miltos Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 1 , 2010 Δεν θα πέσει. Θα έχουμε ένα και μόνο κύκλωμα, με ίδιο ρεύμα παντού. Ένας αγωγός φεύγει από τον ΔΔΕ, συνδέεται με ένα φορτίο και επιστρέφει σε αυτόν. Το ρεύμα είναι το ίδιο (διανυσματικά) στην αρχή και το τέλος του αγωγού. Αν από τον νο1 περνάει ρεύμα φάσης L1 10A, από τον νο2 ρεύμα φάσης L2 10A, και από τους άλλους δύο δεν περνάει ρεύμα. Γιώργο, νομίζω ότι εδώ γίνεται το μπέρδεμα. Δεν υπάρχει "ρεύμα φάσης L1" ή "ρεύμα φάσης L2". Στη συγκεκριμένη περίπτωση, υπάρχει οι 2 φάσεις δημιουργούν μια τάση VL1-VL2=400sin(628t+φ). Αν το φορτίο είναι πυκνωτής, το ρεύμα θα είναι I=400*c*628*sin(628t+φ+π/2 ), κοινό για τους αγωγούς που συνδέονται στους πόλους νο1 και νο2. Δεν υπάρχει άλλο ρεύμα για την L1 και άλλο για την L2. Υπάρχει ένα ρεύμα για την τάση VL1-VL2.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2010 Πολύ σωστά, υπάρχει ένα ρεύμα για την τάση VL1-VL2 και το φορτίο που είναι συνδεδεμένο σε αυτή. Εγώ δεν διαφωνώ σε τίποτα απ όσα ορθά έχουνε ειπωθεί και θα έλεγα είναι πολύ σωστή η επισήμανσή σου, ειδικά για τις δύο φάσεις. Η δική μου ένσταση ήταν ότι σε κινητήρα κατά το μεταβατικό σημείο της εκκίνησής του (και μόνο εκεί), δύναται να εμφανιστούν διαφορετικά ρεύματα στους αγωγούς των 3 φάσεων και κατά συνέπεια το διανυσματικό άθροισμα να είναι διάφορο του μηδενός οπότε το ρελλέ πέφτει. Ομως, αν αυτό δεν συμβαίνει και εξαιρέσουμε τους παράγοντες διαρροή από κακή αντίσταση μόνωσης ή κορεσμό του τοροειδή μετασχηματιστή, τότε πραγματικά γυρνάμε στην αρχή και το ερώτημα "γιατί δεν βάζουμε ρελλέ διαρροής σε κινητήρες" παραμένει στο σκοτάδι.
nvel Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2010 Δημοσιεύτηκε Φεβρουάριος 2 , 2010 αν στην εκκίνηση ενός κινητήρα το διανυσματικό άθροισμα των ρευμάτων είναι διάφορο του μηδενός αυτό σημαίνει ότι κάπου χάνουμε ή κερδίζουμε ρεύμα εκτός της παροχής, αν αυτό το ρεύμα δεν είναι λόγω διαρροής αυτό σημαίνει ότι στην εκκίνηση δεν ισχύει ο 1ος κανόνας του Kirchhoff. Να υπενθυμίσω ότι διαρροή δεν είναι μόνο το σφάλμα μόνωσης της παροχής και των τυλιγμάτων αλλά και το ρεύμα που διαρρέει από τις χωρητικότητες των αγωγών και των τυλιγμάτων ως προς τη γη την στιγμή της εκκίνησης. Ένας τρόπος ελέγχου του προβλήματος είναι η χρήση μιας ευαίσθητης αμπεροτσιμπίδας που μπορεί να μετρά mA σε λειτουργία peak hold.
GIOKAL Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 , 2010 Παίδες το ρελέ δεν θα πέσει. Δεν έχει σημασία πόσο ρεύμα τραβάει κάθε φάση. Σημασία έχει να μην υπάρχει διαρροή ρεύματος προς τη γη. Με αυτή την λογική αν σε μια τριφασική ηλεκτρική εγκατάσταση στη μία φάση δουλεύει ένα πλυντήριο, στην άλλη φάση δουλεύει ο φούρνος και στην άλλη φάση έχουν ανάψει δύο λάμπες το ρελέ θα έπρεπε να πέφτει. Αυτό που θα πέσει σίγουρα (τουλάχιστον θα πρέπει να πέσει) είναι τα ασφαλιστικά της κάθε γραμμής ───────────────────────────────────────────────────── Συμπληρώστε την ειδικότητά σας, μέσω της επεξεργασίας προσωπικών στοιχείων (πίνακας ελέγχου). Chilon
miltos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 11 , 2010 Πρόσφατο περιστατικό: Σε έναν πίνακα με γενικό ΔΔΕ στα 30mA, εκτός των άλλων υπάρχει αστεροτρίγωνο για έναν κινητήρα 25hp (18.5kW). Ο κινητήρας εκκινεί κανονικά με το αστεροτρίγωνο, χωρίς να ενοχλείται ο ΔΔΕ. Μέχρι εδώ όλα καλά και αναμενόμενα. Προσπάθησα να εκκινήσω τον κινητήρα DOL, αλλά ο ΔΔΕ πέφτει...
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 13 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 13 , 2010 Ο κινητήρας τραβάει ένα ρεύμα της τάξης των 35Α περίπου. Μήπως κατά την απευθείας εκκίνησης το Ιεκ γίνεται 6-7 φορές το ονομαστικό, ήτοι 200Α με συνέπεια άμεσο κορεσμό του πυρήνα του τοροειδούς μετασχηματιστεί ο οποίος πλέον δεν μπορεί να "αθροίσει-μετρήσει" σωστά τα ρεύματα ? Πάντως εξαιρώντας αυτή τη περίπτωση, η απάντηση στο ερώτημα "γιατί -κατά κάποιους- δεν πρέπει να βάζουμε ΔΔΕ σε γραμμές κίνησης (κινητήρες, κλιματιστικά, κλπ)? " ΔΕΝ έχει απαντηθεί ακόμα.
miltos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 14 , 2010 Χωρίς να μπούμε καθόλου στο τεχνικό κομμάτι και την κατασκευή του ΔΔΕ, αν συμβαίνει αυτό που λες, σε κάθε βραχυκύκλωμα L-L ή L-N, πρέπει να πέφτει ο ΔΔΕ.
GeorgeS Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 14 , 2010 Συγγραφέας Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 14 , 2010 Έχεις ένα δίκιο σε αυτό Μίλτο. Εκτός αν κατασκευαστικά ο κορεσμός του πηνίου "καθυστερεί" σε χρόνο απόκρισης από την αμεσότητα του μαγνητικού του μικροαυτόματου (ούτε εγώ ξέρω). Το ερώτημα που παραμένει λοιπόν αναπάντητο είναι "γιατί πέφτει το ρελλέ ?" και "γιατί γενικώς υπάρχει σε μερικούς η άποψη "όχι ΔΔΕ σε κινητήρες κλπ" ?
AlexisPap Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 14 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 14 , 2010 Γιατί μιλάμε για κορεσμό του πυρήνα; Αφού φάσεις και ουδέτερος περνάνε από μέσα, το ΣΙ είναι μηδέν όταν δεν υπάρχει διαρροή και ομοίως η μαγνητική ροή είναι μηδέν, ασχέτως αν υπάρχει βραχυκύκλωμα και τρελά ρεύματα...
miltos Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 15 , 2010 Δημοσιεύτηκε Οκτώβριος 15 , 2010 Σε εγχειρίδιο συγκροτημάτων αντλιών με ενσωματωμένο inverter σε κάθε αντλία, είδα αναφορά σε ρεύμα διαρροής. Για 3~400V κινητήρες: 3kW το ρεύμα διαρροής είναι <3.5mA 10kW το ρεύμα διαρροής είναι <10mA Αυτό λογικά έχει να κάνει με τους inverter. Έψαξα λίγο και σε αντίστοιχα εγχειρίδια της ίδιας εταιρείας για συγκροτήματα χωρίς inverter και δεν είδα αντίστοιχη αναφορά. Αν έβλεπα θα προβληματιζόμουνα πάρα πολύ.
Recommended Posts
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα