Μετάβαση στο περιεχόμενο

Ογκομέτρηση καυσίμων σε πρατήριο


Cortex

Recommended Posts

Η ευθύνη του πρατηριούχου είναι:

 

Πριν την παραλαβή

 

Φυσική μέτρηση διαμερίσματος βυτιοφόρου και Προμέτρηση της δεξαμενής του (πρατήριο)

 

Μετά την παραλαβή

 

Επιμέτρηση Δεξαμενής πρατηρίου για επιβεβαίωση παράδοσης σωστής ποσότητας και αποστράγγιση διαμερίσματος βυτιοφόρου.

 

Να σημειωθεί ότι τα διαμερίσματα των βυτιοφόρων είναι σχεδιασμένα ώστε το καύσιμο να αποστραγγίζεται εντελώς από αυτό (δεν μιλάμε για 2 και 3 λίτρα).

 

 

Μετά από αυτή τη διαδικασία ο πρατηριούχος υπογράφει ότι παρέλαβε την σωστή ποσότητα σύμφωνα με τα παραστατικά. Σε περίπτωση που διαπιστωθεί απόκλιση ακολουθείται άλλη διαδικασία.

 

Υ.Γ 1 Η μέγιστη αποδεκτή απόκλιση είναι μέχρι 2 τις χιλίοις

 

Υ.Γ 2 Μήπως θέλεις να αποκτήσεις πρατήριο;;;;; :)

Link to comment
Share on other sites

  • Απαντήσεις 40
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Ξεφύγαμε από το θέμα που είναι η ανάκτηση ατμών....αλλά αξίζει το κόπο (και θα τις αυτονομήσω τις ερωταπαντήσεις περί ογκομέτρησης καυσίμων σε πρατήριο)

 

Πώς θα επιτευχθεί το 2 τοις χιλίοις; Με την βέργα είναι αδύνατο.

 

Δούλεψα σε πρατήριο.

Link to comment
Share on other sites

Σε διαμέρισμα 4000 λίτρων, ένας δοχείο καυσίμου (5-6 λίτρα) νομίζω κάπου εκεί μας κανει... Έτσι δν είναι;

 

Απαγορεύεται η παράθεση ολόκληρου του παραπάνω μηνύματος για λόγους οικονομίας χώρου, bandwidth και ευκολίας ανάγνωσης. Εντούτοις επιτρέπεται η μερική παράθεση όταν θέλουμε να τονίζουμε κάποιο σημείο.

CostasV

Link to comment
Share on other sites

Δεν σε κατάλαβα. Τι σχέση έχει το δοχείο καυσίμου 5-6 λίτρων με την ακρίβεια 2 χιλίοις που όπως είπες είναι η μεγαλύτερη αποδεκτή απόκλιση;

 

Στην πράξη, αποκλίσεις μέχρι και 2-3 τοις εκατό δεν μπορούν να εντοπιστούν με την βέργα. Η βέργα χρησιμοποιείται μόνο για επιβεβαίωση ότι άδειασε ή γέμισε η δεξαμενή και για πολύ χοντρά λάθη.

Link to comment
Share on other sites

..και για να σταματήσει να συμβαίνει αυτό, βγήκε Υπουργική Απόφαση 20155/1268/09 (ΦΕΚ 705 Β 15-4-09) σύμφωνα με την οποία όλα τα πρατήρια θα πρέπει να προσαρμόσουν τις εγκαταστάσεις τους, με σύστημα ελέγχου στάθμης δεξαμενών (ATG - Auto Tank Gauging) και Ολοκληρωμένο σύστημα διαχείρισης αποθεμάτων (σύστημα ελέγχου εισροών - εκροών).

Σκοπός είναι έλεγχος των διαρροών αφού το 1ο σύστημα μέσω συναγερμού προειδοποιεί και με το 2ο παρακολουθείτε η στάθμη των δεξαμενών, ποσότητα καυσίμου που μπαίνει και βγαίνει και έλεγχο των παροχών των αντλιών ή των διανομέων.

Ετσι θα καταργηθούν οι βέργες και οι λεκάνες και κάθε άλλο μέσο ελέγχου παράδοσης. Το σύστημα εκτυπώνει και την ποσότητα παραλαβής του καυσίμου.

Link to comment
Share on other sites

Εκτός από την αναφορά στο άρθρο 1, παρ. 2 της παραπάνω ΥΑ 20155/1268/09, όπου γράφει ότι θα υπάρχει...

"...Σύστημα που ελέγχει με απόλυτη ακρίβεια την στάθμη της δεξαμενής..."

δεν βλέπω άλλο σημείο που να μιλά για το πού κυμαίνεται το σφάλμα μέτρησης. Υπάρχει καμιά άλλη πηγή;

 

Να διακινδυνεύσω μία (όχι και τόσο δύσκολη) πρόβλεψη; Οτι το σφάλμα με τα ATG δεν μπορεί να είναι μικρότερο από το σφάλμα του λιτρομετρητή της αντλίας δηλαδή 2%. Αρα;

 

Εδώ ταιριάζει κάτι που άκουσα: όταν έχεις δύο ρολόγια, δεν ξέρεις τι ώρα είναι.

Link to comment
Share on other sites

αν ψάξεις στο google κλπ.. για ATG θα βρεις διάφορα συστήματα που στις τεχνικές προδιαγραφές αναφέρουν και την ακρίβεια μέτρησης.

Βέβαια ο καθένας ότι θέλει δηλώνει, αλλά άλλη πηγή δεν έχω...

Link to comment
Share on other sites

Δεν σε κατάλαβα. Τι σχέση έχει το δοχείο καυσίμου 5-6 λίτρων με την ακρίβεια 2 χιλίοις που όπως είπες είναι η μεγαλύτερη αποδεκτή απόκλιση;

 

Στην πράξη, αποκλίσεις μέχρι και 2-3 τοις εκατό δεν μπορούν να εντοπιστούν με την βέργα. Η βέργα χρησιμοποιείται μόνο για επιβεβαίωση ότι άδειασε ή γέμισε η δεξαμενή και για πολύ χοντρά λάθη.

 

Από τη στιγμή που πρατηριούχος και οδηγός (πρίν την παραλαβή), από κοινού επιβεβαιώνουν την ακριβή ποσότητα του καυσίμου εντός του διαμερίσματος (με την πιστοποιημένη από το τελωνείο βέργα μέτρησης), αυτή ακριβώς η ποσότητα πρέπει να εισαχθεί και στη δεξαμενή του πρατηριούχου. Αυτό θα το επιβεβαιώσει και το εγκατεστημένο σύστημα διαχείρισης καυσίμων του πρατηριούχου (έντυπα με την εξαγωγή ticket)

 

Επαναλαμβάνω ότι, μετά την εκφόρτωση του καυσίμου το διαμέρισμα αποστραγγίζεται εντελώς.

 

Οπότε ποιος ο λόγος ύπαρξης μετρητή;;; (επιπροσθέτως να σημειώσω ότι τα βυτιοφόρα στο φόρτωμα τους απο την εγκατάσταση σφραγίζονται με σφραγίδα η οποία αναγράφεται στο δελτίο αποστολής παρουσία εκπροσώπου της εγκατάστασης, και σε κάποιες περιπτώσεις για τελωνειακά ελεγχόμενες εγκαταστάσεις υπαλλήλου τελωνείου).

 

Στα καύσιμα οι μέγιστες αποκλίσεις είναι επί τις χιλίοις (όχι %).

 

Τώρα θα μου πεις ότι όλα αυτά εξασφαλίζουν σε κάθε περίπτωση την ακεραιότητα της ποσότητας του καυσίμου;;; Στην Ελλάδα όλα γίνονται... ;)

Link to comment
Share on other sites

...από κοινού επιβεβαιώνουν την ακριβή ποσότητα του καυσίμου εντός του διαμερίσματος (με την πιστοποιημένη από το τελωνείο βέργα μέτρησης),

 

Αυτή η επιβεβαίωση ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ να έχει καλύτερη ακρίβεια από 2-3% (20-30 τοις χιλίοις), λόγω υποκειμενικότητας, διαβάθμισης και κατασκευαστικής ακρίβειας της βέργας και της δεξαμενής (όπως είπα και στο μήνυμα #10).

 

Το συνήθες είναι όντως να ΜΗΝ χρησιμοποιείται ο μετρητής, αλλά να αδειάζει όλο το διαμέρισμα στην δεξαμενή. Αλλά αυτό δεν οφείλεται στην χρήση της βέργας, παρά μόνο στην εμπιστοσύνη μεταξύ πρατηριούχου και βυτιοφόρου. Σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει η εμπιστοσύνη (πράγμα σπάνιο) τότε ο πρατηριούχος συνήθως αλλάζει προμηθευτή, διότι το πέρασμα του καυσίμου μέσα από το μετρητή, καθυστερεί την παράδοση.

 

Η συζήτηση περί βέργας ή μετρητή, από την πλευρά μου, σκοπό έχει να δείξει ποιά από τις δύο μεθόδους έχει την καλύτερη ακρίβεια.

 

Αυτό που λες, ότι οι αποκλίσεις στα καύσιμα είναι επι τοις χιλιίοις και όχι επι τοις εκατό, τι σημαίνει; Οτι η μέτρηση με βέργα έχει καλύτερη ακρίβεια από ότι ο μετρητής; Και πώς βαθμονομήθηκε η βέργα; Δεν βαθμονομήθηκε με την χρήση ενός μετρητή;

 

Οσο για τα ATG. Εϊδωμεν. Αλλά εγώ την έκανα την πρόβλεψη. Το σφάλμα του δεν θα είναι μικρότερο από το σφάλμα του λιτρομετρητή της αντλίας που θα "τραβά" από την δεξαμενή όπου θα είναι τοποθετημένο το ATG. (Διότι αν δεν είναι έτσι, τότε θα μπορούσαμε να χρησιμοποιούμε το ATG για λιτρομετρητή, πράγμα άτοπο)

Link to comment
Share on other sites

@CostasV γιατί να έχει το ίδιο λάθος.

Αν δεις σκαριφήματα του ATG, ο έλεγχος γίνεται με αισθητήρες, πλωτήρες κλπ. και σου καταγράφει κάθε στιγμή την περιεκτικότητα της δεξαμενής σε καύσιμο. Αφού θα παίρνεις και εκτυπωμένη την ποσότητα, η μόνη περίπτωση να έχεις λάθος αποτέλεσμα είναι να μην γνωρίζεις τον ακριβή όγκο της δεξαμενής.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.