Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Η Øresund είναι ένα θαύμα της μηχανικής που συνδέει την πρωτεύουσα της Δανίας Κοπεγχάγη με την σουηδική πόλη του Malmö.

     

    Μια καλωδιωτή γέφυρα εκτείνεται σε περίπου 8 χιλιόμετρα, καταλήγει σε ένα τεχνητό νησί όπου μετατρέπεται σε ένα τούνελ το οποίο έχει μήκος ακόμη 4 χιλιόμετρα. Ο βραβευμένος σιδηρόδρομος και αυτοκινητόδρομος διπλής κατεύθυνσης ξεκίνησε να λειτουργεί την 1η Ιουλίου του 2000.

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-02.jpg

     

     

    Η γέφυρα Όρεσουντ ή Έρεσουντ σχεδιάστηκε από την εταιρεία COWI με έδρα την Δανία και ο βασικός αρχιτέκτονας ήταν ο George K.S. Rotne. Η γέφυρα και το τούνελ διασχίζουν το στενό του Όρεσουντ και η διαχείρισή τους γίνεται σε συνεργασία και από της δυο χώρες. Η χρήση της γέφυρας απαιτεί την πληρωμή διοδίων.

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-03.jpg

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-04.jpg

     

     

    Η καλωδιωτή γέφυρα διαθέτει δυο πυλώνες ύψους 204 μέτρων που στηρίζουν το άνοιγμα της γέφυρας μήκους 490 μέτρων πάνω από το Κανάλι Flinte. Ο αυτοκινητόδρομος βρίσκεται στο άνω επίπεδο, ενώ ο σιδηρόδρομος περνάει από κάτω.

     

    Τα περισσότερα από τα κομμάτια της γέφυρας κατασκευάστηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο σημείο από μεγάλους πλωτούς γερανούς. Μόνο οι πυλώνες κατασκευάστηκαν επί τόπου.

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-05.jpg

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-06.jpg

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-07.jpg

     

     

    Το τεχνητό νησί του Peberholm ενώνει την γέφυρα και το τούνελ. Το νησί κατασκευάστηκε από υλικά που ανασύρθηκαν από το βυθό της θάλασσας και το μεγαλύτερο μέρος του τούνελ μήκους 4 χιλιομέτρων κατασκευάστηκε από τσιμεντένια στοιχεία που φτιάχτηκαν στην στεριά και μεταφέρθηκαν στο όρυγμα που είχε σχηματιστεί στον βυθό.

     

    Η χλωρίδα και η πανίδα στο νησί επιτράπηκε να αναπτυχθεί ελεύθερα και ανεμπόδιστα και έχει γίνει ένας μικρός παράδεισος για τους βιολόγους. Ο Βοτανικός Σύνδεσμος του Lund έχει αναγνωρίσει περισσότερα από 500 διαφορετικά είδη φυτών και το νησί εξυπηρετεί ως ένας δημοφιλής χώρος για εκτροφή πτηνών καθώς και φυσικό περιβάλλον για τον σπάνιο πράσινο φρύνο.

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-08.jpg

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-09.jpg

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-10.jpg

     

     

    Περίπου τα 2/3 των ανθρώπων που ταξιδεύουν μέσω της γέφυρας του Øresund επιλέγουν το τρένο και το ταξίδι από την Κοπεγχάγη στο Μάλμε διαρκεί περίπου 35 λεπτά.

     

    Χάρη στην σύνδεση που προσφέρει η Øresund, έχει δημιουργηθεί μια περιοχή 3,7 εκατομμυρίων κατοίκων που επιτρέπει στους ανθρώπους να ζουν και να εργάζονται σε οποιαδήποτε από τις δυο πλευρές.

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-11.jpg

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-12.jpg

     

    gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia-13.jpg

     

    Πηγή: http://www.otherside.gr/2015/09/katapliktiki-gefyra-metatrepetai-se-tounel-kai-syndeei-dania-souidia/






    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Την έχω περάσει πριν 10 χρόνια . Ενδιαφέρον έργο , αλλά αν σκεφτούμε πόσο ρηχή είναι η θάλασσα εκεί , λιγότερο από 10 μ. , την ανυπαρξία σεισμών , ρευμάτων και τον λίγο αέρα , καταλαβαίνουμε ότι το Ρίο-Αντίρριο είναι πολύ σημαντικότερο έργο , έστω και μικρότερου μήκους .

    • Upvote 2
    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Για όσους δεν το γνωρίζουν η COWI λειτουργεί στα πρότυπα του Research Based Design Engineering Office ή Concept Engineering και διαθέτει ιδιόκτητα εργαστήρια με εξοπλισμό που δεν βρίσκεις ούτε στα καλύτερα πανεπιστήμια.

