Μετάβαση στο περιεχόμενο

Περί επαγγελματικών δικαιωμάτων (γενικά)


Recommended Posts

Υπάρχουν ακόμα πολλές λεπτομέρειες που δεν έχουν διευκρινιστεί.

 

Για παράδειγμα θα ισχύσει και για όσους έχουν ήδη πάρει πτυχείο, για όσους δεν έχουν αποφοιτήσει ακόμα ή για όσους θα περάσουν στα ΤΕΙ αφού δημοσιευθεί ο νόμος;

 

Επίσης τι θα γίνει με το σύστημα της ασφάλισης. Θα μπουν και οι απόφοιτοι των ΤΕΙ στο ΤΣΜΕΔΕ τώρα που αποκτούν επιπλέον δικαιώματα ή όχι;

 

Και μια απορία: Η οικοδομή έχει πατώσει, του χρόνου θα απελευθερωθούν οι ελάχιστες αμοιβές και η διεύρυνση των δικαιωμάτων των ΤΕΙ θα υπάρχουν διπλάσιοι εργαζόμενοι στην πιάτσα. Πόσοι νομίζετε ότι θα επιβιώσουν; Μόνο οι μεγαλοκατασκευαστές.

 

Το έχω αναφέρει ξανά σε άλλα post μου:

Σαν μηχανικός είμαι χαμένος από αυτές τις εξελίξεις με τα ΤΕΙ.

Σαν κατασκευαστής είμαι βασιλιάς. Εκεί που κόστιζε μια άδεια 20.000 τώρα θα βρίσκω μηχανικούς να κάνουν τις μελέτες και να υπογράψουν με 1.000.

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 1k
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Παρακολουθώ όλη την συζήτηση και έχω να σημειώσω μερικά πράγματα .

 

1.Τι θεωρείται επιστήμονας ? Πως γίνεται κάποιος επιστήμονας ?

 

ΧΩΡΑ : ΕΛΛΑΔΑ

 

Π.Χ

 

Εγώ ζήτησα να κάνω την πρακτική μου στον ΟΤΕ η απάντηση ήταν αρνητική .Μετέπειτα έμαθα ότι έκανε την πρακτική του συνάδελφος από τα ΤΕΙ στον ΟΤΕ επειδή είχε τον πατέρα του προϊστάμενο στον ΟΤΕ .

 

Συμπέρασμα

 

Πρακτικά μαθαίνει κάποιος που έχει βύσμα και γνωριμίες και όχι κάποιος που έχει την θέληση.

 

2.Βλέπουμε το σύστημα των πανεπιστημίων στην ΕΛΛΑΔΑ .

 

Δεν έχουν τα ιδρύματα καμία επαφή με την αγορά εργασίας , δεν υπάρχει συνεργασία των εταιριών με τα πολυτεχνεία ώστε κάποιος φοιτητής να κάνει άμεσα την πρακτική του ελεύθερα στην εταιρία .

 

Η πρακτική και εδώ μπορεί να γίνει μέσο των καθηγητών που γνωρίζουν εταιρίες και στέλνουν συστημένα τους φοιτητές τους .

 

Συμπέρασμα

 

Γνωριμία και καλή σχέση με τον αρμόδιο καθηγητή συνεπάγεται σε πρόσβαση πρακτικής σε κάποια εταιρία .

 

Αυτά όσων αφορά το πως κάποιος γίνεται και πρακτικά επιστήμονας .

 

Διαφορές επαγγελματικών δικαιωμάτων μεταξύ ΑΕΙ και ΤΕΙ .

 

ΕΡΩΤΗΣΗ

 

Δεν γνώριζαν οι φοιτητές των ΤΕΙ τα δικαιώματα τους ?

Εάν λοιπόν τα γνώριζαν από εξαρχής γιατί φωνάζουν και επαναστατούν και κατηγορούν το ΤΕΕ και τα ΑΕΙ ? Δεν έχουν αυτοί μερίδιο ευθύνης της επιλογής τους να σπουδάσουν στα ΤΕΙ ?

 

Δεν ήταν επιλογή τους αυτή ?

Γιατί θα πρέπει να διαμαρτύρονται τώρα από την στιγμή που γνώριζαν καθώς σπούδαζαν στα ΤΕΙ ότι είχαν περιορισμένα δικαιώματα ?

 

Τους εμπόδισε μήπως κανένας να σπουδάσουν εξωτερικό ?

Αυτοί ήταν που διαλέξανε ΤΕΙ .

Το ίδιο ισχύει και για τα πολυτεχνεία .

Γιατί φωνάζουν την αναγνώριση των βασικών τους πτυχίων με Master ενώ το ίδρυμα έχει χώρια προγράμματα για Master .

Δεν το γνώριζαν και αυτοί με την σειρά τους ότι το 5 έτη πτυχίο τους είναι Bachelor ?

 

Γιατί λοιπόν όλοι διαμαρτύρονται τώρα από την στιγμή που ήταν ξεκάθαρα όλα από την αρχή και από την στιγμή που το γνώριζαν όλοι και έκαναν την επιλογή τους ?

Γιατί λοιπόν ψάχνουμε να βρούμε ενόχους από την στιγμή που ο βασικός ένοχος είμαστε εμείς ?

 

Ο καθένας λοιπόν είναι ο μόνος υπεύθυνος για τις επιλογές του και δεν μπορεί μετέπειτα να ζητάει τα ρέστα από τους άλλους . Ήξεραν τις διαφορές ΑΕΙ και ΤΕΙ .Για αυτό δεν υπάρχει καμία δικαιολογία .

Link to comment
Share on other sites

Ο καθένας λοιπόν είναι ο μόνος υπεύθυνος για τις επιλογές του και δεν μπορεί μετέπειτα να ζητάει τα ρέστα από τους άλλους . Ήξεραν τις διαφορές ΑΕΙ και ΤΕΙ .Για αυτό δεν υπάρχει καμία δικαιολογία .

+1000

Συμφωνώ απόλυτα

Link to comment
Share on other sites

Δεν γνώριζαν οι φοιτητές των ΤΕΙ τα δικαιώματα τους ?

Εάν λοιπόν τα γνώριζαν από εξαρχής γιατί φωνάζουν και επαναστατούν και κατηγορούν το ΤΕΕ και τα ΑΕΙ ? Δεν έχουν αυτοί μερίδιο ευθύνης της επιλογής τους να σπουδάσουν στα ΤΕΙ ?

 

 

Ζείτε στην Ελλάδα ;

 

Αν ναι , ίσως συμφωνήσετε ότι ελάχιστοι απόφοιτοι λυκείου όταν συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τους έχουν έστω και μια αμυδρή ιδέα περί επαγγελματικών δικαιωμάτων. Να μη συζητήσω για το bingo της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού με ένα σωρό άσχετες σχολές μην τυχόν και μείνει στην "απέξω" ο υποψήφιος. Αν δεν γράψει καλά και έχοντας επιλέξει ένα σωρό σχολές , μπει σε μακρινή επαρχιακή πόλη σε κάποιο ΤΕΙ που ούτε σαν όνομα δεν γνώριζε , είναι λιγάκι αστείο να μιλάμε περί γνώσης επαγγελματικών δικαιωμάτων. Την περίοδο εκείνη , από την μέση Ελληνική οικογένεια , το φλέγον θέμα είναι να μπει το παιδί οπουδήποτε γιατί διαφορετικά θα το πουν αποτυχημένο και όχι αποτυχόντα. Αν ο νέος/η νέα , δεν μπει στη σχολή της πρώτης επιλογής θα βρεθεί σε κάποια επαρχιακή πόλη να προσπαθεί να καταλάβει το τι γίνεται , πότε και πως λειτουργεί η σχολή κ.λ.π. Αντιμέτωπος/η με τα επαγγελματικά δικαιώματα θα έρθει ή από κανένα κομματικά εγκάθετο που θα παρουσιάσει κατά συνθήκες την πραγματικότητα ή από φίλο/φίλη που ήδη αποφοίτησε και ψάχνεται.

 

 

Πρακτικά μαθαίνει κάποιος που έχει βύσμα και γνωριμίες και όχι κάποιος που έχει την θέληση.

 

Μπορεί υπό συνθήκες να ισχύει . Όχι πάντα και όχι για όλους.

 

 

Γιατί λοιπόν όλοι διαμαρτύρονται τώρα από την στιγμή που ήταν ξεκάθαρα όλα από την αρχή και από την στιγμή που το γνώριζαν όλοι και έκαναν την επιλογή τους ?

Γιατί λοιπόν ψάχνουμε να βρούμε ενόχους από την στιγμή που ο βασικός ένοχος είμαστε εμείς ?

 

 

ΔΕΝ ήταν ξεκάθαρα . Ούτε υπήρχε ενημέρωση. Χρόνια τώρα , θεωρείται καταξίωση να περάσει κάποιος στα ΑΕΙ και "ντροπή" από κάποιους το να περάσει στα ΤΕΙ. Η νοοτροπία αυτή καταδυναστεύει χρόνια τώρα τις επιλογές και τις ζωές αρκετών συνανθρώπων μας που δίνουν λάθος κατευθύνσεις στα παιδιά τους.

 

Ένοχοι και συνένοχοι μπορεί να είμαστε όλοι μας και κανένας μας .

 

Πάνω απ' όλα ένοχοι είναι κάποιοι που δεν συνέδεσαν ποτέ τις σπουδές με την παραγωγή ούτε αφουγκράστηκαν τις ανάγκες της αγοράς για επιστημονικό δυναμικό. Όμως σε αυτούς εναπόθεσαν αρκετοί τις ελπίδες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους μια και οι ίδιοι δεν τα κατάφεραν . Αν είχαν καταργηθεί κάποια τμήματα, κάποιοι άνθρωποι ΔΕΝ θα είχαν δικαίωμα στο όνειρο των σπουδών κάποιοι άλλοι δεν θα έβρισκαν κόσμο για να γεμίσουν τα διαμερίσματα και να τσεπώνουν έξτρα εισόδημα κλπ κλπ

 

Το πρόβλημα είναι βαθύτερο και λύση ούτε καν αχνοφαίνεται.

Link to comment
Share on other sites

Ο φιλος Gvarth εγραψε παραπανω ενα ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ μηνυμα, ζουμερο μεχρι και στην τελευταια λεξη του.

 

 

Εμενα η αποψη μου και την εχω ξαναπει ειναι να ακολουθησουμε το μοντελο των ΗΠΑ.

Πανεπιστημια 4ετους εκπαιδευσης για πανεπιστημιακη εκπαιδευση και community colleges 2ετους εκπαιδευσης που θα βγαζουν εξειδικευμενο προσωπικο με τεχνικη η επαγγελματικη εκπαιδευση. Ετσι θα υπαρχει σαφης διαχωρισμος και δεν θα υπαρχει χωρος για παρερμηνειες οπως τωρα. Ετσι αν καποιος θελει να γινει Μηχανικος θα ξερει ποιος ειναι ο μονος δρομος.

Link to comment
Share on other sites

ΕΡΩΤΗΣΗ

1 Δεν γνώριζαν οι φοιτητές των ΤΕΙ τα δικαιώματα τους ?

2 Εάν λοιπόν τα γνώριζαν από εξαρχής γιατί φωνάζουν και επαναστατούν και κατηγορούν το ΤΕΕ και τα ΑΕΙ ? Δεν έχουν αυτοί μερίδιο ευθύνης της επιλογής τους να σπουδάσουν στα ΤΕΙ ?

 

3 Δεν ήταν επιλογή τους αυτή ?

4 Γιατί θα πρέπει να διαμαρτύρονται τώρα από την στιγμή που γνώριζαν καθώς σπούδαζαν στα ΤΕΙ ότι είχαν περιορισμένα δικαιώματα ?

 

5 Τους εμπόδισε μήπως κανένας να σπουδάσουν εξωτερικό ?

 

6 Γιατί λοιπόν όλοι διαμαρτύρονται τώρα από την στιγμή που ήταν ξεκάθαρα όλα από την αρχή και από την στιγμή που το γνώριζαν όλοι και έκαναν την επιλογή τους ?

 

7 Γιατί λοιπόν ψάχνουμε να βρούμε ενόχους από την στιγμή που ο βασικός ένοχος είμαστε εμείς ?

 

Απάντηση

 

1 ΟΧΙ. Αν δεις καλά τι έγραψε ο CNA πριν, στο εγχειρίδιο του σχολικού προσανατολισμού όλα καλά και ωραία φαίνονταν. Αν μου έλεγαν ότι θα σπουδάσω 4 χρόνια για να έχει ο εγκαταστάτης επ. δικαιώματα και εγώ τίποτα, σιγά μην πήγαινα. Και τελικά ποιος είχε διαβάσει τα ΦΕΚ και τα ΒΔ του 1934 και του 1972 όταν ήταν 17;

 

2 Δες το 1.

 

3 Δες το 1

 

4 Δεν έχουν οι Μηχανικοί ΤΕ περιορισμένα ΕΔ. Συγκεκριμένα δεν έχουν καν ΕΔ. ΘΑ αποκτήσουν δήθεν δικαιώματα με αυτά τα ΠΔ.

 

5. Αν δεν έχω να φάω ψωμί τρώω παντεσπάνι.

 

6 Επαναλαμβάνεσε. Δες το 1.

 

7 Όταν το κράτος επί 28 χρόνια, ΕΝΩ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΟΣ που λέει πως πρέπει να βγουν ΠΔ με ΕΔ για τους Μηχανικούς ΤΕ το αργότερο το 1986, παίζει το παιχνίδι του ΤΕΕ και καθυστερεί, τότε μόνο ο Μηχανικός ΤΕ δε φταίει.

Link to comment
Share on other sites

Ζείτε στην Ελλάδα ;

 

Αν ναι , ίσως συμφωνήσετε ότι ελάχιστοι απόφοιτοι λυκείου όταν συμπληρώνουν το μηχανογραφικό τους έχουν έστω και μια αμυδρή ιδέα περί επαγγελματικών δικαιωμάτων. Να μη συζητήσω για το bingo της συμπλήρωσης του μηχανογραφικού με ένα σωρό άσχετες σχολές μην τυχόν και μείνει στην "απέξω" ο υποψήφιος.

 

 

ΔΕΝ ήταν ξεκάθαρα . Ούτε υπήρχε ενημέρωση. Χρόνια τώρα , θεωρείται καταξίωση να περάσει κάποιος στα ΑΕΙ και "ντροπή" από κάποιους το να περάσει στα ΤΕΙ. Η νοοτροπία αυτή καταδυναστεύει χρόνια τώρα τις επιλογές και τις ζωές αρκετών συνανθρώπων μας που δίνουν λάθος κατευθύνσεις στα παιδιά τους.

 

Ένοχοι και συνένοχοι μπορεί να είμαστε όλοι μας και κανένας μας .

 

 

Υπάρχει μια αντίφαση .

 

Αυτή είναι ότι από την μια μεριά δεν ήξεραν όταν συμπλήρωναν το μηχανογραφικό τους τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και ακόμα χειρότερο στο γεγονός ότι δεν ήξεραν τι ήθελαν πραγματικά να σπουδάσουν .

Από την άλλη ότι το να περάσει κάποιος ΤΕΙ θεωρούσαν ότι είναι "ντροπή" .

 

Συμπέρασμα

 

1.Πολύ καλά γνώριζαν το τι θα πει ΑΕΙ και τι θα πει ΤΕΙ χρόνια τώρα όπως μας ανάφερες από την στιγμή που γνώριζαν την κοινωνική νοοτροπία ως προς το χαρακτηρισμό των ΤΕΙ και το πως αυτοί που περνάνε σε αυτά το πως θα τους συμπεριφερθούν οι άνθρωποι του κύκλου τους .

 

2.Άρα από την στιγμή που όλοι γνώριζαν τότε όλοι είναι ένοχοι και πληρώνουμε ο καθένας τις επιλογές μας .

 

Τέλος αυτό το φαινόμενο του ότι δεν ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν το συναντάει κανείς στα παιδιά των γενικών λυκείων διότι τα παιδιά των τεχνικών λυκείων έχουν κατασταλάξει από χρόνια πριν για το τι ακριβώς θέλουν .

Link to comment
Share on other sites

Συνάδελφε Σταύρο,

Μιας και το κατέχεις το θέμα, μπορείς να με πληροφορήσεις αν τελικά με τα ΠΔ οι μηχανικοί ΤΕΙ αποκτούν τα ίδια επ.δικαιώματα με τους μηχανικούς ΑΕΙ? Οταν πχ τα ΠΔ αναφέρονται στην μελέτη,επίβλεψη,κατασκευή κτλ, δεν είναι το ίδιο για τους μεν και δεν? Συγνώμη αλλά δεν έχω καταλάβει τι ακριβώς γίνεται η προκειται να γίνει.

Link to comment
Share on other sites

Αυτή είναι ότι από την μια μεριά δεν ήξεραν όταν συμπλήρωναν το μηχανογραφικό τους τα επαγγελματικά τους δικαιώματα και ακόμα χειρότερο στο γεγονός ότι δεν ήξεραν τι ήθελαν πραγματικά να σπουδάσουν . Από την άλλη ότι το να περάσει κάποιος ΤΕΙ θεωρούσαν ότι είναι "ντροπή" .

 

Οι γονείς τους θεωρούσαν ότι είναι ντροπή να λένε ότι το βλαστάρι τους , ο μαθητής που επαινούσαν , μπήκε στα ΤΕΙ .

Οι νέοι να είσαι σίγουρος ότι δεν είχαν ιδέα περί επαγγελματικών δικαιωμάτων. Όχι πως αυτοί που τελικά έγραψαν πολύ καλά και μπήκαν ΑΕΙ , είχαν και επαγγελματικό προσανατολισμό.

 

Τέλος αυτό το φαινόμενο του ότι δεν ξέρουν τι θέλουν να σπουδάσουν το συναντάει κανείς στα παιδιά των γενικών λυκείων διότι τα παιδιά των τεχνικών λυκείων έχουν κατασταλάξει από χρόνια πριν για το τι ακριβώς θέλουν .

 

Μιλάτε εκ μέρους όλων των παιδιών αυτή τη στιγμή ή εκ μέρους των κατασταλαγμένων γονέων τους ;

Link to comment
Share on other sites

Guest
Αυτό το θέμα πλέον έχει κλείσει για περαιτέρω απαντήσεις.

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.