mred-akias Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 19 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 19 , 2009 Ok συνάδελφοι, ευχαριστώ πολύ! Την επόμενη φορά θα σας πρήξω με τους Wankel.
nomad Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 22 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 22 , 2009 Τέλειωσε από κει πρώτα και μετά ετοιμάζεσαι για κατατακτήριες ;; Πάντως για το ερώτημα σου που απαντήθηκε επαρκώς, να συμπληρώσω ότι μεγαλύτερος αριθμός κυλίνδρων σημαίνει πιο ομαλή, πιο 'βελούδινη' λειτουργία.
mred-akias Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 22 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 22 , 2009 Την έννοια του smooth runing προσπάθησα να την αποδώσω και εγώ αλλά από ότι φαίνεται ανεπιτυχώς. Για κατατακτήριες δεν ξέρω ακόμη, αλλά νομίζω ότι αφού γουστάρω το ψάξιμο σε τέτοια θέματα, μπορώ να εκφράζω με αυτόν τον τρόπο τον μαζοχισμό μου ελεύθερα!
sdim Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 25 , 2009 Οι ΜΕΚ προκειμένου να διατηρούνται σε λειτουργία μεταξύ των κύκλων καύσης και για να έχουν λιγότερους κραδασμούς, χρησημοποιούν αντίβαρα (μου διαφεύγει τώρα η σωστή λέξη, θα το διορθώσω μόλις το θυμηθώ) στον στροφαλοφόρο τα οποία και έχουν την απαραίτητη αδράνεια για να μην σβήσει η μηχανή και κρατούν ζυγοσταθμισμένο το βάρος του εμβόλου και της μπιέλας. Σκέψου για παράδειγμα τον μια μονοκύλινδρη ΜΕΚ. Αν δεν υπάρχει αντίβαρο ώστε να έχει ο στρόφαλος αδράνεια τότε με το που θα γίνει η καύση το έμβολο θα μείνει εκεί. Δεν θα υπάρχει η απαραίτητη δύναμη που θα τον επαναφέρει στην αρχική του θέση για να φύγουν τα καυσαέρια, να ξανακατέβει για να απορροφήσει το αέριο μίγμα και να το συμπιέσει. Έχοντας περισσότερους κυλίνδρους, μειώνεται το απαιτούμενο βάρος του αντιβάρου καθώς έχοντας διαφορά φάσης μεταξύ της καύσης των κυλίνδρων μπορείς να χρησιμοποιείς μέρος της ενέργειας από την καύση στον ένα κύλινδρο για να συνεχίσει η κίνηση στους υπόλοιπους. Η τετρακύλινδρη μηχανή έχει καθιερωθεί ως η ελάχιστη αποδεκτή επειδή έχει τον ελάχιστο αριθμό κυλίνδρων για ικανοποιητική στάθμη θορύβου και κραδασμούς. Ο κύκλος λειτουργίας των ΜΕΚ υλοποιείται σε 4 φάσεις (απορρόφηση, συμπίεση, καύση, εξαγωγή καυσαερίων). Πάντα ο ένας από τους 4 κυλίνδρους είναι στην φάση της καύσης οπότε η ενέργειά του χρησιμοποιείται και για την συνέχιση της κίνησης των άλλων κυλίνδρων και απαιτείτε πολύ μικρό βάρος στον στροφαλοφόρο άξονα. Προσθέτοντας επιπλέον κυλίνδρους αξιοποιείς ακόμα καλύτερα το γεγονός ότι θα έχεις τουλάχιστον 2 κυλίνδρους σε διαφορετικές φάσεις του κύκλου καύσης. Αυτά για τους κυλίνδρους, τώρα πάμε στα κυβικά. Όσο αυξάνονται τα κυβικά μιας μηχανής, και κατ'αναλογία η ιπποδύναμη, απαιτούνται μεγαλύτερα έμβολα, κύλινδρου, πιο χοντρός στροφαλοφόρος άξονας, κτλ. Επειδή ο όγκος του εμβόλου αυξάνει με ρυθμό μεγαλύτερο από την επιφάνεια, τίθεται το πρόβλημα της ψύξης. Περισσότεροι μικροί κύλινδροι ψύχονται καλύτερα από λίγους μεγάλους. Όταν η παραγώμενη ιπποδύναμη μοιράζεται σε περισσότερους κυλίνδρους τότε στον κάθε κύλινδρο αντιστοιχούν μικρότερες δυνάμεις, άρα μπορεί να γίνει πιο λεπτός, πιο λεπτή η μπιέλα και συνολικά εξισσοροπούν την διαφορά βάρους από την αύξηση του πλήθους των κυλίνδρων. Η διάταξη V χρησιμοποιείται για να μειωθεί το μήκος του κινητήρα. Αν π.