CostasV Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2009 Επειδή το "ανέκδοτο" με τις αγελάδες Καπιταλισμός: έχετε δυο αγελάδες, πουλάτε τη μία και αγοράζετε βόδι. Σοσιαλισμός: έχετε δύο αγελάδες, η κυβέρνηση αφαιρεί τη μια και τη δίνει στον γείτονα. Κομμουνισμός: έχετε δύο αγελάδες, η κυβέρνηση αφαιρεί και τις δυο και σας δίνει γάλα. Φασισμός: έχετε δύο αγελάδες, η κυβέρνηση αφαιρεί και τις δυο και σας τουφεκίζει είναι μάλλον γνωστό και χιλιοειπωμένο, θα σας πω ένα άλλο , που είναι λιγότερο γνωστό, Καπιταλισμός: η εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο, ο κομμουνισμός: το αντίθετο . Link to comment Share on other sites More sharing options...
parist43 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2009 το πρωτο ανεκδοτο εχει συνεχεια Κυβέρνηση Γ Α Παπανδρεου-πουλάτε και τις δυο αγελάδες να πληρώσετε τον φόρο που προκύπτει απο τα νεο φορολογικό νομοσχέδιο Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιαννης-ιος Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 28 , 2009 Η τρως και τις δύο μόνος σου.....και τους αφήνεις τα κόκαλα. Η αλήθεια όμως που όλοι μας ψάχνουμε να βρούμε, είναι μακριά και από τον κομουνισμό, και από τον καπιταλισμό. Αυτά τα δύο συστήματα είναι τα δύο άκρα. Που κρύβετε το δίκαιο πολιτικό σύστημα? Τον κομουνισμό και τον καπιταλισμό τούς παρομοιάζω με μια ευρεσιτεχνία. Πρέπει να υπάρχει η κατοχύρωση της ευρεσιτεχνία ή όχι? Το ίδιο ερώτημα μπαίνει στο καπιταλισμός ή κομουνισμός 1. Λόγοι ύπαρξης Δύο είναι οι κύριοι λόγοι θέσπισης του δικαιώματος ευρεσιτεχνίας. Ο ένας είναι η παροχή κινήτρου στα άτομα και στις επιχειρήσεις να επιδίδονται σε έρευνα και να αναπτύσσουν καινούργια προϊόντα, η προώθηση με άλλα λόγια της καινοτομίας. Η προσδοκία κερδοφόρας εκμετάλλευσης του αποκλειστικού δικαιώματος ενθαρρύνει τα άτομα και τις επιχειρήσεις να στρέφουν τη δραστηριότητά τους σε καινοτόμα προϊόντα, από τα οποία θα έχει αργότερα όφελος το κοινωνικό σύνολο. Με αυτόν τον τρόπο προωθείται η δυναμική αποτελεσματικότητα (dynamic efficiency). Ο δεύτερος λόγος είναι η δημοσιοποίηση των καινοτομιών. Αν δεν υπήρχε το δικαίωμα ευρεσιτεχνίας, οι εφευρέτες θα προσπαθούσαν να κρατήσουν τις εφευρέσεις τους κρυφές για να μην τις αντιγράψουν οι ανταγωνιστές. Προϋπόθεση για την απονομή του διπλώματος είναι η αποκάλυψη και λεπτομερής περιγραφή της εφεύρεσης. Έτσι έχουμε μια ανταλλαγή (trade off) μεταξύ εφευρέτη και κοινωνικού συνόλου: ο εφευρέτης αποκαλύπτει την καινοτομία του και η πολιτεία του παρέχει το δικαίωμα να την εκμεταλλεύεται αποκλειστικά για τα επόμενα 20 χρόνια. 2. Ευρεσιτεχνία και μονοπώλιο Από οικονομικής άποψης αποτελεί η ευρεσιτεχνία ένα χρονικά περιορισμένο μονοπώλιο, αφού μόνο ο κάτοχός της μπορεί να την εκμεταλλεύεται και να επιτρέπει ή απαγορεύει τη χρήση της από άλλους. Στα οικονομικά το μονοπώλιο θεωρείται συνήθως κακό για την ευημερία του καταναλωτή. Αλλά στην περίπτωση των ευρεσιτεχνιών υπάρχουν δυο αντίρροπες δυνάμεις. Από την μια το μονοπώλιο ζημιώνει την κοινωνία, από την άλλη δίνει κίνητρα στους εφευρέτες να δημιουργούν (αν ο καθένας μπορούσε ελεύθερα να αντιγράφει τις μηχανές τους, δε θα είχαν λόγους να σπαταλήσουν τόσο χρόνο στην δημιουργία τους) και έτσι κερδίζει το κοινωνικό σύνολο σε τεχνική πρόοδο. Η έκταση και οι συνέπειες του μονοπωλίου αυτού είναι όμως πολύ διαφορετικές, ανάλογα με το είδος της ευρεσιτεχνίας. Η ύπαρξη αποκλειστικού δικαιώματος σε μια συγκεκριμένη μέθοδο δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλες ισοδύναμες και υπαλλάξιμες που έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η ευρεσιτεχνία σε φαρμακευτικές ουσίες. Το ότι π.χ. η ασπιρίνη προστατεύεται με ευρεσιτεχνία (που δεν προστατεύεται πλέον) δε σημαίνει ότι δεν υπάρχουν άλλα παυσίπονα στην αγορά με την ίδια δράση. Έτσι μπορεί μεν ο κάτοχος της ευρεσιτεχνίας της ασπιρίνης να έχει το μονοπώλιο στην παραγωγή και διάθεσή της, στην πράξη όμως το μονοπώλιο αυτό μπορεί να μην του επιτρέπει να καθορίσει ελεύθερα την τιμή της, γιατί στην αγορά μπορεί να επικρατεί έντονος αντγωνισμός μεταξύ υπαλλάξιμων μονοπωλίων ή και ελεύθερων προϊόντων. Έτσι ο κάτοχος της ευρεσιτεχνίας της ασπιρίνης δεν έχει και δεσπόζουσα θέση στη σχετική αγορά των παυσιπόνων με βάση τα οριζόμενα στο Δίκαιο κατά των περιορισμών του Ανταγωνισμού. Αν δεν υπάρχουν υπαλλάξιμα προϊόντα (είτε δεν υπάρχουν καθόλου είτε κάποιος έχει αλλεργία στα εναλλακτικά παυσίπονα), τότε ο κάτοχος της ευρεσιτεχνίας έχει εκτός από μονοπώλιο και δεσπόζουσα θέση στην αγορά. Η ευρεσιτεχνία τότε μπορεί να γίνει επικίνδυνη για την ευημερία του καταναλωτή, αν η ζημία από το μονοπώλιο είναι μεγαλύτερη από το κίνητρο στους εφευρέτες. Στην πράξη φυσικά κάτι τέτοιο είναι δύσκολο να διαπιστωθεί. Τον κομουνισμό τον παρομοιάζω με την απαγόρευση της ευρεσιτεχνίας, http://www.youtube.com/watch?v=MSdl7TAnxoQ&NR=1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
parist43 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 γιανης-ιος Ας την υποστηρίξουμε, μιας και το μόνο που κάνουμε είναι να μιλάμε για τους αρχαίους Έλληνες, αν και δεν μπορούμε να τους φτάσουμε. καλά μην υπερβάλουμε-δεν ήταν κανένας παράδεισος η αρχαία Ελάδα.στα μεταλεία του Λαυρίου εριχναν τους δούλους ,οι οποιοι δεν ξαναέβλεπαν το φως του ηλιου.τους εβγαζαν μονο νεκρους απο εκει μεσα. στις μεταξυ τους φιλοσοφικές συζητήσεις αρεσκονταν να "αποδυκνείουν" πόσο ωφελεί τον δουλο η δουλεία,η οποία ουδεποτε αμφισβητήθηκε (ουτε καν απο τον Χριστό και τον Χριστιανισμό) το πιο προοδευτικό που ακουστηκε στην αρχαία Ελλαδα ηταν απο τον Αριστοτέλη ,που ελεγε να μην χτυπάτε τους δούλους σας,να βαζετε αλλους να το κανουν. Οταν μια δούλα γενούσε τα παιδιά ηταν στην απόλυτη κυριαρχία του αφέντη,που τις περισότερες φορές τα πετούσε οπως τα γατάκια μιας γάτας,και αυτό γιατί δεν συνέφερε να τα μεγαλώσει,μπορουσε να αγοράσει σε εξευτελιστική τιμή εναν "ετοιμο" ενήλικο δούλο. Αυτή ηταν η αρχαία Ελλαδα.(και αυτά που αναφέρθηκαν δεν ηταν και τα χειρότερα της.) για να μήν αναφερθούμε στην Σπαρτη,που ηταν το προτυπο και ότι πιο φασιστικό εχει υπάρξει στην ανθρώπινη ιστορία.ενα υπερ φασιστιστικο μιλιταριστικο καθεστώς όπου αν γενιόσουν με ενα ελατωματάκι σε πετουσαν να ψοφήσεις,όλη δε την υπόλοιπη ζωή σου την περνούσες σε ενα στρατόπεδο ,χωρις κανενα ανθρώπινο δικαίωμα,ούτε καν στο ανθρώπινο φαγητο. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chilon Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Είναι υπερβολική η απαίτηση να μην εκτοξεύουμε (παντελώς ανακριβείς) ύβρεις -ειδικά- για θέματα (Αρχαία Ελλάδα, Αρχαία Σπάρτη) που αγνοούμε πλήρως; Όποιος ενδιαφέρεται για τα πεπραγμένα των προγόνων μας, να ανατρέξει στην σχετική βιβλιογραφία για την Αρχαία Ελλάδα, της οποίας την προσφορά στον Παγκόσμιο πολιτισμό σέβονται και εκτιμούν όλοι οι λαοί του πλανήτη (πλην των Ελλήνων, φυσικά). Ας αφήσουμε ήσυχους τους Αρχαίους Έλληνες - δεν ενοχλούν κανέναν. Link to comment Share on other sites More sharing options...
howard_roark Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 ωραια αυτα που μας λες φιλε parist μονο που κανεις το συνηθισμενο λαθος της συγχρονης κριτικης και δη της πολιτικά επηρεασμενης ιστορικης κριτικης - οι φιλοσοφικες εννοιες που χρησιμοποιεις στην κριτικη σου δεν υπηρχαν την εποχη εκεινη στο κριτικο και ιδεολογικο φασμα της ανθρωποτητας. το να κρινεις τον οποιοδηποτε αρχαιο πολιτισμο με ιδεολογιες του διαφωτισμου, δηλαδη σκεψεις που εγιναν για πρωτη φορα 2000 χρονια μετα τα γεγονοτα, αν μη τι αλλο δεν εχει ουσια. μου θυμιζουν αυτα που μας γραφεις την "σοβιετικη" κριτικη στη ζωη του Αλεξανδρου, οπου τον κατηγορουν για "ιμπεριαλισμο" - και δεν στεκονται καν στο οτι ο πολεμος στην αρχαιοτητα ηταν πληρως ηθικος και φυσιολογικος και αποδεκτος. Αντι να δουνε μαλιστα το πώς εκανε πολεμο ο συγκεκριμενος, στεκονται στην αποφαση να κανει πολεμο - μονο που τοτε δεν υπηρχε καν διλλημα για εναν ηγετη. Το ειρηνικο ιδεωδες αργησε πολυ ακομη να εμφανιστει - κατι πυθαγορειοι πηγαν κατι να πουνε μετα απο 200 χρονια. Η δουλεία σαν εννοια και σαν νομικο καθεστως υπηρχε μεχρι και τον 19 αιωνα. Οι μιλιταριστικες κοινωνιες υπηρχαν σε πολλα αρχαια εθνη, συχνα δε και πολυ πιο "σκληρα" απο το σπαρτιατικο μοντελο. Τι νοημα εχει να κρινουμε με σημερινες θεωριες πολιτισμους χιλιετιων στο παρελθον? Το μονο που αντιλαμβανομαι εγω ειναι μια αυταρεσκη ικανοποιηση για την "προοδευτικοτητα" μας και ενα χτυπηματακι στον ωμο αυτοικανοποιησης για το ποσο "προοδευσαμε". Επι της ουσιας δεν βγαινει τιποτα. Εγω αρχαιολατρης δεν ειμαι - το αντιθετο, με ενοχλει το κολλημα των νεοελληνων με το παρελθον τους γιατι στο εντωμεταξυ χασαμε το τρενο - αλλα ο πολιτισμος που κατακρινεις, χρησιμοποιωντας καινοφανη κριτηρια (και σιγουρα οχι κριτηρια συγκριτικα), ηταν ενας πολιτισμος που κατα γενικη ομολογια, εβαλε τις βασεις για τον ανθρωπισμο και τον δυτικο πολιτισμο ρωτοντας "γιατι?" ps ξεκινησα να γραφω πριν το σχολιο του chilon Link to comment Share on other sites More sharing options...
BAS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Αψογος ο howard roark . Kαι όχι μόνο τους κρίνουμε με τα σημερινά μέτρα , αλλά δεν κρίνουμε αντικειμενικά και την εποχή μας , η οποία αλλάζει με τρομακτικές ταχύτητες βρίσκοντας κάθε φορά διαφορετικούς εχθρούς γιά να δικαιολογεί το πολιτικά ορθό . Απάνθρωπα καθεστώτα , ανεξάρτητα από τον ιδεολογικό τους μανδύα , που έδειχναν στον κόσμο υπήρχαν όλο τον 20ο αιώνα και υπάρχουν και τον 21ο . Σε εμάς έγκειται να αποκτούμε παιδεία και γνώση ώστε να μην μας παραμυθιάζουν οι διάφοροι "ιδεολόγοι" και "ηγέτες" . Link to comment Share on other sites More sharing options...
parist43 Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 E οχι βέβαια,δεν μπορούμε να μην αναφέρουμε τα γεγονότα.ειναι ψέματα ότι στην Αρχαία Σπάρτη σε έριχναν στον καιάδα αν είχες μια αναπηρία? η μήπως είναι ψέματα ότι οι δούλοι απο τις στοές στο Λαυριο έβγαιναν μονο νεκροί? Δεν καταλαβαίνω την τόση "ανησυχία" σε μια αναφορά αληθινών γεγονότων που συνέβαιναν στην Αρχαία Ελαδα-και φυσικά η βαρβαρότητα υπήρχε και σε όλον τον υπόλοιπο κόσμο-και φυσικα ο Μεγα Αλέξανδρος ,οπως και οι Σοβιετικοι που του εκαναν κριτική ηταν ιμπεριαλιστες . Γιατί αραγε μας τρομάζει η αλήθεια? Δεν υπάρχουν Αγγελοι,τουλάχιστον ορατοί επι της γής. Ολη η ανθρώπινη ιστορία βρίθει απο βαρβαρότητα ,αγρια εκμετάλευση του ανθρώπου απο ανθρωπο και πολέμους γεμάτους βαρβαρότητα. Και απο τα ανωτέρω δεν εξαιρούνται οι Αρχαίοι Ελληνες. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Γιαννης-ιος Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Η συμβουλή μου. Η παγκοσμιοποίηση είναι γεγονός, το θέλουμε ή όχι. Δεν μπορούμε να το αλλάξουμε, γιατί θα πάμε οικονομικά πίσω. Τα κέντρα αποφάσεων έχουν φύγει από την Ελλάδα. Η μόνη άμυνα του κάθε κράτους, αλλά και του κάθε μεμονωμένου ανθρώπου, είναι να ξεχωρίζει από τους άλλους. Για να το πετύχει αυτό πρέπει να επενδύσει στην καινοτομία. Χωρίς καινοτόμες προσπάθειες θα μιλάμε μόνο για τους αρχαίους Έλληνες. Ο παγκόσμιος συγκεντρωτικός καπιταλισμός το μόνο που φοβάται είναι την καινοτομία. Αυτή μόνο μπορεί να του αφαιρέσει χρήμα, και να το βάλει στις τσέπες σας. Γιατί η καινοτομία είναι γνώση, και χωρίς γνώση το χρήμα δεν κρατιέται. Λιπών αντί να ψοφήσουν τα πρόβατα του διπλανού, ας προσπαθήσουμε να κάνουμε περισσότερα πρόβατα εμείς. Γιατί τελικά έχουν ψοφήσει όλα τα πρόβατα στην Ελλάδα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chilon Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 29 , 2009 Ναι, είναι ψέμματα τα σχετικά με τον Καιάδα (για τα παιδιά με σωματικό πρόβλημα) και την Αρχαία Σπάρτη. Μπορείς -αν ενδιαφέρεσαι- να μάθεις την πραγματικότητα από ερευνητές και συγγραφείς. Είναι υπερβολική η απαίτηση να μην εκτοξεύουμε (παντελώς ανακριβείς) ύβρεις -ειδικά- για θέματα (Αρχαία Ελλάδα, Αρχαία Σπάρτη) που αγνοούμε πλήρως; Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα