Μετάβαση στο περιεχόμενο

Recommended Posts

Δημοσιεύτηκε

Με τη «βάπτιση» των κολεγίων, που αλλάζουν ξανά όνομα, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επιχειρεί να αποσπάσει την προσοχή της πανεπιστημιακής κοινότητας από το «γαμήλιο γλέντι» των ραγδαίων εξελίξεων που θα τρέξουν την επόμενη διετία ανατρέποντας όλα όσα γνωρίζαμε για τα πτυχία και τα συνδεδεμένα με αυτά επαγγελματικά δικαιώματα.

Μέχρι το 2012 το πτυχίο θα χάσει το θρόνο του στο βασίλειο των επαγγελματικών δικαιωμάτων. Διάφορες γνώσεις από ποικίλες πηγές, δεξιότητες και ικανότητες που αποκτά κάποιος στο πλαίσιο της διά βίου εκπαίδευσης θα πιστοποιούνται και θα προσμετρώνται μαζί με τους τίτλους σπουδών εφοδιάζοντας τους κατόχους τους με αντίστοιχα επαγγελματικά προσόντα. Τη θέση του πτυχίου παίρνει, σύμφωνα με τις Κοινοτικές επιταγές, το περιβόητο «ατομικό πορτφόλιο», στο οποίο θα καταγράφεται το σύνολο των προσόντων που συγκεντρώνει ο κάτοχός του κατά τη διάρκεια του επαγγελματικού του βίου. Αυτό σημαίνει ότι ο πτυχιούχος με βασικές σπουδές κολεγίου μπορεί να βρεθεί στην επίσημη κατάταξη με υψηλότερα πιστοποιημένα προσόντα από τον πτυχιούχο Πανεπιστημίου.

Χθες σε συνάντηση της υπουργού και της υφυπουργού Παιδείας, κ.κ. Α. Διαμαντοπούλου και Ε. Χριστοφιλοπούλου, με τους κοινωνικούς φορείς ξεκίνησε η διαβούλευση για το νέο θεσμικό πλαίσιο της διά βίου εκπαίδευσης και επαγγελματικής κατάρτισης. Οπως προκύπτει από το κείμενο αρχών που διένειμε το υπουργείο και από τις δηλώσεις που ακολούθησαν:

Εντός της επόμενης διετίας η Ελλάδα θα υιοθετήσει το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Επαγγελματικών Προσόντων, που κλιμακώνεται σε οκτώ επίπεδα. Τα πρώτα τρία επίπεδα αντιστοιχούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση (Γυμνάσιο, Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο) και τα τρία τελευταία επίπεδα στην ανώτατη εκπαίδευση (βασικό πτυχίο, μεταπτυχιακά, διδακτορικό). Τα ενδιάμεσα επίπεδα 4 και 5 αντιστοιχούν στις δομές επαγγελματικής κατάρτισης, δηλαδή σε ελληνική μετάφραση, στα ΙΕΚ και τα Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, όπως πλέον θα ονομάζονται τα κολέγια. Ανοικτό είναι το θέμα της κατάταξης των πτυχίων που χορηγούν τα ευρωπαϊκά πανεπιστήμια στο πλαίσιο της συνεργασίας τους με ελληνικά κολέγια. Καθώς πρόκειται για πανεπιστημιακούς τίτλους στη χώρα καταγωγής τους βρίσκονται στο επίπεδο 6. Η Ελλάδα πού θα τα κατατάσσει; Σε απανωτές σχετικές ερωτήσεις που δέχθηκε χθες η υφυπουργός Παιδείας, κ. Ε. Χριστοφιλοπούλου, απέφυγε επιμελώς να απαντήσει παραπέμποντας στη διαβούλευση για το ευρωπαϊκό πλαίσιο προσόντων.

Μέχρι τα μέσα του μήνα θα είναι έτοιμο το Προεδρικό Διάταγμα με το οποίο θα ενσωματωθεί στο εθνικό δίκαιο η Κοινοτική Οδηγία για την επαγγελματική αναγνώριση των ευρωπαϊκών πτυχίων που αποκτούν οι σπουδαστές περίπου 40 κολεγίων στην Ελλάδα χωρίς να μετακινηθούν από τη χώρα τους.

Μέχρι τον Απρίλιο –το νωρίτερο– θα είναι έτοιμος ο νόμος Διαμαντοπούλου για τα κολέγια που θα αντικαταστήσει το νόμο Στυλιανίδη, ο οποίος κρίθηκε αντιευρωπαϊκός από την Κομισιόν. Ο νέος νόμος θα είναι εξ ορισμού ελαστικότερος καθώς θα προσαρμόσει την αδειοδότηση και τη λειτουργία των κολεγίων στις παρατηρήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Αρμόδιος για την πιστοποίηση όλων των δομών μεταλυκειακής εκπαίδευσης θα είναι ένας υπεροργανισμός που θα προκύψει από την ενοποίηση του ΟΕΕΚ και του ΕΚΕΠΙΣ. Οπως έχει αποκαλύψει ο «Ε.Τ.» (9-11-09), η Κομισιόν, η οποία έχει ήδη στριμώξει την Ελλάδα με προειδοποιητική επιστολή, απαιτεί να καταργηθούν οι αυστηρές ρυθμίσεις του νόμου Στυλιανίδη για τους ελέγχους στα προγράμματα σπουδών, τα προσόντα των διδασκόντων και τη διαφημιστική προβολή των κολεγίων.

Σύμφωνα με όσα δήλωσε η κ. Διαμαντοπούλου, τα κολέγια ξαναβαπτίζονται Κέντρα Ελευθέρων Σπουδών, όπως ήταν η επίσημη ονομασία τους πριν από το νόμο Στυλιανίδη. Η μετονομασία επιχειρήθηκε να παρουσιαστεί ως πολιτική επιλογή της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας «να βάλει τα κολέγια στη θέση τους». Μάλιστα η κ. Διαμαντοπούλου επικαλέστηκε την προειδοποιητική επιστολή της Κομισιόν δημιουργώντας την εντύπωση ότι η ίδια η Επιτροπή αξίωσε τη φραστική υποβάθμιση των «χαϊδεμένων παιδιών της». Η πραγματικότητα είναι ότι η Κομισιόν ζήτησε από την Ελλάδα να άρει όλους τους περιορισμούς που επιβάλλει στη διαφημιστική προβολή των κολεγίων ο νόμος Στυλιανίδη ο οποίος απαγορεύει τη χρήση κάθε όρου (όπως Πανεπιστήμιο, πανεπιστημιακού επιπέδου κ.λπ.) που παραπέμπει τους καταναλωτές σε υπηρεσίες ανώτατης εκπαίδευσης.

 

http://www.e-typos.com/content.aspx?cid=590&catid=7

Δημοσιεύτηκε

νομίζω πως όλα γίνονται με προχειρότητα για να αποφύγουμε το πρόστιμο στις 15 ιανουαρίου και θα συνεχιστούν με μεγάλη προχειρότητα ακόμα και στην πιστοποίηση των προσόντων οπού εκεί θα γίνει το μεγάλο αλαλουμ.

Δημοσιεύτηκε

Η πιστοποίηση γίνεται γιά να αναπτυχθεί η κινητικότητα του πληθυσμού , ωστε να μειωθεί η ανεργία και να χτυπηθεί το συγκριτικό πλεονέκτημα των ΗΠΑ κυρίως και των άλλων μεγάλων χωρών , πάνω σε αυτό το θέμα .

 

Το ότι εμείς φοβόμαστε το πολιτικό κόστος και κάνουμε σπασμωδικές κινήσεις , δεν είναι κάτι που αφορά τα σοβαρά κράτη .

 

Χαλαρώστε πάντως και θα δούμε .

 

Αν ισχύσουν ΕΔ ικανοποιητικά γιά τους μηχανικούς ΤΕ , τότε οι βάσεις των σχολών , θα εκτοξευτούν το καλοκαίρι πάνω από τις 16000 γιά την επαρχία και από τις 17500 γιά τις κεντρικές .

 

Είπαμε ότι ΕΔ και επαγγελματική αποκατάσταση καθορίζουν τις βάσεις .

Δημοσιεύτηκε
Αυτό σημαίνει ότι ο πτυχιούχος με βασικές σπουδές κολεγίου μπορεί να βρεθεί στην επίσημη κατάταξη με υψηλότερα πιστοποιημένα προσόντα από τον πτυχιούχο Πανεπιστημίου.

κανείς δεν έχει τοποθετηθή επι της ουσίας του θεματος που ειναι το ανωτερω επιλεγμένο κείμενο.και να ακούσω την γνώμη των συναδέλφων στο παράθυρο που υπάρχει να πιστοποιείται με επαγγελματικά δικαιωματα ενας απόφοιτος λυκείου-εμπειροτέχης-σχεδιαστης,ο οποίος σημερα πιθανόν να είναι υπάλληλος σας αλλα και πιθανόν (ειδικά στην περίπτωση που ο σημερινός εργοδότης του είναι ενας αριστος επαγγελματίας-επιστήμονας) να κατέχει πολύ περισότερα απο αρκετούς μηχανικούς εν γένει.

δημοκρατία εχουμε-τουλάχιστον στο να λέμε τις αποψεις μας-ειμαι περίεργος να ακουσω.....

  • 1 month later...
Δημοσιεύτηκε

πολυ πολυ σημαντικό.μηπως καποιος το εχει διαβασει να μας πη τι λεει σε γενικες γραμμες?

Δημοσιεύτηκε

από ό,τι διάβασα δε λέει τίποτα συγκεκριμένο

 

μας αφήνει ελεύθερους να φανταστούμε τι σημαίνει και ποια αποτελέσματα θα έχει

 

 

 

σημειώνω τα εξής:

  • 3 κύκλοι ανώτατης εκπαίδευσης + εισαγωγή ορίων πιστωτικών (ακαδημαϊκών) μονάδων για τον 1ο+2ο κλάδο σπουδών
  • εθνικό πλαίσιο προσόντων για ανώτερη εκπαίδευση έως το 2010
    +συμπληρωματικότητα "πλαίσιου εκπαίδευσης" με "πλαίσιο προσόντων"
  • πιστοποίηση της μη-τυπικής+άτυπης μάθησης, πέρα από τις τυπικές δομές εκπαίδευσης
    (πχ εργασία, σπίτι, ελεύθερος χρόνος)
  • 8 επίπεδα προσόντων που καλύπτουν όλο το φάσμα των προσόντων από την ολοκλήρωση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, έως το ανώτατο πανεπιστημιακό επίπεδο
  • τα επίπεδα 5-8 τα καλύπτει η Μπολόνια
  • αρχιτεκτονική
    • Γενικοί τίτλοι
      πχ μεταπτυχιακοί, τίτλοι απόφοιτου ΙΕΚ
    • Ειδικοί τίτλοι:
      Μεταπτυχιακός τίτλος στη Χημεία τροφίμων
      Τεχνικός ανελκυστήρων
    • Αντιστοίχηση προσόντων (πτυχία, διπλώματα)
    • στο ίδιο επίπεδο, περιγράφονται ισότιμα, αλλά όχι ομοειδή πράγματα

αυτά και ο θεός βοηθός

Δημοσιεύτηκε

αυτο που με ενδιαφερει είναι αν ανοιγει παραθυρο για πιστοποιηση εμπειροτεχνων.χωρις σπουδες δηλαδη

Δημοσιεύτηκε

@parist43

δεν χρειάζεται εγγραφή για να μπεις και να τα διαβάσεις...

 

Για την πιστοποίηση εμπειροτεχνών: χωρίζει τη μάθηση σε τυπική εκπαίδευση, μη τυπική εκπαίδευση και άτυπη μάθηση και λέει ότι σε ορισμένες κατηγορίες επαγγελμάτων και υπό προϋποθέσεις θα μπορούσε να αξιολογείται και η εργασιακή εμπειρία για την κατάταξη.

 

Πάντως η διαβούλευση έχει λήξη την 5.9.2010, άρα θα προλάβει να γίνει συζήτηση σε όλους τους επαγγελματικούς χώρους - και στο δικό μας...

Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

Δημιουργία λογαριασμού

Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

Εγγραφή νέου λογαριασμού

Σύνδεση

Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

Συνδεθείτε τώρα
×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.