χ. για τον κάθε κύλινδρο χρειάζονται 20εκτατοστά μήκους, για έναν κινητήρα με 6 κυλίνδρους σε σειρά χρειάζεται 1μ και 20 εκατοστά. Αν οι κύλινδροι είναι σε V, οι 3 πρώτοι είναι σε σειρά, και οι άλλοι 3 είναι πάλι μεταξύ τους σε σειρά αλλά με γωνία 60 μοιρών ή 90 μοιρών, και συνδέονται στον ίδιο στροφαλοφόρο. Το μήκος που απαιτείται για τους κυλίνδρους δεν είναι πλέον 1.20, αλλά 60-80εκατοστά. Μόνο ο Boxer κινητήρας δεν χρειάζεται αντίβαρα. Επειδή τα έμβολα είναι ακριβώς απέναντι (σαν τον V αλλά η γωνία είναι 180 μοίρες) ρυθμίζεται η λειτουργία ώστε η καύση στο ένα έμβολο να βοηθάει στην συμπίεση του απέναντι εμβόλου. Ο στοφαλοφόρος άξονας είναι πιο ελαφρύς και ο κινητήρας έχει καλύτερη συμπεριφορά. http://en.wikipedia.org/wiki/Engine_balance http://www.motocikleta.gr/distribution/viewtopic.php?f=24&t=9560 ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΙ ΣΤΙΓΜΙΑΙΩΝ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΚΑΙ ΡΟΠΩΝ ΣΕ ΕΜΒΟΛΟΦΟΡΟ ΚΙΝΗΤΗΡΑ http://www.mie.uth.gr/ekp_yliko/Mechanische_Grundlagen.pdf
nomad Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 26 , 2009 sdim, το ξεκαθάρισες πλήρως, η ειδικότητα βλέπεις Κάποια σχετικά μαθήματα υπήρχαν και για μας στο 1ο, 2ο έτος. Πρόσφατη προσωπική εμπειρία για τους κραδασμούς όταν δε δουλεύουν σωστά οι κύλινδροι: Μπαίνοντας σε ποταμάκι με τετρακίνητο χθές Κυριακή βράχηκαν τα μπουζοκαλώδια με αποτέλεσμα να μη δουλεύει σωστά κάποιος κύλινδρος. Δηλαδή αντί να "αρπάζει" αμέσως στο γκάζι, ανέβαζε μεν στροφές αλλά αργά και με διακοπτόμενο ήχο. Το εντυπωσιακό όμως ήταν ότι οι κραδασμοί του κινητήρα ταρακουνούσαν δυνατά το αυτοκίνητο, ακόμα και χωρίς σχέση στο κιβώτιο.
project.breeze Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2009 Μιας και ασχολούμαι με μοτοσυκλέτες και αυτοκίνητα αρκετά χρόνια τώρα,λόγω έρωτα με οτιδήποτε μηχανοκίνητο θα προσπαθήσω να στο θέσω απλά με παραδείγματα.Aς θεωρήσουμε ότι έχουμε 2 κινητήρες ίσης χωρητικότητας σε ccm π.χ 600 ccm.Ο ένας είναι μονοκύλινδρος και ο άλλος 4κύλινδρος.Ο μονοκύλινδρος θα έχει έναν κύλινδρο των 600ccm ενώ ο 4κύλινδρος τέσσερις των 150ccm.Αυτομάτως έχουμε μερικά υπέρ και κατά και στους δύο.Ο μονοκύλινδρος είναι σίγουρο πως έχει περισσότερους κραδασμούς (δε νομίζω πως χρειάζεται επεξήγηση) ενώ ο 4κύλινδρος σημαντικά λιγότερους (και γιατί τα έμβολα που κινούνται έχουνε μικρότερη μάζα το καθένα αλλά και γιατί υπάρχει κατά κάποιον τρόπο εξισσορόπηση των κινουμένων μαζών).Ο μονοκύλίνδρος έχει σημαντικά χαμηλότερο κόστος συντήρησης καθώς όλα τα κινούμενα μέρη του είναι /4 (π.χ έμβολο,μπιέλλα κτλ) καθώς και αναλώσιμα π.χ μπουζί (θεωρώντας προφανώς ότι μιλάμε για βενζινοκινητήρες).Συνήθως οι μονοκύλινδροι έχουνε καλύτερη απόδοση σε χαμηλότερο ρυθμό περιστροφής ενώ οι πολυκύλινδροι σε υψηλότερο αλλά αυτό έχει και σχέση με το είδος του κινητήρα (υποτετράγωνοι,υπερτετράγωνοι) που καθορίζεται από την σχέση διαμέτρου εμβόλου και διαδρομής,αν θέλεις επεκτείνομαι και σε αυτά.Α και καλώς σας βρήκα μιας και είμαι νέο μέλος
Panos1908 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2009 Όταν αναφέρομαι στο θέμα της ζυγοστάθμισης εννοώ την αλληλοεξουδετέρωση των δυνάμεων. Η ουσία του πράγματος είναι η αλληλοεξουδετέρωση των δυνάμεων.Γι' αυτό η τετράχρονη τετρακύλινδρη ΜΕΚ τείνει να ανατραπεί όταν είναι σε λειτουργία. Γι' αυτό στο μονοκύλινδρο θα αλλάζεις συνέχεια το ρουλεμάν γιατί δεν μπορείς να την εξουδετερώσεις την δύναμη. Όλα τα άλλα που αναφέρεις είναι σωστά. Συναδελφε μια χαρα στα χει μαθει ο Δρ Περικλης Χασιωτης :mrgreen::mrgreen:
Panos1908 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2009 Μεκ 1 δεν παρακολουθησες εσυ ?
shelby Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2009 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 27 , 2009 Και Μηχανές Εσωτερικής Καύσης 2
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα