλε μου θα διαλεγα το πολυτεχνειο που θα μου εδινε τα περισσοτερα επαγγελματικα δικαιωματα, οι βαθμοι στις πανελληνιες ηταν δικοι και δε τους εκλεψα απο κανεναν, αν εκλεβα βαθμους για να διαλεξω σχολη θα μπορουσες να με κατακρινεις.

 

θεωρεις τον εαυτο σου κατωτερο μηχανικο απο εναν του Ε.Μ.Π δηλαδη?

Link to comment
Share on other sites

Εγω μπορω να υπογραψω Μηχανολογικα επειδη όταν έδωσα πανελλήνιες επέλεξα τη σχολή ηλεκτρολόγων ακριβως γιατι είχε αυτα τα επαγγελματικα δικαιώματα. Αν μου έλεγαν ότι θα υπογράφω μόνο ηλεκτρολογικές μελέτες δε θα το επέλεγα, μπορει να είχα επιλέξει την ιατρικη.

 

Δεν τα βαζω μονο με τα ΤΕΙ. Δεν ζητανε μονο τα ΤΕΙ οτι τους καπνισει. Ζητανε και πολυτεχνεια και πανεπιστημια. Εχω ακουσει νέο Χημικο μηχανικο απο πολυτεχνειο να μου λεει οτι μπορει να υπογραφει στατικα μεχρι τριόροφο. Μπορει να τους λένε έτσι στη σχολή, δεν ξερω. Για σκεφτειτε ολοι οι χημικοι μηχανικοι να απαιτησουν αυριο μεχρι τριοροφο, τι θα γινει στο ελευθερο επαγγελμα; Χαμος.

Υπάρχουν πανεπιστημιακες σχολες , που ζητανε επαγγελματικα δικαιώματα μηχανικων.

 

Συνοψίζοντας

ΕΣΥ (ηλεκτρολόγος μηχανικός) υπογράφεις ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ επειδή ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ όταν επέλεξες την σχολή

 

 

1)Οι χημικοί μηχανικοί ,μηχανικοί περιβάλλοντος χωροταξιας και εγώ δεν ξέρω τι αν υπογράψουν διώροφο (που δεν ξέρω και κανέναν να το ζητάει , οι τοπογράφοι βέβαια που το κάνουν ΔΕΝ σε ενοχλούν ) ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΖΟΥΝ την αγορά

Εσυ όταν υπογράφεις ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΙΚΑ απορρυθμίζεις την αγορά ή όχι

(ή, η απορρύθμιση δεν πραγματοποιείεται αν το ΗΞΕΡΕΣ απο πριν)

 

 

2)ΕΣΥ ΔΕΝ ΗΞΕΡΕΣ ΑΠΟ ΠΡΙΝ οτι θα υπογράφεις Περιβαλλοντικές (?) Μελέτες ,ΔΕΝ υπάρχει πουθενά αναφορά στον νόμο ΣΟΥ του 1934 επομένως ΔΕΝ ΤΟ ΗΞΕΡΕΣ ,εξάλλου καθιερώθηκαν μετά το 90

Παρόλα αυτά ηλεκτρολόγοι ¨εκπονούν" τέτοιες μελέτες

(Για τις γνώσεις τους στο ζήτημα δεν χρειάζεται να κάνω αναφορά,ανύπαρκτες σαν να θέλω εγώ να σχεδιάσω ηλεκτρικές εγκαταστάσεις με ένα εξάμηνο ηλεκτροτεχνία μιλάμε για ΑΓΝΟΙΑ)

Απορρυθμίζουν ή όχι την αγορά?

 

Βλέπεις κάποια ασυνέπεια στα όσα ισχύουν για "αλλες" σχολές και για την δικιά σου ? (Περιβαλλοντικά , Μηχανολογικά?).

 

 

Εγώ σαν μηχανικός Περιβάλλοντος θα σου πω πολύ απλά τι θέλω να εφαρμοστεί το Π.Δ που ιδρύθηκε η σχολή μου

(Ναι το ΗΞΕΡΑ και εγώ μόλις μπήκα στην σχολή)

 

α) Η διοίκηση και στελέχωση υπηρεσιών του Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα, καθώς και Διεθνών Οργανισμών, που σχετίζονται με σχεδιασμό και εφαρμογή προγραμμάτων προστασίας, ανάπτυξης και εν γένει διαχείρισης του φυσικού και ανθρωπογενούς περιβάλλοντος και την παραγωγή δημοσίων και ιδιωτικών τεχνικών και βιομηχανικών έργων που αφορούν στο περιβάλλον

 

Να έλεγες εξετάσεις για τις νέες σχολές (και παλιές ) να έλεγα εντάξει

(Γιατι σημασία δεν έχει τι ΗΞΕΡΕΣ για δικαιώματα πριν την σχολή αλλα τι γνώσεις έχεις όταν θα ΒΓΕΙΣ από αυτή να ασκήσεις το επάγγελμα)

 

Υ.Γ 1.Όπου ΕΣΥ στα παραπάνω βάλε τον μέσο ηλεκτρολόγο μηχανικό

Υ.Γ.2 Ε όχι και να λέμε οι μηχανικοί και ειδικά οι διπλωματούχοι για δικαιώματα για άλλες Πανεπιστημιακές σχολές , ανάφερε μας παραδείγματα εγώ σου λέω τα περιβαλλοντικά που ο μέσος μηχανικός είναι ΑΣΧΕΤΟΣ και θεωρείται από το Τ.Ε.Ε- ΥΠΕΧΩΔΕ ικανός να εκπονήσει μελέτη)

Link to comment
Share on other sites

Επειδή αρχίζει και η εθνική , θα προσπαθήσω να είμαι σύντομος . Μιά και ξαναγυρίζουμε στο θέμα των βαθμών , θα πω ότι στην εποχή μου δίναμε εισαγωγικές στο Γυμνάσιο . Κάποιος λοιπόν που πήρε 19 στις εισαγωγικές , έπρεπε να μπεί σε όποια σχολή ήθελε , σύμφωνα με την άποψη σου . Το ίδιο όποιος τελείωσε εκείνη την εποχή το Βαρβάκειο , το Πειραματικό , η άλλα πρότυπα σχολεία της εποχής . Καταλαβαίνεις ότι το επιχείρημα σου περί πανελλαδικών δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική . Εμένα η θέση μου αφορά όλους τους συναδέλφους , γιά να υπάρχει δουλειά γιά όλους . Αν εσύ νομίζεις ότι το δίπλωμα σου είναι διαβατήριο υπεροχής στην αγορά , είσαι εκτός πραγματικότητας . Λές κάποιος σοβαρός ΤΕ , που τον εμπιστεύεται η αγορά να δυσκολεύεται να βρεί υπογραφή ? Η πιάτσα ξεκαθαρίζει τους πάντες και τα πάντα . Αυτό όμως δεν έχει σχέση με τον εξορθολογισμό των ΕΔ των μηχανικών , πράγμα που συμφέρει όλους μας να γίνει . Οσο γιά τα περί γιατρού και νοσοκόμας , καταλαβαίνεις ότι δεν συζητάω σε αυτό το επίπεδο , μιά και ένας γιατρός ειδικευμένος , θέλει 10 χρόνια σπουδών , ενώ μιά ειδικευμένη νοσηλεύτρια 5 .

Link to comment
Share on other sites

Υπάρχουν απόφοιτοι απο εκατοντάδες ΤΕΙ και πανεπιστήμια που ζητάνε επαγγελματικα δικαιωματα μηχανικων, εκ των υστέρων, ενω γνωριζαν πριν μπουν στις σχολες αυτες. Αν τους δωθουνε θα είναι η μεγαλύτερη αδικία για το διπλωματούχο που έχει γίνει ποτέ.

 

Τι μας λες ? Σοβαρά ? Δηλαδή δεν είναι αδικία που οι πτυχιούχοι μηχανικοί ΤΕΙ είναι επαγγελματικά όμηροι εδώ και 26 χρόνια αφού ΟΥΔΕΠΟΤΕ εκδόθηκαν τα επ. δικαιώματα όπως προβλέπει με σαφήνεια ο Ν 1404/83 εξαιτίας των παρεμβάσεων του ΤΕΕ ? Δεν είναι αδικία που τα επ. δικαιώματα 4-5 βασικών πολυτεχνικών σχολών καθορίζεται με βασιλικά διατάγματα της δεκαετίας του 30' χωρίς καμιά απολύτως επιστημονική τεκμηρίωση και καμιά σχέση με την πραγματικότητα ? Δεν είναι αδικία που ο Ναυπηγός Μηχανικός του Πολυτεχνείου έχει δικαίωμα να υπογράφει απεριόριστα μηχανολογικά και ηλεκτρολογικά ενώ οι αντίστοιχες ειδικότητες μηχανικών ΤΕΙ δεν μπορούν να υπογράψουν παρά ελάχιστα στην ειδικότητά τους με 4 έτη σπουδών σε ΔΗΜΟΣΙΟ ανώτατο ίδρυμα ?

Και για να υπερασπιστώ και μερικούς διπλωματούχους. Δεν είναι αδικία που υπάρχουν πολυτεχνικές σχολές με σαφώς περιορισμένα επ. δικαιώματα σε σχέση με τις ευνοημένες ειδικότητες όπως αυτή που ανέφερα και άλλες ?

Η μόνη αδικία που υπάρχει είναι ότι το ΤΕΕ αρνείται την επανεξέταση του τρόπου απονομής επαγγελματικών δικαιωμάτων η οποία πρέπει αφενός μεν να γίνει με βάση τη διακριτή φυσιογνωμία των σχολών, αφετέρου με βάση τα προγράμματα σπουδών και το τι ισχύει στην Ευρωπαϊκή Ένωση.

 

Και στο κάτω κάτω αγαπητέ, τα περιβόητα Π.Δ. για τους πτυχιούχους μηχανικούς ΤΕΙ δεν εξισώνουν τα επαγγελματικά δικαιώματα με αυτά των πολυτεχνείων. Δίνουν όμως στους αποφοίτους μηχανικούς των ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΑΝΩΤΑΤΩΝ Τεχνολογικών Ιδρυμάτων της χώρας τα δικαιώματα που αναλογούν στις σπουδές τους και στην ειδικότητά τους όπως ισχύει σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και τα οποία τους έχει στερήσει χρόνια τώρα η πολιτεία εξαιτίας της δράσης του ΤΕΕ.

 

 

Σε ότι αφορά τους βαθμούς. ΘΑ ΠΑΡΕΜΒΑΊΝΩ ΚΑΘΕ ΦΟΡΑ ΜΕΧΡΙ να μας πείτε πόσα εγγεγραμμένα μέλη έχετε στο ΤΕΕ με την ιδιότητα του διπλωματούχου και με πλήρη δικαιώματα από σχολές του εξωτερικού ΚΑΙ ΤΙ ΒΑΘΜΟΥΣ ΓΡΑΨΑΝΕ ΣΤΙΣ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ. ΜΕΤΑ ΤΑ ΞΑΝΑΛΕΜΕ...γιατί πολύ κράτησε αυτό το αστείο με τους βαθμούς εισαγωγής όταν ΜΕΓΑΛΟ ποσοστό των "διπλωματούχων" στο ΤΕΕ είναι απόφοιτοι που δεν έγραψαν τίποτα στις πανελλαδικές και φύγαν εξωτερικό.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Αυτο παλι; 90% o του Πολυτεχνειου Πατρων και ο ΕΜΠ 100% ;

Να γελαει κανεις με αυτα που ακουει ή να κλαει για αυτους που τα λενε και τα πιστευουν;

Συνελθετε λιγο. Μας διαβαζει και ποσος κοσμος.

Link to comment
Share on other sites

Λές κάποιος σοβαρός ΤΕ , που τον εμπιστεύεται η αγορά να δυσκολεύεται να βρεί υπογραφή ? Η πιάτσα ξεκαθαρίζει τους πάντες και τα πάντα.

 

Φαίνεται ότι είναι εκτός πραγματικότητας. Και να πω και εγώ τη δικιά μου εμπειρία έκανα μελέτη καπνοδόχου Φ.Α σε εργοστάσιο εδώ και την υπογραφή την έβαλε διπλωματούχος. Αν ήμουνα άσχετος με το αντικείμενο σε πληροφορώ ότι δεν θα την έβαζε. Και το αφεντικό μου συνεργάζεται με 5 διπλωματούχους και είναι ΤΕ.

Link to comment
Share on other sites

Θα πρέπει να αλλάξει πρώτα ολόκληρο το σύστημα από το νηπιαγωγείο μέχρι τον τρόπο που απονέμονται τα επαγγελματικά δικαιώματα για να προχωρήσει η κατάσταση. Μεμονωμένες αλλαγές ή υιοθετώντας το ένα σύστημα μιας χώρας χωρίς πρώτα να κοιτάξεις αν μπορείς να το υποστηρίξεις στην δική σου είναι τουλάχιστον επικίνδυνες. Οι ΤΕ δεν μπορούν να γίνουν ξαφνικά ΠΕ αλλάζοντας ένα γράμμα από ΤΕΙ σε ΑΤΕΙ χωρίς να υπάρχουν ουσιώδης διαφορές όχι μόνο μέσα στις σχολές αλλά και στις υποδομές της χώρας. Αν η Γερμανία σηκώνει να έχει τόσους μηχανικούς αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί και η Ελλάδα με την μηδέν βιομηχανική παραγωγή να το πράξει. Σε όλα τα κράτη ενδεχομένως να ισχύει κάτι διαφορετικό και πιθανότατα να είναι αδύνατο να μπορείς να το εφαρμόσεις αυτούσια.

Στις πολυτεχνικές σχολές θα πρέπει ορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα να αναθεωρηθούν κυρίως των πολιτικών μηχανικών.

Οι πανελλήνιες να γίνουν ουσιαστικό σύστημα εισαγωγής για να δίνεται η δυνατότητα στους περισσότερους να μπαίνουν εκεί που θέλουν και όχι το αντίθετο που συμβαίνει μέχρι τώρα. Αυτό βέβαια χωρίς να έχει κάποιος την απαίτηση να είναι μαθητής του 10 στο σχολείο και να μπει στο πολυτεχνείο ή στην ιατρική. Αυτές οι σχολές θα έχουν τις ίδιες υψηλές απαιτήσεις αλλά η επιλογή των φοιτητών να γίνεται με πιο αντικειμενικά κριτήρια.

Οι εξετάσεις στο ΤΕΕ να γίνουν εξετάσεις . Αν κάποιος δεν μπορεί να τις περάσει να ξαναδίνει μέχρι να το καταφέρει.

Τέλος σε ένα επάγγελμα θα πρέπει να υπάρχουν στεγανά. Όταν δίνεις την δυνατότητα προσβάσεις στον καθένα απαξιώνεται πλήρως και δεν θα το προτιμάει κανείς.

Link to comment
Share on other sites

Οι ΤΕ δεν μπορούν να γίνουν ξαφνικά ΠΕ αλλάζοντας ένα γράμμα από ΤΕΙ σε ΑΤΕΙ χωρίς να υπάρχουν ουσιώδης διαφορές όχι μόνο μέσα στις σχολές αλλά και στις υποδομές της χώρας. Αν η Γερμανία σηκώνει να έχει τόσους μηχανικούς αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί και η Ελλάδα με την μηδέν βιομηχανική παραγωγή να το πράξει. Σε όλα τα κράτη ενδεχομένως να ισχύει κάτι διαφορετικό και πιθανότατα να είναι αδύνατο να μπορείς να το εφαρμόσεις αυτούσια.

 

Η αναλογία "ΠΕ"/"ΤΕ" θα έπρεπε να είναι 1/5 (για να μην πω 1/10). Από εκεί ξεκινάνε όλα. Βγάζουμε πολλούς διπλωματούχους μηχανικούς σαν χώρα. Η καταστροφική αυτή πρακτική, διαιωνίζεται με τις πολυτεχνικές σχολές, που επέλεξαν οι πολιτικές ηγεσίες των τελευταίων δεκαετιών, να ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια. Ποιός σοβαρός λόγος υπήρχε π.χ. να ιδρυθεί πολυτεχνική σχολή ...στο Βόλο (1 ώρα από της Θεσ/νίκη), ή τμήμα Αρχιτεκτόνων στην Πάτρα;

Ποια η ανάγκη για Μηχανικούς Ορυκτών Πόρων (ή Μεταλλειολόγους) στην Ελλάδα (που δεν εκμεταλλεύομαστε πλέον όχι τους ορυκτούς μας πόρους, αλλά ούτε ...τα λεμόνια στο περιβόλι μας), και μάλιστα ...στην Κρήτη;

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.