     

    Για όσους δεν το γνωρίζουν η COWI με την εταιρία Buckland & Taylor ήταν οι ελεγκτές της Γέφυρας του Ρίου - Αντίρριου. 

     

    http://www.cowi.com/menu/home/Pages/cowi-group.aspx

     

    http://www.b-t.com/menu/project/independentcheck/Pages/Rion-Antirion-Bridge.aspx

    alej

    Δημοσιεύτηκε

    Έχει βέβαια και 22,00€ διόδια...

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    13,20 έχει το Ρίο που είναι το 1/3 σε μήκος .

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Αξιοθαύμαστο έργο μεν, όμως έστω και σε περιοχή με χαμηλή σεισμικότητα προσωπικά ως μηχανικός δεν μπορώ να δεχθώ την έλλειψη άνω εγκάρσιας σύνδεσης του ζεύγους των πυλώνων. Σε οποιαδήποτε εγκάρσια του άξονα της γέφυρας φόρτιση (σεισμός, άνεμος) οι πανύψηλες απολήξεις των πυλώνων θα συμπεριφερθούν ως ισοστατικοί φορείς (πρόβολοι) !!! με πολύ μικρή ακαμψία και ο Θεός μόνο ξέρει σε τι διαφορά φάσης μπορεί να βρεθούν κατά την ταλάντωση τους και τι επιβαρύνσεις μπορεί να επιφέρει αυτό στην υποδομή και ακόμη σε μικροταλαντώσεις.  Δεν ξέρω αν αυτό προέκυψε από  extreme σχεδιασμό όμως εγώ

    θα προτιμούσα ασφαλέστερα αυτό:

     

    xalkida_bridge.jpg

     

    ή αυτό :

    kalinyxta_n_yorki_kalimera_ellada.jpg

    Γέφυρα Whitestone N. York

     

    ή αυτό:

     

      rio.jpg

    Γέφυρα Ρίο-Αντίρριο

    ..........

    Edited by Anton_civeng
    • Upvote 1
    Earl

    Δημοσιεύτηκε

    Μη σε απασχολεί το θέμα των πυλώνων... Όλες τις παραμέτρους τις έχουν συνυπολογίσει στη μελέτη της.... Τη μελέτη τέτοιων έργων δεν την κάνει απλά μία εταιρεία... Μία δεύτερη ή και τρίτη μελετητική ως ανεξάρτητες αρχές, ελέγουν την ορθότητά τους.. Επίσης να σχολιάσω ότι ένας Θεός μπορεί να ξέρει για τις ταλαντώσεις της, αλλά μετα βεβαιώτητας οι μηχανικοί που τη σχεδίασαν γνωρίζουν περισσότερα!!! :D :D

     

    Είναι πραγματικά τεράστια υπόθεση η περιοχή για την οποία σχεδιάζεται ένα έργο να μην έχει σεισμούς!! Τα έργα είναι κατά πολύ οικονομικότερα. Πέραν όμως από τον σεισμό, για τα γιοφύρια υπάρχουν και πολλές άλλες δράσεις και συνδιασμοί με τους οποίους σχεδιάζονται... Ανάλογα, Creep, Shrinkage, Centrifugal Effects, Braking Effects, Accidental Actions (collisions-cars-vessels), Wind, Waves, Προένταση, Thermal Effects, Κόπωση, Ειδικά φορτία, Φάσεις κατασκευής (και, και, και).... :)

     

    • Upvote 5
    man21

    Δημοσιεύτηκε

    Την έχω περάσει πριν 10 χρόνια . Ενδιαφέρον έργο , αλλά αν σκεφτούμε πόσο ρηχή είναι η θάλασσα εκεί , λιγότερο από 10 μ. , την ανυπαρξία σεισμών , ρευμάτων και τον λίγο αέρα , καταλαβαίνουμε ότι το Ρίο-Αντίρριο είναι πολύ σημαντικότερο έργο , έστω και μικρότερου μήκους .

     

    Και η μοναδική στον κόσμο, που δεν είναι θεμελιωμένη σε πασσάλους, μόνο σε εξυγείανση.

    Το ζόρι βέβαια το τράβηξε ο Έλληνας Υπεργολάβος (ο αντίστοιχος περιώνυμος Ολλανδός την έκανε προσφέροντας το 3πλάσιο ποσό)

    • Upvote 1
    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Μη σε απασχολεί το θέμα των πυλώνων...

     

    Να με απασχολεί ;; !!  ...τς,τς

    αλήθεια πως σου πέρασε;

    Καταληγμένος είμαι σ αυτό που έγραψα όπως ΚΑΤΑΛΗΓΜΕΝΟΙ ήταν και οι σχεδιαστές των γεφυρών που δημοσίευσα και που διαθέτουν αυτήν την εγκάρσια σύνδεση των πυλώνων.  Εξ άλλου σε πόσες άλλες καλωδιωτές γέφυρες  με ζεύγη ασύνδετων πυλώνων θα μπορούσες να αναφερθείς ; πόσες υπάρχουν;

    Και αυτό βεβαίως δεν σημαίνει ότι θα ...το σκεφτόμουν να περάσω από μία τέτοια  γέφυρα.... :smile: .  Πέραν όμως από το σύνολο των δράσεων για τις οποίες σχεδιάζεται μία κατασκευή (και όχι μόνο οι γέφυρες ε;...) και πέραν των εξειδικευμένων στατικών προγραμμάτων πρέπει να ενυπάρχει πάντα το στοιχείο του ευφυούς - βελτιστοποιητικού σχεδιασμού, κάτι στο οποίο βοηθά το διαμορφωμένο στατικό ένστικτο του μηχανικού και μόνο.  Για όσες δράσεις και αν έχει υπολογιστεί εν προκειμένω ο υπ όψη φορέας δεν παύει να υστερεί κατά την εγκάρσια ως δύο ισοστατικοί πυλώνες  σε σχέση με ένα συμπαγές διαμορφωμένο υπερστατικό πλαίσιο που θα διαμορφωνόταν  απλά με μία - δύο ανέξοδες εγκάρσιες συνδέσεις των δύο πυλώνων. Και μην ξεχνάς ότι επειδή για όλες τις δράσεις τα φορτία σχεδιασμού  έχουν απλά ΠΙΘΑΝΟΤΙΚΟ  ΧΑΡΑΚΤΗΡΑ! η "καβάντζα"  στον σχεδιασμό μπορεί να αποβεί χρήσιμη.......!

     οπότε "συμπάθα" με αλλά αυτό το:

     "Επίσης να σχολιάσω ότι ένας Θεός μπορεί να ξέρει για τις ταλαντώσεις της, αλλά μετά βεβαιότητας οι μηχανικοί που τη σχεδίασαν γνωρίζουν περισσότερα!!! "

     

    το βρίσκω επικίνδυνα επαρσιακό για όποιους μηχανικούς τυχόν το ασπάζονται........... :???:

    Edited by Anton_civeng
    • Upvote 2
    • Downvote 2
    Ροδοπουλος

    Δημοσιεύτηκε

    Η απάντηση υπάρχει στο βίντεο του Earl

    • Upvote 2
    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε

    Για να βοηθήσω, μιας και δεν αναφέρθηκε, η απάντηση για την έλλειψη της δοκού σύνδεσης του ζεύγους των πυλώνων  "lack of a cross beam above the road"  εκτίθεται από το 31 λεπτό του συγκεκριμένου video.  Εκεί αναφέρονται ως  αιτιολόγηση :

    1. η επίτευξη του "open space"

    (μίας προφανώς αρχιτεκτονικής αντίληψης του minimal βλ. Σκανδιναυικό design , ΙΚΕΑ κλ.π)

     και :

    2. η αποφυγή πιθανής σύγκρουσης αεροπλάνου επάνω στην δοκό σύνδεσης που εκτός του αεροπορικού ατυχήματος θα μετέφερε και επικίνδυνα φορτία στην υποδομή της γέφυρας.

     

    Για το πρώτο  είχα ήδη αναφερθεί ότι μάλλον επρόκειτο για extreme σχεδιασμό.  Όσο για το δεύτερο ομολογώ πως δεν ήξερα ότι τα αεροπλάνα όταν βρεθούν κοντά στην γέφυρα σε συνθήκες "mayday" ή "ξεστρατισμένα" της πορείας τους, δεν κινδυνεύουν κατά συντριπτική πιθανότητα να κτυπήσουν πάνω στους τεράστιους πυλώνες ή στο εκτεταμένο deck της γέφυρας ή στους τεράστιους ιστούς των καλωδίων, αλλά κάτι ( ; ) θα τα τραβούσε πάνω στην ασημάντου μεγέθους δοκό σύνδεσης των πυλώνων  !!!!!!!!  και οπότε αυτήν καταργούμε.......

    Το story λοιπόν αντί δράκου είχε αεροπλάνο....

    • Upvote 1
    • Downvote 1



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.