Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Συνάδελφοι έχω μπλέξει στην εξής υπόθεση.

Βρίσκομαι σε περιοχή με επέκταση σχεδίου,σε σημείο όπου κάποιοι δρόμοι είναι ακόμη αδιάνοιχτοι και κάποιοι διανοιγμένοι.

Λόγω διαφόρων καταστάσεων που έχουν συμβεί στην κατασκευή συγκεκριμένου έργου ,είναι αναγκαία η τροποποίηση της ερυθράς (ουσιαστικά η αλλαγή της μηκοτομής) σε μη διαμορφωμένο τμήμα οδού.

Στην ουσία μιλάμε για μια μικρή αλλαγή κλίσης της οδού που δεν επηρεάζει γειτονικά κτήρια

αλλα γίνεται δύσκολη λόγων άλλων παραγόντων (γείτονες,κόντρες εργολάβων,κτλ)

Γνωρίζει κανείς ποια είναι η ακριβής διαδικασία ώστε να γίνουν όλα νόμιμα?

Είναι θέμα του Δήμου,του Νομάρχη,της Πολεοδομίας ?

Ευχαριστώ εκ των προτέρων..

Δημοσιεύτηκε

υπάρχει μελέτη αστικής οδοποιίας για την περιοχη που αναφέρεις?

αν ναι κάνεις αίτηση για τροποποίηση και δίνεις μελέτη

αν οχι κάνεις αίτηση για έγκριση μελέτης

αφορούν τον δήμο

(ελπίζω να είσαι μηχανικός και να μην μιλάω στον βρόντο)

Δημοσιεύτηκε

συνάδελφε topopo

η αλλαγή στην μηκοτομή (Β κεφάλαιο πράξης εφαρμογής ) είναι συνηθισμένη περίπτωση

συγκεκριμένη διαδικασία δεν υπάρχει

αν είναι αναγκαία όπως γράφεις θα πρέπει να γίνει σχετικό αίτημα στον Δήμο

ο οποιος θα πρέπει να αναθέσει την τροποποίηση στον αρχικό μελετητή η σε άλλο

η πολεοδομία (επιβλέπουσα υπηρεσία της μελέτης) προφανώς έχει λόγο

πάντως αναγκαιότητα και αντιδράσεις δεν συμβαδίζουν

τα ξαναλέμε

Δημοσιεύτηκε

1) αιτημα στον Δήμο έχει γίνει

2) Εχει περάσει δημοτικό συμβούλειο (με εντελώς ασαφή απάντηση απο πλεύρας Δήμου,ουτε καν σχεδια δεν έχουν προσκομίσει)

Έχω κάνει και δεύτερη αίτηση στον Δήμο προκειμένου να μου απαντήσουν συγκεκριμένα για τις όποιες διευκρινήσεις...αλλα τίποτα...

 

Για αυτο ρωτάω αν υπάρχει κάποια νόμιμη διαδικασία ωστε να παρακαμψω ,αν μπορω τον Δήμο.

 

 

Υ.Σ. Τοπογραφος Μηχανικος είμαι

Δημοσιεύτηκε

η 'παράκαμψη' του Δήμου μάλλον είναι ανέφικτη εκτός αν κινηθεί κανείς δικαστικά

 

Υ.Γ αφού είσαι Τοπογράφος Μηχανικός συμπήρωσε την ειδικότητά σου όπως απαιτούν και οι συντονιστές

Δημοσιεύτηκε

Θέσε υπόψη το θέμα στη τεχνική υπηρεσία του Δήμου και άσε αυτούς να κάνουν τη διαδικασία με το Δ.Σ του Δήμου και τα λοιπά.

Δημοσιεύτηκε

@topopo

Δεν έχεις ξεκαθαρίσει αν πρόκειται για ΠΜ με τον 1337/1983, οπότε η εφαρμογή του σχεδίου στο έδαφος και η υψομετρική μελέτη, περιλαμβάνονται στην ΠΕ, ή πρόκειται για επέκταση με το νδ 1923, οπότε ακολουθείται άλλη διαδικασία που περιγράφεται ΕΔΩ.

Δημοσιεύτηκε

Τροποποιηση ερυθρας θελει και αποφαση Νομαρχη με ΦΕΚ

Πρεπει να καταλαβουμε οτι τα Δημοτικα Συμβουλια δεν νομοθετουν εισηγουνται μονο.

Γενικα η μεταβολη της ερυθρας επηρεαζει ακινητα που εχουν εκδοθει με νομιμη αδεια ειναι πολεοδομικη παρεμβαση και πρεπει να ακολουθουνται οι γενικες αρχες της δημοσιοτητας.

--------------

ΥΠΕΧΩΔΕ 36461/6041/86 : "'Εγκριση υψομετρικής μελέτης οδού"

 

 

Απαντώντας στο 14734/199/86 έγγραφό σας, σας γνωρίζουμε ότι σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3 του άρθρου 10 του ΓΟΚ/85 σε περίπτωση που δεν υπάρχει υψομετρική μελέτη οδού, αυτή συντάσσεται από τον οικείο δήμο ή κοινότητα ή και από ιδιώτη μηχανικό, εγκρίνεται από το δήμο ή την κοινότητα και επικυρώνεται από τον Νομάρχη.

Δημοσιεύτηκε

Γν. Ν.Σ.Κ. 526/77 :

Αριθμός Ερωτήματος: 12817/24-3-77 Υπουργείου Εσωτερικών (Γ.Δ/νσεως Τοπικής Αυτοδιοικήσεως ΤΥΔΚ).

 

Περίληψις Ερωτήματος: Εάν δια την έγκρισιν υψομετρικών μελετών, οδών, πλατειών κλπ. κοινοχρήστων χώρων, περιοχών εντός σχεδίου πόλεως θα ακολουθήται η διαδικασία του άρθρου 4 του Ν.Δ. 17- 7/16-8-23 "περί σχεδίων πόλεων κλπ." ή του άρθρου 2 του Β.Δ. 468/68 "περί εκτελέσεως Δημοτικών και Κοινοτικών 'Εργων και Προμηθειών".

 

 

 

Ι. Κατ' άρθρον 4 παρ. 1 και 2 του Ν.Δ. 17-7/16-8-23 "Περί σχεδίων πόλεων κωμών και συνοικισμών του Κράτους και οικοδομής αυτών" ορίζεται:

 

Ι. Εφόσον εν τω εγκεκριμένω σχεδίω δεν προβλέπεται υψομετρική θέσιν των οδών πλατειών κλπ. κοινοχρήστων χώρων ως και των επί της επιφανείας του εδάφους βάσεων των εν γένει οικοδομών περί τοιχισμάτων ιδιωτικών πρασιών και κήπων, καθορίζεται αύτη δι' αποφάσεως του επί της Συγκοινωνίας Υπουργού λαμβανομένης μετά σύμφωνον γνώμην του συμβουλίου των δημοσίων έργων. Κατά τον αυτόν τρόπον τροποποιούνται τ' ανωτέρω υψομετρικά στοιχεία και μετά τον αρχικόν καθορισμόν των".

 

2. Η εφαρμογή των εγκεκριμένων σχεδίων επιτρέπεται μόνον κατά τον κατά τ' ανωτέρω υψομετρικόν καθορισμόν.

 

ΙΙ. Εξάλλου εν άρθροις 1 και 2 του Β.Δ. 468/68 "περί εκτελέσεως δημοτικών και κοινοτικών έργων και προμηθειών" προβλέπονται τα της συντάξεως, θεωρήσεως και εγκρίσεως μελετών δια την εκτέλεσιν δημοτικών και κοινοτικών έργων ειδικώτερον δε δια την έγκρισιν των μελετών των εν παρ. 7 άρθρο 2 Β.Δ. 468/68 ορίζεται: "μετά την ως άνω θεώρησιν των μελετών αύται εγκρίνονται παρά του δημάρχου ή του προέδρου της κοινότητας. Προκειμένου περί έργων η προυπολογισθείσα δαπάνη υπερβαίνει τα κατά την παρ. 3 του άρθρου 206 του Δημοτικού και Κοινοτικού Κώδικος (νυν άρθρο 201 Π.Δ. 933/75 οριζόμενα εκάστοτε συμβατικά όρια αι σχετικαί μελέται εγκρίνονται υπό της δημαρχιακής επιτροπής ή του κοινοτικού συμβουλίου. Προκειμένου περί δημοτικών έργων, ών η δαπάνη υπερβαίνει το διπλάσιον των άνω χρηματικών ορίων, αι σχετικαί μελέται εγκρίνονται υπό του δημοτικού συμβουλίου".

 

Εν όψει των άνω διατάξεων και του τιθέμενου πραγματικού ότι εν τη πρακτική αι υψομετρικαί μελέται προκειμένου περί οδών εντός σχεδίου εντάσσονται ως επί το πολύ - εξαιρέσει λεωφόρων γενικοτέρας κυκλοφοριακής σημασίας - από τους Δήμους καθόσον θεωρούνται ότι αποτελούν το τεύχος μηκοτομών των μελετών κατασκευής έργων οδοποιίας, διετυπώθη το εν αρχή ερώτημα περί του εάν δια την έγκρισιν των υψομετρικών μελετών θα ακολουθήται η διαδικασία του άρθρου 4 του Ν.Δ. 17-7/16-8-23 ή του άρθρου 2 του Β.Δ. 468/68 εφ' ού το Ν.Σ.Κ. υπό την παρούσαν σύνθεσίν του, εγνωμοδότησεν ομοφώνως ως κατωτέρω.

 

α. Εκ της όλης οικονομίας των διατάξεων του Ν.Δ. 17-7/16-8-23 "περί σχεδίων πόλεων κλπ." των αφοροσών την κατάρτισιν και έγκρισιν των ρυμοτομικών σχεδίων προκύπτει ότι η υψομετρική θέσις των οδών πλατειών κλπ. κοινοχρήστων χώρων αποτελεί στοιχείον του περί σχεδίου διατάγματος, ούτινος όμως η έλλειψις δεν θίγει το κύρος τούτου, καθόσον δύναται και εκ των υστέρων να προσδιορισθή. Και ναι μεν το στοιχείον τούτο της υψομετρικής θέσεως οδών, πλατειών κλπ. χρησιμεύει αποκλειστικώς - δύναται να λεχθήκατά τας προς εφαρμογή του σχεδίου εργασίας πλην δεν είναι δυνατόν να θεωρηθή ότι συνιστά στοιχείον των σχετικών προς τας εργασίας ταύτας μελετών, εν όψει του ότι το μεν κατά ρητήν επιταγήν του νόμου (άρθρο 4 παρ. 2 του Ν.Δ. 17- 7/16-8-23), προυποτίθεται δια την εφαρμογήν του σχεδίου και κατά συνέπειαν και προς διαμόρφωσιν των μελετών αίτινες δια την εφαρμογή τούτου απαιτείται εκάστοτε το δε οπωσδήποτε κέκτηται χαρακτήρα γενικότητας, αφορών εν όλω το εγκριθέν σχέδιον, με συνέπειαν μεμονωμένος ή τμηματικός προσδιορισμός του στοιχείου τούτου κατά την εκτέλεσιν των κατ' ιδίαν προς εφαρμογήν του σχεδίου έργων, να ενέχη - πιθανόν - κίνδυνον αντιθέσεων ή διαφορών και να συνεπάγηται - εν πάση περιπτώσει ουχί ενδελεχή εκτίμησιν γενικωτέρων απαιτήσεων και αναγκών εκ της διαμορφώσεως ευρυτέρων περιοχών ας αφορά το σχέδιον.

 

β. Την κατά τ' ανωτέρω ανάγκην ενότητος εν τω προσδιορισμώ της υψομετρικής θέσεως οδών κλπ. εν τω σχεδίων αλλά και της πιθανώς απαιτουμένης συνεκτιμήσεως πλειόνων ετέρων δεδομένων, μη συνδεομένων προς την εκτέλεσιν των κατ' ιδίαν προς εφαρμογήν του σχεδίου έργων, αντιμετώπισεν ο νόμος (άρθρο 4 παρ. 1 Ν.Δ. 17-7/16-8-23 "περί σχεδίων πόλεων κλπ.") δια της προβλέψεως ότι η υψομετρική θέσις - μετά την έγκρισιν του σχεδίου - καθορίζεται ή τροποποιείται δι' αποφάσεως του Υπουργού Συγκοινωνίας, μετά σύμφωνον γνώμην του συμβουλίου δημοσίων έργων. Και τούτο ανεξαρτήτως του ποιός συντάσσει την τυχόν απαιτουμένην σχετικήν μελέτην προς έκδοσιν της αποφάσεως. Η περί Υπουργού Συγκοινωνίας πρόβλεψις αφορώσα τον Υπουργόν Δημοσίων 'Εργων αφ' ής υφίσταται ίδιον Υπουργείον δέον να νοηθή νυν εκ συνδυασμού των διατάξεων του Ν.Δ. 532/70 "περί συμπληρώσεως των διατάξεων περί διοικητικής αποκεντρώσεως" και του Β.Δ. 712/70 "περί καθορισμού των διατηρούμενων υπέρ του Υπουργού και των περιφερειακών αρχών διανομαρχιακού επιπέδου του Υπουργείου Δημοσίων 'Εργων αρμοδιοτήτων κλπ.", ισχύουσα ως προς τον Νομάρχην η δε περί γνωμοδοτήσεως του συμβουλίου δημοσίων έργων τοιαύτη δέον να αντιμετωπισθεί εν όψει της διατάξεως του άρθρου 3 του Β.Δ. 712/70 ως δια του άρθρου 3 του Β.Δ. 677/71 αντικατεστάθη".

 

γ. Η εκτεθείσα διαδικασία προς καθορισμόν της υψομετρικής θέσεως οδών, πλατειών κλπ. του σχεδίου δεν δύναται να υποστηριχθή ότι εθίγη εκ των περί εκτελέσεως δημοτικών και κοινοτικών έργων διατάξεων του Β.Δ. 468/68 και ιδία των διατάξεων των άρθρων 1 και 2 αυτού αφορώντων την σύνταξιν και έγκρισιν μελετών προς εκτέλεσιν δημοτικών ή κοινοτικών έργων. Τούτο εν όψει των προεκτεθέντων ότι η υψομετρική θέσις οδών κλπ. προυποτίθεται δια την εφαρμογήν του σχεδίου και την εκτέλεσιν των τυχόν κατ' ιδίαν προς τούτο εργασιών και δεν αποτελεί στοιχείον των σχετικών με την εκτέλεσιν των έργων, μελετών αλλά και του ότι η εφαρμογή του σχεδίου δεν χωρεί πάντοτε και αποκλειστικώς δι' εκτελέσεως δημοτικών έργων.

 

δ. Τυγχάνει αληθές ότι ο Γενικός Οικοδομικός Κανονισμός (Ν.Δ. 8/73) περιέχει διατάξεις τινας θεμελιούσας αρμοδιότητα των Δήμων και Κοινοτήτων ως προς την υψομετρικήν θέσιν οδών κλπ. Ειδικώτερον εν άρθρω 77 ορίζεται : "1. Οσάκις το κτίριον τοποθετείται υψομετρικώς εν εξαρτήσει προς το υψόμετρον του πεζοδρομίου της προ αυτού οδού, δέον όπως τούτο τοποθετείται συμφώνως προς την οριστικήν υψομετρικήν μελέτην ταύτης.

 

2. Οσάκις δεν υφίσταται υψομετρική μελέτη της οδού δέον όπως καταρτίζεται τοιαύτη μελέτη υπό του οικείου Δήμου τουλάχιστον επί μήκους ενός οικοδομικού τετραγώνου.

 

Ελλείψει τοιαύτης μελέτης δεν επιτρέπεται η χορήγησις αδείας ανεγέρσεως του κτιρίου".

 

Εξάλλου εν άρθρω 94 παρ. 2 του Οικοδομικού Κανονισμού προβλέπεται ότι: "2. Ο οικοδομών οφείλει επίσης να ζητήση παρά του Δήμου ή της κοινότητας τα απαιτούμενα στοιχεία της οριστικής υψομετρικής μελέτης της οδού, τόσον δια την ορθήν κατασκευήν του πεζοδρομίου, όσον και δια την ορθήν υψομετρικήν τοποθέτησιν των κτιρίων. Οι Δήμοι και αι Κοινότητες οφείλουν να παρέχουν αμελλητί προς τους ιδιοκτήτας τα ως άνω απαιτούμενα σχετικά στοιχεία".

 

Πλην η μεν δευτέρα διάταξις εκ των ανωτέρω ιδρύει αρμοδιότητα των Δήμων ή Κοινοτήτων μόνον προς παροχήν στοιχείων και πληροφοριών ως προς την υψομετρικήν θέσιν οδών κλπ. εκ της σχετικώς υφισταμένης οριστικής μελέτης, εξ ής μηδαμώς είναι δυνατόν να υποστηριχθή και αποφασιστική αρμοδιότητα των προς προσδιορισμόν της υψομετρικής θέσεως ενώ η πρώτη διάταξις ιδρύει αρμοδιότητα των δήμων προς σύνταξιν περιωρισμένων - κατ' έκτασιν - και ουχί γενικών μελετών ως προς την υψομετρικήν θέσιν οδών κλπ. προς αντιμετώπισιν συγκεκριμένης περιπτώσεως ανεγέρσεως οικοδομής τινος.

 

Η τοιαύτη αρμοδιότης των Δήμων εν πάση περιπτώσει αφορά την σύνταξιν μελετών περί της υψομετρικής θέσεως οδών κλπ. και ουχί την έγκρισίν των, μη δυναμένης να υποστηριχθή απόψεως ότι εκ ταύτης θίγεται η διαδικασία και η ρύθμισις γενικώτερον του άρθρου 4 του Ν.Δ. 17-7/16-8-23 "περί σχεδίων πόλεων κλπ." ή μεταβάλλεται ο χαρακτήρ της "περί υψομετρικής θέσεως οδών κλπ." μελέτης υπό στοιχείον του ρυμοτομικού σχεδίου εις στοιχείον της μελέτης εκτελέσεως των προς εφαρμογήν τούτων έργων. 'Αλλωστε η εκ του άρθρου 77 Γενικού Οικοδομικού Κανονισμού ανάθεσις σχετικής ευθύνης προς σύνταξιν της μελέτης περί υψομετρικής θέσεως εις τους Δήμους δεν συνιστά καινοτομίαν εν όψει του ότι η πρωτοβουλία του Δήμου ή της Κοινότητας εκπόνησις σχεδίων κλπ. και εν γένει η ενέργεια των προκαταρκτικώς απαιτουμένων δια την έγκρισιν του σχεδίου σχετικών εργασιών εν αίς προφανώς και η περί υψομετρικής θέσεως οδών κλπ. δέον να περιληφθή προβλέπεται νόμω (άρθρον 1 παρ. 4 Ν.Δ. 17-7/16-8-23 "περί σχεδίων κλπ." ως και περαιτέρω γνωμοδότησις του δημοτικού ή κοινοτικού συμβουλίου επί του προς έγκρισιν σχεδίου (άρθρον 3 παρ. 2 ιδίου Ν.Δ. 17-7/16-8-23).

 

Κατά ταύτα το Ν.Σ.Κ. εδέξατο ότι η υψομετρική θέσις οδών, πλατειών κλπ. κοινοχρήστων χώρων αποτελεί στοιχείον του ρυμοτομικού σχεδίου και ουχί των μελετών προς εκτέλεσιν των εις εφαρμογήν του σχεδίου προβλεπομένων έργων, ότι μετά την έγκρισιν του σχεδίου ο καθορισμός ή η τροποποίησις της υψομετρικής θέσεως οδών κλπ. χωρεί κατά την διαδικασίαν και την ρύθμισιν εν γένει του άρθρου 4 του Ν.Δ. 17-7/16-8-23 "περί σχεδίων πόλεων κλπ." και ότι η ιδρυόμενη εκ τινων διατάξεων (ως 77 ΓΟΚ κλπ.) αρμοδιότης των Δήμων προς σύνταξιν γενικών ή περιορισμένων κατ' έκτασιν μελετών περί της υψομετρικής θέσεως οδών κλπ. δεν θεμελιοί δυνατότητα εγκρίσεως τούτων κατά την προβλεπομένην υπό του Β.Δ. 468/68 "περί εκτελέσεως δημοτικών και κοινοτικών έργων και προμηθειών" διαδικασίαν καθ' υποκατάστασιν της τοιαύτης του Ν.Δ. 17-7-/16-8-23 "περί σχεδίων πόλεων κλπ.".

Δημοσιεύτηκε

@topogr

Συνάδελφε,

Ανατρέχεις σε παμπάλαιες εγκυκλίους, εκ των οποίων η μεν δεύτερη ερμηνεύει διάταξη του ΓΟΚ/73 και η πρώτη έχει εκδοθεί πριν από την οριστική και ισχύουσα σήμερα διατύπωση του άρθρου 10 του ΓΟΚ/85, μετά την τροποποίησή της με το άρθρο 6 παρ. 10 του ν. 2052/1992, όπως φαίνεται στο άρθρο 251 της ΚΒΠΝ που έχω παραθέσει στο post #7.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.