Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

εχω καλυψη ισογειου 80μ (και εντος σ.δ.) σε καλυψη κτιριου απο πανω 200μ.

 

στα 80μ εχω κοινοχρηστη εισοδο, κλιμακοστασια και ισογειο με χρηση κατοικιας και αποκλειστικη χρηση κηπου.

 

το θεμα:

 

εγω θεωρησα πως εχω κτιριο σε pilotis αφου η καλυψη σχηματιζομενων ημιυπαιθριων ειναι μεγαλυτερη του 50% της καλυψης κτιριου, και το κτιριο εκτος τμηματος του, βρισκεται σε υποστηλωματα (εστω κι αν αυτα ειναι μονο δυο + το κατω (πλαινο) τοιχιο) και αφησα τους σχηματιζομενους η/χ a + b εκτος υπολογισμου ημιυπαιθριων στο ΔΚ.

 

Η πολεοδομια σε ερωτηση μου, αποφανθηκε αρνητικα. Επιχειρηματα που ακουσα:

 

  • δεν υπαρχει pilotis - εχω ημιυπαιθριους και θα μετρησουν στο 20%

 

  • η pilotis ειναι κοινοχρηστη ενω εμενα ειναι αποκλειστικης χρησης και μαλιστα χωρις προσβαση παρα μονο μεσα απο χωρο κ.χ. (δηλαδη και καλα στανταρ ορισμος ημιυπαιθριου)

 

  • ο ΓΟΚ αναφερει "ελευθερο ημιυπαιθριο" (εννοουσε απο παντου ανοικτος) ενω εμενα ειναι κανονικοι η/χ με μια πλευρα τελειως κλειστη.

 

Εγω δεν γνωριζω ο ΓΟΚ να κανει ερμηνεια και ορισμο pilotis βαση αριθμου υποστυλωματων, ουτε βαση κοινοχρηστης προσβασης ή χρησης. Τα ορια που βαζει, δηλαδη πανω απο το 50% καλυψης, σταθμες, υψος κλπ εγω τα πιανω.

 

Θα ημουν ευγνωμων για γνωμες και συστασεις για να δω πώς θα κινηθω.

post-15636-131887229168_thumb.jpg

  • Απαντήσεις 20
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Νομίζω ότι το πρόβλημα της πολεοδομίας είναι ότι τα a & b δεν επικοινωνούν απ' ευθείας μεταξύ τους. Σε ανάλογη περίπτωση μου είχαν ζητήσει διάδρομο 1.20μ. που να συνδέει τα δυο τμήματα μεταξύ τους (ώστε να θεωρηθούν ενιαίος χώρος). Αντίστοιχος διάδρομος μου ζητήθηκε και για την προσπέλαση επικοινωνία pilotis/ακαλύπτου.

Δημοσιεύτηκε

ενδιαφερουσα η παρατηρηση συναδελφε. μηπως ειχες ζητησει τοτε να σου πουν πού βασιζονται?

 

βεβαια υπαρχει τροπος να πας απο το α στο β, ειτε μεσα απο το χωρο κυριας χρησης ειτε μεσα απο ακαλυπτο που βρισκεται "πανω" οπως κοιταμε το σκαριφημα, εκει που γραφω καλυψη και δομηση. Ολη η λωριδα αυτη ειναι ακαλυπτος. Αυτο το χρησιμοποιησα σαν επιχειρημα αλλα ειχαμε κολλησει στο οτι ειναι ημιυπαιθριοι.

 

αν δηλαδη η κοκκινη συμβολιζει την απο πανω πλακα, και το πλατος του πανω διαδρομου που σχηματιζεται ειναι 1,20 λες συναδελφε οτι στην περιπτωση σου θα στο περναγαν?

post-15636-131887229173_thumb.jpg

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφε howard_roark, την παρατήρηση για τον διάδρομο πλάτους 1,20μ. τουλάχιστον, την έχουν κάνει και σε μένα.

Όμως, σχετική αναφορά σε κανονισμό, δεν έχω βρει.

 

Αν η απόσταση μεταξύ των τοιχωμάτων στο πάνω μέρος του σχεδίου σου και του δομημένου τμήματος του ισογείου είναι 1,20μ.,

δεν θα έχεις (πιθανότατα) πρόβλημα.

Δημοσιεύτηκε

Ο ισχυρισμός ήταν ότι η επιφάνεια της pilotis πρέπει να είναι ενιαία και να επικοινωνεί με τον ακάλυπτο. Η επικοινωνία μέσω ακαλύπτου ή χώρων ΚΧ δεν τους κάλυπτε.

Αν η κόκκινη γραμμή δηλώνει το περίγραμμα της pilotis, ναι.

 

στο σχήμα δείχνω την δική μου περίπτωση και τους υποχρεωτικούς διαδρόμους που δημιούργησα.

post-24441-131887229645_thumb.jpg

Δημοσιεύτηκε

ανέφερα στο πρωτο ποστ πως τα υπολοιπα περι pilotis του ΓΟΚ τα έχουμε ξεπερασει. Το ερωτημα είναι αν θα μου το μετρήσουν για ημιυπαιθριο ισογείου.

 

εχω 3,00 και σταθμη -0,40.

 

--------------

 

ειδα το σχημα συναδελφε και ειναι πολυ σημαντικο. Σε ευχαριστω ιδιαιτέρως.

 

Θα ήθελα να ακουσω και άλλες γνωμες αν υπάρχουν, αυτό που φοβάμαι είναι καμμία εγκύκλιος που δεν γνωριζω περί pilotis ενιαίας και κυρίως κοινόχρηστης αφού αυτό θεωρώ πως ειναι το δύσκολο στην περίπτωσή μου.

Δημοσιεύτηκε

Πρώτα αυτό (http://www.tee.gr/teeassoc/urban/teelar/law/lpn/egk11386.htm):

 

Εγκ-38769/6719/113/25-5-86

Εγκ-113/86

[ΙΣΧΥΕΙ από 26-5-86]

Σε συνέχεια των Εγκ-12/86, Εγκ-73/86, Εγκ-103/86 και Εγκ-112/86

παρέχονται συμπληρωματικά οι παρακάτω ερμηνείες και

διευκρινήσεις για την εφαρμογή των διατάξεων του Ν-1577/85

 

...

 

ΑΡΘΡΟΝ-7.

 

...

 

Παρ.1Βι: Η είσοδος του κτιρίου όταν γίνεται στον υπόγειο όροφο προσμετράται στο σ.δ. γιατί είναι χώρος κύριας χρήσης.

Στην έννοια των ανελκυστήρων της παραγράφου αυτής περιλαμβάνεται και το τυχόν μηχανοστάσιο του ανελκυστήρα.

Ο περιορισμός του ±0,50 μ. του δαπέδου της PILOTIS σε κάθε σημείο της οριστικής στάθμης του περιβάλλοντος εδάφους τίθεται μόνο για το ελεύθερο μέρος της και όχι για το τυχόν κλειστό μερος της.

Ελεύθερος χώρος με υποστηλώματα σε όροφο του κτιρίου χωρίς τις προϋποθέσεις της PILOTIS θεωρείται ημιυπαίθριος χώρος.

Στην περίπτωση αυτή το συγκρότημα κλιμακοστασίου και το ελεύθερο τμήμα της επιφανείας του ορόφου αυτού που είναι σε βάθος μεγαλύτερο από το πλάτος του ημιυπαιθρίου χώρου, μετρουμένου μεταξύ παρειών των υποστηλωμάτων, προσμετρώνται στο σ.δ. του οικοπέδου.

Στους οικισμούς χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο δεν επιτρέπεται η κατασκευή PILOTIS (Αρθ-28 παρ.3).

Ο ελεύθερος χώρος της PILOTIS πρέπει να είναι ενιαίος, μπορεί δε να δημιουργείται σε διαφορετικά επίπεδα που να επικοινωνούν μεταξύ τους τηρουμένων όμως πάντα των προϋποθέσεων της παραγράφου αυτής.

 

Ουσιαστικά λέει ότι πρέπει να είναι ενιαίος...

 

Μετά αυτό (http://www.tee.gr/teeassoc/urban/teelar/law/lpn/egk1286.htm):

Εγκ-20504/2314/12/12-2-86

Εγκ-12/86

[ΙΣΧΥΕΙ από 12-2-86]

Οδηγίες για την εφαρμογή του ΓΟΚ/85

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΕΓΚΥΚΛΙΟΥ

 

?(Σ.Σ. ΠΡΟΣΟΧΗ: Επειδή στο ΓΟΚ/85 έγιναν ορισμένες τροποποιήσεις μετά την έκδοση της παρούσας ερμηνευτικής εγκυκλίου θα πρέπει να ελέγχονται με ιδιαίτερη προσοχή τα αντίστοιχα άρθρα του ΓΟΚ προς διαπίστωση των τυχών μεταβολών όπως επίσης και τα αντίστοιχα άρθρα του Κτιριοδομικού Κανονισμού).

 

...

 

ΑΡΘΡΟΝ-7.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΔΟΜΗΣΗΣ.

 

...

 

Παρ.1Βι: Διευκρινίζεται ότι ΠΙΛΟΤΙΣ θεωρείται ο ελεύθερος χώρος ορόφου που επικοινωνεί άμεσα με τον περιβάλλοντα χώρο και περιορίζεται από το περίγραμμα του κτιρίου.

Η επιφάνεια του συγκροτήματος κλιμακοστασίου και της αίθουσας κοινωνικών λειτουργιών που κατασκευάζονται στη ΠΙΛΟΤΙΣ του κτιρίου, θα πρέπει να αφήνουν ελεύθερο χώρο της ΠΙΛΟΤΙΣ τουλάχιστον το 50% της επιφάνειας που καταλαμβάνει το κτίριο.

Παρ.2: Διευκρινίζεται ότι στη περίπτωση που ο σδ ενός οικοπέδου εξάγεται έμμεσα (αριθμός ορόφων ποσοστό κάλυψης) ο σδ αυτός εξακολουθεί να ισχύει υπολογιζόμενος πάντα με τον αριθμό ορόφων και το ποσοστό κάλυψης όπως αυτά ίσχυαν πριν την ημέρα δημοσίευσης του ΓΟΚ/85.

Τέλος διευκρινίζεται ότι οι ανοικτοί εξώστες που κατασκευάζονται κατά τα λοιπά σύμφωνα με τις διατάξεις του ΓΟΚ/85 υπολογίζονται στον σδ.

 

Ουσιαστικά λέει ότι θα πρέπει να επικοινωνεί άμεσα με τον περιβάλλοντα χώρο (ο οποίος είναι και εξ ορισμού κοινόχρηστος). Στο θέμα του ότι η pilotis πρέπει να είναι κοινόχρηστη, συμφωνώ απόλυτα και εγώ, καθώς θεωρείται ότι αποτελεί κατά κάποιον τρόπο τμήμα ακάλυπτου χώρου του οικοπέδου (η οικοδομή είναι +1 επίπεδο επάνω). Και για το ότι είναι κοινόχρηστη, έχει πέσει πολύ ξύλο στην Ελλάδα και δικαστήρια έχουν αποφανθεί ότι είναι όντως κοινόχρηστη, δεν μπορεί ούτε να αποτελέσει τμήμα αποκλειστικής χρήσης, ούτε να συσταθεί οριζόντια ιδιοκτησία σε αυτήν...

 

Τώρα για το 1,20 m, επίσης έχω ακούσει κι εγώ, αν και δεν μπορώ να βρω που το λέει. Πιθανόν να είναι αυτό (http://www.tee.gr/teeassoc/urban/teelar/law/lpn/egk1386.htm):

Αποφ-20452/484/13/86.

Εγκ-13/86

[ ΙΣΧΥΣΕ απο 19.2.1986 και ΚΑΤΗΡΓΗΘΗ απο 18.2.1990 ]

Φωτισμός και αερισμός χώρων κυρίας και βοηθητικής χρήσεως

 

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΔΗΜ. ΕΡΓΩΝ

Εχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του Ν-1577/85 (ΦΕΚ 210/Α/85)και ειδικότερα το άρθ.26 παρ.2β αυτού.

2. Τις διατάξεις του Ν-1558/85 (ΦΕΚ 137/Α) και ειδικότερα το άρθ.23 παρ.1.

 

Αποφασίζουμε:

 

1. Ακάλυπτοι χώροι του οικοπέδου που αφήνονται για φωτισμό, και αερισμό χώρων οποιασδήποτε χρήσης (κύριοι και βοηθητικοί) παρά τα όρια των οικοπέδων πρέπει να έχουν και τις δύο διαστάσεις τουλάχιστον ίσες με το Δ της παρ.1 του άρθ.9 του Ν-1577/85, καθ'όλο το ύψος τους.

2. Ακάλυπτοι χώροι του οικοπέδου μέσα στο σώμα του κτιρίου, που αφήνονται για φωτισμό και αερισμό πρέπει να εξασφαλίζουν τις παρακάτω προϋποθέσεις καθ' όλο το ύψος τους:

Α. Χώροι κύριας χρήσης, εκτός μαγειρίων και κλιμακοστασίων:

α) Κάθε διάσταση κάθετη προς το επίπεδο του ανοίγματος να είναι ίση τουλάχιστον με Δ.

β) Κάθε διάσταση του ακάλυπτου χώρου μέσα στο οποίο είναι απαιτητή η απόσταση Δ, παράλληλη προς το άνοιγμα να είναι τουλάχιστον ίση με 2,5 μέτρα άσχετα από τη θέση ανοίγματος μέσα στο πλάτος αυτό.

Β. Χώροι μαγειρείων: πρέπει να έχουν ελάχιστη επιφάνεια σε τετραγωνικά μέτρα Ε= 0,3 γ όπου γ το ύψος του κτιρίου πάνω από την ποδιά του παραθύρου του μαγειρίου που εξετάζεται και μέχρι το ύψος Η του κτιρίου όπως αυτό αναφέρεται στην παρ.1 του άρθ.9 του Ν-1577/85. Καμμιά διάσταση του ακάλυπτου αυτού χώρου δεν μπορεί να είναι μικρότερη του 1,20 μ. και η επιφάνειά του δεν μπορεί να είναι μικρότερη από 2 τ.μ.

Γ. Χώροι κλιμακοστασίου: πρέπει να έχουν ελάχιστη επιφάνεια σε τετρ. μέτρα Ε=0,3 Η όπου Η το ύψος του κτιρίου κατά την παρ.1 του άρθ.9 του Ν-1577/85. Καμμιά διάσταση του ακάλυπτου αυτού χώρου δεν μπορεί να είναι μικρότερη των 1,20 μ.

Δ. Χώροι βοηθητικής χρήσης: πρέπει να έχουν και τις δύο διαστάσεις τουλάχιστον ίσες με 1,20 μέτρα.

3. Οι διατάξεις των παρ.1,2 και 3 δεν έχουν υποχρεωτική εφαρμογή για προσθήκες σε κτίρια που ανεγέρθηκαν με προϊσχύουσες διατάξεις όπου εφαρμόζονται οι σχετικές διατάξεις του άρθ.23 του Ν-1577/85.

4. Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως".

ΣΧΕΤ-ΝΟΜ Αρθ-23 ΓΟΚ/85. Αποφ-3046/304/89.

 

Λέει ότι χώροι βοηθητικής χρήσης δεν πρέπει να έχουν διάσταση μικρότερη του 1,20 m.

 

Επίσης, ίσως στηρίζεται και στο γεγονός ότι ακάλυπτοι χώροι με διάσταση μικρότερη του 1,20 m προσμετρώνται υποχρεωτικά στη Δόμηση (ΓΟΚ, Άρ.7 παρ.1.Αγ)

 

Η πιο εύκολη και ανώδυνη λύση στο πρόβλημά σου είναι να τοποθετήσεις μία ακόμη σειρά υποστυλωμάτων ακριβώς επάνω, ώστε να δημιουργήσεις εκεί το διάδρομο που προτείνουν οι προλαλήσαντες, και έχοντας διάσταση >1,20 μ. Θα είναι μόνο στο ισόγειο (και υπόγειο) και επάνω του θα δημιουργηθεί απλό δώμα αντί για π.χ. εξώστες, ή μονόρριχτη στέγη αν δεν υπάρχει κάτι άλλο εκεί. Αρκεί, φυσικά, να σε πιάνει το Δ προς το επάνω όριο οικοπέδου, όπως και η νέα μεγαλύτερη Κάλυψη...

Δημοσιεύτηκε

Η ερμηνευτική εγκύκλιος του ΔΟΚΚ, 113/86, διαθέσιμη για κατέβασμα και απο εδώ, αναφέρει οτι ο χώρος της pilotis πρέπει να είναι ένας και ενιαίος ή όταν είναι σε διαφορετικά τμήματα, αυτά να επικοινωνούν μεταξύ τους.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.