Γιάννης Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 12 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 12 , 2008 Συνάδελφοι μου έτυχε μια περίπτωση που μ' έχει προβληματίσει: Είναι ένας πελάτης, ο οποίος έχει ένα μηχανικό, έχει δώσει όλα τα λεφτά (μελέτη + επίβλεψη) και ο φάκελος είναι στην πολεοδομία εδώ και καιρό και ο μηχανικός άφαντος.... Είναι υπό έγκριση τα αρχιτεκτονικά (αν γνωρίζω σωστά). Μιλάμε για μικρή μονόροφη κατοικία. Ο πελάτης έχει κάνει επανελλειμένες προσπάθειες αλλά ο μηχανικός έχει "προσωπικά προβλήματα" και δεν ανταποκρίνεται. Η πολεοδομία θέλει να βοηθήσει αλλά βασικά πρέπει να παραιτηθεί ο μηχανικός και μάλιστα να επιστρέψει τα λεφτά για τις μελέτες που δεν έχει κάνει και για την επίβλεψη. Φυσικά εγώ εξήγησα τα περί δεοντολογίας και ότι δεν μπορώ ν' αναλάβω δουλειά άλλου συναδέλφου, αλλά από την άλλη σκέφτομαι και τον πελάτη ο οποίος είναι σε απόγνωση ο άνθρωπος.... Υπόψιν ότι ακόμα και τον φάκελο στην πολεοδομία ο πελάτης τον κατέθεσε και από τότε (8 μήνες) ο μηχανικός δεν σηκώνει τηλέφωνα... Έχετε καμιά ιδέα; Link to comment Share on other sites More sharing options...
ΣτέφανοςΒ Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 12 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 12 , 2008 Υπόψιν ότι ακόμα και τον φάκελο στην πολεοδομία ο πελάτης τον κατέθεσε και από τότε (8 μήνες) ο μηχανικός δεν σηκώνει τηλέφωνα... Η υπόθεση φαίνεται παράξενη..κάποια δεδομένα ίσως δεν στα έχει πει ο πελάτης, γιατί η συμπεριφορά που περιγράφεις ανωτέρω είναι παράλογη. Εμένα μου είχε τύχει κάτι παρόμοιο και κατάφερα να βρω εγω το μηχανικό που μου είπε άλλη εκδοχή των πραγμάτων(απ'ότι ο ιδιοκτήτης) και αν θέλω τη δουλειά ευχαρίστως να την πάρω και παραιτήθηκε. Στην περίπτωση σου ,πιστευω τα εξής 1. πρωσπάθησε να επικοινωνήσεις με τον μηχανικό ,να ακούσεις και την άλλη μισή αλήθεια. 2.Αν είναι όπως τα λέει ο ιδιοκτήτης τότε ή ο μηχανικός είναι απατεώνας ή πράγματι του έχει συμβεί κάτι πάρα πολύ κακό του ανθρώπου και του σάλεψε. Πιστευω αν τον βρείς και δεν παραιτείται το θέμα δεν είναι να κυρυχθεί <<έκπτωτος>> -αλλά ότι δεν θα επιστρέψει τα χρήματα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιάννης Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2008 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 13 , 2008 Όντως κάτι βρωμάει στην υπόθεση και επειδή έχω παρόμοιες εμπειρίες δεν εμπιστέυομαι "με κλειστά τα μάτια" αυτά που λέει ο πελάτης. Εγώ θα επικοινωνήσω με την πολεοδομία ν' ακούσω και την δική της εκδοχή, γιατί ο πελάτης λέει ότι ο άλλος μηχανικός είναι "γνωστός" στην πολεοδομία και "που πήγες κι έμπλεξες" και τέτοια. Από την άλλη δεν καίγομαι να πάρω μια δουλειά από έναν άλλο συνάδελφο (η οποία στο κάτω κάτω φαίνεται καμμένη από χέρι) αλλά δεν μπορώ ν' αφήσω κι έναν πελάτη αβοήθητο (κάποιος μηχανικός πρέπει να τον βοηθήσει αν όχι εγώ) Για να επιστρέψει τα χρήματα μόνο με δικαστήριο; Ο πελάτης λέει θα κάνει μήνυση. Εγώ του πρότεινα να μιλήσω από Δευτέρα με την πολεοδομία και μετά ν' απευθυνθεί στο ΤΕΕ (πριν την μήνυση). Δεν ξέρω... δύσκολη η δουλειά μας Link to comment Share on other sites More sharing options...
qwert Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 14 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 14 , 2008 Δυστηχώς υπάρχουν πολλά λαμόγια και στον κλάδος μας. Link to comment Share on other sites More sharing options...
realarch Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 26 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 26 , 2008 Η δική μου θέση είναι ότι τις πςρισσότερες φορές που έχοω συναντήσει παρόμια περίπτωση ο πελάτης δεν είναι τόσο 'Άγιος' όσο παρουσιάζεται. Από εκεί και πέρα η Υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να επιστρέψει το φάκελο στον πελάτη με την πάροδο 9 μηνών απραξίας από το μηχανικό. Τεχνικά, ο πελάτης δικαιούται να 'παραιτήσει' το μηχανικό εαν δεν έχει αρχίσει η κατασκευή. Μόνο εάν έχει αρχίσει η κατασκευή είναι απαραίτητη η παραίτηση από το μηχανικό. Επίσης, προσωπικά προσπαθώ να μην συγχαίω τις αμοιβές όπως παρουσιάζονται για τους σκοπούς της πολεοδομίας και της φορολόγησης με το κόστος των επιστημονικών μου υπηρεσιών. Με αυτό θέλω να πω ότι η οποιαδήποτε αμοιβή εγώ κρίνω ότι πρέπει να ζητήσω από τον πελάτη μου είναι άσχετη με τη γραφειοκρατία του Ελληνικού κράτους και τον τρόποπ που αυτή παρουσιάζεται κατανεμημένη στα αδειόχαρτα. (άκου 'χρονικός προγραμματισμός'!!) Ελπίζω να βοήθησα κάπου. Κώστας Link to comment Share on other sites More sharing options...
realarch Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 26 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 26 , 2008 >Για να επιστρέψει τα χρήματα μόνο με δικαστήριο; Από εκεί και πέρα μπορεί κάλιστα να καταθέσει νέο φάκελο με εσένα ως μηχανικό (συμβουλή: π'αρε τα λεφτά προκαταβολικά) Τα της λύσης του οικονομικού με το άλλο συνάδερφο δε σε αφορούν καθόλου, εγώ δεν θα άνοιγα κουβέντα ούτε θα δεχόμουν συζήτηση, ούτε θα ανακατευόμουν με την πολεοδομία (με κανένα τρόπο) ειδικά εαν δεν γνωρίζω τί εστί ο άλλος μηχανικός. Η οικονομική διαφορά τους δε σε αφορά, ούτε σχετίζεται με τις δικές σου υπηρεσίες. Θα τον αντιμετώπιζα ως νέο πελάτη που παραγγέλνει μελέτες. Το παρελθόν του δεν θα με αφορούσε, ούτε θα τον συμβούλευα, είναι ενάντια στον κώδικά μας καθώς το θέμα δεν απτεται των επαγγελματικών μας υπηρεσιών. ή αναθέτει μελέτη ή όχι. (μετά ίσως ενημέρωνα τον άλλο συνάδερφο γραπτώς και τυπικά λέγοντάς του ότι εαν έχει αντιρρήσεις να επικοινωνήσει μαζί μου εντός χ ημερών). Κώστας Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιάννης Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2008 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2008 Καλά και σωστά όλα αυτά που λες φίλε μου, αλλά επειδή σε αυτή την κοινωνία δεν ζούμε μόνοι μας και επειδή τον πελάτη δεν τον θέλεις μόνο να του φας τα λεφτά, αλλά θέλεις και τον αδερφό του, τον φίλο του, τα παιδιά του, εν τέλει θέλεις την υστεροφημία σου και το "όνομα" σου καθαρό και αδιάβλητο. Για τούτο το λόγο και επειδή δεν είμαι σίγουρος άν έφταιγε ο μηχανικός ή ο πελάτης, θέλησα να τον εξυπηρετήσω. Link to comment Share on other sites More sharing options...
realarch Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Απρίλιος 29 , 2008 Καλά και σωστά όλα αυτά που λες φίλε μου, αλλά επειδή σε αυτή την κοινωνία δεν ζούμε μόνοι μας και επειδή τον πελάτη δεν τον θέλεις μόνο να του φας τα λεφτά, αλλά θέλεις και τον αδερφό του, τον φίλο του, τα παιδιά του, εν τέλει θέλεις την υστεροφημία σου και το "όνομα" σου καθαρό και αδιάβλητο. Για τούτο το λόγο και επειδή δεν είμαι σίγουρος άν έφταιγε ο μηχανικός ή ο πελάτης, θέλησα να τον εξυπηρετήσω. Συμφωνώ απόλυτα. Για όλους αυτούς τους λόγους επιβάλεται να είμαστε όλοι 110% επαγγελματίες. Δυστυχώς αυτό στην κοινωνία που αναφέρεις θεωρείται προσβλητικό αλλά ευτυχώς ή δυστυχώς είμαστε επαγγελματίες και όχι χομπίστες. Από τον τρόπο που λειτουργούμε εξαρτάται και το ονομά μας και η φήμηα μας αλλά και η φήμη των αρχιτεκτόνων. Ετούτο εδώ το φόρουμ είναι πολύ χρήσιμο για το σκοπό αυτό και πιστεύω ότι η σχέση μεταξύ μας βασίζεται σε συναδερφική εμπιστισύνη. Σήμερα εσύ αυρίο εγώ. Ελπίζω να βοήθησα καταθέτωντας τη γνώμη μου. Κώστας Link to comment Share on other sites More sharing options...
ευπαλίνος Δημοσιεύτηκε Μάιος 10 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 10 , 2008 Αγαπητέ Γιάννη, Ζω την ίδια περίπτωση με αυτην που αναφέρεις, μόνο που εγώ είμαι αρχιτέκτονας μεν, αλλά είμαι ταυτόχρονα ο εξαπατημένος πελάτης μηχανικού: Λόγω αδυναμίας να βρίσκομαι εκεί όπου έπρεπε να εκδοθεί η άδεια οικοδομής ενός σπιτιου της ευρύτερης οικογένειάς μου, έκανα την αρχιτεκτονική μελέτη και συμφώνησα με (όχι αρχιτέκτονα) τοπικό συνάδελφο εκεί (τον οποίο δεν γνώριζα προηγουμένως) να εκπονήσει τις υπόλοιπες μελέτες και να αναλάβει τη διεκπεραίωση της άδειας στην πολεοδομία. Πιστεύοντας στη συναδελφική αλληλεγγύη (μάλλον ήθελα να κάνω τον ιδανικό πελάτη σ'εναν άλλο συνάδελφο) του προκατέβαλα όλες τις αναλογούσες αμοιβές μελετών και επιβλέψεων (και χωρίς καμία έκπτωση). Οκτώ μήνες μετά, δεν έχει κάνει τίποτα απολύτως (το έχω διασταυρώσει), όχι μόνο από άποψη μελετών, αλλά ούτε καν προώθηση του φακέλου με την έτοιμη αρχιτεκτονική μελέτη! Επικαλείται μόνιμα καθυστέρηση από την πλευρά της πολεοδομίας, ενώ στην πραγματικότητα δεν ασχολήθηκε καθόλου, παραμυθιάζοντάς με επί μήνες με λειτουργικά προβλήματα της πολεοδομίας. Τελικά, για κάποιους ο ιδανικός πελάτης είναι το ιδανικό κορόϊδο - ακόμα και αν είναι συνάδελφος ! Κατά τη γνώμη σας, τι θα πρέπει να κάνω για να διεκδικήσω την παραίτησή του και επιστροφή των αμοιβών; Link to comment Share on other sites More sharing options...
realarch Δημοσιεύτηκε Μάιος 11 , 2008 Share Δημοσιεύτηκε Μάιος 11 , 2008 Σαν ιδιοκτήτης, αίτηση στην πολεοδομία για αντίγραφο (ή και απόσυρση) του κατατεθειμένου φάκελου. Αν απαντηθεί ότι δεν υπάρχει φάκελος, ζητάς τα χρήματά σου εξωδίκως (ελπίζω να έχεις απόδειξη) Αν ο φάκελος υπάρχει και έχει μέσα κάποιες μελέτες υπολογίζεις τις αμοιβές τους χωρίς τη διεκπαιρέωση και ζητάς τα υπόλοιπα. Αν δεν έχεις απόδειξη για την κατάθεση των αμοιβών take the egg and κουρεφτο. (Έδωσες χρήματα έτσι?) Για εμένα ο ιδανικός πελάτης είναι αυτός που απαιτεί επαγγελματισμό από τον μηχανικό του υποχρεώνοντας τον σε λεπτομερή καταγραφή της διαδικασίας της συνεργασίας. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση ο μηχανικός έχει ποιό πολλά να χάσει σε περίπτωση διαφωνίας. (Ικανότητες κατωχύρωσης και επαγγελματισμού έπρεπε να εξετάζονται από το ΤΕΕ πριν πάρουμε την άδεια εργασίας και όχι η ακαδημαική μας ικανότητα, που είναι ήδη εγκεκριμένη από τα αρμόδια πολυτεχνεία και πανεπιστήμια). Κ. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα