Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Μπορείτε να μου δείξετε μία αναφορά όπου να γίνεται διαστασιολόγηση κοχλιωτής σύνδεσης με υπολογισμό σε διατμητικά φορτία ή καμπτικά φορτία;

 

Παρακαλώ, επειδή ήδη είμαστε στα όρια να ξεφύγουμε από το αρχικό ερώτημα (το οποίο είναι ξεκάθαρο, και εμείς συζητάμε για το τι είδους φορτία μπορεί να παραλάβει μία κοχλιωτή σύνδεση), απλώς δώστε μου την αναφορά.

  • Απαντήσεις 25
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Πλακα μου κάνετε?

Σίγουρα μιλαμε για το ίδιο πραγμα όταν λεμε κοχλίες?

Δες λίγο στον EC3 που είναι στα downloads,

6.5.3.1 περιγραφει την εννοια της σύνδεσης διάτμησης.

6.5.4 Kατανομή δυνάμεων στα μέσα σύνδεσης.

6.5.5 Αντοχή σχεδιασμόυ κοχλίωνκ [5] είδικά κοχλίες που υπόκεινται ταυτόχρονα σε διατμηση και εφελκυσμό.

 

Η έννοια της κάμψης στον κοχλία δεν υπάρχει, ακόμη και στην κατηγορία C κανεις λεεγχο σε συνθλιψη αντυγας.

Καμψη υπολογίζεται μονο στην περίπτωση πειρου συμφωνα με την 6.5.13.3 (1).

Και αναφέρομαι μονο στους κοχλίες γιατι εννοείται οτι υπαρχουν συνδεσεις παραλαβής ροπής...

 

Εσεις που αναφέρεστε ακριβώς?

Δημοσιεύτηκε
Μπορείτε να μου δείξετε μία αναφορά όπου να γίνεται διαστασιολόγηση κοχλιωτής σύνδεσης με υπολογισμό σε διατμητικά φορτία ή καμπτικά φορτία;

μπορείς να μου δειξεις έστω και μία που ΔΕΝ γίνεται από τη δημιουργία του σύμπαντος μέχρι σήμερα?

Δημοσιεύτηκε

[CostasV μετεφερε τα παρακατω οπου κρινεις, για να υπαρχει συναφεια]

 

@palex

Επειδη οπως ειπα παρελειψα στην αρχη να διευκρινησω οτι αναφερομουνα σε κατασκευες οι οποιες φορτιζονται δυναμικα, η λογικη διαφωνια του dratsiox ειχε βαση. Ανεφερα αργοτερα οτι για στατικες φορτισεις οι κοχλιοσυνδεσεις μπορουν να παραλαβουν και διατμητικα φορτια. Ισως δεν καταλαβα ακριβως τις παρατηρησεις σου, για αυτο και επαναλαμβανω τα προηγουμενα.

 

Οι κατασκευες που μελετα ο μηχανολογος κατα τεκμηριο υποκεινται σε δυναμικη φορτιση. Συνεπως η σχεδιαστικη φιλοσοφια που εχουμε πηγαζει απο τους περιορισμους κοπωσης που εχουν τα υλικα και τα στοιχεια μηχανων σε δυναμικες φορτισεις (και πολυ εντονες μαλιστα). Σε καμια μηχανολογικη κατασκευη που φορτιζεται δυναμικα, οι κοχλιες δεν πρεπει να κατανοπουνται σε διατμηση. Παντα μεσα απο την μελετη της κοχλιοσυνδεσης προκυπτει συνδεση τριβης, ωστε η κοχλιοσυνδεση να καταπονειται ΜΟΝΟ ΕΦΕΛΚΥΣΤΙΚΑ. Και καθοτι η ερωτηση εγινε στο υποφορουμ των μηχανολογων απαντησα ως τετοιος. Νομιζω δεν δημιουργηθηκε καποια ουσιωδης διαφωνια αναμεσα στον συναδελφο dratsiox.

 

ΥΓ το χιτωνιο φαντασου το σαν κυλινδρο με εσωτερικη διαμετρο μεγαλυτερη απο την διαμετρο του κοχλια και εξωτερικη ιση με την διαμετρο της οπης των συνδεομενων επιφανειων. Ετσι παραλαμβανει το χιτωνιο τις διατμητικες φορτισεις και ο κοχλιας φορτιζεται καθαρα εφελκυστικα.

 

ΥΓ2 οσο το σκεφτομαι καταληγω οτι μαλλον το σιλο δεν μπορει να θεωρηθει οτι φορτιζεται δυναμικα (τουλαχιστον σε αξιολογο βαθμο), οποτε σε αυτη την βαση οι παρατηρησεις ισως να μην βοηθησουν στην λυση του προβληματος.

Δημοσιεύτηκε

Oπότε επιβεβαιώνεις την υποψία μου ότι μιλάμε για αλλα πραγματα με την λεξη κοχλίες εξου και το πολιτισμικό σοκ που παθαμε όταν ανεφερες οτι οι κοχλίες δεν δουλεύουν διατμητικά.

Σε μας παλι ο σεισμος ειναι δυναμική φόρτιση αν και τελικά καταληγει να αντιμετωπίζεται ως επαυξημενη στατικη για να στο πω χοντρα και για αυτό το αντιμετωπίζουμε με ενα τυπο συνδεσης για στατικα και δυναμικά φορτια, αλλωστε δεν μπορουμε να κανουμε και αλλίως γιατι δεν μπορουμε να αποκλίσουμε το ενα ή τα άλλο απο την ίδια σύνδεση.

Σε εσας παλι που έχετε "χρονιες" δυναμικες καταπονήσεις απο την λειτουργία των μηχανηματων προφανως για καποιο λόγο αποφευγετε την λειτουργία των κοχλιών σε διατμηση.

Τωρα τα σιλο περαν του σεισμού που δεν ειναι η συγκεκριμμένη περίπτωση, εχουν να αντιμετωπίσουν την δυναμική φόρτιση του αέρα να ειναι υψηλες κατασκευες με μεγαλη ιδιοπερίοδο, και φορτία δυναμικα που έχουν σχεση με την φόρτωση και εκκένωση τους, περισσότερες λεπτομέρειες στον αντίστοιχο EC ειδικα για σιλό που υπαρχei στα downloads.

Νομίζω κακός υπάρχει εδω αυτό το ποστ πρεπει να παει στους πολιτικους -μέταλλικες διότι θα μπλεξουμε και αλλο τσαμπα..

Ενδιαφερον παντως τα περι χιτωνιων τι σας πειραζει η διάτμηση στον κοχλία και πρεπει να μπει και χιτώνιο?

Και τώρα που το σκεφτομαι για αυτό και εχουμε τόσες αστοχίες σε κόπωση κοχλιών σε μεταλλικές κατασκευες προφανώς λόγω του όταν εχουμε διατμηση δυναμική στον κοχλία η καταπόνηση ειναι ανακυκλιζόμενη με τις γνωστες συνεπειες αυτού στο υλικό, ενω με τις συνδέσεις που χρησιμιποιέιτε εσεις εχετε σταθερή τάση σε όλη την επιφανεια του υλικου μονο εφελκυστική.

Ο ανεμος που τον μελετουμε εμεις ως στατική και οχι οπως ειναι στην πραγματικότητα δυναμική φόρτιση δημιουργει τις αστοχίες αυτες κόπωσης που εχουμε στις δικες μας κατασκευες!

Το χιτώνιο με πιο τρόπο δεν αστοχεί σε κόπωση απο διάτμηση? προφωνως, ουτε αυτο το αφήνετε να δουλέψει σε διατμηση γιατι εχετε υλοποιησει σύνδεση τριβης, αυτό που ονομάζουμε εμεις συνδεση ανθεκτική σε ολίσθηση σε κατασταση οριακής αστοχίας (κατηγορια c) και οπου χρησιμοποιείται προένταση στους κοχλίες!

Δημοσιεύτηκε

Ακριβως ολα αυτα τα προβληματα που αναφερεις ειναι η αιτια. Δεν ξερω κατα ποσο ασχολειστε στην σχολη με τις λεγομενες καμπυλες whoeler των υλικων, οποτε προκαταβολικα σορρυ για το μαθημα.

Προκειται για καμπυλες που δειχνουν ουσιαστικα την διαρκεια ζωης των υλικων που υποκεινται σε επαναλαμβανομενους κυκλους φορτισης με φορτια που ειναι ΚΑΤΩ απο το οριο διαρροης προφανως. Ακομα και οταν τα φορτια ειναι πολυ κατω απο το οριο διαρροης τους παρατηρειται μετα απο καποιους κυκλους φορτισης αστοχια του υλικου. Αυτη ειναι η λεγομενη κοπωση, οπως παρατηρειται πειραματικα. Η εξηγηση εχει να κανει με την προϋπαρξη μικρορωγμων σε ολα τα υλικα, οι οποιες με τις επαναλαμβανομενες φορτισεις διαδιδονται σταδιακα μεχρι να φτασουν ενα κρισιμο μηκος που δεν υποστηριζεται πλεον το φορτιο που παραλαμβανεται απο την κατασκευη και εχουμε ακαριαια θραυση (αστοχια). Η διαδοση αυτων των ρωγμων σε κοχλιες που φορτιζονται διατμητικα (δυναμικα παντα) ειναι πολυ ταχυτερη, απ'οτι ειναι σε εφελκυστικη φορτιση (η δια-τμηση τεινει να τμησει το υλικο οποτε και δημιουργει νεες μικρορωγμες και επιταχυνει την διαδοση των ηδη υπαρχοντων).

 

Αν θες την γνωμη μου ως μηχανολογο και λογω ειδικοτητας που αναγκαστικα εχουμε περισσοτερη επαφη με μεταλλικα υλικα, ιδιοτητες τους και συμπεριφορα τους, σε κατασκευες που υποκεινται σε επαναλαμβανομενες καταπονησεις λογω λειτουργικων συνθηκων που στην ουσια τις καθιστουν δυναμικες φορτισεις, θα πρεπει να αναθεωρηθει η υλοποιηση και ο υπολογισμος των κοχλιοσυνδεσεων που κανετε. Καθως επισης και στα τμηματα των πολυτεχνειων να αρχισει να γινεται ουσιαστικοτερη μελετη των ταλαντωσεων, συντονισμου και κοπωσης των κατασκευων απο την πλευρα του πολιτικου μηχανικου. Τα λογισμικα ειναι διαθεσιμα και χρησιμοποιουνται απο χρονια σε μηχανολογικες κατασκευες. Το ευχαριστο ειναι οτι σταδιακα βλεπω να εισερχεται και η χρηση πεπερασμενων στα τμηματα πολιτικων μηχανικων με οτι καλο συνεπαγεται αυτο για τις μελλοντικες κατασκευες της καθημερινοτητας

Δημοσιεύτηκε

Οχι δεν εχουμε κανει καθόλου!

Εχουμε κανει την θεωρία διαδοσης των ρωγμων με τις καυστικές αλλο οχι τετοιες καμπύλες.

Η εννοιες μας ειναι βεβαια γνωστες απο την αντοχή υλικών αλλα σύμφωνα με την 9.1.3 του EC3 για κτιριακά εργα πλην εξαιρέσεων που αναφέρονται, δεν απαιτείται έλεγχος σε κόπωση, η δε δυναμική επιρροή του ανεμου αγνοειται για Τ<1 οποτε...

μπορείς να ανεβασεις καποια στιγμή καποια τετοια καμπύλη???

Εχει σχεση με τις καμπύλες σχημα 9.1.2 του EC3 ?(oλο το κεφαλαιο 9 αφορα την κόπωση)

Δημοσιεύτηκε

@palex

 

Προσωπικά τις καμπύλες αυτές τις έχω διδαχτεί (στα Στοιχεία Μηχανολογίας) ως καμπύλες Wöhler (προφέρεται χονδρικά "Βέλερ") και λέγονται και S vs N curves. Μια πρώτη ιδέα μπορείς να πάρεις εδώ και εδώ .

Δημοσιεύτηκε

Οι καμπυλες ειναι τετοιου τυπου οπως στην αρχικη σελιδα της διευθυνσης http://www.boltscience.com (βεβαια εδω ειδικα για κοχλιες). Αυριο μολις βρω χρονο θα ανεβασω φωτο απο ενα βιβλιο υλικων 2 καθηγητων του ΕΜΠ που εχω με καποιες επεξηγησεις, γιατι φτανει και ο Μορφεας σιγα-σιγα;)

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.