s.a.k.i. Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 14 , 2009 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 14 , 2009 Καταχρούμαι λίγο από το bandwidth ώστε να παραθέσω το κομμάτι από το link το οποίο ενδιαφέρει περισσότερο για το θέμα μας. Γράφει λοιπόν ο χημικός του τμήματος έρευνας και εξέλιξης της εταιρείας Χ : "10) Πόσο σημαντική είναι τακτική αλλαγή λαδιών; Ποιες είναι οι συνέπειες αν αμελήσουμε να το πράξουμε; Είναι εξαιρετικά σημαντικό να αλλάζουμε το λάδι τακτικά, αν κάνουμε λίγα χιλιόμετρα το χρόνο, και μάλιστα οδηγώντας αργά, σε μικρές διαδρομές. Κάτι τέτοιο είναι σκληρό για τον κινητήρα και για το λάδι. Κάθε λιπαντικό σε τέτοιες συνθήκες, ανεξάρτητα από την ποιότητα του, απορροφά μεγάλο μέρος υδρατμών καύσιμου και υγρασία και σχεδόν ποτέ δεν έχει την ευκαιρία να τα αποβάλει («εξατμίσει») όπως θα γινόταν σε μια μεγάλη και «γρήγορη» διαδρομή. Οι συνέπειες είναι πολλές, με κυριότερες τη διάβρωση των ελατήριων του πιστονιού και των κυλίνδρων. Είναι απαραίτητο να αλλάζουμε το λάδι μια φορά το χρόνο (τουλάχιστον), ακόμα και αν δεν έχει συμπληρωθεί ο αριθμός των χιλιόμετρων. Από την άλλη, αν γίνονται μεγάλες διαδρομές, και ο κινητήρας αλλά και το λάδι δουλεύουν καλυτέρα, οπότε με ένα υψηλής ποιότητας προϊόν μπορούμε να παρατείνουμε λίγο τις συνιστώμενες αλλαγές." Όπως επισημάνθηκε από το milto & to daedal οι ιδανικές συνθήκες λειτουργίας (βάσει αυτού του άρθρου αλλά και πολλών άλλων) είναι διαφορετικές από αυτές που αναφέρει ο CostasV CostasV: Καταλαβαίνω απόλυτα (γιατί και έγω την ίδια άποψη είχα) τον σκεπτικισμό σου και την ερμηνεία περί της σπατάλης αλλά σε ρωτώ: Έχεις διαβάσει άρθρα ή εγχειρίδια χρήσης και συντήρησης ή έχεις ακούσει τεχνικές - συμβουλές περί ρονταρίσματος (στρωσίματος) κινητήρα; Τις ακολουθείς ή προτιμάς να λειτουργείς κατά συνείδηση; Εδώ όπου όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων και οι εταιρείες ελαιολιπαντικών προτείνουν την αλλαγή σε ετήσια βάση, εσύ από το γεγονός του ότι το λαδάκι είναι καθαρό (εξ' όψεως) και σχεδόν αδούλευτο θα λειτουργήσεις κατά συνείδηση; Αν η γεννήτρια έχει μικρού - μεσαίου - μεγάλου μεγέθους κινητήρα (120 - 1500 - 5000cc) με προσεγγιστικά κόστη κινητήρων 250 - 3500 - 13000 Ευρώ. Κοστίζουν πολύ (αναλογικά με το κόστος του κινητήρα) τα 0,5 - 4 - 16 ltrs ορυκτελαίου; Τι προτιμάς να γλιτώσεις σε 10 χρόνια τις μισές αλλαγές ήτοι: 5 x 0,01 x κόστος κινητήρα Ευρώ και να ρισκάρεις το να χάσεις την απόδοση ή ακόμα και τον ίδιο τον κινητήρα;
CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 16 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 16 , 2009 s.a.k.i ευχαριστώ για την απάντηση. Φοβούμενος μην τυχόν εκληφθεί η δική μου απάντηση στο σχόλιο σου Όπως επισημάνθηκε από το milto & to daedal οι ιδανικές συνθήκες λειτουργίας (βάσει αυτού του άρθρου αλλά και πολλών άλλων) είναι διαφορετικές από αυτές που αναφέρει ο CostasV ως "κόλλημα", να διευκρινήσω ότι δεν είναι διαφορετικές οι ιδανικές συνθήκες από αυτές που αναφέρω εγώ, διότι σε αρκετές γεννήτριες το λάδι θερμαίνεται μέσω αντίστασης κατά την χειμερινή περίοδο με θερμοστάτη που είναι ρυθμισμένος γύρω στους 30-35 βαθμούς Καλσίου. Δηλαδή η μηχανή είναι ζεστή ακόμα και τον χειμώνα. Στιις δε περιπτώσεις που δεν υπάρχει αντίσταση, τα κρύα ξεκινήματα αντισοιχούν περίπου σε 10-15 ξεκινήματα ανά έτος και μάλιστα χωρίς φορτίο. Να ρωτήσω: ποιός θα άλλαζε τα λάδια στο αυτοκίνητό του μετά από 30-40 κρύα ξεκινήματα και χρόνο λειτουργίας της μηχανής λιγότερες από 10 ώρες;Αν υποθέσουμε ότι το μέσο αυτοκίνητο κάνει 4 διαδρομές ανά ημέρα διάρκειας 15 λεπτών η κάθε μία, τότε θα πρέπει να αλλάζουμε λάδια κάθε 10 ημέρες ή κάθε 500 km (αν υποθέσουμε μέση ταχύτητα τα 50 km/h ! Οι διαφορές ανάμεσα σε ένα όχημα που κάνει 4 διαδρομές την ημέρα των 15 λεπτών, και τις γεννήτριες της περίπτωσής μου, είναι : 1. σε μερικές γεννήτριες υπάρχει αντίσταση θέρμανσης του λαδιού 2. στις γεννήτριες έχει παρέλθει χρόνος 12 μηνών, ενώ στα αυτοκίνητα 10 ημερών 3. οι γεννήτριες λειτουργούν σε σταθερές στροφές με το ελάχιστο φορτίο, ενώ τα αυτοκίνητα μπορεί να δουλέψουν σε όλο το εύρος των στροφών και της ισχύος τους Εδώ όπου όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων και οι εταιρείες ελαιολιπαντικών προτείνουν την αλλαγή σε ετήσια βάση, εσύ από το γεγονός του ότι το λαδάκι είναι καθαρό (εξ' όψεως) και σχεδόν αδούλευτο θα λειτουργήσεις κατά συνείδηση; Άν ήταν δική μου περιουσία θα λειτουργούσα κατά συνείδηση. Αλλά επειδή δεν είναι δική μου περιουσία αναζητώ τεκμηρίωση. Δεν το διακινδυνεύω (γιατί να το διακινδυνεύσω εξάλλου, εγώ το πληρώνω το λάδι; ) να μην αλλάξω τα λάδια μία φορά ανά έτος. Αλλά το ψάχνω, μπας και βρω τίποτα ενδιαφέρον... Και ορίστε μερικά ενδιαφέροντα που βρήκα Τι μας δείχνουν τα τεστ ενός δείγματος λαδιού; Η μέτρηση του αριθμού βάσης (ΒΝ) σε μηχανέλαια. Γράφημα με συγκριτικές καμπύλες για οποιαδήποτε 4 λάδια (πρέπει να εισάγετε τα ιξώδη τους στους 40 και 100 deg C) edit : Να προσθέσω ακόμη μερικά Ανίχνευση και έλεγχος νερού στο λάδι Προδιαγραφές λαδιών (Σύνδεσμος Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων ACEA 2007)
george_orf Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2009 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2009 απο την οποια εμπειρια μου,εχει παρατηρηθει κ εχω διαβασει,οτι σε ΜΕΚ μονοκυλινδρες μπορει να μην περνουν μπροστα αν το λαδι εχει μεινει για καιρο "αδουλευτο" μεσα στην μηχανη...κ με μια απλη αλλαγη λαδιων να δουλευει κανονικα..
takisk Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2009 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 19 , 2009 Παίδες το λάδι οξειδώνεται. Αυτός είναι ο λόγος για την αλλαγή κάθε έτος. Ο βαθμός οξείδωσης καθορίζεται από τα νούμερα ΤΒΝ ή ΤΑΝ που έχει κάθε λάδι στις προδιαγραφές του. Πέρα από την οξείδωση κανένα άλλο χαρακτηριστικό δεν αλλάζει με την πάροδο του χρόνου (συνεκτικότητες , πρόσθετα κλπ) Όσο για τον κινητήρα που δεν παίρνει αμέσως μετά από καιρό είναι λογικό γιατί ειδικά το άνω μέρος τυ κινητήρα έχει στραγγίξει και έτσι έχει αυξημένη τριβή.. Με λίγες περιστροφές όμως του στροφάλου πάει λάδι πάνω οπότε είναι όκ.
s.a.k.i. Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 20 , 2009 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 20 , 2009 Να ρωτήσω: ποιός θα άλλαζε τα λάδια στο αυτοκίνητό του μετά από 30-40 κρύα ξεκινήματα και χρόνο λειτουργίας της μηχανής λιγότερες από 10 ώρες;Αν υποθέσουμε ότι το μέσο αυτοκίνητο κάνει 4 διαδρομές ανά ημέρα διάρκειας 15 λεπτών η κάθε μία, τότε θα πρέπει να αλλάζουμε λάδια κάθε 10 ημέρες ή κάθε 500 km (αν υποθέσουμε μέση ταχύτητα τα 50 km/h !Η απάντηση είναι ασφαλώς αρνητική εκτός αν υπάρχει αμφιβολία για την καταλληλότητα του λαδιού από κάποιον έλεγχο π.χ. φασματοσκοπική ανάλυση. Οι διαφορές ανάμεσα σε ένα όχημα που κάνει 4 διαδρομές την ημέρα των 15 λεπτών, και τις γεννήτριες της περίπτωσής μου, είναι :1. σε μερικές γεννήτριες υπάρχει αντίσταση θέρμανσης του λαδιού 2. στις γεννήτριες έχει παρέλθει χρόνος 12 μηνών, ενώ στα αυτοκίνητα 10 ημερών 3. οι γεννήτριες λειτουργούν σε σταθερές στροφές με το ελάχιστο φορτίο, ενώ τα αυτοκίνητα μπορεί να δουλέψουν σε όλο το εύρος των στροφών και της ισχύος τους Η 2η διαφορά είναι αρκετα σημαντική. Άν ήταν δική μου περιουσία θα λειτουργούσα κατά συνείδηση. Αλλά επειδή δεν είναι δική μου περιουσία αναζητώ τεκμηρίωση. Δεν το διακινδυνεύω (γιατί να το διακινδυνεύσω εξάλλου, εγώ το πληρώνω το λάδι; ) να μην αλλάξω τα λάδια μία φορά ανά έτος. Αλλά το ψάχνω, μπας και βρω τίποτα ενδιαφέρον.. Σέβομαι απόλυτα τη σκέψη σου και ενδιαφέρομαι για οτιδήποτε καινούριο, με αξιόπιστα στοιχεία, γραφτεί γιατί είναι αλήθεια ότι η άγνοια και ο ωχαδερφισμός κυριαρχεί, θεωρώντας πολλά πράγματα απλά ως δεδομένα χωρίς να το ψαχνουμε. Ενδεχομένως κάποιοι έλεγχοι υγρασίας, συνεκτικότητας ή άλλοι) να μας εξασφαλίζουν παράταση στη ζωή του λαδιού (όπως γίνεται με τα ληγμένα αχρησιμοποίητα ελαιολιπαντικά και υδραυλικά υγρά).
CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 20 , 2009 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 20 , 2009 Παίδες το λάδι οξειδώνεται. Αυτός είναι ο λόγος για την αλλαγή κάθε έτος. Ο βαθμός οξείδωσης καθορίζεται από τα νούμερα ΤΒΝ ή ΤΑΝ που έχει κάθε λάδι στις προδιαγραφές του. Πέρα από την οξείδωση κανένα άλλο χαρακτηριστικό δεν αλλάζει με την πάροδο του χρόνου (συνεκτικότητες , πρόσθετα κλπ) .. Υπάρχει κάποια αναφορά ή link (κατά προτίμηση σε επίσημο paper, μελέτη, εγχειρίδιο κτλ) που να το επιβεβαιώνει αυτό; Και αν ναι, στα πόσα ΤΒΝ, χρήζει αλλαγής το λάδι; Διάβασα (όχι σε επίσημο paper, αλλά σε ιστοσελίδα) ότι το όριο για την αλλαγή λαδιού είναι όταν το λάδι φτάσει στο μισό TBN του αρχικού (φρέσκου) ΤΒΝ. Δηλαδή όταν ένα καλό λάδι έχει φρεσκο ΤΒΝ 50, τότε το λάδι αυτό πρέπει να το αλλάξουμε όταν το ΤΒΝ του , φτάσει στο 25. Ενώ σε ένα χαμηλότερης ποιότητας λάδι που έχει φρέσκο ΤΒΝ 10, τότε αυτό το λάδι πρέπει να το αλλάξουμε όταν το ΤΒΝ του , φτάσει στο 5. Υπάρχει καμία "επίσημη" αναφορά για τα παραπάνω;
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα