Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Όχι μόνο υπάρχει ιστορικό κατολισθήσεων αλλά υπάρχει και σχετικό σύγγραμα !!!

"ΗΛΙΑΣ, Π. (1999). Γεωτεχνική εξέταση κατολίσθησης στην Εθνική Οδό Αθηνών –

Θεσσαλονίκης (Χ.Θ. 390+220) στα Τέμπη, Ν. Λάρισας, ΙΓΜΕ."

 

Κάπου διάβασα ότι το πρόσφατο γεγονός συνέβη στο 386χλμ, αν κάποιος μπορεί να το επιβεβαιώσει

  • Απαντήσεις 53
  • Created
  • Τελευταία απάντηση

Top Posters In This Topic

Δημοσιεύτηκε

Η εθνική οδός όντως έχει κλείσει από το 386ο χμ, οπότε το φαινόμενο των κατολισθήσεων λογικά έλαβε χώρα στη Χ.Θ. που αναφέρεις και την προηγούμενη κατολίσθηση..

Δημοσιεύτηκε

Υπάρχει και δεύτερο !!!! σύγγραμμα για την ίδια κατολίσθηση

"Γεωλογική-γεωτεχνική μελέτη της κατολίσθησης στη Χ.Θ. 390+220 της Ν.Ε.Ο. Αθήνας-Θεσ/νίκης στα Τέμπη Ν.Λάρισας

Συγγραφέας: Βακόνδιος, Ι.

Εκδότης: Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών

Δημοσίευση: Αθήνα : Ι.Γ.Μ.Ε., 1999 "

 

Και για την περιοχή της Αγ. Παρασκευής το:

Τίτλος: Γεωτεχνική εξέταση των συνθηκών ευσταθείας των πρανών στην περιοχή Αγίας Παρασκευής Τεμπών.

Συγγραφέας: Ανδρονόπουλος, Β.

Εκδότης: Ινστιτούτο Γεωλογικών και Μεταλλευτικών Ερευνών

Δημοσίευση: Αθήνα : Ι.Γ.Μ.Ε., 1982

 

Νομίζω δεν χρειάζονται άλλα σχόλια για το αν η περιοχή έχει παρελθόν, κάποιος συνάδελφος που διαθέτει κάποιο από τα παραπάνω μπορεί να μας παραθέσεις μερικές χρήσιμες πληροφορίες.

 

Την κατολίσθηση η οποία αναφέρεται στα παραπάνω συγγράμματα, την βρήκα σε σχετική βάση δεδομένων (Μπλιώνα Μαρία Πανεπιστήμιο Πατρών) κατολισθήσεων στον Ελλαδικό χώρο μεταξύ 1998 - 2003 (397 κατολισθήσεις).

Συνεπώς αν συσχετιστεί η ημερομηνία, με τις εκδόσεις των συγγραμμάτων, η κατολίσθηση, συνέβη το 1998

Εδώ έχει περισσότερες φωτογραφίες (από την πρόσφατη)

http://www.foreignpress-gr.com/2009/12/blog-post_1337.html

 

Από συνέντευξη του καθηγητήΤεχνικής Γεωλογίας του Πανεπιστημίου

Πατρών Γεώργιου Κούκη.

«Πριν από 30 χρόνια στις αρχές της δεκαετίας

του '80 είχαμε και πάλι αποκολλήσεις και

καταπτώσεις βράχων στην κοιλάδα των Τεμπών

και πάλι είχε κοπεί ο οδικός άξονας. Τότε ως

μέλος του ΙΓΜΕ ήμουν στην ομάδα που είχαμε

μελετήσει το τι πρέπει να γίνει. Αφού

εξετάσαμε όλες τις παραμέτρους καταλήξαμε

στο συμπέρασμα και εισηγηθήκαμε στο

ΥΠΕΧΩΔΕ ότι πρέπει να κατασκευαστεί

σήραγγα, κάτι που υλοποιείται, αλλά 30 χρόνια

μετά. Αρχικά είχαν εξεταστεί λύσεις όπως να

κατασκευαστεί σκέπαστρο που να καλύπτει το

δρόμο, όμως επειδή η περιοχή της κοιλάδας

είναι ιδιαίτερου φυσικού κάλλους αυτή η

λύση αποκλείστηκε. Η δεύτερη πρόταση για

μέτρα στήριξης στα πρανή, λόγω υψηλού

κόστους αποκλείστηκε και αυτή», δήλωσε ο κ.

Κούκης μιλώντας στον «ΑτΚ».

Ο καθηγητής Γ. Κούκης διατέλεσε επί χρόνια

σύμβουλος της ΕΥΔΕ ΠΑΘΕ και γνωρίζει καλά

το πρόβλημα των Τεμπών.

«Το πρόβλημα στα Τέμπη είναι σύνθετο. Εχει

υψηλά και απότομα πρανή στα 300-400 μέτρα με

δυνητική αστάθεια, δηλαδή ανά πάσα στιγμή

μπορεί να σημειωθούν αποκολλήσεις βράχων

και κατολισθήσεις. Σ' αυτό συνεπιδρούν η

απότομη κλίση, η τεκτονική της περιοχής που

αποτελείται από σχηματισμούς ασβεστόλιθων,

όπου το χειμώνα επιδρά το νερό, όχι μόνο της

βροχής, αλλά ιδιαίτερα του χιονιού που

αυξάνει τον όγκο κατά μήκος των ρωγμών και

σπάει το πέτρωμα. Επιπλέον όλων αυτών, στη

βάση του πρανούς κατασκευάστηκε ο δρόμος,

με αποτέλεσμα την έλλειψη αντιστήριξης στο

πρανές. Ολες αυτές οι συνθήκες φέρνουν τα

πρανή σε κρίσιμη ισορροπία, μια οριακή

ισορροπία».

Δημοσιεύτηκε

Την περιοχή που σημειώθηκε η κατολίσθηση στα Τέμπη επισκέφθηκε ομάδα επιστημόνων του τμήματος Γεωλογίας του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (ΑΠΘ), προκειμένου να κάνει μια πρώτη εκτίμηση των αιτίων του συμβάντος.

 

«Αν είχε γίνει γεωλογική μελέτη στην περιοχή θα μπορούσαν να εντοπιστούν τα περισσότερο επικίνδυνα σημεία» δήλωσε καθηγητής του Πανεπιστημίου.

 

Όπως επισήμανε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο καθηγητής Γεωλογίας του ΑΠΘ, Σπύρος Παυλίδης, τα πρανή της κοιλάδας των Τεμπών επηρεάζονται έντονα από την τεκτονική δράση στην περιοχή, γεγονός που επέτεινε η έντονη βροχόπτωση των τελευταίων ημερών, με αποτέλεσμα να υπάρξει μια φυσιολογική, όπως ανέφερε, κατάπτωση μεγάλου όγκου βράχων.

«Είναι γνωστό ότι υπήρχαν γεωλογικά ρήγματα στην περιοχή. Ο Ηρόδοτος είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι η διάνοιξη των Τεμπών έγινε από σεισμό που έδωσε διέξοδο στα νερά του Πηνειού προς το Αιγαίο και τα νερά των λιμνών» επισήμανε ο κ. Παυλίδης και διευκρίνισε ότι η επίσκεψη του κλιμακίου επιστημόνων πραγματοποιήθηκε λόγω επιστημονικού ενδιαφέροντος.

 

«Για το θέμα έχει οριστεί ειδική επιτροπή από το αρμόδιο υπουργείο. Στο μεταξύ και εμείς θα προσπαθήσουμε να διατυπώσουμε πρόταση προς το Γεωτεχνικό Επιμελητήριο και ενδέχεται να την προωθήσουμε και στο υπουργείο» πρόσθεσε.

 

Πηγή:in.gr

Δημοσιεύτηκε

Sdimis, καταρχάς δεν ξέρω γιατί παθιάζεσαι τόσο. Εκπροσωπείς την εταιρία; Μάλλον όχι, οπότε χαλάρωσε λίγο... Συζήτηση κάνουμε.

 

Κατα δεύτερον, το ιστορικό την τωρινής κατολίσθησης το ξέρετε; Για την νταλίκα που "έφυγε" μέσα στα Τέμπη λίγες ώρες πρίν το τραγικό συμβάν, το ξέρετε; Είχε πατήσει σε μικρού μεγέθους πετρώματα (στο μέγεθος γροθιάς) τα οποία είχαν πέσει στο οδόστρωμα. Αν εννοείς τέτοιου μεγέθους κατολίσθιση, ναι έχει ξαναγίνει και ναι είναι λόγος να κλείσει η ΕΟ. Μέχρι εκεί όμως... Κατολίσθηση στην οποία να πέφτουν τέτοιοι ογκόλιθοι, δεν θυμάται κανείς στην περιοχή.

 

Άλλωστε, από την διατριβή που παραθέτεις, η περιοχή δίνει 1 κατολίσθηση ανά 1000μ2, και ποσοστό κατολισθήσεων 1,85%... Άρα μην μου λες με τόση σιγουριά οτι οι όποιες εργασίες δεν έπαιξαν καταλυτικό ρόλο...

 

Για να κλείσω εδώ, ξαναλέω: Τα παίρνω στο κρανίο με τα ΜΜΕ που βγάζουν πόρισμα και εδώ. Άλλες απόψεις συναδέλφων τις δέχομαι.

Δημοσιεύτηκε

acnt έχεις δίκιο για τα ΜΜΕ. Όπως πάντα βιάζονται να εξάγουν συμπεράσματα. Γι' αυτό και εγώ δεν θέλω να κάνω εικασίες. Η επιστημονική επιτροπή θα δώσει σύντομα απαντήσεις.

 

Πάντως, την εκτίμηση ότι σε 3 μήνες θα έχει γίνει αποκατάσταση την θεωρώ εκτός πραγματικότητας. Τα ίδια λέγανε και για την Μαλακάσα, τα ίδια και για την Τσακώνα.

 

Μιας που είσαι και από την περιοχή, μπορείς να επιβεβαιώσεις για το εάν τα 800μ απόσταση από την σήραγγα είναι ακριβής πληροφορία? Γιατί εάν ναι εγώ κρατώ μια επιφύλαξη για το εάν τα εκρηκτικά επιδείνωσαν την κατάσταση. Θεωρώντας πάντα ότι όντως χρησιμοποιούνται φουρνέλα για την διάνοιξη και όχι μηχανικά μέσα.

Δημοσιεύτηκε

Φίλε acnt σε βεβαιώ είμαι πολύ χαλαρός και μέρες που είναι δεν θέλω να πω τίποτα παραπάνω, ιδίως για τα καταλυτικά φουρνέλα.

Καλές γιορτές σε όλους, δυστυχώς κάποιο σπίτι του συναδέλφου στην Ιταλία θα κάνει μαύρες μέρες

Δημοσιεύτηκε

Πραγματικά δεν γνωρίζω αν χρησιμοποιούσαν φουρνέλα για την διάνοιξη.

Αυτό που ξέρω όμως σίγουρα, είναι πως το έδαφος που θα γίνονταν η διάνοιξη ήταν σαθρό με αποτέλεσμα να υπάρχει καθυστέρηση στον χρόνο διάνοιξης διότι το μηχάνημα δεν μπορούσε να κάνει την διάτρηση με την μέγιστη ταχύτητα.

Άρα μου δείχνει δύσκολο να γίνονταν εκρήξεις αφού υπήρχε τέτοιο πρόβλημα.

 

Επίσης από τον Απρίλιο, η εταιρεία είχε ζητήσει από το κράτος την διακοπή κυκλοφορίας στην κοιλάδα για τον κίνδυνο κατολισθήσεων. Αλλά μόλις άκουσαν για 6 μήνες διακοπή κυκλοφορίας, η απάντηση ήταν όχι.

Αν υπάρχει η γραπτή αλληλογραφία, τότε μπορεί εύκολα να υποδειχθεί ο "έμμεσα" υπεύθυνος.

Δημοσιεύτηκε
μέρες που είναι δεν θέλω να πω τίποτα παραπάνω, ιδίως για τα καταλυτικά φουρνέλα.

...και πολύ καλά θα κάνεις...

Δημοσιεύτηκε

Ακούσατε για τις κατολισθήσεις και στη Χαλκιδική και στη Ρόδο ε? Μα τι γίνεται? ή μήπως μετά το κακό που συνέβη στα Τέμπη τώρα θα γράφουν για όλες τις κατολισθήσεις ανά τη χώρα?

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.