Το έργο-μαμούθ στο Ελληνικό θα είναι μία εν δυνάμει τεράστια επένδυση στη χώρα μας. Θα είναι η μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση όλων των εποχών στη χώρα και μιλώντας για νούμερα μιλάμε για περίπου 8 δις ευρώ σε βάθος 20ετίας. Θα αποτελέσει επίσης τη μεγαλύτερη αστική ανάπλαση σε Ελλάδα και Ευρώπη.
Από τη μελέτη που έχει κάνει η Λάμδα τα οφέλη για την Ελληνική οικονομία θα είναι καταλυτικά: στην ολοκληρωμένη της μορφή θα έχει προσθέσει 70.000 νέες θέσεις εργασίας και 1 εκατομμύριο επισκέπτες ετησίως. Τα μεγέθη αυτά είναι εντυπωσιακά για την επένδυση, είναι όμως τρομακτικά για την συγκοινωνία της ευρύτερης περιοχής.
Αν υπολογίσουμε 70.000 εργαζόμενους και περίπου 30.000 τουρίστες καθημερινά και συνυπολογίσουμε και τους Έλληνες που θα επισκέπτονται την περιοχή για δουλειά-αναψυχή τότε μιλάμε για κολοσσιαίους αριθμούς. Αν φανταστούμε πόσοι θα μετακινούνται από-προς τα εμπορικά κέντρα, το πάρκο, τα γραφεία, τα ερευνητικά κέντρα, την παραλία κ.α. τότε ο καθημερινός αριθμός ίσως ξεπερνά τους 180.000 επιβάτες καθημερινά.
Επίσης θα πρέπει να συνυπολογίσουμε ότι ακόμα και σήμερα εντός κρίσης η Λεωφόρος Βουλιαγμένης παρουσιάζει πολύ μεγάλους καθημερινούς φόρτους παρά τη γραμμή Μετρό που τη διατρέχει σε σημαντικό μέρος της. Το μποτιλιάρισμα είναι καθημερινό και όσο περνά ο καιρός γίνεται όλο και χειρότερο.
Όλη αυτή η καθημερινή κίνηση χρειάζεται συγκοινωνιακές υποδομές που σήμερα δεν έχει. Αν δούμε λίγο την ευρύτερη περιοχή σε επίπεδο μεταφορών θα δούμε ότι διαθέτει μία γραμμή Μετρό επί της Βουλιαγμένης που σήμερα φτάνει μέχρι το Ελληνικό και μία γραμμή Τραμ που κινείται επί της Λ.Ποσειδώνος και περνά την παραλιακή περιοχή της επένδυσης.
Με τους παραπάνω αριθμούς η συγκεκριμένη περιοχή δεν φτάνει ούτε για το ¼ των επισκεπτών. Οι υποδομές που απαιτούνται είναι πολύ μεγαλύτερες και θα πρέπει να σχεδιαστούν σύντομα καθώς αν έχουμε μερική λειτουργία από το 2021-2022 αυτό σε κατασκευαστικούς χρόνους είναι ελάχιστη περίοδος.
ΤΑ 6 ΜΕΓΑΛΑ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΑΚΑ ΕΡΓΑ
Για να μπορέσει να ανταπεξέλθει στις υπερμεγέθεις ανάγκες μετακίνησης από/προς την περιοχή είναι απολύτως απαραίτητα 6 μεγάλα έργα υποδομής που θα σηκώσουν το βάρος της καθημερινότητας χωρίς να δημιουργείται ο απόλυτος συγκοινωνιακός κορεσμός.
1.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ
Η τελευταία επέκταση της Γραμμής 2 από το Ελληνικό στη Γλυφάδα είναι επιβεβλημένη. Με πρόσφατα στοιχεία της Αττικό Μετρό η επένδυση φτάνει τα 200εκ.ευρώ και περιλαμβάνει 2 σταθμούς. Θα χρειαστεί επανασχεδιασμός για να υπάρχει σταθμός στην «καρδιά» της επένδυσης που θα μπορεί να σηκώνει τους καθημερινούς φόρτους και φυσικά να καταλήγει στη Γλυφάδα. Προς το παρόν δεν υπάρχει στα σχέδια του Υπουργείου Υποδομών.
2.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΤΡΑΜ
Η Αττικό Μετρό έχει στα συρτάρια της μία μικρή επέκταση της γραμμή από τη Λ.Ποσειδώνος (στο ύψος του Άγιου Κοσμά) μέχρι τη Λ.Βουλιαγμένης στο σταθμό Μετρό Αργυρούπολη. Δεδομένης της μεγάλης αστικής ανάπτυξης στην περιοχή ίσως χρειαστεί επανασχεδιασμός για να καλυφθεί η περιοχή πλήρως σε συνδυασμό με το Μετρό.
3.ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΔΥΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΥΜΗΤΤΟΥ
Το σχέδιο επέκτασης της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού από την Κατεχάκη μέχρι την Λ.Βουλιαγμένης στο ύψος της Ηλιούπολης είναι ένα φιλόδοξο εγχείρημα καθώς θα περιλαμβάνει αστική σήραγγα μεγάλων διαστάσεων και μήκους 3χλμ. Θα μεταφέρει όμως και το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος από τον Καρέα στη Βουλιαγμένης που ήδη έχει πρόβλημα. Στο Υπουργείο Υποδομών σκέφτονται το έργο αυτό να ενταχθεί στο Πακέτο Γιούνκερ.
4.ΑΝΙΣΟΠΕΔΟΠΟΙΗΣΗ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ: ΤΜΗΜΑ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ-ΓΛΥΦΑΔΑ
Για να λυθεί το παραπάνω πρόβλημα θα χρειαστεί να ανισοπεδοποιηθεί στα πρότυπα της Συγγρού το τμήμα που θα «σκάει» η Περιφερειακή Υμηττού και μέχρι την Γλυφάδα. Η ανισοπεδοποίηση θα δημιουργήσει μία συνεχόμενη ροή που θα λειτουργήσει καταλυτικά στη σημερινή ήδη προβληματική μετακίνηση μέσω της Λ.Βουλιαγμένης. Αναφορικά με το Ελληνικό θα μεταφέρει ομαλά την οδική κίνηση από και προς την Αθήνα και τα Βόρεια Προάστια.
5.ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ Λ.ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ: ΤΜΗΜΑ ΑΛΙΜΟΣ-ΑΓΙΟΣ ΚΟΣΜΑΣ
Πρόκειται για project που είναι σχεδιασμένο και είναι το μοναδικό που μπορεί να χαρακτηριστεί «κλειδωμένο». Περιλαμβάνει την υπογειοποίηση του τμήματος του Αγίου Κοσμά ενώ επιφανειακή θα παραμείνει η γραμμή Τραμ προκειμένου να εξυπηρετεί την κίνηση από Λιμάνι/Πειραιά/Π.Φάληρο/Γλυφάδα. Πιθανότατα θα είναι ένα από τα πρώτα έργα που θα ξεκινήσουν με την ενεργοποίηση της σύμβασης καθώς συμπεριλαμβάνεται σε αυτή.
6.ΟΔΙΚΗ-ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΣΗΡΑΓΓΑ ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗΣ, ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ
Η σύνδεση Ελληνικού και γενικότερα των Νοτίων Προαστίων μέσω της Σήραγγας Αργυρούπολης έχει συζητηθεί και προταθεί πολλές φορές αλλά δεν περιλαμβάνεται στα σχέδια για την καλύτερη διαχείριση του συγκοινωνιακού δικτύου που θα απαιτηθεί για να λειτουργήσει ομαλά το Ελληνικό.
Επί της ουσίας είναι η καλύτερη και πιο αποδοτική λύση για τη σύνδεση του Ελληνικού με τα Μεσόγεια και το Αεροδρόμιο καθώς καθημερινά μεγάλο μέρος των επισκεπτών θα έρχεται από εκεί ενώ τα λύσει το σημερινό πρόβλημα που έχουν τα Νότια Προάστια στη σύνδεση τους με την περιοχή.
Η Σήραγγα Αργυρούπολης θα διαπερνά τον Υμηττό και θα συνδέεται στο ύψος του Κορωπίου με την Αττική Οδό. Αν μαζί με αυτή προστεθεί και διπλή σιδηροδρομική (Προαστιακή) γραμμή τότε μιλάμε για το απόλυτο συγκοινωνιακό έργο τόσο για το Ελληνικό όσο και για τα Νότια Προάστια αλλά και τον Πειραιά. Αυτοκινητόδρομος και Σιδηρόδρομος θα μπορούσα να μεταφέρουν γρήγορα οχήματα/επιβάτες από/προς το Αεροδρόμιο σε λιγότερο από 20 λεπτά.
Με ένα τερματικό σταθμό στην περιοχή του Ελληνικού η Αθήνα θα αποκτούσε μία εναλλακτική διαδρομή προς το Αεροδρόμιο καλύπτοντας πλήρως τις μεγάλες ανάγκες μετακίνησης ενώ σε συνδυασμό με τη σχεδιαζόμενη γραμμή προς Λαύριο θα κάλυπτε συνολικά όλη την Αττική με το σιδηρόδρομο για πρώτη φορά εδώ και 100 χρόνια να «πατάει πόδι» σε διαφορετικό μέρος του αστικού ιστού του Λεκανοπεδίου. Η σιδηροδρομική σύνδεση Ελληνικού με Μεσόγεια, Αεροδρόμιο, Λαύριο θα δημιουργήσει μία εξασφαλισμένη εμπορικά επένδυση και θα φέρει όλη την Ανατολική Αττική "δίπλα" στον αστικό ιστό της πόλης και ειδικότερα τα Νότια Προάστια.
Recommended Comments
Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο
Δημιουργία λογαριασμού
Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!
Εγγραφή νέου λογαριασμούΣύνδεση
Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.
Συνδεθείτε τώρα