Dharma Δημοσιεύτηκε October 17, 2009 at 02:27 μμ Δημοσιεύτηκε October 17, 2009 at 02:27 μμ Καλώς σας βρήκα. Θα ήθελα να θέσω μια ερώτηση ή οποία είναι λίγο νεφφελώδης δεδομένης της ελλειπούς πληροφόρησης μου. Το πρόβλημα εντοπίζεται σε μερικούς κοχλίες επι της επιφάνειας σιλό με σπόρους περίπου 10-15 μέρες (σε μερικές περιπτώσεις 3-4 ημέρες) μετά την τοποθέτησή τους (αντικατάσταση άλλων, λογω παλαιότητας/annual service procedures, το σιλο είναι μόνιμα υπό φορτίο). Οι κοχλίες παρουσιαζονται να έχουν κοπεί χωρίς ιδιαίτερο τραυματισμό του σπειρώματος ή της άντυγος. Οι εν λόγω κοχλίες (ο τύπος ταν κοχλίων) χρησιμοποιούντο στο ίδιο σιλό για καιρό χωρίς κανένα πρόβλημα και είναι της ιδιας εταιρείας/ποιότητας χωρίς αστοχία υλικού (εμετρήθει εργαστηριακά). Καμιά σχεδόν αλλαγή δεν έχει γίνει στο σιλό. Αντίστοιχο πρόβλημα παρουσιάστηκε (ξαφνικά) και σε τμήματα άλλου σιλό οπου παρουσιάστηκαν διαρροές (σιλο αποθήκευσης υγρών τροφίμων) σε ανάλογους κοχλίες. Καμία από τις δυο αστοχίες δεν φαίνεται να ακολουθεί κάποιο pattern. Παρακαλώ παρά τις ελλειπεις πληροφορίες βοθήσετ μαι έστω και με ιδέες ώστε να ψάξω... Μοιάζει με μυστήριο αλλά ΚΑΤΙ μου ξεφεύγει.. Ευχαριστω
rigid_joint Δημοσιεύτηκε October 17, 2009 at 02:31 μμ Δημοσιεύτηκε October 17, 2009 at 02:31 μμ ποιότητα και διάμετρος?
CostasV Δημοσιεύτηκε October 17, 2009 at 05:24 μμ Δημοσιεύτηκε October 17, 2009 at 05:24 μμ Ενδιαφέρον θέμα. Οι πιθανές απαντήσεις μπορούν να συνοψισθούν στις εξής 1. Λάθος κατά τον χειρισμό (π.χ. υπερφόρτωση) 2. Λάθος κατά τον σχεδιασμό (το οποίο μέχρι τώρα δεν εμφανίστηκε επειδή δεν είχαν συντρέξει οι αναγκαίοι παράγοντες, που εμφανίστηκαν πρόσφατα) 3. Λάθος επιλογή ανταλλακτικού ή λάθος τοποθέτηση (πχ. λάθος ροπή ή λάθος κατά την λίπανση κτλ) Για να μπορέσουμε να έχουμε μια καλύτερη προσέγγιση, αν μπορείς κάνε ένα σκαριφηματάκι της σύνδεσης με τις δυνάμεις που αναπτύσσονται. Εάν μάλιστα μπορέσεις να τραβήξεις μερικές φωτογραφίες τόσο των κατεστραμμένων κοχλιών, όσο και της ίδιας της σύνδεσης (στο σιλό δηλαδή, να δούμε την πραγματική κατάσταση), θα μπορούσαμε να οδηγηθούμε σε χρησιμότερα συμπεράσματα. Τολμώ να πώ ότι η πρώτη σκέψη μου είναι η περίπτωση (3) που είπα πιο πάνω... Αλλά δώσε περισσότερα στοιχεία και το βλέπουμε καλύτερα.
palex Δημοσιεύτηκε October 17, 2009 at 06:36 μμ Δημοσιεύτηκε October 17, 2009 at 06:36 μμ Eχεις φωτό απο τους κοχλίες που αστόχησαν? Καποιο σχεδιο από την θέση τους και τα μέλη που συνέδεαν?
Alphadyn Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 01:25 μμ Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 01:25 μμ Ενδιαφέρον θέμα. Οι πιθανές απαντήσεις μπορούν να συνοψισθούν στις εξής 1. Λάθος κατά τον χειρισμό (π.χ. υπερφόρτωση) 2. Λάθος κατά τον σχεδιασμό (το οποίο μέχρι τώρα δεν εμφανίστηκε επειδή δεν είχαν συντρέξει οι αναγκαίοι παράγοντες, που εμφανίστηκαν πρόσφατα) 3. Λάθος επιλογή ανταλλακτικού ή λάθος τοποθέτηση (πχ. λάθος ροπή ή λάθος κατά την λίπανση κτλ) Οι κυριαρχοι (και σχεδον αποκλειστικοι) λογοι σε συνδιασμο με κατι που δεν πρεπει ποτε να αμελουμε : Οι κοχλιες σαν στοιχεια συνδεσης παραλαμβανουν κατα βαση εφελκυστικα φορτια και σε ενα μικρο ποσοστο καμπτικα. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΔΙΑΤΜΗΤΙΚΑ. Οποτε μια χαλαρη συνδεση τους, οπως αναφερει και ο costasV παραπανω ή συνδιασμος των αποπανω ή και διαμορφωση καταλληλων χημικων συνθηκων (πχ οξειδωτικη ατμοσφαιρα, ζυμωσεις, κτλ) μπορουν να κανουν ζημια. Αν εχουν κοπει ομως με κανενα εμφανες σημειο εγκαρσιας καταπονησης, το ποιο πιθανο ειναι τα αιτια να εχουν να κανουν με υπερβολικη αρχικη συσφιξη (συνηθως οι τεχνιτες δεν χρησιμοποιουν δυναμοκλειδα-φτου κακα) σε συνδιασμο με υπερβαση φορτιου. [εδιτ] φυσικα εξυπακουεται οτι η μελετη για τον υπολογισμο της διατομης τους ειναι ορθη
dratsiox Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 02:15 μμ Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 02:15 μμ Οι κοχλιες σαν στοιχεια συνδεσης παραλαμβανουν κατα βαση εφελκυστικα φορτια και σε ενα μικρο ποσοστο καμπτικα. ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΜΩΣ ΔΙΑΤΜΗΤΙΚΑ Εχω την αντίθετη άποψη.Οι κοχλίες χρησιμοποιούνται κυρίως για να αναλάβουν διατμητικά φορτία κι αυτό γιατί οι συνδέσεις που μεταφέρουν ροπή οδηγούν με μεγαλύτερα πάχη ελασμάτων, λόγω φαινομένων διάτρησης και ανάληψης κάμψης από τα ελάσματα. Όσο για την "κάμψη" των κοχλιών δεν καταλαβαίνω τι εννοείς.Οι κοχλίες δουλεύουν σε αξονικό φορτίο και σε ψαλλιδισμό-διάτμηση.
Alphadyn Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 02:52 μμ Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 02:52 μμ Δεν εκανα μια απαραιτητη διευκρινιση στα προηγουμενα : Αναφερομουνα σε δυναμικες καταπονησεις κοχλιων (εστω και μικρου ευρους). Κατα την δυναμικη καταπονηση κοχλιων, η μονη επιτρεπτη φορτιση κοχλιων ειναι η εφελκυστικη, για λογους που εχουν να κανουν με την εναρξη και διαδοση ρωγμων στα στοιχεια συνδεσης και οδηγουν τελικα σε αστοχια υλικου. (θραυστομηχανικη, καμπυλες whoeler, κτλ) Οι στατικες καταπονησεις κοχλια μπορουν να περιλαμβανουν και διατμητικες φορτισεις. Σε αυτη την περιπτωση η διαμορφωση της κοχλιοσυνδεσης μπορει να γινει με 2 τροπους: 1) με κοχλιοσυνδεση "μορφης", δηλ τα 2 τμηματα που προκειται να συνδεθουν να εχουν διαμετρο οση το τμημα του κορμου του κοχλια χωρις σπειρωμα, ωστε εκει ο κοχλιας να εχει και ρολο πειρου ή να περιλαμβανουν εξωτερικα χιτωνια στον κοχλια που να παραλαμβανουν μονο αυτα τις διατμητικες τασεις και ο κοχλιας να εχει καθαρη αξονικη φορτιση 2) με κοχλιοσυνδεση "τριβης". Σε αυτη την περιπτωση ο κοχλιας συσφιγγεται τοσο ωστε η στατικη τριβη αναμεσα στις επιφανειες κεφαλης-περικοχλιου και επιφανειων συνδεσης, υπερβαινει τις διατμητικες δυναμεις και διατηρειται σταθερη η κοχλιοσυνδεση. Σε αυτη την περιπτωση ειναι προφανες οτι ο κοχλιας φορτιζεται εφελκυστικα και του ασκειται και ενα μικρο καμπτικο φορτιο μεταξυ κεφαλης-περικοχλιου. Τωρα το κατα ποσο η παραπανω κατασκευη θεωρειται οτι υποκειται σε δυναμικη φορτιση δεν μπορω να το ξερω. Παντως επειδη οι κοχλιοσυνδεσεις μορφης γενικα αποφευγονται για λογους αυξημενου κοστους που προκυπτει απο την αναγκη ακριβειας στις συναρμογες μεταξυ συνδεομενων επιφανειων και κοχλιοσυνδεσης, υπεθεσα οτι υπεθεσα και ανεπτυξα τα προηγουμενα
dratsiox Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 03:00 μμ Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 03:00 μμ Στη δυναμική καταπόνηση υπάρχει το πρόβλημα της αποσύσφιξης των κοχλιών, γι'αυτό και καταφεύγουμε στην πρόενταση των κοχλιών (βλ. κοχλίες σε μεταλλικές γέφυρες και κόπωση)
Alphadyn Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 03:05 μμ Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 03:05 μμ Περα απο το θεμα της αποσυσφιξης (που εννοειται πρεπει να προλαμβανεται) ο λογος που δεν τους φορτιζουμε σε διατμηση ειναι γιατι για λογους που εχουν να κανουν με την εναρξη και διαδοση ρωγμων στα στοιχεια συνδεσης και οδηγουν τελικα σε αστοχια υλικου. (θραυστομηχανικη, καμπυλες whoeler, κτλ) οπως και το αναφερεις, ..και κόπωση Η κοπωση ερμηνευτεται απο αυτο ακριβως τον μηχανισμο (ενταξει πολυ απλουστευτικα-περιληπτικα) που αναφερω παραπανω. [εδιτ] οι συσφιγμενοι κοχλιες ειναι προφανως και σε προενταση
palex Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 04:56 μμ Δημοσιεύτηκε October 18, 2009 at 04:56 μμ να περιλαμβανουν εξωτερικα χιτωνια στον κοχλια που να παραλαμβανουν μονο αυτα τις διατμητικες τασεις και ο κοχλιας να εχει καθαρη αξονικη φορτιση Ρε παιδιά εγω τωρα αυτό γιατι δεν το αντιλαμβανομαι καθόλου??? Εχουμε διαφορετική ειδικότητα αλλα τόσο πια? Τι είναι τα χιτώνια? Αφού εμεις τους κοχλίες όλους πλήν αυτων που χρησιμοποιούνται στις συνδέσεις τριβής τους βαζουμε ακριβώς για να παραλαμβάνουν την διάτμηση εξου και ο διαχωρισμός τους σε μονότμητους δίτμητους κτλ αναλόγως των αριθμό των κομβοελάσματων που συνδέουμε! Μηπως μιλάμε για διαφορετικό πράγμα?
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα