lsloan31 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 15 , 2009 Συνάδελφοι, Ιδιαίτερα οι μη ηλεκτρολόγοι μηχανολόγοι προσέξτε παρακαλώ 2-3 πραγματάκια. Κατ' αρχάς τα plug-in hybrids μπορούν να φορτίζονται το βράδυ ακόμα και αν σημαίνει οτι θα τροφοδοτούνται απο Θερμοηλεκτρικά εργοστάσια. Μην σας διαφεύγει οτι η παραγόμενη ισχύς των θερμικών μονάδων ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ να αυξομειώνεται. Ta plug-in θα εκμεταλέυονται αυτό το έλλειμα κατανάλωσης το οποίο υπάρχει το βράδυ & τα Σαββατοκύριακα. Hello! Νυχτερινό Ρεύμα? Μην αρχίσει κανείς να λέει οτι λέει οτι πρέπει να καταργήσουμε άμεσα τα θερμικά εργοστάσια, γιατί ή άσχετος είναι ή νομίζει οτι η πυρηνική σύντηξη έχει ήση επιτευχθεί. Τώρα αν κάποιος μου πει οτι θα τροφοδοτούμε τα plug-in hybrids με Ενέργεια απο τα Αιολικά (Υπεράκτια) του Αιγαίου Μπράβο! Με τη δικτατορία του ΣτΕ θα μου πει κανείς τι θα γίνει; Με απόφαση 1/2 σελίδας διαγράφουν έργα Α.Π.Ε δεκάδων εκατομυρίων Ευρώ. Η οικονομία του υδρογόνου είναι επίσης μύθος. Λόγοι (Τηλεγραφικα γιατί βιάζομαι) 1) Η ενέργεια που απαιτείται για αξιόπιστη αποθήκευση υδρογόνου (υποπίεση, κρυογονικά ή σε υδρίδια μετάλλου) αναιρεί τα οποια περιβαλλοντικά πλεονεκτήματα του. Μιλάμε για 250bar minimum στη δεξαμενή αποθήκευσης για μη κρυογονική αποθήκευση. Θα βάλεις τα παιδιά σου σε ένα τέτοιο αυτοκίνητο; Δεν νομίζω!! 2) Λόγω της μικρής πυκνότητας αποθήκευσης η αυτονομία ενός hydrogen car είναι γελοία, κάνοντας τα fuel Cell hydrogen hybrids μόνόδρομο 3) Οι κυψέλλες καυσίμου δύσκολα θα ξεπεράσουν τα προβλήματα τους, τεράστιο κόστος, μικρή διάρκεια ζωής κ.λ.π Μιλαω απο πρακτική πείρα γιατί υπολόγισα αν βολευουν τα fuel Cell σε σταθερή εφαρμογή και τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά. Οι κατασκευστές δίνουν εγγύηση μόνο 1000hr και αυτές όχι σε πλήρες φορτίο!! Να μην μιλήσω για κατάνάλωση!! 4) Γενικότερα η οικονομια υδρογόνου έχει τεθεί σε αμφισβήτηση τα τελευταία χρόνια. Εχω ακούσει & προτάσεις για οικονομία μεθανόλης. ΕΠειδή όπως είπα βιάζομαι δεσμέυομαι να επανέλθω με πρόσθετα επιχειρήματα κατά της οικονομίας υδρογόνου, αν κάποιος το επιθυμεί.
ZaXoYs Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 15 , 2009 Συνάδελφε ενδιαφέρομαι όποτε βρεις χρόνο αν μπορείς ξεκίνησε ξεχωριστο θέμα ενδιαφέρουσες αυτές οι πληροφορίες σε πρώτη φάση
teomad2 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 15 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 15 , 2009 @ lsloan31 σχετικά με το post #8 Συμφωνώ με τα 1,2.3,4,7. Απλά θα προσθέσω τα εξής: Περιμένουμε την επομένη γένια στον χώρο των μπαταριών, οι οποίες εκτός από την καλύτερη επίδοση, θα έχουν και σε μικρότερο βαθμό τα μειονεκτήματα που ανέφερες. Όταν μιλάς για ανακύκλωση προφανώς θα αναφέρεσαι για τον υπόλοιπο πλανήτη, γιατί σε αυτήν την χωρά είναι σχεδόν άγνωστη λέξη. Ως προς το 6. Το biodiesel είναι μια μεγάλη υπόθεση, στην οποία τον Φεβρουάριο του 2008 (αν θυμάμαι καλά) μπήκε ταφόπλακα. Τα προβλήματα ήταν πολλά: Παγκόσμιος κίνδυνος για την εκτόξευση στις τιμές των τροφίμων, αδυναμία και υψηλό κόστος της συλλογής ανακυκλώσιμης πρώτης ύλης (πχ τηγανελαιο), συνέχιση της χρήσης συμβατικών καυσίμων κατά την διάρκεια της παράγωγης και επεξεργασίας των πρώτων υλών (γεωργικά μηχανήματα, μονάδες επεξεργασίας - εδώ θα προσθέσουμε και την χρήση φυτοφαρμάκων) κοκ. Επίσης το biodiesel χρησιμοποιείται σε αναλόγια μαζί με το «κλασσικό» diesel, όσο όμως αυξάνουμε την αναλόγια «bio», τόσο ανεβαίνει το κόστος συντήρησης των μηχανών (όπως και η μείωση της απόδοσης τους) Για το 5. Τα υβριδικά αυτοκίνητα δεν αποτελούν και την καλύτερη λύση, αλλά η μείωση της κατανάλωσης βενζίνης είναι πολύ σημαντικό θέμα (μαζί με όσα θετικά στοιχειά φέρνει αυτή η μείωση). Επίσης, δεν πρέπει να ξεχνούμε ότι είναι μια από τις λίγες «επιτρεπόμενες» εναλλακτικές τεχνολογίες. Το επιτρεπόμενη κολλάει στην σχέση και επιρροή που έχουν οι πετρελαιοβιομηχανιες με τις αυτοκινητοβιομηχανίες, καθώς και τα συμφέροντα τους. Η τεχνολογία Fuel Cell (κυψέλες καύσιμου) με την χρήση υδρογόνου, υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά για γνωστούς και μη λόγους δεν προωθείται ( @ cna, το 2003 αν δεν κάνω λάθος η BMW είχε παρουσιάσει ένα μοντέλο σειράς 7 με αυτήν την τεχνολογία). Τέλεια τεχνολογια δεν υπαρχει (σε αυτο θα συμφωνησουν όλοι πιστευω), απλα ψαχνουμε την λιγοτερη "βλαβερη" και ταυτόχρονα αποδοτικότερη λυση. Επανερχόμενοι στην αρχική ερώτηση αυτού του thread, αρκετοί κατασκευαστές αυτοκίνητων υπέστησαν τεραστία οικονομική ζημία λόγο της υπερβολικής αύξησης στις τιμές των καυσίμων των τελευταίων ετών (από τον πρώτο πόλεμο στον Κόλπο και ειδικά μετά από την «Κατρινα» εποχή). Αυτό, είχε ως αποτέλεσμα να αρχίζουν να επενδύουν σε εναλλακτικούς κινητήρες και συστήματα προώθησης (το μόνο σίγουρο είναι πως η διάσωση του περιβάλλοντος δεν ήταν η αφορμή για αυτή την στροφή). Η λέξη «οικολογικό» χρησιμοποιείται για καθαρά λόγους marketing. Δεν χρειάζεται να αναφερθώ στην απόδοση των ηλεκτρικών κινητήρων και στα πλεονεκτήματα τους (για μικρά και μεσαίου μεγέθους επιβατικά αυτοκίνητα), το έχουν ήδη πράξει οι συνάδελφοι σε προηγούμενα posts. Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω τους υπευθύνους για την δημιουργία του Tesla Car, καθώς και του καινούργιου Mini-Cooper. Γιατί, οι πρώτοι απέδειξαν πως τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν είναι καθόλου «ψόφια», και γιατί οι δεύτεροι εφάρμοσαν με επιτυχία αυτήν την τεχνολογία σε ένα εμπορικό αυτοκίνητο (το Mini-Cooper είναι και λιγάκι υβριδικό)
lsloan31 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 18 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 18 , 2009 Συνάδελφε TEOMAD 2 Αν & δεν είμαι Χημικός Μηχανικός το θέμα για το Biodiesel το εχω ψάξει πολύ, διότι ήθελα & θέλω να ανοίξω μικρή μονάδα, για το εαυτό μου και φίλους. Είμαι βλέπετε ιδιοκτήτης 2 Nissan Navara. Στην Ελλαδάρα όμως δεν μπορείς να ανοίξεις (νόμιμα) τέτοια μονάδα για το κράτος θεωρεί οτι φοροδιαφεύγεις παράγοντας οικολογικό καύσιμο (νταβατζηλίκι Φ.Ε.Κ) και σου απαγορεύει να το χρησιμοποιήσεις για τον εαυτό σου. Μάλιστα υποχρεώνει τους παραγωγούς να το δίνουν στα διηλυστήρια για ανάμειξη me petrodiesel βάσει μιας Υπ.Αποφ. (η λεγόμενη κατανομή). Οι θεοί (βλέπε δημόσιοι υπάλληλοι) όμως του ΥΠ.ΑΝ ''ξεχάσαν'' να φτιάξουν κατανομή μετά το Σεπτέμβριο του 2009 και οι επιχειρηματίες μείναν με τα εργοστάσια στο χέρι αφού τυπικά δεν ήξεραν τα Διυλήστήρια απο ποιον να πάρουν & ποσο! Είμαστε χώρα για τα μπάζα αλλά το χειρότερο είναι οτι δεν το έχουμε πάρει πρέφα. Ξερετε οτι στην Τουρκία φτιάχνονται μονάδες παραγωγής Biodiesel με τουρκική τεχνολογία; Και τις εξάγουν σε εμάς!!!!!!!! 1) To Biodiesel είναι πολύ καλό καύσιμο. Δώστε μου τεκμηριωμένα επιχειρήματα για το οτι δεν είναι. Απο που να αρχίσω με τα δικά μου επιχειρήματα; Το οτι μειώνει τις εκπομπές CO2; To οτι αυξάνει τη ζωή στρατηγικών εξαρτημάτων του κινητήρα (τουρμπίνα, αντλία Common Rail); Για να είμαστε αντικειμενικοί αυξάνεται η κατάνάλωση κατά 3% λόγω χαμηλότερου θερμογόνου δύναμης, αλλά αυτό εξαρτάται απο τον κινήτήρα και το φορτίο. Απο περιβαλλοντικής άποψης είναι βιοδιασπώμενο και το ίδιο τοξικό όπως το αλάτι. 2) Το οτι η ανακύκλωση των τηγανελαίων είναι ακριβή που το άκουσες; Σε πληροφορώ οτι έχω βρεθεί σε μικρή μοναδούλα ανακύκλωσης στη Θεσσαλονίκη οπου ο δαιμόνιος ιδιοκτήτης εξάγει τα ανακυκλωμένα τηγανέλαια στην Ασία. Εσένα αυτό τι σου λέει για το κόστος ανακύκλωσης; Σε (αφελή) ερώτηση μου καλά δε συμφέρει καλύτερα να τα στείλεις σε Ελληνικά εργοστάσια Biodiesel, μου είπε οτι τα Ελληνικά Εργοστάσια έχουν τη δυνατότητα να επεξεργαστούν μόνο παρθένα λάδια, γιατί δεν προβλέφθηκε αυτό στην αρχική μελέτη. Ω ρε Κοτσο που πιάστηκαν οι επιχειρηματιές επενδυτές!! 3) Το οτι οι τιμές των τροφίμων θα αυξηθούν απο την παραγωγή Biodiesel που το είδες ή το άκουσες; Αυτό ισχύει ( & μάλιστα εν μέρει) για την αιθανόλη όπου οι Αμερικανοί πήγαν & δέσμευσαν τεράστιες ποσότητες ριζιού, σιταριού & καλαμποκιού για να τις κάνουν αιθανόλη για να κινούν τα Βενζινοβόρα τέρατα τους. Για την έλλειψη τροφίμων δεν φταίνε τόσο πολύ τα Βιοκαύσιμα όσο το Speculation που γίνεται στις διεθνή χρηματιστήρια Commodities. Για τα έλαια για Biodiesel Να σου επαναλάβω 2 λέξεις: Oil producing Algae. Δες Wikipedia. 4) Συνάδελφε στο ξαναλέω οτι τα Fuel Cells έχουν χοντρά προβλήματα. Στο λέω αυτό γιατί πηγα να τα χρησιμοποιήσω σε επιδοτούμενη επένδυση & έκανα πίσω όταν είδα που πήγαινα να μπλέξω. Μάλιστα κάνεις λάθος λέγοντας οτι είναι μια τεχνολογία. Ξέρεις πόσα διαφορετικά είδη Fuel Cells Υπάρχουν; Χωρίς να ανοίξω βιβλίο σκεφτομαι τουλαχιστον 4-5 τεχνολογίες. Τα PEM FC τα οποία έχουν επικρατήσει λόγω κόστους έχουν μεταξύ άλλων πρόβλημα με θερμοκρασίες κάτω των 4oC. Μην τολμήσεις & παρεις εκείνη την fuel Cells BMW Που έλεγες στα χιόνια, την πατησες!!!! 5) Για το Tesla Car. Συγνώμη ξέρεις πόσο έχει ένα; Με την τιμή ενός παιρνεις 2-3 Mercedes C220cdi & ανοίγεις αντιπροσωπεία. Ενοείται οτι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα των 30-40kEuro είνια ψόφια.... ένα των 100000€ θα πηγαίνει σφαίρα... για καμμια 100-120km. Μετα βρές 3Φ μπρίζα και περίμενε μερικές ώρες.
teomad2 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 19 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 19 , 2009 @lsloan31 Ως προς: 1) Δεν ανέφερα πουθενά, ότι το biodiesel είναι άχρηστο καύσιμο. Γνωρίζεις όμως ότι τα χαρακτηριστικά του εξαρτούνται από την διαδικασία εξεργασίας του (όπως και στα συμβατικά καύσιμα) και την πρώτη υλη. Ως προς την φυσική (φυτική) λίπανση υπάρχουν επίσης δυο διαφορετικές και ταυτόχρονα αντίθετες απόψεις. 2) Μίλησα για την «συλλογή» ανακυκλώσιμου τηγανελαιου, και όχι για το κόστος και την δυσκολία φιλτραρίσματος. Σε μικρό μέγεθος έχω δει και στο εξωτερικό αντίστοιχα παραδείγματα. Σε μεγαλύτερη κλίμακα αλλάζουν τα πράγματα. 3) Για την αύξηση στις τιμές των τροφίμων δεν το αναφέρω μόνο εγώ, αλλά ευρωπαϊκοί και παγκόσμιοι οργανισμοί, και δεν ήταν μόνο αυτός ο κίνδυνος το μοναδικό πρόβλημα. Η Βραζιλία και η Ινδονήσια θα μπορούσαν (και ακόμα μπορούν) να κατακλύσουν μέσα σε ένα βράδυ με τεράστιες ποσότητες την αγορά πρώτης ύλης βιοκαυσιμων, μ συνέπεια την επιπλέον αποψίλωση τροπικών δασών και δημιουργία «ειλωτων» αγροτών (παράπλευρες απώλειες). Ένα ακόμη πρόβλημα είναι ότι επειδή η διανομή γίνεται από τις εταιρίες πετρελαιοειδών η τιμή τους ακολουθει την τιμή των συμβατικών καύσιμων. 4) Υπάρχουν πολλά «ειδή» (αν θυμάμαι καλά πάνω από 15-20) fuel cells (κυψέλες καύσιμου). Εγώ αναφέρομαι σε αυτές που χρησιμοποιούν ως καύσιμο το Υδρογόνο. Φυσικά και η τεχνολογία αυτή δεν είναι ακόμη 100% έτοιμη, αλλά η άποψη μου είναι ότι αυτό συσχετίζεται περισσότερο με «εμπορικούς» παρά με τεχνικούς λογούς. 5) Το Tesla σου το ανέφερα σαν παράδειγμα ως προς την ικανότητα του ηλεκτρικού κινητήρα. Το συνολικό κόστος εξαρτάται από πολλά άλλα χαρακτηριστικά: design, R&D, υλικά, κέρδος κατασκευαστών κοκ. Η αυτονομία των ηλεκτρικών αυτοκίνητων θα δεις αν επισκευτείς τα σχετικά site ότι είναι μεγαλύτερη από αυτή που αναφέρεις. ΥΣΤ: Αν επιθυμείς επιπλέον συζήτηση για τα βιοκαυσιμα, μπορείς να δημιουργήσεις ένα thread σε άλλο σημείο του Forum, γιατί βγαίνουμε εκτός θέματος από τον αρχικό τίτλο (συν ότι κινδυνεύουμε να μας πάρουν με τις πέτρες οι ηλεκτρ. μηχανικοί )
CostasV Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 19 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 19 , 2009 Σε ένα φόρουμ θα πρέπει να συζητάμε, ένα θέμα κάθε φορά. Δεν θα πρέπει λοιπόν, στο θέμα "Ηλεκτρικά οχήματα" να συζητάμε για οτιδήποτε άλλο εκτός από ηλεκτρικά οχήματα. Παρακαλώ βοηθήστε στην κατεύθυνση αυτή.
panos1966 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2009 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 1 , 2009 Να δουμε τελικά η Μπιρμπίλη θα κάνει τίποτα με τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; Γιατι στις ΗΠΑ να επιτρέπονται αυτοκίνητα ηλεκτρικά μικρής ταχύτητας στους δρόμους (εκτός από λεωφόρους) και εδώ τίποτα; Γιατί εδώ δεν επιτρέπουν την μετατροπή του κινητήρα εσωτ. καύσης του αυτοκινήτου σου σε ηλεκτρικό; Στις ΗΠΑ μπορείς να μετατρέψεις το αυτοκίνητό σου σε ηλεκτρικό και να το κυκλοφορήσεις νόμιμα αφού περάσεις από το ΚΤΕΟ. Τόσο δύσκολο είναι να περάσει κάποιο προσαρμοσμένο αυτοκίνητο από ΚΤΕΟ εδώ στην Ελλάδα; Και μην μου πείτε ότι στις ΗΠΑ δεν κοιτανε το θέμα ασφάλειας και δίνουν άδεια σε οποιοδήποτε προσαρμοσμένο αυτοκίνητο χωρίς έλεγχο. Οι διαδικασίες τους είναι απλές. Ενα απλό ψαξιμο στο ιντερνετ και θα δείτε ποσες ετερειες εκει ασχολούνται με τέτοιες μετατροπές. Απλώς εδώ το κράτος τα παίρνει χοντρά από τους φόρους των καυσίμων και δεν πρόκειτε ποτέ σε καμμία περίπτωση και σε καμμία Μπιρμπίλη να της περάσει το οικολογικό της μέσα από τα μεγάλα συμφέροντα και να μπορέσει να εφαρμόσει οικονομική και ίσως επιδοτούμενη ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα.
Myiannis Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 29 , 2014 τι γίνεται μετά από τόσα χρόνια? υπάρχει νομικό πλαίσιο για μετατροπή ενός βενζινοκίνητου σε ηλεκτρικό? Να αρχίσουμε τις πατέντες? χρειάζεται πιστοποίηση?
astrah Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 29 , 2014 χρειάζεται πιστοποίηση? Ναι!
Myiannis Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 29 , 2014 Δημοσιεύτηκε Σεπτέμβριος 29 , 2014 Μήπως ξέρεις που μπορώ να βρώ πληροφορίες για τη σχετική νομοθεσία και τις πιστοποιήσεις?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα