CostasV Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 20 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 20 , 2009 ...Εσείς τον υπολογίζεται τον ερπυσμο στους προεντεταμένους κοχλίες? Σε θερμοκρασίες μικρότερες από 80 deg C, που συνήθως είναι οι κατασκευές που ασχολούμαι, δεν υπολογίζω τον ερπυσμό στις μεταλλικές κατασκευές και μεταλλικές σωληνώσεις. Αυτό που κάνω είναι να ελέγχω για επαρκή ροπή προέντασης, μετά από 1-2 ημέρες από την αρχική προένταση, στις κρίσιμες συνδέσεις. Πολλές φορές, λόγω υψηλών τάσεων που προκαλούνται ανάμεσα στις επιφάνειες της κεφαλής του κοχλία (ή του παξιμαδιού) και των μελών της σύνδεσης, είναι δυνατόν να επέλθει πλαστική (τοπική και μόνο σε μικροανωμαλίες της επιφάνειας) παραμόρφωση των επιφανειών αυτών. Η τοπική αυτή παραμόρφωση έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της ροπής σύσφιξης.
Alphadyn Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 20 , 2009 Αυτό που κάνω είναι να ελέγχω για επαρκή ροπή προέντασης, μετά από 1-2 ημέρες από την αρχική προένταση, στις κρίσιμες συνδέσεις. Πολλές φορές, λόγω υψηλών τάσεων που προκαλούνται ανάμεσα στις επιφάνειες της κεφαλής του κοχλία (ή του παξιμαδιού) και των μελών της σύνδεσης, είναι δυνατόν να επέλθει πλαστική (τοπική και μόνο σε μικροανωμαλίες της επιφάνειας) παραμόρφωση των επιφανειών αυτών. Η τοπική αυτή παραμόρφωση έχει ως αποτέλεσμα την μείωση της ροπής σύσφιξης. Πολυ πολυ πολυ σωστα
shelby Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 21 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 21 , 2009 Ετσι προφανως ο κοχλιας φορτιζεται εφελκυστικα, με επαρκη προενταση Tην άσκηση πίσω τη διάβασες;
Alphadyn Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Δεν ξερω αν εννοεις καποια συγκεκριμενη ασκηση. Στα γρηγορα ομως που τις κοιταξα, σε ολες ισχυει αυτο που ειπα περι εφελκυστικης φορτισης του κοχλια. Δεν φορτιζεται ο κοχλιας διατμητικα. Οι διατμητικες (ή εγκαρσιες δυναμεις) λαμβανονται υποψη για τον υπολογισμο της περαιτερω προεντασης που ειναι απαραιτητη ωστε να εξασφαλιζεται συνδεση τριβης αναμεσα στα συνδεομενα στοιχεια.
Alphadyn Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Ναι την ειδα. Ποια ειναι η ενσταση σου σχετικα με αυτα που γραφω προηγουμενα?
shelby Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Στο ότι όταν υπάρχουν διατμητικές δυνάμεις τις λαμβάνουμε υπόψιν. Αλλιώς πως υπολογίζεται ο κοχλίας της ρόδας του αυτοκινήτου.
Alphadyn Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Ισως πρεπει να μελετησεις προσεκτικοτερα την λυση της ασκησης αλλα και αυτα που αναφερουμε προηγουμενα. Οι διατμητικες δυναμεις παραλαμβανονται ΟΧΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΟΧΛΙΑ, αλλα απο τα συνδεομενα μερη λογω της μεταξυ τους τριβης. Αυτο προϋποθετει επαρκη προενταση της κοχλιοσυνδεσης, ωστε να αναπτυχθει η απαραιτητη τριβη αναμεσα στα συνδεομενα μερη. Προφανως, η δυναμη αυτης της τριβης πρεπει να ειναι κατ'ελαχιστο ιση με τις εγκαρσιες (ή διατμητικες, οπως θες θεωρησε το) δυναμεις, προσαυξημενη κατα ενα συντελεστη ασφαλειας. Αυτο ακριβως κανει κατα την επιλυση της ασκησης ο καθηγητης σου. Η ζαντα της ροδας ετσι ακριβως εδραζεται πανω στο μουαγιε. Τα μπουλονια μεσω της προεντασης τους δημιουργουν ισχυρες δυναμεις τριβης αναμεσα στην ζαντα και το μουαγιε.
shelby Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Έχεις δίκιο σε αυτό που λες αλλά εγώ μιλάω για τον υπολογισμό του κοχλία τι δυνάμεις θα πάρεις. Γι' αυτό και υπολογίζει τη διάμετρο του κοχλία βάσει της διατμητικής δύναμης. Eρώτηση αν η δύναμη προέντασης δεν επαρκεί διότι έκανες λάθος στον υπολογισμό ο κοχλίας θα πάρει διάτμηση; Ακαδημαϊκού χαρακτήρα η ερώτηση.
panos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Απολαυστικό thread, ευχαριστούμε συνάδελφοι μηχανολόγοι που διευρύνεται τις σκέψεις μας.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα