Ο κλάδος προσφέρει ανταγωνιστικές αποδόσεις και σύμφωνα με την έρευνα, οι ερωτηθέντες σε ποσοστό 90% ανέφεραν τις αισιόδοξες προοπτικές και τη σχετική υπεραπόδοση έναντι άλλων κατηγοριών περιουσιακών στοιχείων ως βασικούς λόγους για την αύξηση της κατανομής τους στα ξενοδοχεία.
Η Ισπανία παραμένει ο κορυφαίος επενδυτικός προορισμός για δεύτερη συνεχή χρονιά, υποστηριζόμενη από τα μακροπρόθεσμα θεμελιώδη στοιχεία της αγοράς και τη διαρκή τουριστική ζήτηση. Η Ιταλία ξεπέρασε το Ηνωμένο Βασίλειο για να πάρει τη δεύτερη θέση. Το αυξανόμενο ενδιαφέρον για τον τομέα της φιλοξενίας της Ιταλίας είναι ευρέως διαδεδομένο, ενισχύεται από τις ποικίλες προσφορές φιλοξενίας των χωρών και την εμφάνιση μιας νέας ομάδας ξενοδοχείων διεθνούς κλάσης.
Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Πορτογαλία κατέλαβαν από κοινού την τρίτη θέση, ενώ η Γαλλία και η Ελλάδα διατηρούν την τέταρτη και την πέμπτη θέση.
Σε επίπεδο πόλης, το Λονδίνο παραμένει η κορυφαία επενδυτική επιλογή. Η Μαδρίτη εδραίωσε περαιτέρω τη θέση της ως η δεύτερη πιο ελκυστική πόλη για ξενοδοχειακές επενδύσεις, με τη Ρώμη να ολοκληρώνει τις τρεις πρώτες πόλεις, από την τέταρτη θέση το 2023. Την πρώτη πεντάδα συμπληρώνουν η Λισαβόνα και η Μπαρτσελόνα.
«Η συνεχιζόμενη ανισορροπία προσφοράς και ζήτησης σε όλη την Ευρώπη συνεχίζει να αποτελεί βασικό μοχλό για τον κλάδο», δήλωσε ο Kenneth Hatton, Επικεφαλής Ευρωπαϊκών ξενοδοχείων της CBRE. «Βλέπουμε ισχυρή προσφορά από υποψήφιους αγοραστές που επιθυμούν να αποκτήσουν τα καλύτερα περιουσιακά στοιχεία, που αντικατοπτρίζονται στον όγκο των επενδύσεων σε ξενοδοχεία του περασμένου έτους, οι οποίοι αυξήθηκαν κατά 34% από το 2023, τη μεγαλύτερη ετήσια αύξηση για οποιονδήποτε τομέα στην περιοχή».
Τα ξενοδοχεία πόλης
Οι επενδυτές συνεχίζουν να στοχεύουν σε ξενοδοχεία πόλης. Το 65% των ερωτηθέντων θεωρεί τα ξενοδοχεία αυτής της κατηγορίας πιο ελκυστικά επιβεβαιώνοντας την κατάστασή τους ως κόμβους μακροπρόθεσμης ζήτησης που υποστηρίζονται από ανθεκτικά επαγγελματικά ταξίδια και ταξίδια αναψυχής. Οι δευτερεύουσες πόλεις έχουν κερδίσει έδαφος και σύμφωνα με την έρευνα της CBRE, το 12% των ερωτηθέντων είπε ότι είναι οι πιο ελκυστικές επενδυτικές ευκαιρίες, λόγω της αυξανόμενης εμπιστοσύνης στις αναδυόμενες τουριστικές αγορές που υποστηρίζονται από βελτιωμένες υποδομές και μεταβαλλόμενα ταξιδιωτικά μοτίβα.
Όταν ρωτήθηκαν ποια στρατηγική προτιμήθηκε για την ανάπτυξη κεφαλαίων, τα δύο τρίτα των επενδυτών είπαν ότι προτιμούν τις στρατηγικές προστιθέμενης αξίας. Αυτό αντικατοπτρίζει μια αξιοσημείωτη αύξηση από 51% στην περσινή έρευνα, υποδηλώνοντας ότι οι προσδοκίες για εξεύρεση ευκαιριακών αποδόσεων σε δυσμενείς καταστάσεις έχουν μειωθεί, ενώ την ίδια στιγμή εξακολουθεί να υπάρχει η πεποίθηση ότι η ευρωπαϊκή βιομηχανία μπορεί να επωφεληθεί από την επανατοποθέτηση και τις λειτουργικές βελτιώσεις για την επίτευξη συνολικών αποδόσεων.