Μετάβαση στο περιεχόμενο

Αναβάθμιση πτυχίων Πολιτικών Μηχανικών ΕΜΠ και ΔΟΑΤΑΠ


OpXiDeA

Recommended Posts

Προφανώς όταν μιλάμε για πτυχία συνεκτίμησης με Master

άνω των 5 ετών είναι αυτονόητο ότι καλύπτουν και το γνωστικό αντικείμενο της αντίστοιχης Ελληνικής Σχολής αλλά και τον αριθμό των μαθημάτων. Αριθμός που πολλές φορές επηρεάζεται και από την μέση εκπαίδευση .

 

π.χ

 

Δεν μπορούμε να λέμε ότι στο πρόγραμμα του ξένου πανεπιστημίου π.χ δεν έκανε το τάδε κομμάτι μαθηματικών όταν το σύνολο των φοιτητών του το έχει κάνει είδη από την μέση εκπαίδευση .Εκεί το πρόβλημα δεν έγκειται στο ξένο ίδρυμα άλλα στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση της Ελλάδος .

 

Όσων αφορά το θέμα για την εξακρίβωση της σχολής ΗΜΜΥ του ΕΜΠ το έχει επιβεβαιώσει καθηγητής της σχολής τους μέσα από την συγκεκριμένη μελέτη του ΤΕΕ αλλά και η στάση και άρνηση του υπουργείου στο να το αναγνωρίσει το πτυχίο ως Master .

 

Τέλος τα 6 ή τα 8 μαθήματα του 9 εξαμήνου της Σχολής των ΠΜ του ΕΜΠ δεν μου λένε τίποτα .Η ουσία και σε αυτήν την Σχολή παραμένει πάλι η ίδια .

Link to comment
Share on other sites

Προφανώς άλλο το να έχεις πτυχίο από το Luton University και άλλο από το Imperial College, ακόμα και εάν έχεις MEng και MSc ( 4 +1 χρόνια) στο πρώτο και BEng (3 χρόνια) στο δεύτερο.

 

Όσο για τα μαθηματικά που ανέφερες, θα σου πω την προσωπική μου εμπειρία από το μεταπτυχιακό μου στην Γλασκόβη όπου οι καθηγητές πριν γράψουν μαθηματικά στον πίνακα μας ζητούσαν συγνώμη... Το σύνολο των φοιτητών στο εξωτερικό δεν έχουν ιδέα από προχωρημένα μαθηματικά (επικαμπύλια, διπλά και τριπλά ολοκληρώματα, αριθμητικές μέθοδοι, στατιστική, κλπ) που εάν στην σχολή μου (ΠΜ) δεν έχουν και τόσο σημασία (λέμε τώρα) στη σχολή των ΗΜΜΥ και ΜΜ, είναι το Α και το Ω.

Και στην ουσία αυτός είναι ο λόγος που τα Αγγλικά πανεπιστήμια, τουλάχιστον, είναι πιο πολύ της «πράξης» και όχι της «θεωρίας». Και για να είμαι και δίκαιος, εγώ προσωπικά δεν είμαι σίγουρος ακόμη, ποια από τα δυο προτιμώ...

 

Επειδή νομίζω ότι το θέμα αρχίζει να γίνετε off-topic καλύτερα να το σταματήσω εδώ.

 

 

Κατά τα άλλα, είναι προφανές ότι πτυχιούχος πολιτικός μηχανικός της αλλοδαπής που δεν έχει διδαχθεί αντισεισμικό σχεδιασμό και ανάλυση φορέων με μητρώα, τα έχει στανταράκια απο τον ΔΟΑΤΑΠ προκειμένου να πάρει την αντιστοιχία, ακόμα και έαν έχει 15 χρόνια σπουδών. Κάτι παρόμοιο νομίζω ότι θα συμβαίνει και με τους ΗΜΜΥ.

Link to comment
Share on other sites

στη σχολή των ΗΜΜΥ και ΜΜ, είναι το Α και το Ω.

Οι ΗΜΜΥ του ΕΜΠ κάνουν τα πιο προχωρημένα μαθηματικά από όλους τους μηχανικούς. Συγκεκριμένα υπάρχουν δύο ροές 100% μαθηματικοποιημένες. Η Σ και η Μ. Η Σ αφορά τα Σήματα, Έλεγχο και Ρομποτική και η Μ τα γνήσια μαθηματικά. Ειδικά η Μ, έχει 8 μαθήματα μαθηματικών, τα οποία γίνονται συνδιδασκαλία με τη κατεύθυνση μαθηματικού της σχολής ΕΜΦΕ του ΕΜΠ. Είναι πολύ προχωρημένα μαθηματικά, που πολύ σπάνια συναντάει ένας μηχανικός και αφορούν έννοιες όπως μαθηματική λογική (θεωρήματα πληρότητας κ.τ.λ.), θεωρία αριθμών, αριθμητικές μέθοδοι διαφορικών εξισώσεων, εφαρμοσμένα μαθηματικά, λογισμός μεταβολών, βέλτιστος έλεγχος, θεωρία μέτρου (Lebesgue) κ.τ.λ..

 

@ NIKOLAOSK

 

Από προσωπική εμπειρία οφείλω να σου πω ότι στην Αγγλία τα μαθηματικά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι πολύ κατώτερα από της Ελλάδας. Το ίδιο και για τις ΗΠΑ. Υψηλότερα είναι στην Ινδία και την Ρωσία, ενώ περίπου το ίδια είναι στην Κίνα, στην Ρουμανία και στην Ουκρανία.

Link to comment
Share on other sites

Καταρχήν εκ νέου κάνεις λάθος .

 

Εκτός της Αγγλίας ξέρεις υπάρχουν και άλλα κράτη στην Ε.Ε

 

Δεν μίλησα για συνδυασμό δύο Master αλλά για BEng +MEng.

 

Τέλος όσων αφορά τα μαθηματικά από την δική μου εμπειρία οι φοιτητές του πολυτεχνείου μου τα έπαιζαν στα δάχτυλα τους .

 

Γιατί ?

 

Γιατί πολύ απλά προερχόντουσαν από μαθηματικά γυμνάσια .

 

Τέλος το πολυτεχνείο αυτό συνδύαζε την θεωρία με την πράξη.

Διότι οι φοιτητές του πέραν της παρακολούθησης των μαθημάτων και εργαστηρίων τους έκαναν ταυτοχρόνως και την πρακτική τους σε προγράμματα ενός έτους σε εταιρίες συνεργαζόμενες με το πολυτεχνείο που είχαν άμεση σχέση με το αντικείμενο τους δίνοντας τους επιπλέων γνώσεις , εφόδια , πιστοποιητικά παρακολούθησης αλλά και εργασία για το μέλλον τους.

Link to comment
Share on other sites

@NIKOLAOSK

 

Συνάδελφε,

είμαι πολύ περίεργος να μου πεις ποιο είναι το πολυτεχνείο σου.

(έχεις μόνο ένα ή δυο - τρία? :D )

 

 

@hmmypm

Το ζήτημα δεν είναι να απαριθμήσεις τι μαθηματικά διδάσκεστε... και μιας και ο συνάδελφος NIKOLAOSK είναι ΗΜΜΥ όπως και εσύ, ίσως θα έπρεπε να πάρεις θέση στο γεγονός ότι απροκάλυπτα ακυρώνει το τελευταίο εξάμηνο σπουδών της σχολή σου...

Link to comment
Share on other sites

ίσως θα έπρεπε να πάρεις θέση στο γεγονός ότι απροκάλυπτα ακυρώνει το τελευταίο εξάμηνο σπουδών της σχολή σου...

 

Δεν μπορώ να σε καταλάβω .

Σε τι πράγμα περιμένεις να μου απαντήσει .Τα πράγματα είναι όπως ακριβώς τα είπα . Δεν τα λέω εγώ .Τα λένε οι μελέτες τους που είναι δημοσιευμένες.

Έτσι είναι το ίδιο το σύστημα. Αυτή είναι η αλήθεια είτε μας αρέσει είτε όχι .

 

Όσων αφορά για το θέμα .Είδη έχουμε ξεφύγει .

Link to comment
Share on other sites

Η απόφαση του ΔΟΑΤΑΠ αναφέρει στο ότι πανεπιστήμια με RAE 3 θεωρούνται ΤΕΙ και αυτά από RAE 4 και πάνω ΑΕΙ .

 

 

Η απόφαση αυτή τέθηκε σε ισχύ μόνο για ένα χρόνο αφού η αξιολόγηση που συμβουλεύτηκαν στο ΔΟΑΤΑΠ ήταν πολύ παλιά (του 2001) και αναφέρονταν στην έρευνα του κάθε ιδρύματος.(research assessment exercise) . Πλέον αναγνωρίζονται όλα τα ιδρύματα με προϋποθέσεις συνεκτίμησης για τα προγράμματα σπουδών των μηχανικών.

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.