Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Κλειστή επ' αόριστον θα παραμείνει η εθνική οδός στα Τέμπη, στο ύψος της Αγίας Παρασκευής, λόγω κατολίσθησης, που είχε ως τραγική συνέπεια το θανάσιμο τραυματισμό του ιταλού διευθυντή του έργου της σήραγγας, που κατασκευάζεται εκεί, ο οποίος μαζί με άλλους υπαλλήλους είχε πάει να κάνει επιτόπια αυτοψία.

 

Οι βράχοι, είχαν αρχίσει να αποκολλούνται από την Τρίτη, όποτε και έσκασαν τα λάστιχα ενός διερχόμενου φορτηγού. Η πτώση συνεχίστηκε και την Τετάρτη στο ίδιο σημείο ενώ η απόφαση να κλείσουν τα Τέμπη, προκειμένου να ελεγχθεί η επικινδυνότητα της κατάστασης λήφθηκε τα ξημερώματα της Πέμπτης με απόφαση της Περιφέρειας Θεσσαλίας.

Επιτόπου υπάρχουν αστυνομικές δυνάμεις οι όποιες και εκτρέπουν την κυκλοφορία.

 

Χθες το πρωί, κλιμάκιο υπαλλήλων της εταιρείας, που ασχολείται με την κατασκευή της σήραγγας, με δύο αυτοκίνητα και επικεφαλής τον Ιταλό διευθυντή Σέρτζιο Σάνι (Sergio Sciani), πήγαν στο σημείο για αυτοψία. Εκείνη την ώρα σημειώθηκε νέα πτώση βράχων. Ακούγοντας το θόρυβο, οι πέντε υπάλληλοι που επέβαιναν στο ένα αυτοκίνητο, πρόλαβαν και εξήλθαν του οχήματος. Ο Ιταλός διευθυντής όμως, που επέβαινε μόνος του στο άλλο αυτοκίνητο δεν πρόλαβε να βγει. Το όχημά του καταπλακώθηκε από ένα μεγάλο βράχο με αποτέλεσμα να χάσει τη ζωή του.

 

Η σορός του μεταφέρθηκε στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας όπου και αναμένεται να γίνει νεκροτομή.

 

Για τη σταθεροποίηση των εδαφών, έρχονται ειδικοί επιστήμονες από την Ελβετία. Το πότε θα ανοίξει η Εθνική οδός στο ύψος των Τεμπών θα προσδιορισθεί από την επόμενη εβδομάδα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Υποδομών. Για πληροφορίες καλέστε το 2410741440.

Χθες το βράδυ πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Υποδομών ευρεία σύσκεψη υπό το τον υπουργό Δημήτρη Ρέππα για την αντιμετώπιση του σοβαρού αυτού προβλήματος, ενόψει και της αυξημένης κίνησης της εορταστικής περιόδου. Αποφασίστηκε να καταβληθεί κάθε προσπάθεια καλύτερης προετοιμασίας του διαθέσιμου οδικού δικτύου, προκειμένου να ανταποκριθεί στις ανάγκες της αυξημένης κυκλοφοριακής κίνησης. Στη σύσκεψη συζητήθηκαν επίσης, οι πρόνοιες για να παραμείνει το υπάρχον δίκτυο ανοικτό, ασφαλές και εποπτευόμενο, οι τρόποι της πληρέστερης ενημέρωσης πολιτών, επιχειρηματιών, μεταφορέων και εταιρειών οδικής βοήθειας, και η ενίσχυση των μετακινήσεων και μεταφορών αεροπορικώς, σιδηροδρομικώς, ακόμη και δια θαλάσσης.

 

Ειδικά για τις ημέρες των γιορτών θα ληφθούν έκτακτα μέτρα: τοπική πρόβλεψη από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), πύκνωση των σταθμών της Τροχαίας, μεταφορά βαρέων γερανοφόρων στην περιοχή, ετοιμότητα του ΕΚΑΒ, συνδρομή του ΓΕΕΘΑ, κ.ά.

 

Η εταιρεία παραχώρησης έχει ήδη εκδώσει ενημερωτικό φυλλάδιο και έχει θέσει σε πλήρη λειτουργία τετραψήφιο αριθμό, ενώ θα συνδράμει και στις βελτιώσεις του δικτύου της Περιφέρειας.

 

Οι όποιες παρεμβάσεις στον παραλιακό δρόμο από την περιοχή του Αγιόκαμπου θα αποφασιστούν σε αυριανή αυτοψία κλιμακίου του Υπουργείου, ενώ θα υπάρξει βελτίωση και του δρόμου μέσω Γόννων - Τυρνάβου - Ελασσόνας.

 

Στη σύσκεψη υπό τον Δημήτρη Ρέππα, μετείχαν ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννης Μαγκριώτης, ο Γενικός Γραμματέας Δημοσίων Έργων Γιάννης Οικονομίδης, ο Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας Θεόδωρος Μπούφης, ο Γενικός Διευθυντής Έργων Παραχώρησης, ο Νομικός Σύμβουλος Έργων Παραχώρησης, η Προϊσταμένη Τομέα Παραχωρήσεων της εταιρίας «Εγνατία Οδός Α.Ε.», η Γενική Δ/ντρια Μεταφορών, ο Διοικητής της ΥΠΑ, η Διευθύντρια Αεροπορικής Εκμετάλλευσης της Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ), ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας Εθνικός Διαχειριστής Σιδηροδρομικής Υποδομής (ΕΔΙΣΥ), ο Γενικός Διευθυντής Υποδομών του ΕΔΙΣΥ, ο Γενικός Διευθυντής Τεχνικής Υποστήριξης του ΕΔΙΣΥ, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ, ο Γενικός Διευθυντής Επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ο Διευθυντής Κλάδου Γ' του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, ο Διευθυντής Θαλάσσιων Συγκοινωνιών του Υπουργείου Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (ΥΠΟΙΑΝ), ο Τμηματάρχης Τμήματος του ΥΠΟΙΑΝ Ναυλολογίων, ο Δ/ντής της Τροχαίας του Αρχηγείου της ΕΛΑΣ, ο Δ/νων Σύμβουλος του Παραχωρησιούχου και εκπρόσωπος της Διοίκησης της Κοινοπραξίας Μαλιακού - Κλειδί.

 

Όλοι οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να συντάξουν ένα μνημόνιο στον τομέα αρμοδιότητάς τους. Ανά πάσα στιγμή, το σχήμα εμπλουτισμένο και με άλλα πρόσωπα θα συγκαλείται ως Άτυπο Συντονιστικό Όργανο. Ο ακριβής χρόνος κατά τον οποίο θα μείνει κλειστή η ΠΑΘΕ στο ύψος των Τεμπών θα ανακοινωθεί από την ερχόμενη εβδομάδα, μετά και την εκτίμηση του ειδικού κλιμακίου Ελβετών τεχνικών και ξένων και Ελλήνων επιστημόνων που έχουν κληθεί.

 

Με απόφαση του προέδρου του ΤΕΕ Γιάννη Αλαβάνου και σε συνεργασία με τον πρύτανη του ΕΜΠ Κωνσταντίνο Μουτζούρη, συγκροτήθηκε επιτροπή ειδικών επιστημόνων, προκειμένου να διερευνηθούν τα αίτια και οι συνθήκες της μεγάλης κατολίσθησης, οι τρόποι αντιμετώπισης του φαινομένου, που σημειώθηκε χτες στα Τέμπη, εξαιτίας της οποίας ο τεχνικός κόσμος θρηνεί και την απώλεια ενός εξέχοντος Ιταλού συναδέλφου.

 

Στην Επιτροπή μετέχουν οι:

- Γεώργιος Γκαζέτας, καθηγητής Εδαφομηχανικής ΕΜΠ

Σπύρος Καβουνίδης, γεωτεχνικός

- Παύλος Μαρίνος, καθηγητής Τεχνικής Γεωλογίας του ΕΜΠ

- Γεώργιος Τσιαμπάος, αναπληρωτής καθηγητής Τεχνικής Γεωλογίας του ΕΜΠ

- Δημήτρης Ρόζος, επίκουρος Καθηγητής Τεχνικής Γεωλογίας του ΕΜΠ, στέλεχος του ΙΓΜΕ

 

Η Επιτροπή, εντός των αμέσως επόμενων ημερών, μετά και από επιτόπια έρευνα, θα συντάξει για λογαριασμό του ΤΕΕ έκθεση πραγματογνωμοσύνης.

 

Πηγή:kathimerini.gr

  • Απαντήσεις 53
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Μπράβο και ετοιμαζόμουν να το βάλω εγώ !

Έχει δει κανένας συνάδελφος από κοντά την κατάσταση ?

 

Κρίμα για τον συνάδελφο :sad: Συλληπητήρια στην οικογενειά του

Δημοσιεύτηκε

Το πιθανότερο είναι οτι οι κατολισθήσεις δεν προήλθαν απο το έργο της διάνοιξης της σύραγγας αλλά απο τις έντονες βροχοπτώσεις, σε συνδυασμό βέβαια με το ότι η βλάστηση εκεί κάηκε δυο φορές πρόσφατα (καλοκαίρι).

Δημοσιεύτηκε

Δυστηχώς στην Ελλάδα τον όρο διαχείρηση υποδομών (asset management) ούτε που τον ξέρουμε... Δαπανούμε εκατομύρια ευρώ για την ανάπτυξη του δικτύου μας αλλά κουβέντα για την υποστηριξή τους...

 

Σε όλες τις χώρες του εξωτερικού υπάρχουν κονδύλια για την παρακολούθηση των ορυγμάτων και επιχωμάτων, την καταγραφή τυχόν αστοχιών και επιδιόρθωση τους σε ετήσια βάση.

 

Δυστηχώς στην Ελλάδα είμαστε πίσω σε τέτοια θέματα. Η δικαιολογία είναι το κόστος και στην προκειμένη περίπτωση ότι η πλειοψηφία των πρανών κατά μήκος του οδικού δικτύου είναι βραχώδη. Να όμως και που τα βραχώδη πρανή πέφτουν...

 

Κρίμα για το συνάδελφο και συλληπητήρια στην οικογενειά του. :(

 

Κάλλιον το προλαμβάνειν ή το θεραπεύειν - Ιπποκράτης

 

Edit: Video apo to in.gr

Δημοσιεύτηκε
Το πιθανότερο είναι οτι οι κατολισθήσεις δεν προήλθαν απο το έργο της διάνοιξης της σύραγγας αλλά απο τις έντονες βροχοπτώσεις, σε συνδυασμό βέβαια με το ότι η βλάστηση εκεί κάηκε δυο φορές πρόσφατα (καλοκαίρι).
Ε, όχι δα από βροχοπτώσεις...

Ο Κίσαβος είναι βραχώδης αποτελείται από κρυσταλλικά πετρώματα (μαρμαρυγιακούς σιστόλιθους και γνεύσιους) που σκεπάζονται από άλλα στρώματα εκρηξιγενών πετρωμάτων και κυρίως από εκείνη την πλευρά:

 

"Το βουνό Κίσσαβος, προς τη δύση βλέπει τον κάμπο της Λάρισας, ενώ προς την ανατολή βλέπει τη θάλασσα, στην οποία καταλήγουν οι πλαγιές του, σχηματίζοντας πολλούς μικρούς ορμίσκους και υπέροχες παραλίες. Προς το βορρά βλέπει την κοιλάδα των Τεμπών και το Όλυμπο, ενώ προς το νότο βλέπει την κοιλάδα της Αγιάς και το βουνό Μαυροβούνι.[/font] Χαρακτηριστικό του βουνού είναι η βραχώδης και άγονη βορειοδυτική πλευρά της, σε αντίθεση με τη νότια και ανατολική πλευρά του που είναι καταπράσινη, πνιγμένη στα πλατάνια, στις οξυές, στις καστανιές και στα έλατα. Ένα ακόμα χαρακτηριστικό του βουνού είναι τα πολλά φαράγγια, που τα διασχίζουν ορμητικοί χείμαρροι." (http://www.inthessaly.gr/el/-76.html)

 

Αν θεωρείτε οτι βροχοπτώσεις 3 ημερών μπορούν να προκαλέσουν τέτοια κατολίσθηση, τί να πω... Πάντως είναι πολύ πιο πιθανό οι εργασίες στο τούνελ και φουρνέλα να προκάλεσαν την αποκόλληση τέτοιων τεραστίων βράχων...

Πάντως, το συμβάν έλαβε χώρα περίποτυ 1χλμ από την Αγία Παρασκευή...

Δημοσιεύτηκε

Ειχαν βαλει και μεταλλικο διχτυ τρομαρα τους για να συγκρατουν τα βραχια σε περιπτωση που πεσουν αλλα δεν εγινε σωστη δουλεια γιατι απαγορευεται οποιοδηποτε ειδος δομησης στα ιερα αυτα βραχια.Κριμα για τον ανθρωπο παντως...

Δημοσιεύτηκε

Κρίμα στον μηχανικό που πήγε στον βωμό του καθήκοντος.

Πάντως το θέμα είναι αρκετά πολύπλοκο.

Η εταιρεία είχε αποφασίσει να προχωρήσει σε μικρές επεμβάσεις δημιουργίας προστατευτικών για την περίπτωση πτώσεως μικρών βράχων, ως προσωρινή λύση, με δεδομένο ότι τέτοιας έκτασης κατολίσθηση δεν είχε γίνει στο πρόσφατο παρελθόν.

Μετά την κατασκευή της σήραγγας, είχε στο πρόγραμμα την πλήρη διακοπή της κυκλοφορίας στην κοιλάδα και στήριξης των πρανών με μόνιμα μέσα.

Αλλά ο χρόνος τους πρόλαβε :(

R.I.P. Mr Sciani.

Δημοσιεύτηκε

RIP Mr Sciani..

 

o Σιανι ηταν ενας καταπληκτικος ανθρωπος, παντα με το χαμογελο,και πολυ καλος με ολους τους εργαζομενους.

κριμα. πολυ αδικο.

Δημοσιεύτηκε

 

Αν θεωρείτε οτι βροχοπτώσεις 3 ημερών μπορούν να προκαλέσουν τέτοια κατολίσθηση, τί να πω... Πάντως είναι πολύ πιο πιθανό οι εργασίες στο τούνελ και φουρνέλα να προκάλεσαν την αποκόλληση τέτοιων τεραστίων βράχων...

 

κανεις τεραστιο λαθος φιλε.κι ομως

 

εργαζομαι σε εταιρια που πραγματοποιει εργο σε βραχωδη λοφο

 

περσυ τετοια εποχη ειχαμε κατολισθησεις μετα απο 2ημερα 3ημερα συνεχων βροχων.

 

τονοι απο βραχους φουλ στο νερο αποκολλουνταν σε στιγμες δευτερολεπτου

 

RIP στον συναδελφο.

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.