Μετάβαση στο περιεχόμενο

Νομιμοποιήσεις αυθαιρέτων μέσω ... «πράσινου τέλους»


Engineering News

Recommended Posts

Την δυνατότητα νομιμοποίησης αυθαιρέτων και κλειστών ημιϋπαίθριων, με την επιβολή «πράσινου τέλους», που θα διατίθεται αποκλειστικώς και μόνον, για την αναβάθμιση περιοχών με περιβαλλοντικά προβλήματα,εξετάζει το Υπουργείο Περιβάλλοντος. Νομικοί, αλλά και κύκλοι του Συμβουλίου της Επικρατείας εκτιμούν ότι η συγκεκριμένη πρόταση πρέπει να εξεταστεί, αφού εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλέγμα μέτρων αντιμετώπισης της αυθαίρετης δόμησης. Δεν αποτελεί, λένε, αποσπασματική κίνηση νομιμοποίησης των αυθαιρέτων, αλλά ένα μέτρο που εισαγάγει νέα δεδομένα στην προσπάθεια αντιμετώπισης, μιας διαμορφωμένης, εδώ και δεκαετίες, κατάστασης και δεν αντίκειται στην ισχύουσα νομολογία. Υπενθυμίζεται, ότι τα, ανά την επικράτεια αυθαίρετα ανέρχονται σε, περίπου 700.000, ενώ περισσότερα από 1.500.000, είναι τα κτίσματα με κλειστούς ημιϋπαίθριους και υπόγεια, με αυθαίρετη αλλαγή χρήσης. Και όπως όλοι αναγνωρίζουν, πρακτικά, είναι αδύνατη η κατεδάφισή τους. Η διαφοροποίηση της προτεινόμενης ρύθμιση, από εκείνη του Γιώργου Σουφλιά, για τους κλειστούς ημιϋπαίθριους, έγκειται στο γεγονός ότι προβλέπει την θέσπιση ανταποδοτικού περιβαλλοντικού οφέλους (το «πράσινο τέλος»), τα έσοδα από το οποίο θα διατίθενται αποκλειστικά και μόνον για έργα περιβάλλοντος, σε υποβαθμισμένες περιοχές και όχι για την κάλυψη του ελλείμματος (όπως παρέβλεπε η ρύθμιση Σουφλιά).

 

Υπέρ της νομιμοποίησης, ώστε να καταστεί δυνατή η μεταβίβαση των συγκεκριμένων κτισμάτων τάσσονται και οι συμβολαιογράφοι. Τονίζουν, μάλιστα την αναγκαιότητα τροποποίησης του 1337/83 (εάν το δηλώσεις,μπορείς να το σώσεις), του αείμνηστου Αντώνη Τρίτση. Να σημειωθεί, ότι η συντριπτική πλειοψηφία των αυθαιρέτων κτισμάτων που δηλώθηκαν με τον νόμο 1337/83, ουσιαστικώς παραμένει στον «αέρα», αφού οι ιδιοκτήτες τους τα δήλωσαν μεν, δεν προχώρησαν, όμως, στην έκδοση οικοδομικής άδειας.Κι αυτό, γιατί η πλειοψηφία των κτισμάτων, βρίσκεται σε εκτός σχεδίου περιοχές.

 

Πηγή:kathimerini.gr

Link to comment
Share on other sites

Λαμόγιο Νο 1: Κράτος... Που όλο φορολογεί για ένα δημόσιο που ούτε ελέγχει ούτε τιμωρεί ούτε καν εισπράττει τα πρόστιμα στο όνομα του πολιτικού κόστους

 

Λαμόγιο Νο 2 : Συμβολαιογράφος που είναι και υπέρ... όχι βρε παιδιά για την κονόμα... για να είναι δυνατή η μεταβίβαση..!!!

 

Λαμόγιο Νο 3 : Ο καθένας μας που επειδή δεν μας πιάσανε νοιώθουμε μάγκες και χτίζουμε ότι θέλουμε...

 

Λαμόγιο Νο 4 : Οι υπάλληλοι της Πολεοδομίας... που προφανώς βολεύονται με τις αυτοψίες σε αυθαίρετα γιατί κάθε μία σημαίνει και τα έξοδα του μήνα για όλη την οικογένεια...

 

Λαμόγιο Νο 5 : Ο μηχανικός που ενώ διαφημίζει στο κόσμο ότι δεν κερδίζει τίποτα, στην ουσία στον πελάτη διαφημίζει το τί μπορεί να του βγάλει παράνομα και το πώς θα το δείξει στη Πολεοδομία... Διακατέχεται δε, από σοβαρό κόμπλεξ γιατί αντί να προστατεύει τη νομιμότητα αφού έτσι κι αλλιώς δεν κερδίζει κάτι όπως λέγεται, αυτός όχι μόνο δεν καταδεικνύει παράνομες εργασίες συναδέλφων αλλά προσπαθεί να συμβιβάσει τα πράγματα εις βάρος συνήθως των απλών και άσχετων ιδιωτών...

 

Καθείστε εσείς λοιπόν να κάνετε νόμους... Κρίμα το χαρτί που χαλάτε...

Link to comment
Share on other sites

"Πράσινα" τέλη και πράσινα άλογα... Δεν έχασε το ταλέντο του στις αερολόγιες τελικά το ΠΑΣΟΚ. Σαν να μην πέρασε μια μέρα από την εποχή του "αείμνηστου"...

Link to comment
Share on other sites

Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω τους συμβολαιογράφους . Μα ... το ίδιο παράνομοι δεν θα παραμείνουν αυτοί χώροι , είτε αν καταβληθούν πράσινοι φόροι είτε αν θα είναι άχρωμοι ;

Link to comment
Share on other sites

Μα το τυράκι είναι το "πράσινο". Λες και θα είναι πρώτη φορά στην Ελλάδα, που τα χρήματα από έναν κωδικό μεταφέρονται σε άλλον!!!!!!!

Εγώ θα συμφωνούσα, αν τα χρήματα πήγαιναν σε έναν λογαριασμό (γνωστό σε όλους τους πολίτες), όπου κάθε μήνα θα μας έλεγαν πόσα χρήματα έφυγαν και που πήγαν. ΚΑΘΕ ΜΗΝΑ όμως.

Link to comment
Share on other sites

Και εγώ συμφωνώ με τον erling , ή πχ είμαι σίγουρος οτι αν πχ έβαζαν τέλος 5 λεπτα του ευρώ στην βενζίνη (εδώ ανεβοκαταίβενε 10λεπτα και θυμάστε πόσο είχε πάει το βαρέλι και κέρδιζαν οι....εταιρειες) αλλά πραγματικά έκαναν κάποια πράγματα για το περιβάλλον (πχ απορύπανση Θριάσιου ή να κάνουμε κάτι με τα υπόγεια νερά επιτέλους ) με αυτά τα χρήματα ελάχιστοι θα διαφωνούσαν

Το θέμα είναι οτι λόγω "κακού" παρελθόντος όλοι φοβόμαστε οτι θα αρχίσουν οι "μεταφορές " κωδικών (όπως με τα χρήματα για τους πυρόπληκτους πχ...)

Link to comment
Share on other sites

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.