Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Το Υποδομών επεκτείνει το «μοντέλο» των μισθωμένων πτυχίων και στις εταιρείες που εκτελούν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα. Τι προβλέπει σχέδιο νόμου που τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση. Ποιο ρόλο αναλαμβάνει το ΤΕΕ

     

    Την ίδια στιγμή που οι διοικήσεις εργοληπτικών επιχειρήσεων δημοσίων έργων διαμαρτύρονται για την, ενίοτε πλασματική, υποχρεωτική "στελέχωση" από μηχανικούς, οι οποίοι απλώς μισθώνουν το πτυχίο τους στις επιχειρήσεις και δεν χρειάζεται να εργάζονται (!), το υπουργείο Υποδομών επεκτείνει το μοντέλο και στις εταιρείες που εκτελούν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα.

     

    Για δεκαετίες, και προκειμένου να συμμετάσχουν σε διαγωνισμούς δημοσίων έργων, οι τεχνικές εταιρείες έπρεπε να απασχολούν μηχανικούς συγκεκριμένων ειδικοτήτων (ανάλογα με το έργο που διεκδικούν) και συγκεκριμένων κατηγοριών μελετητικών πτυχίων.

     

    Σε πολλές περιπτώσεις, οι συγκεκριμένοι μηχανικοί μίσθωναν τα πτυχία τους έναντι αμοιβής χωρίς να εργάζονται στις τεχνικές εταιρείες.

     

    Η κρίση περιόρισε το φαινόμενο, αλλά προ έτους η διοίκηση του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΑΤΕ είχε ζητήσει από το Τεχνικό Επιμελητήριο (ΤΕΕ) να βρεθεί φόρμουλα. Ορισμένοι από τους μηχανικούς που μίσθωναν τα πτυχία, αξίωναν κανονικές αποζημιώσεις όταν η τεχνική εταιρεία σταματούσε τη συνεργασία!

     

    Αλλη άποψη φαίνεται πως είχε η ηγεσία του υπουργείου Υποδομών καθώς, με βάση το σχέδιο νόμου που τέθηκε αργά προχθες το βράδυ σε δημόσια διαβούλευση, ιδρύονται, μεταξύ άλλων, και τα "Mητρώα Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων" και "Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων".

     

    Προβλέπεται πως "επιχείρηση εγγεγραμμένη στα Mητρώα Μελετητικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων και Εργοληπτικών Επιχειρήσεων Ιδιωτικών Έργων στελεχώνεται αποκλειστικά από φυσικά πρόσωπα εγγεγραμμένα στο Μητρώο Εμπειρίας Μελετητών ή και στο Μητρώο Εμπειρίας Κατασκευαστών".

     

    Οσοι αντιδρούν στις προβλέψεις του σχεδίου νόμου θεωρούν πως η φάμπρικα με τα μισθωμένα πτυχία μηχανικών (χωρίς ενίοτε να εργάζονται κιόλας, όπως προαναφέρθηκε) επεκτείνεται τώρα και στις εταιρείες που εκτελούσαν αποκλειστικά ιδιωτικά έργα.

     

    Η άλλη πλευρά υποστηρίζει, πάντως, πως δε μπορεί να συνεχιστεί το σημερινό καθεστώς της ασυδοσίας όσον αφορά τα στελέχη, το επίπεδο υπηρεσιών και τον έλεγχο συμβάσεων στα έργα. Επιπλέον, όπως είχε υποστηρίξει και στο παρελθόν ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, η στελέχωση με μηχανικούς δεν θα είναι εικονική γιατί θα γίνονται έλεγχοι από τις αρμόδιες υπηρεσίες.

     

    Προσθέτουν πως με το σχέδιο νόμου καθορίζονται και δικλείδες ασφαλείας που δεν υπάρχουν σήμερα όπως η πρόβλεψη πως οι μηχανικοί του δημοσίου, "απαγορεύεται πριν την παρέλευση επταετίας από τη συνταξιοδότησή τους ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο αποχώρησης τους από την υπηρεσίας (παραίτηση, απόλυση κ.λπ.), να στελεχώνουν μελετητικές και εργοληπτικές επιχειρήσεις και εταιρίες συμβούλων (...), που αναλαμβάνουν δημόσια έργα και μελέτες και να έχουν οποιαδήποτε σχέση εργασίας ή μίσθωσης έργου με αυτές για την ανάληψη και εκτέλεση δημοσίων έργων".

     

    Οι άσπονδοι φίλοι του κ. Σπίρτζη επικεντρώνονται και στον πρόσθετο ρόλο που θα διαδραματίζει το ΤΕΕ (και τα έσοδα που θα έχει) του οποίου ήταν πρόεδρος επί χρόνια. Μεταξύ άλλων το ΤΕΕ αναλαμβάνει τη δημιουργία και τήρηση ηλεκτρονικών βάσεων δεδομένων, πραγματοποιεί εκπαιδευτικά σεμινάρια που είναι υποχρεωτικά για την εγγραφή στα νέα ηλεκτρονικά μητρώα, κ.λπ.

     

    Επισημαίνουν, επίσης, πως "η μανία του υπουργού με τα μητρώα - προβλέπεται η σύσταση πλήθους ηλεκτρονικών μητρώων στο σχέδιο νόμου - μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση και όχι σε μείωση της γραφειοκρατίας".

     

    Πηγή: euro2day.gr




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    Paul_Mix

    Δημοσιεύτηκε

    Yποθέτω οτι υπάρχουν αντιδράσεις για το Μητρωο Ιδιωτικών εργων, διοτι τα πτυχια θα καταταχθουν σε ταξεις οπως στο ΜΕΕΠ και στο ΜΕΛ

    Εχεις πτυχιο Α ταξης? θα κατασκευαζεις ή/και θα επιβλεπεις ή/και θα κανεις μελετη για κτιριο προυπολογισμου μεχρι 50.000

    Εχεις πτυχιο Β ταξης? θα κατασκευαζεις ή/και θα επιβλεπεις ή/και θα κανεις μελετη για κτιριο προυπολογισμου μεχρι 150.000

    κοκ

     

    για να ανεβεις ταξη, θα πρεπει να εχεις την απαιτουμενη εμπειρια για να αναβαθμισεις το πτυχιο.

    οποτε προκυπτουν καποια "προβληματα"

     

    Συγκυριακο προβλημα. Δεν υπαρχουν δουλειες, δεν θα βρεις την απαιτουμενη εμπειρια για να αναβαθμισεις οποτε, θα μενεις με το πτυχιο που εχεις. Ειδικα οι νεοι μηχανικοι με τα πτυχια μικρης ταξης που θα εχουν, θα μπορουν να αναλαβουν μονο μικρες μελετες και κατασκευες.

    Τα εργα του ιδιωτικου τομεα δεν εχουν σχεση με τα Δημοσια εργα, απο την αποψη, οτι δεν επιλεγεις εσυ την δουλεια, αλλα σε επιλεγουν. Βγαινει διακηρυξη για καποιο Δημοσιο εργο, συμμετεχεις, δινεις προσφορα και διεκδικεις την δουλεια. Στον ιδιωτικο τομεα, ο πελατης ερχεται γυρευοντας. Δεν γινονται διαγωνισμοι για να μπορεσεις να διεκδικησεις. Θα μου πειτε οτι ετσι γινεται μεχρι τωρα.

    Ναι, αλλα ο μηχανικος με το μικρο πτυχιο τωρα θα πηγαινει και θα "παρακαλαει" τον μηχανικο με το μεγαλο πτυχιο, απλα για να "γραφτει" καποια μελετη ή κατασκευη Ιδιωτικου εργου στο πτυχιο του, ωστε να παρει την εμπειρια και να αναβαθμισει. Οσοι ειναι ΕΔΕ καταλαβαινουν τι εννοω.

     

    κι εαν σου τυχει δουλεια μεγαλυτερου προυπολογισμου απο την ταξη του πτυχιου σου, τι θα κανεις?

    θα τον διωχνεις ή θα "συνεργαζεσαι" με αλλο πτυχιο μεγαλυτερης ταξης μονο και μονο για την σφραγιδα?

    tetris

    Δημοσιεύτηκε

    Το πρόβλημα της δυσκολίας αναβάθμισης, ισχύει και στα δημόσια (μειωμένη παραγωγή έργων)

    Και στις δύο περιπτώσεις, η ανάδειξη του αναδόχου γίνεται βάσει μειοδοσίας. Κανένας ιδιώτης δεν δίνει τη δουλειά χωρίς να έχει ψάξει την πιάτσα. Εκτός κι αν έχει κολλητιλίκι με το μηχανικό. 

    Ο μηχανικός με το μικρό πτυχίο, ή θα περιμένει την ανάπτυξη, ή θα συμμετάσχει σε εταιρικό σχήμα.

    Κι εδώ που τα λέμε, τα εταιρικά σχήματα είναι η μόνη λύση. 

    Μια "καθετοποιημένη" εταιρεία, από real estate, έως πλήρη κατασκευή. Και με μελετητικό τμήμα για υποστήριξη.

    Ας το καταλάβουμε πια. Το "τεχνικό γραφείο μηχανικού Ταδόπουλου" μας τελείωσε. 

    Paul_Mix

    Δημοσιεύτηκε

    Ας το καταλάβουμε πια. Το "τεχνικό γραφείο μηχανικού Ταδόπουλου" μας τελείωσε. 

     

     

    Συμφωνω. Το νεο μοντελο θα ειναι πολυκλινικες, δικηγορικες εταιρειες, τεχνικες εταιρειες κτλ

    skidoo23

    Δημοσιεύτηκε

    Βεβαια , αφου  λένε οτι έτσι είναι και στο εξωτερικό...

    Για κάθε Foster & Partners (που παρεπιμπτόντως κάνει μόνο αρχιτεκτονικά και τίποτε άλλο...) υπάρχουν χιλιάδες μικρά γραφεία που δεν φυτοζωούν.

    Οι τεχνικές εταιρίες που τα κάνουν όλα πέθαναν , μαζί με τον Ταδόπουλο τον ΠΜ που κάνει ενεργειακά , στατικά , αρχιτεκτονικά  και ΗΜ , και έχει μιά θείτσα με το μολύβι στο σχεδιαστήριο.

    Αυτό το μοντέλο που είσαι μέτριος σε κάτι και κακός σε όλα τα άλλα πέθανε.

    Αμα θες να συνεχίσεις πλέον πρέπει να είσαι καλός σε κάτι συγκεκριμένο ,(και αυτό θα το πιστοποιούν άλλοι και όχι εσύ).

     

    Σχετικά τώρα με το Μητρώο Ιδιωτικών Έργων , οι μισές κατασκευαστικές δεν είχαν κάνεναν μηχανικό μόνιμο , ο κάθε μπετατζής , φούρναρης , εστιάτορας έκανε κατασκευές και έβρισκε τον φθηνότερο και πιό χύμα μηχανικό να του βγάλει τις άδειες.

    Ολοι οι υδραυλικοί , γυψοσανιδάδες , κλπ ,διαφημίζουν στο βαν μελέτες ενεργειακής αναβάθμισης , μελέτες ανακαίνισης κλπ (και πλάκα πλάκα οι περισσότεροι από τους μισούς τις κάνουν και καλύτερα απο τους μηχανικούς που τα αλέθουν όλα)

    Οπότε δεν καταλαβαίνω τι πρόβλημα έχουμε που ο Ρουμάνος χτίστης θα αναγκαστεί να κόψει και μερικά ένσημα σε κάποιον μηχανικό (πως αλλάζουν οι καιροί...)

    Brasco

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Άρθρο 05 – Ηλεκτρονικό Σύστημα Προσδιορισμού Κόστους των Συντελεστών Παραγωγής Τεχνικών Έργων (ΣΥ.ΚΟΣ.Π.Ε.) – Ηλεκτρονικό Παρατηρητήριο Τιμών (ΗΛ.ΠΑ.Τ.) Ηλεκτρονικό Σύστημα Εθνικών Τεχνικών Προδιαγραφών (Σ.Ε.ΤΕ.Π.)

     Το ΗΛ.ΠΑ.Τ. αποσκοπεί στην αυτοματοποιημένη ηλεκτρονική αποτύπωση, συλλογή, τήρηση και διάθεση με ενιαίο τρόπο:

    α. των τιμών, των τεχνικών χαρακτηριστικών, προδιαγραφών και των πιστοποιημένων δομικών υλικών και του Ηλεκτρομηχανολογικού (Η/Μ) Εξοπλισμού

    β. των μηχανημάτων έργων και
    γ. του εργατικού κόστους τεχνικών εργασιών

    Δηλαδή δημιουργείται μία βάση όπως το ΑΤΟΕ.

     

    17.Στο Σ.Ε.Τ.Ε.Π αναπτύσσεταιι:

    Α) Ηλεκτρονικό Σύστημα Τεχνικής Νομοθεσίας που αφορά στην μελέτη, κατασκευή δημοσίων και ιδιωτικών έργων, στο οποίο καταχωρούνται η ισχύουσα νομοθεσία και Εθνικές Τεχνικές Προδιαγραφές, καθώς και οι Κανονισμοί και οι Οδηγίες που ισχύουν για τα Δημόσια και Ιδιωτικά έργα. Επιπλέον στο σύστημα καταχωρούνται όλες οι ισχύουσες κανονιστικές πράξεις που εκδόθηκαν κατ΄εξουσιοδότηση της ως άνω νομοθεσίας και οι ερμηνευτικές εγκύκλιοι.
    Β) Ηλεκτρονικό Σύστημα Παρακολούθησης των Εθνικών Τεχνικών Προδιαγραφών, το οποίο τροφοδοτείται με παρατηρήσεις που αφορούν στις Εθνικές Τεχνικές Προδιαγραφές, από όλους τους εμπλεκόμενους με τα τεχνικά έργα, φορείς και ιδιώτες.

    Δηλαδή δημιουργείται μία βάση όπου θα εμπεριέχονται οι ΕΤΕΠ, οι κανονισμοί, ο ΝΟΚ κλπ

     

    β) Πριν από τη σύνδεση με τα δίκτυα Κοινής Ωφέλειας (Κ.Ω), απαιτείται η υποχρεωτική καταχώρηση των στοιχείων σε αυτό. Με κοινή απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων που έχει τις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και του Υπουργού Οικονομικών καθορίζονται οι όροι και οι διαδικασίες με τις οποίες ο επιβλέπων μηχανικός ενημερώνει το ηλεκτρονικό σύστημα με τα τιμολόγια υλικών και εργασιών, τις προβλεπόμενες ποσότητες της μελέτης, τις τελικές ποσότητες και κάθε άλλο στοιχείο

    Τι δουλειά έχει ο επιβλέπον μηχανικός από την στιγμή που μιλάμε για το σχήμα των μηχανικών που πραγματοποιεί την εκτέλεση του έργου? Η επιχείρηση ή το φυσικό πρόσωπο που εκτελεί το έργο (και πιθανόν να ταυτίζεται και με τον επιβλέποντα) θα έχει την ευθύνη να ενημερώσει το ηλεκτρονικό σύστημα.

     

    Άρθρο 06 – Σύνταξη προϋπολογισμού έργου

    2.Προκειμένου για ιδιωτικό έργο προϋπόθεση για τη χορήγηση άδειας δόμησης, πέραν των δικαιολογητικών του άρθρου 3 του Ν.4030/2011 (Α΄249), είναι η κατάθεση με την αίτηση του προϋπολογισμού του, όπως συντάσσεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 1, η σύμβασή του ή η δήλωση ανάθεσης ή, άλλως, η Γενική Συγγραφή Υποχρεώσεων της παραγράφου 5 του παρόντος και η μελέτη εφαρμογής κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 231 του ΠΔ/γματος 696/1974 (ΦΕΚ Α 301).

    Προϋπόθεση είναι η μελέτη προς έγκριση να αποτελεί και μελέτη εφαρμογής. Προσωπικά μου αρέσει πολύ αυτή η προϋπόθεση για αδειοδότηση έργου. Θα σοβαρευτούν οι μελέτες. Επίσης έτσι θα μπορεί και η πολιτεία να ελέγχει εάν ο αιτούμενος για ένα έργο έχει το αναγκαίο κεφάλαιο (ιδίο ή προέγκριση χρηματοδότησης) προκειμένου το έργο αυτό να αποπερατωθεί και να μην προστεθεί ένα ακόμα ημιτελές αιώνιο γιαπί...

     

    3.Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής, το τελικώς προκύπτον απολογιστικό κόστος της υλοποιημένης κατασκευής συνοδευόμενο από τα απαραίτητα παραστατικά και στοιχεία καταχωρείται στο ηλεκτρονικό σύστημα έκδοσης αδειών δόμησης του Ν. 4030/2011 (ΦΕΚ Α’ 249), σε επεξεργάσιμη μορφή, με αιτιολόγηση των αποκλίσεων, που προέκυψαν σε σχέση με τον προϋπολογισμό του έργου.

    Γιατί σε επεξεργάσιμη μορφή?

     

    5.Με Κοινή Απόφαση του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων που έχει τις αρμοδιότητες της Γενικής Γραμματείας Υποδομών και του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας συντάσσεται τυποποιημένη Γενική Συγγραφή Υποχρεώσεων για ιδιωτικά οικοδομικά έργα.

    Λογικά θα πρέπει να είναι τόσο πολύ γενική που στην ουσία θα είναι άχρηστη. Ίσως να είναι μία αναφορά σε κτιριοδομικό κανονισμό και ΕΤΕΠ σε μορφή Συγγραφής Υποχρέωσης και να αποτελεί ένα σκελετό για την σύνταξη των Ειδικών Συγγραφών Υποχρεώσεων.

    Edited by Brasco
    Alessio

    Δημοσιεύτηκε

    Yποθέτω οτι υπάρχουν αντιδράσεις για το Μητρωο Ιδιωτικών εργων, διοτι τα πτυχια θα καταταχθουν σε ταξεις οπως στο ΜΕΕΠ και στο ΜΕΛ

    Εχεις πτυχιο Α ταξης? θα κατασκευαζεις ή/και θα επιβλεπεις ή/και θα κανεις μελετη για κτιριο προυπολογισμου μεχρι 90.000 προ ΦΠΑ

    Εχεις πτυχιο Β ταξης? θα κατασκευαζεις ή/και θα επιβλεπεις ή/και θα κανεις μελετη για κτιριο προυπολογισμου μεχρι 350.000 προ ΦΠΑ

    κοκ

     

    για να ανεβεις ταξη, θα πρεπει να εχεις την απαιτουμενη εμπειρια για να αναβαθμισεις το πτυχιο.

    οποτε προκυπτουν καποια "προβληματα"

     

    Συγκυριακο προβλημα. Δεν υπαρχουν δουλειες, δεν θα βρεις την απαιτουμενη εμπειρια για να αναβαθμισεις οποτε, θα μενεις με το πτυχιο που εχεις. Ειδικα οι νεοι μηχανικοι με τα πτυχια μικρης ταξης που θα εχουν, θα μπορουν να αναλαβουν μονο μικρες μελετες και κατασκευες.

    Τα εργα του ιδιωτικου τομεα δεν εχουν σχεση με τα Δημοσια εργα, απο την αποψη, οτι δεν επιλεγεις εσυ την δουλεια, αλλα σε επιλεγουν. Βγαινει διακηρυξη για καποιο Δημοσιο εργο, συμμετεχεις, δινεις προσφορα και διεκδικεις την δουλεια. Στον ιδιωτικο τομεα, ο πελατης ερχεται γυρευοντας. Δεν γινονται διαγωνισμοι για να μπορεσεις να διεκδικησεις. Θα μου πειτε οτι ετσι γινεται μεχρι τωρα.

    Ναι, αλλα ο μηχανικος με το μικρο πτυχιο τωρα θα πηγαινει και θα "παρακαλαει" τον μηχανικο με το μεγαλο πτυχιο, απλα για να "γραφτει" καποια μελετη ή κατασκευη Ιδιωτικου εργου στο πτυχιο του, ωστε να παρει την εμπειρια και να αναβαθμισει. Οσοι ειναι ΕΔΕ καταλαβαινουν τι εννοω.

     

    κι εαν σου τυχει δουλεια μεγαλυτερου προυπολογισμου απο την ταξη του πτυχιου σου, τι θα κανεις?

    θα τον διωχνεις ή θα "συνεργαζεσαι" με αλλο πτυχιο μεγαλυτερης ταξης μονο και μονο για την σφραγιδα?

    Διόρθωσα τα νούμερα (για την κατασκευή), όχι ότι έχει ιδιαίτερη σημασία! Αν συνδυαστεί με ΕΚΚΟ ας πούμε δεν είναι και τρελά περιοριστικό. Γενικά δεν είναι παράλογη σα σκέψη η σταδιακή ανέλιξη, ωστόσο μας λείπουν πάρα πολλές πληροφορίες για να σχηματίσουμε στοιχειώδη εικόνα για τους σχεδιασμούς των αρμοδίων.

    nik

    Δημοσιεύτηκε

     

    Σχετικά τώρα με το Μητρώο Ιδιωτικών Έργων , οι μισές κατασκευαστικές δεν είχαν κάνεναν μηχανικό μόνιμο , ο κάθε μπετατζής , φούρναρης , εστιάτορας έκανε κατασκευές και έβρισκε τον φθηνότερο και πιό χύμα μηχανικό να του βγάλει τις άδειες.

    Ολοι οι υδραυλικοί , γυψοσανιδάδες , κλπ ,διαφημίζουν στο βαν μελέτες ενεργειακής αναβάθμισης , μελέτες ανακαίνισης κλπ (και πλάκα πλάκα οι περισσότεροι από τους μισούς τις κάνουν και καλύτερα απο τους μηχανικούς που τα αλέθουν όλα)

    Οπότε δεν καταλαβαίνω τι πρόβλημα έχουμε που ο Ρουμάνος χτίστης θα αναγκαστεί να κόψει και μερικά ένσημα σε κάποιον μηχανικό (πως αλλάζουν οι καιροί...)

    +1

    zio7

    Δημοσιεύτηκε

     

     

    Προϋπόθεση είναι η μελέτη προς έγκριση να αποτελεί και μελέτη εφαρμογής. Προσωπικά μου αρέσει πολύ αυτή η προϋπόθεση για αδειοδότηση έργου. Θα σοβαρευτούν οι μελέτες.

     

    +1000 να σταματήσει επιτέλους αυτό που γίνεται με τις περισσότερες μελέτες.

     

    μέχρι και λεκάνη τουαλέτας σε σύνδεση με το σιφόνι έχω δει  :mrgreen:

    RizospastikhPM

    Δημοσιεύτηκε

    Ενα πρωτο σχολιο ειναι πως θα σταματησει το ελληνικο φαινομενο της αυτεπιστασιας.

    Faethon11

    Δημοσιεύτηκε

    Μα καλά, εδώ στα δημόσια έργα και δεν είναι πάντα μελέτες εφαρμογής, θα έχουμε απαίτηση να είναι στα ιδιωτικά, που ο πελάτης μπορεί ότι ώρα και στιγμή να αλλάξει άποψη για κάτι,;;;;;

    Μελέτη δημόσιου έργου, με ΟΑ που εκδόθηκε από πολεοδομία, δείχνει την θέση στάθμευσης 3μ ψηλότερα από τον δρόμο σε επαφή με αυτόν!!!!!(έχουμε εφεύρει ιπτάμενα αυτοκίνητα;;)

    Υψόμετρα; ότι και όπως να είναι.... αν το έργο κατασκευάζονταν σύμφωνα με την μελέτη, θα ήταν θαμμένο μέσα στο έδαφος και τα νερά από το οικόπεδο δεν θα έβγαιναν ποτέ.....

    Σε άλλη μελέτη, που πέρασε και αυτή από πολεοδομία, δείχνουν οικόπεδο με 4μ υψομετρική διαφορά από τον δρόμο. Χωρίς δηλαδή πρόσβαση σε αυτόν αφού κάνουν και τοίχο αντιστήριξης....... 

    Μια χαρά είναι οι μελέτες. Εκεί που πάσχει το υπάρχον σύστημα είναι που δεν υπάρχει απαίτηση για as build σχέδια με την περαίωση της κατασκευής (νομίζω κάτι λέει η ηλεκτρονική ταυτότητα)...

    Αυτά για τις μελέτες.

    Για τον ΠΥ τώρα, καλό είναι ο "επενδυτής" να γνωρίζει το πραγματικό κόστος της κατασκευής που θέλει να κάνει. Αλλά η αιτιολόγηση των αποκλίσεων!!!! Τι, από την τσέπη τους τα χάσανε και θέλουν να μάθουν που θα πάνε;;;;

    ΕΠίσης πραγματικά, ο επιβλέπων θα περνάει στο σύστημα τα τιμολόγια της εταιρείας;; Και ο λογιστής της, τι θα κάνει.. Αλλά βασικά τι ενδιαφέρει το κράτος, τα κόστη και οι ποσότητες!!!!! 

     

    Σαν να το παρατραβάνε για να μην γίνει τίποτα πάλι.....




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.