GeorgeS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 16 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 16 , 2009 Ερώτηση : Την στιγμή που κλείνουν οι επαφές ενός ρελλέ για να ξεκινήσει ένας τριφασικός κινητήρας, το ρεύμα των φάσεων είναι το ίδιο ? Μιλάω πάντα για τη στιγμή της εκκίνησης, δηλαδή για χρόνο κάτω από 1 sec. Στο μεταβατικό στάδιο, πριν δηλαδή ξεπεραστεί η ροπή αδράνειας. Γνωρίζει κανείς ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
x_user Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 θεωρητικά η απαιτούμενη ένταση του ρεύματος είναι η ίδια. - που σημαίνει ότι και τα τυλίγματα είναι ίδια κλπ... Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Έχω μια υποψία ότι τη στιγμή της εκκίνησης υπάρχει ασσύμετρη φόρτιση στα τυλίγματα. Μιλάμε πάντα για το αρχικό μεταβατικό στάδιο. Ο λόγος που έθεσα το ερώτημα είναι διότι αν αυτό ισχύει τότε έχουμε την απάντηση στη μεγάλη συζήτηση που είχαμε κάνει παλαιότερα και εδώ αλλά και σε άλλο φορου με τον Μίλτο σχετικά με το γιατί δεν βάζουμε ρελλέ διαφυγής έντασης (παρα το ότι επιβάλλεται από τον κανονισμό) σε φορτία κινήσεως. Διότι αν κατά την εκκίνηση υπάρχει ασσυμετρία στα ρεύματα τότε προφανώς το διανυσματικό άθροισμα δεν είναι μηδεν και αυτός είναι ο κύριος λόγος που αποφεύγεται το ρελλέ ασχέτως αν κανείς (ή σχεδόν κανείς) δεν ξέρει επακριβώς γιατί συνίσταται να μην μπαίνει ρελλέ διαφυγής έντασης σε τέτοια φορτία. Αυτή νομίζω είναι η απάντηση, αν αυτό βεβαίως ισχύει. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Γιώργο, τι διαφορά έχει η ασσυμετρία που μπορεί να υπάρχει στην εκκίνηση με την μικρή η μεγάλη ασσυμετρία κατά τη λειτουργία σε μόνιμη κατάσταση? Γιατί σε αυτή την ασυμετρία να μην έχω διανυσματικό άθροισμα 0? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ilectrologos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Αν το ρελέ είναι ιδανικό (γεωμετρικά και ηλεκτρικά ) , τα καλώδια προς το μοτέρ έχουν το ίδιο μήκος , το μοτέρ έχει για το κάθε τύλιγμα την ίδια αυτεπαγωγή και ωμική αντίσταση, τέλεια συμμετρία στην κατασκευή όλου του μοτέρ και αν έχουμε μια ιδανική πηγή τάσης τότε ναι το ρεύμα είναι ίδιο . Επειδή όμως ποτέ δεν συμβαίνει αυτό δεν έχουμε ποτέ ίδια τιμή στα αμπέρ ούτε στην έναρξη, όπου φαίνεται περισσότερο, ούτε στην κανονική λειτουργία . Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Φίλε Μίλτο, Σε έναν τριφασικό κινητήρα σε τρίγωνο (χωρίς ουδέτερο), αν τελικά τη στιγμή (σε χρόνους πολύ μικρούς) της εκκίνησης υπάρχει σημαντική ασσυμετρία στα ρεύματα μέχρι το στρεφόμενο πεδίο (ρεύμα τυλιγμάτων) να ισσοροπήσει, τότε το διανυσματικό άθροισμα δεν είναι μηδέν. Έστω για μικρούς χρόνους. Αυτό δεν θα έχει ως αποτέλεσμα να πέσει το ρελλέ ή έστω να κινδυνεύει να πέσει ?? Στην κανονική λειτουργία υποτίθεται ότι τα ρεύματα γραμμής είναι ίσα ή σχεδόν ίσα (μικρές διαφορές μη ικανές να ενεργοποιήσουν τον τοροειδή μετασχηματιστή του ρελλέ). Αν και εκεί υπάρχει ασσυμετρία εκτιμώ ότι πάλι θα πέφτει, αλλά συνήθως οι καλοί κινητήρες δεν έχουν τέτοια ζητήματα διότι όπως ειπώθηκε από τον ilectrologos θεωρητικά τα τυλίγματα είναι πανομοιότυπα. Link to comment Share on other sites More sharing options...
lefterism Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 17 , 2009 αν αναφέρεσαι σε ιδανική κατάσταση? τότε ναι. πάντως από ιδία εμπειρία, σε παλιούς κινητήρες (σε ανεμίστηρες) σε εργοστάσιο, υπήρχαν διαφορές.. μήπως αν κοιτούσες τα ρελέ διαρροής τύπου Β αν θυμάμαι καλά, τα οποία προτείνονται για βιομηχανικές εγκαταστάσεις, να είναι πιο "ανεκτά" στις ασυμμετρίες που αναφέρεσαι?? (υπόθεση κάνω) Link to comment Share on other sites More sharing options...
reVma Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2009 Πέρα από την ασυμμετρία του κινητήρα ή του ρελέ, και οι τάσεις των φάσεων δεν είναι ποτέ ίδιες. Μια μπορεί να έχει φασικά 230V και κάποια άλλη 235V. Φαντάσου τώρα να μπαινοβγαίνουν και μονοφασικά φορτία σε κάποια από αυτές (ωμικά ή επαγωγικά(κινητήρες κάτω από 2,2kW) και να γίνονται επιπλέον βυθίσεις ή υπερυψώσεις. Αν ο κινητήρας τραβάει π.χ 5Α, μια ασυμμετρία 30mA θα την έχεις σίγουρα. Ακόμη και 100mA ρελέ διαφυγής να βάλεις, δεν νομίζω να την γλυτώσεις. Link to comment Share on other sites More sharing options...
miltos Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2009 Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2009 Συμφωνώ για τις ασυμμετρίες που λέτε. Τα 30mA είναι τίποτα και εμφανίζονται για πλάκα. Αλλά διαφωνώ ότι αυτά τα 30mA, ή και 1A ασυμμετρία θα ρίξει το ΔΔΕ. Διότι η ασυμετρία είναι τέτοια που να έχουμε ΣΙ=0. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2009 Συγγραφέας Share Δημοσιεύτηκε Δεκέμβριος 18 , 2009 Εγώ μιλάω για τη στιγμή της εκκίνησης όπου μπορεί μια φάση να έχει 5Α (τυχαία νούμερα) και οι άλλες δύο 0. Μιλάμε για τη στιγμή που κλείνουν οι επαφές του διακόπτη ισχύος. Κατά τη διάρκεια κανονικής λειτουργίας ενδέχεται όντως το διανυσματικό άθροισμα ακόμα και σε μη απολύτως συμμετρικές φορτίσης των τυλιγμάτων να είναι <30mA αν και αυτό πρέπει να το δούμε διανυσματικά. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα