Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε
Για το ύψος πτώσης του σκυροδέματος θα ήθελα να μάθω αυτά τα 2,5μ που αναφέρει ο ΚΤΣ από πού μετρούνται. Από το σημείο εξόδου από τη μπούμα της αντλίας; Δεν είναι λίγο...
Τα 2,5 μετρα μαλλον μετρα απο την μπουμα, αλλα στις κολωνες πως αλλιως θα γινει; Αλλωστε τα καλουπια των υποστυλωματων περιοριζουν τοσο το σκυροδεμα που δεν νομιζω να τιθεται καποιο σοβαρο θεμα αλιωσης του σκυροδεματος.
Δε γίνεται και διαφορετικά αλλά το σκυρόδεμα τελικά πέφτει από πολύ μεγαλύτερο ύψος αν υπολογίσεις και τη διαδρομή από το μέγιστο ύψος του σωλήνα της αντλίας μέχρι την έξοδό του από τη μπούμα.

 

Απ'όσα ξέρω, ισχύουν οι εξής παρραδοχές :

 

Όσο το σκυρόδεμα βρίσκεται υπό συνθήκες άντλισης εντός του δικτύου της πρέσσας, δεν συντρέχουν λόγοι αλλοίωσης των χαρακτηριστικών του μίγματος, αφού το δίκτυο είναι στεγανό και προωθεί το μίγμα υπό σταθερή πίεση μέχρι το ακροφύσιο (λάστιχο - μπούμα). Εντός του δικτύου - και λόγω της πίεσης - αναιρείται η επίδραση της βαρύτητας & της αδράνειας στα συστατικά του μίγματος.

 

Στην έξοδο του δικτύου γίνεται εκτόνωση της πίεσης. Από εκέι και μέχρι τον ξυλότυπο του σκυροδετούμενου στοιχείου το μίγμα κινείται ελεύθερα, με αποτέλεσμα να δρουν πλέον η βαρύτητα & η αδράνεια με διαφορετικό τρόπο στα δύο βασικά - και ανισότροπα - μέρη του μίγματος : (τσιμέντο+νερό) και (αδρανή).

 

Η ελεύθερη πτώση του μίγματος από ύψος μεγαλύτερο των 2,5μ δεν προκαλεί τόσο αλλοίωση των μηχανικών χαρακτηριστικών των συστατικών, αλλά διαταράσσει την συνοχή του ιδίου του μίγματος :

 

Λόγω αναπτυσσόμενης αδράνειας κατά την ελεύθερη πτώση του μίγματος, με την πρόσκρουση στον ξυλότυπο (για πλάκα) ή στην υποκείμενη πλάκα (για κολώνες), τα αδρανή (βαρύτερα από τσιμέντο+νερό) ωθούνται προς τα κάτω. Έτσι, αλλοιώνεται η σύσταση του μίγματος με αποχωρισμό των αδρανών στην κατώτερη στρώση.

 

Ειδικότερα για την σκυροδέτηση κολωνών :

 

Το λάστιχο της πρέσσας είναι περίπου 1,50μ και αυτό δεν είναι τυχαίο, αν σκεφτούμε οτι το ύψος κολώνας σε τυπικό κτιριακό είναι 3,00~3,50μ. Δίδεται η δυνατότητα λοιπόν για το σκυρόδεμα "εκκίνησης" της σκυροδέτησης να γίνει με μέγιστο ύψος ελεύθερης πτώσης τα 2,5μ, εφόσον με προσοχή το λάστιχο περάσει μέσα στο καλούπι (στα κενά του κλωβού όπλισης) κατά ~1,0μ.

 

Εφόσον τηρηθούν τα του Κανονισμού Σκυροδέματος και τα του Beton Kalender περί σκυροδέτησης κατακορύφων στοιχείων, θα πρέπει η πλήρωση των κατακορύφων καλουπιών να γίνει σε διαδοχικές στρώσεις που θα επιτρέπεουν την σωστή δόνηση του μπετόν και την προστασία του καλουπιού από μεγάλες καταπονήσεις (τυπικά 3 στρώσεις του 1,0μ).

 

Αυτό σημαίνει οτι η σκυροδέτηση θα πρέπει να προχωρήσει κυκλικά, ένας κύκλος για κάθε μία στρώση. Επιστρέφοντας σε μία κολώνα για την δεύτερη στρώση, δεν υπάρχει πλέον η ανάγκη να "σκαλώσουμε" το λάστιχο μέσα στο καλούπι, αφού πια το ύψος ελεύθερης πτώσης του μπετόν έχει ελαττωθεί κατά το ύψος της πρώτης στρώσης.

 

Θα προλάβω τυχόν ερωτήσεις κάνοντας εδώ δύο παρατηρήσεις :

 

1. Το λάστιχο της πρέσσας έχει τυπικά διάμετρο 17~20εκ, οπότε συνήθως χωράει στον πυρήνα του κλωβού. Αν κοιτάξτε σε καταλόγους τυποποιημένων κλωβών, θα δείτε οτι στις περισσότερες περιπτώσεις ένα τέτοιων διαστάσεων κενό προβλέπεται από τον κατασκευαστή για αυτόν ακριβώς τον λόγω. Αυτό ίσως θα έπρεπε να είναι και μια παράμετρος που οι συνάδελφοι Μελέτητές θα πρέπει να έχουμε υπόψην κατά τον σχεδιασμό των Λεπτομερειών Υποστηλωμάτων. Άλλωστε είναι μάλλον βέβαιο οτι το σκυρόδεμα θα "ξηλώσει" οποιδήποτε τσέρκι ή σιγμοειδές βρει εμπόδιο στην πορεία του, οπότε καλό είναι όπου μπορούμε να προβλέπουμε ένα "άοπλο κανάλι" στις Οπλισμικές Λεπτομέρειές μας.

 

2. Σε περιπτώσεις κατακορύφων στοιχείων μεγαλύτερου ύψους (πχ καταστήματα κλπ), να ξέρετε οτι υπάρχουν λάστιχα μεγαλύτερου μήκους, τα οποία μπορούμε να ζητήσουμε από τον χειριστή της πρέσσας ή από την μονάδα παραγωγής του μπετόν.

Δημοσιεύτηκε

Για μια ακόμα φορά πολύ αναλυτικός vournaz, ευχαριστώ.

 

Τα 17cm διάμετρος είναι οριακά, τα 20cm είναι πολλά. Σε τοιχώματα πάχους 25cm αν αφαιρέσουμε 2*3=6cm τις επικαλύψεις και 2*(1+1)=4 την #Φ10/20 τότε μένουν 15cm καθαρό άνοιγμα.

Στους στύλους όπου η μέγιστη απόσταση των σκελών των τσερκιών είναι 20cm πάλι τα πράγματα είναι οριακά με αποτέλεσμα να μην μπαίνει το λάστιχο μέσα στο στύλο.

Αν λάβουμε υπόψη μας και τις αγκυρώσεις των συνδετήρων στο εσωτερικό του στύλου κατά 90μοίρες σε μήκος 10*Φ τότε δεν υπάρχει χώρος για να μπει το λάστιχο μέσα.

 

Όταν όμως το ύψος του ορόφου είναι 3μ (σύνηθες) και το ύψος των δοκών 50cm (επίσης σύνηθες) τότε το ύψος του στύλου χωρίς τσέρκια που σκυροδετούμε είναι 3-0,50=2,50μ οπότε είμαστε ΟΚ;

Δημοσιεύτηκε

Από προσωπική εμπειρία αλλά και συναδέλφων, παρότι το εργοστάσιο ήταν ίδιο έχω δει το εξής.

Σε όσες σκυροδετήσεις παίρνω δοκίμια (στις περισσότερες) τα δοκίμια είναι μιά χαρά. Ενημερώνω την εταιρεία ότι θα πάρω δοκίμια, έρχετε η βαρέλα, ρίχνει 1μ3 και παίρνω τα δοκίμια, δηλαδή το εργαστήριο τα παίρνει όχι εγώ προσωπικά.

Σε άλλους συναδέλφους, από την ίδια εταιρεία σκυροδέματος και το ίδιο εργαστήριο ελέγχου, είδα αποτελέσματα προβληματικά.

Αρα και πιστοποιημένο να είναι το εργοστάσιο μπορεί να μην παράξει σωστό προϊόν.

Ο λόγος? Τα αδρανή και το φίλερ που έχουν αυτά.

Οταν πάει να φορτώσει και βαριέται ο οδηγός παίρνει από σημείο που έχει αρκετό φίλερ,χωρίς να το γνωρίζει η μονάδα παραγωγής, οπότε έχει πρόβλημα το σκυρόδεμα.

 

Βέβαια αν από την στιγμή της λήψης των δοκιμίων αρχίσει ο οδηγός, με την προτροπή του μάστορα πάντα, να ρίχνει νεράκι.... ε αλλάζει το πράγμα.

 

Ενώ αν δεν ρίξει νεράκι, με σωστή συντήρηση δεν θα έχουμε πρόβλημα.

Κατά πως λένε, ένα καλό σκυρόδεμα με κακή συντήρηση μπορεί να έχει πρόβλημα αλλά και ένα "κακό" σκυρόδεμα μα καλή συντήρηση μπορεί να μην έχει πρόβλημα.

Δημοσιεύτηκε
Σε τοιχώματα πάχους 25cm αν αφαιρέσουμε 2*3=6cm τις επικαλύψεις και 2*(1+1)=4 την #Φ10/20 τότε μένουν 15cm καθαρό άνοιγμα
οπότε καλό είναι όπου μπορούμε να προβλέπουμε ένα "άοπλο κανάλι" στις Οπλισμικές Λεπτομέρειές μας.

 

Συμφωνώ, γι' αυτό και είπα "όπου μπορούμε", αναφερόμενος κυρίως σε κολώνες και όχι τόσο τα συνήθη τοιχία d=25.

 

Πάντως σε τυπικό τοιχίο d=25 με εσχάρα Φ10/20, έχεις όντως :

(σε cm)

 

25 - (3+3) -2*(1+1) = 15cm

 

αλλά άλλωστε γι' αυτό και το ακρoφύσιο λέγεται "λαστιχο"... :D

 

Σε παίρνει να το στριμώξεις στους 15 πόντους...

Δημοσιεύτηκε

Οταν μιλαμε για συνηθη εργα, τοτε αναφερομαστε σε υποστυλωματα με επιφανειeς διατομης απο 0,09 εως 0,6μ2. Κατα την σκυροδετηση μιας 40/40 και εαν τα τσερκια ειναι σε χημα ρομβου, το λαστιχο μπορει να εισελθει στο κεντρο της κολωνας. Η πτωση απο τα 2,3-2,5μ προκαλει ισως σε καποιες περιπτωσεις τον διαχωρισμο των συστατικων του σκυροδεματος και αυτο το βλεπουμε συχνα στις βασεις κολωνων που φαινονται επιδερμικα τα σκυρα αλλα μιλαμε για 20-30 ποντους σε υψος και εικαζω πως αυτο συμβαινει μονο πλευρικα του στυλου. Απο κει και μετα ομως η σκυροδετηση ειναι καλη.

 

Θελω να πω πως για να υπαρξει διαχωρισμος των συστατικων, πρεπει να υπαρχει και η αναλογη επιφανεια. Αλλιως τα συστατικα "αναμειγνυονται" ξανα. Αυτο βεβαια ισχυει μονο σε περιπτωσεις οπου το σκυροδεμα πεφτει κατακορυφα. Εαν πεφτει υπο γωνια και χτυπα στο καλουπι, υπαρχει προβλημα.

 

To "λαστιχο" της αντλιας σε στοιχειο 20εκ δεν μπαινει με τιποτα. Τα τοιχεια του υπογειου τα κανω 25αρια και με τις σχαρες κτλ, παλι το λαστιχο πανω απο 20εκ δεν εισερχεται. Αυτο ειναι γεγονος και δεν αλλαζει.

 

erling εαν ο μαστορας ξερει πως εχει ρευστοποιητη στην οικοδομη, νερο δεν ριχνει. Πιστευω ομως πως ενα "καλο" σκυροδεμα δεν θα ειναι ποτε C20/25 αλλα παραπανω.

Δημοσιεύτηκε
Οταν

erling εαν ο μαστορας ξερει πως εχει ρευστοποιητη στην οικοδομη, νερο δεν ριχνει. Πιστευω ομως πως ενα "καλο" σκυροδεμα δεν θα ειναι ποτε C20/25 αλλα παραπανω.

 

Μην είσαι ποτέ σίγουρος.

Περίπτωση σκυροδέτησης πλάκας.

Ο ίδιος ο μάστορας έδωσε τον ρευστοποιητή στον οδηγό για να τον ρίξει στην βαρέλα.

Σε κάποια στιγμή κατέβηκα στο υπόγειο να δω μιαάλλη εργασία, και βγαίνοντας επάνω με κλείνει το μάτι ο οδηγός, πάω κοντά και μου λέει ότι τον έχουν πρήξει να ρίξει νερό. Εδώ κολλάει η καλή σχέση με τους οδηγούς και γενικά με το εργοστάσιο.

Και μην νομίσει κανένας ότι έβαζα φτηνό ρευστοποιητή και δεν έκανε δουλειά. Απλά τα μαστόρια δεν τραβάνε την πλάκα όπως παλιά. Θέλει χέρια το τράβηγμα. :wink:

Δημοσιεύτηκε

για τα οσα γράφω εγω είναι στο Κ.Τ.Σ. άρθρο 8

 

και πιο συγκεκριμένα 8,3

 

απαγορεύεται η ελεύθερη πτώση σκυροδέματος απο ύψος μεγαλύτερο των 2,5 μέτρων. σ αυτή την περίπτωση πρέπει να χρησιμοποιούνται κατάλληλοι σωλήνες που θα κατεβάζουν το σκυρόδεμα μέχρι τη θέση διαστρώσεως η θα ανοίγονται πα΄ραθυρα στον ξυλότυπο σε ενδιάμεσα ύψη.

 

 

 

 

για το θέμα του ποιου παιρνει τα δοκίμια ο κανονισμός λέει ο επιβλέπων μηχανικός. αλλά εγω δεν εχω κανένα πιστοποιητικό ενώ υπάρχουν πιστοποιημένα εργαστήρια που κάνουν αυτή τη δουλειά.

 

υπάρχει συγκεκριμένη διαδικασία με την οποία παίρνουμε τα δοκίμια.

 

καθώς τρέχω τους οδηγούς ποιο είναι το σημείο που μου την λένε πάντα?

 

αυτή η ράβδος που <<ραβδίζεις>> το σκυρόδεμα είναι αυτή που προβλέπει ο κανονισμός? ο κανονισμός προβλέπει συγκεκριμένων διαστάσεων ράβδο που χτυπάμε το σκυρόδεμα στο μεταλλικό κουτί.

 

επόμενη σκέψη. μερικοί για να μειώσουν το κόστος δεν χρησιμοποιούν λαδωμένες μεταλλικές μήτρες αλλά μήτρες απο φελιζόλ. τι γίνεται με αυτές? τις δέχεται ο κανονισμός?

 

στο δελτίο αποστολής αναφέρεται η ώρα φόρτωσης του σκυροδέματος. η βαρέλα έρχεται καθυστερημένη. μετά απο πόση ώρα την στέλνουμε πίσω? ( δικιά της υπαιτειότητα). σε ποιον κανονισμό αναφέρεται?

 

σε διάφορα φυλλάδια εχω βρει διάφορους χρόνους.

Δημοσιεύτηκε

Πιστοποιημένα συνεργεία για τη λήψη των δοκιμίων δεν υπάρχουν. Ο κάθε μηχανικός μπορεί να κάνει αυτή τη δουλειά. Τα εργαστήρια πιστοποιούνται για τον έλεγχο των δοκιμίων, όχι τη λήψη τους.

Υπάρχει συγκεκριμένος τρόπος για τη λήψη των δοκιμίων, με συγκεκριμένης διατομής ράβδο, τόσες φορές, εκεί, εκεί και εκεί να χτυπήσεις κλπ. Αυτά προδιαγράφονται από τους κανονισμούς. Για το είδος της μήτρας δεν έχω δει καμιά προδιαγραφή οπότε γιατί όχι και πλαστική ή από φελιζόλ.

Δημοσιεύτηκε
επόμενη σκέψη. μερικοί για να μειώσουν το κόστος δεν χρησιμοποιούν λαδωμένες μεταλλικές μήτρες αλλά μήτρες απο φελιζόλ. τι γίνεται με αυτές? τις δέχεται ο κανονισμός?
Για το είδος της μήτρας δεν έχω δει καμιά προδιαγραφή οπότε γιατί όχι και πλαστική ή από φελιζόλ.

 

ΑΠΑΓΟΡΕΥΟΝΤΑΙ μητρες απο αλλο υλικο εκτος απο χυτοσιδερο. Το εχω ακουσει σε ημεριδα απο τον κ. Μαρσελο θα ψαξω να το βρω και γραμμενο αν θελετε. Με τετοια υλικα αλλοιωνεται το σχημα της μητρας, ενω με αλλα μεταλλα, υπαρχει αλλοιωση λογω χημικης αντιδρασης. Λαδωμενες μητρες απο χυτοσιδερο λοιπον και μαλιστα με 5 αποσπομενα μερη-επιφανειες!

 

ΠΡΟΣΟΧΗ!

-Η ραβδος πρεπει να'ναι λεια Φ16, 60εκ με στρογγυλεμενες ακρες (και πες στους "εξυπνους" οδηγους πως δεν "ραβδιζεις" αλλα δονιζεις). Χτυπας 25 (διορθωση)φορες την καθε στρωση του δοκιμιου (γεμισμα μητρας σε 2 στρωσεις). Καθε φορα η ραβδος πρεπει να μπαινει μεχρι την προηγουμενη στρωση.

-Εναποθεση δοκιμιων σε επιπεδη επιφανεια, μακρια απο τον ηλιο, καλυμενα με υγρη λινατσα για μια μερα

- Προσοχη να μην χτυπηθουν οι μητρες οσο ειναι στο εργο αυτες τις 24 ωρες

-μετα την μια μερα, οι μητρες να πανε στο εργαστηριο.

-Προσοχη στις σκυροδετησεις της Παρασκευης!!!!

 

Νομιζω πως ο ΚΤΣ μιλα για ληψη δοκιμιων απο ατομο με γνωσεις επι του θεματος, τιποτε αλλο. Τα πιστοποιημενα εργαστηρια εχουν δικαιωμα να λαμβανουν υπευθυνα τα δοκιμια, διοτι εχουν δικαιωμα παραγωγης μελετης συνθεσεως.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.