Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Καλησπέρα,

ενδιαφέρομαι να μάθω τους λόγους για το οποίους έχει ξεκινήσει η εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων στην Ευρώπη και Αμερική τα τελευταία χρόνια (πέραν του κλασσικού λόγου-καυσαέρια κ.λ.π)

 

Ευχαριστώ

  • Απαντήσεις 21
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

2 λέξεις μπαταρίες Λιθιου Ιόντων. Οι μπαταρίες αυτές δεν έχουν φαινόμενο, μνήμης , τρώνε αδιαμαρύρητα ανώμαλες φορτίσεις και έχουν πολύ καλό λόγο βάρος προς αποθηκευμένη ενέργεια. Δές όλα τα επαφορτιζόμενα εργαλεία χειρός που κυκλοφορου΄ν στην αγορά, όλα με μπαταρίες λιθίου. Βέβαια έχουν ενα μειονέκτημα, σκάνε αν φορτιστούν σε υψηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. η Toyota πάντως δεν το διακυνδυνεψε στο καινούργιο Prius 3, επέμεινε στις παλιές Νι-CD.

Πάντως κατά τη γνώμη μου η φιλικότητα των στο περιβάλλον υβριδικά είναι μύθος, ενώ τα ηλεκτρικά έχουν ακόμα πολύ δρόμο(εναλλακτική τεχνολογία μπαταριών). Η διαθεσιμότητα λιθίου για μεγάλες συστοιχίες μπαταριών είναι πολύ αμφίβολή. Πρέπει να σκαφτεί η μισή Βολιβία όπου υπάρχουν τα μεγαλύτερα αποθέματα. Το μέλλον κατά τη γνώμη μου είναι τα πετρελαιοκίνητα τροφοδοτούμενα με Biodiesel ή έστω πετρελαιοκίμητα Light Hybrids (μικρές μπαταρίες).

Δημοσιεύτηκε
.

Πάντως κατά τη γνώμη μου η φιλικότητα των στο περιβάλλον υβριδικά είναι μύθος, .

 

Συνάδελφε το αναπτύσσεις λίγο παραπάνω να αντιληφθούμε και εμείς

Δημοσιεύτηκε

Είτε έχοντας συμβατικό αυτοκίνητο και βενζίνη, είτε έχοντας ηλεκτρικό που τροφοδοτείται απο θερμοηλεκτρικό σταθμό, θα έχουμε και στις 2 περιπτώσεις ένα στάδιο μετατροπής ενέργειας με απόδοση ~20%. Στα συμβατικά αυτοκίνητα τόση είναι η απόδοση του κινητήρα εσωτ. καύσης, στα ηλεκτρικά τόση είναι η απόδοση του εργοστασίου παραγωγής ενέργειας.

 

Πρόσφατα διάβασα σε περιοδικό που δεν θυμάμαι ποιό είναι οτι επιστήμονες κατέληξαν οτι το προβάδισμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων πάνω στην συνολική απόδοση (από την πρωτογενή ύλη/καύσιμο μέχρι την κίνηση) είναι πολύ μικρή και ίσως ασήμαντη.

 

Αυτό που γίνεται με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι το εξής:

1.Οι ηλεκτροκινητήρες αναπτύσουν πλήρη ροπή από μηδενικές στροφές. Πολύ καλή επιτάχυνση και επιδόσεις.

2.Η ηλεκτρική ενέργεια ανακτάται κατά το φρενάρισμα και αποθηκεύεται, και φυσικά χρησιμοποιείται μετά.

3.Τα κέντρα των πόλεων δεν επιβαρύνονται με ρύπους. Επειδή όμως η ενέργεια δεν είναι τσάμπα ούτε εμφανίζεται από το πουθενά επιβαρύνεται η περιοχή γύρω απο το εργοστάσιο με τους ρύπους που ΘΑ παράγονταν στο κέντρο ΑΝ είχαμε συμβατικά αμάξια.

Δημοσιεύτηκε

Επίσης ας μην ξεχνάμε και τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται οι μπαταρίες (Νικέλιο, Κάδμιο, Λίθιο κλπ) τα οποία νομίζω μπορούν να χαρακτηριστούν ως επικίνδυνα ή επιβλαβή. Όλα τελικά έχουν κάποιον περιβαλλοντικό αντίκτυπο απλά όπως σωστά είπε ο ckiriako μεταφέρουμε τον αντίκτυπο αυτόν από τις πόλεις στα εργοστάσια.

Δημοσιεύτηκε

Η πραγματική απόδοση του κινητήρα ενός αυτοκινήτου είναι πολύ χαμηλότερο του 20%. Γύρω στο 7% αν θυμάμαι καλά (γκαζι->φρένο, συχνές στάσεις,κτλ)

Δημοσιεύτηκε

Άρα το υποστηρίζουμε με μια γενικότερη θεώρηση σε ανάλυση κύκλου ζωής.Δεν έχουμε αναλυτικά δεδομένα οπότε γενικολογούμε λίγο (γιατί πχ αν έχει στο συνολικό ισοζύγιο ρύπων συμβατικό αυτοκίνητο Α + Εργοστάσιο Α και υβριδικό Β και εργοστάσιο Β έστω και 10% μείωση αναλογικά με τον αριθμό των αυτοκινήτων που υπάρχει μιλάμε για μεγάλα νούμερα

 

Επιπρόσθετα μελλοντικά ίσως παράγουμε αρκετή ενέργεια από ΑΠΕ για "καθαρή" φόρτιση των μπαταριών ή "καθαρή" παραγωγή υδρογόνου σε κυψέλες ή τέλος πάντων έχουμε σημαντική βελτίωση αυτού του ποσοστού οπότε στο ισοζύγιο θα κερδίζουν τα υβριδικά

(Βεβαίως θα πρέπει να συνυπολογισθεί το περιβαλλοντικό κόστος των μπαταριών ή κυψελιδών κλπ)

 

Επίσης πρέπει να εξετασθεί τι είναι πιο εύκολο να ελεγθεί , οι ρύποι των (λίγων σχετικά) εργοστάσιων παραγωγής ενέργειας ή τα εκατομμύρια αυτοκίνητα

(που μπαίνει όπως ξέρουμε καλά στην Ελλάδα και το θέμα της συντήρησης ,πόσους ξέρετε που πήραν αυτοκίνητο την εποχή της πρώτης απόσυρσης να έχουν αλλάξει καταλύτη?)

Πιθανότατα σε συγκεκριμένους ρύπους (πχ φωτοχημικό νέφος -NOx -Όζον) οι διαφορές να είναι ήδη μεγάλες ενώ σε αέρια του θερμοκηπίου (CO2) η διαφορά να είναι μικρή

 

Τα παραπάνω είναι απλώς μερικές σκέψεις δεν έχω ασχοληθεί καθόλου με το θέμα , ούτε εγώ έχω απαντήσεις σε όλα απλά κουβέντα να γίνεται

Δημοσιεύτηκε

Τα υβριδικά είναι μύθος για τους εξής λόγους:

1) Οι εκπομπές CO2 είναι ίδιες ή και καμμία φορά υψηλότερες απο τα πετρελαιοοκίνητα Euro4 ή Euro 5, ίδιας ιπποδύναμης. Θυμίζω σε αυτούς που δεν το ξέρουν οτι η Ελλάδα παράγει 140εκ. τόνους CO2 το χρόνο. Για σύγκριση η Σουηδία μια χώρα βιομηχανική και ανωτέρου €/κεφαλή παράγει 70-75ek τόννους. Είπατε τίποτα;

2) Οι μπαταρίες τους κατασκευάζονται απο τα πιο δηλητηριώδη, τοξικά Υλικά τα οποία υπάρχουν στη φύση (Λίθιο, Κάδμιο, Νικέλιο)

3) Τα υλικά των μπαταριών είναι στρατηγικής σημασίας και δεν υπάρχει καμμιά εγγύηση οτι θα είναι ευρέως διαθέσιμα στο μέλλον.

4) Την ενέργεια για μεταφορά - ανακύκλωση των μπαταριών την υπολογισε κανένας; Μπορούμε ποτέ να έχουμε 100% ανακύκλωση;

5) Τα βενζινοκίνητα υβριδικά δεν χρησιμοποιούν ανανεώσιμο κάυσιμο (Βενζίνη). Ακόμα και η αιθανόλη δεν είναι ανανεώσιμη γιατί ο ενεργειακός της κύκλος είναι αρνητικός (Βάζεις πιο πολύ ενέργεια για 1 lt αιθανόλης απο το θερμικό ισοδύναμο του lt αιθανόλης που παίρνεις)

6) To biodiesel έχει θετικό ενεργειακό κύκλο, και είναι πολύ κοντά στο να γίνει 100% ανανεώσιμο καύσιμο.(Εξελιξεις σε ελαιοφόρα άλγη & ανανέωσιμη παραγωγή μεθανόλης)

7) Με το πρότυπο Euro 5 αντιμετωπίζονται δραστικά οι εκπομπές μικροσωματιδίων & ρύπων NOx των πετρελαιοκινητήρων. Επιπλέον οι καπνοπαγίδες μπορούν να γίνουν έυκολα retrofit σε παιοότερης τεχνολογίας πετραλιοκινητήρες

Για να είμαστε δίακαιοι όμως τα plug in hybrids δεν είναι τόσο κακή ιδέα γιατί τη νύχτα όταν τα περισότερα Hybrids φορτίζουν τα θερμικά εργοστάσια έχον έλλειψη φορτίων. Τα plug in hybrids μπορούν να γίνουν αυτό το επιθυμητό φορτιο.

Δημοσιεύτηκε

Μα τα plugin hybrids είναι αυτά με τον μεγαλύτερο αφανή περιβαλλοντικό αντίκτυπο. Έχεις περάσει ποτέ δίπλα από εργοστάσιο που καίει λιγνίτη να δεις τί ρύπους βγάζει; Δεν μιλάμε μόνο για CO2 αλλά και για αιθάλη κλπ. Στην ουσία μειώνεις τις εκπομπές στις πόλεις αλλά αυξάνεις τις εκπομπές στα εργοστάσια.

 

Για το diesel άστο καλύτερα. Όταν σε όλες τις χώρες τις ΕΕ το 60% των αυτοκινήτων που ταξινομείται είναι diesel εδώ έχουμε τις ηλίθιες απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε Αθήνα-Θεσ/νικη. Πριν μου επιτεθείτε αναφερόμενοι στα παλαιότερης τεχνολογίας πετρελαιοκίνητα απλά λέω ότι θα μπορούσε να αρθεί η απαγόρευση για πετρελαιοκίνητα Euro4/Euro5.

 

@ZaXoYs πίστεψέ με ευκολότερα ελέγχεται ο στόλος μέσω του ΚΤΕΟ, αρκεί φυσικά να τηρούν τις επαγγελματικές τους υποχρεώσεις οι υπάλληλοι. Αν θέλεις έλεγξε, στο μέτρο που μπορείς, πόσα εργοστάσια της ΔΕΗ φοράνε φίλτρα και κάθε πότε τα αντικαθιστούν...

 

Κλείνοντας η μόνη πραγματικά βιώσιμη λύση είναι το υδρογόνο (πρόσφατα η BMW έβγαλε αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης και καύσιμο υδρογόνο) αρκεί αυτό να παράγεται μέσω ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Εκτός των φωτοβολταϊκών υπάρχει και το hydrosol (διάσπαση του νερού με χρήση της θερμικής ενέργειας του ήλιου). Το μόνο πρόβλημα είναι το εκρηκτικό "κέφι" του υδρογόνου που απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή στην μεταφορά και αποθήκευση.

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφε έχεις ΑΠΟΛΥΤΟ δίκο για την ΔΕΗ αλλά δεν είναι έτσι σε όλο τον κόσμο,Συμφωνούμε στα περι υδρογόνου και ΑΠΕ αυτό είχα γράψει και παραπάνω το hydrosol είναι πολι ελπιδοφόρο και όσο βελτιώνονται τα υλικά θα προχωράει αυτός ο τομέας ,Η γενική ιδεά του κόνσεπτ αυτού μάλιστα χρησιμοποιείτε ήδη στην επεξεργασία αποβκήτων με προχωρημένες μεθόδους αντιρύπανσης (εκεί όμως αντί για παραγωγή υδρογόνου θέλουμε την παραγωγή ενεργών ριζών υδροξυλίου)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.