Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τέσσερα έργα υποδομής που αφορούν τον αγροτοδιατροφικό τομέα, τους σιδηροδρόμους, τον ΒΟΑΚ αλλά και την ενίσχυση των υποδομών της πολιτικής προστασίας που θα υλοποιηθούν ως ΣΔΙΤ περιλαμβάνονται στα περίπου 1.000 έργα του,  το Ταμείου Ανάκαμψης.

    Τα έργα αυτά αποτελούν μεγάλες επενδύσεις  και θα αντλήσουν χρηματοδότηση από τους διεθνείς χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς (ΕΤΕπ,  EBRD),  οι οποίες θα υπογράψουν το επόμενο διάστημα με το ΥΠΟΙΚ σύμβαση συμμετοχής στο Ταμείο Ανάκαμψης. Αναλυτικότερα,  ως έργα ΣΔΙΤ θα υλοποιηθούν:

    Μεγάλα αρδευτικά έργα 

    Το πρώτο έργο που θα γίνει με ΣΔΙΤ αφορά επενδύσεις για την κατασκευή 18 αρδευτικών δικτύων, μαζί με τα συνοδευτικά έργα (κατασκευή και εκσυγχρονισμός φραγμάτων, αρδευτικών δικτύων, δεξαμενών κ.ά). Ο στόχος είναι να αυξηθούν οι αρδευόμενες εκτάσεις και κατά συνέπεια η αγροτική παραγωγή με παράλληλη έξυπνη διαχείριση των υδατικών πόρων και την εξοικονόμηση των διαθέσιμων υδατικών αποθεμάτων. Στόχος των έργων που θα φτάσουν σε σύνολο προϋπολογισμού τα 750 εκατ. ευρώ είναι η αύξηση της ανταγωνιστικότητας του αγροτοδιατροφικού τομέα, η αύξηση του αγροτικού εισοδήματος και η δημιουργία θέσεων εργασίας στη διάρκεια της κατασκευής και στη συνέχεια συντήρησης των έργων. Οι συμβάσεις θα πρέπει να έχουν υπογραφεί ως το τέταρτο τρίμηνο του 2023 και τα έργα θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι και το τέλος του 2025. 

    Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης 

    Το δεύτερο έργο είναι ο από ετών αναμενόμενος Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) με προϋπολογισμό 427 εκατ. ευρώ. Η επένδυση αφορά την κατασκευή ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου, ο οποίος θα συνδέσει τις τέσσερις μεγάλες πόλεις της Κρήτης (Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο και Άγιο Νικόλαο) και θα αποτελεί μέρος του διευρωπαϊκού δικτύου μεταφορών (ΔΕΔ-Μ). Η επένδυση αποτελείται από τρία υποέργα. Το πρώτο περιλαμβάνει το τμήμα Χανίων–Ηρακλείου, έναν αυτοκινητόδρομο με διόδια μήκους περίπου 163 χλμ. Το εν λόγω μέτρο θα χρηματοδοτήσει ορισμένα ειδικά προκαθορισμένα έργα, όπως οι παρακαμπτήριες οδοί Χανίων, Ηρακλείου και Ρεθύμνου, γέφυρες, κόμβοι και υπόγεια έργα. Το δεύτερο περιλαμβάνει το τμήμα Χερσόνησος–Νεάπολη μήκους περίπου 22,5 χλμ. και το τρίτο περιλαμβάνει το τμήμα Νεάπολη–Άγιος Νικόλαος μήκους περίπου 14 χλμ. που θα κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο. Ο αυτοκινητόδρομος αποσκοπεί στη βελτίωση της προσβασιμότητας μεταξύ των μεγάλων πόλεων της Κρήτης και όλων των μεγάλων λιμένων και αερολιμένων του νησιού, στη μείωση του χρόνου μετακίνησης, στην αύξηση του επιπέδου εξυπηρέτησης και οδικής ασφάλειας και στην ενίσχυση των δραστηριοτήτων περιφερειακών μεταφορών επιβατών και εμπορευμάτων. Ολόκληρος ο αυτοκινητόδρομος θα υπόκειται σε διόδια. Τα έσοδα από τα διόδια του παραχωρηθέντος τμήματος θα εισπράττονται και θα χρησιμοποιούνται από τον παραχωρησιούχο με σκοπό τη χρηματοδότηση του έργου, ενώ τα διόδια που αφορούν συμφωνία ΣΔΙΤ μαζί με το τμήμα του δημόσιου έργου θα εισπράττονται και θα χρησιμοποιούνται από το κράτος. Η υλοποίηση της επένδυσης θα ολοκληρωθεί έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025. 

    Εκσυγχρονισμός σιδηροδρομικού δικτύου 

    Το τρίτο μεγάλο έργο ΣΔΙΤ θα είναι μια σειρά παρεμβάσεις εκσυγχρονισμού του σιδηροδρομικού δικτύου με προϋπολογισμό 130 εκατ. ευρώ. Οι παρεμβάσεις θα έχουν στόχο να αποκατασταθεί η "σχεδιαστική ταχύτητα" σε όλα τα τμήματα της υποδομής, να βελτιωθεί ο χρόνος μετακίνησης και τα επίπεδα ασφάλειας, και να αναβαθμιστεί το υφιστάμενο σιδηροδρομικό δίκτυο σε ολόκληρη τη χώρα και τέλος να βελτιωθεί η ποιότητα των σιδηροδρομικών υπηρεσιών. 

    Το έργο καλύπτει συγκεκριμένα την αναβάθμιση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής υποδομής και ανωδομής, των ηλεκτρομηχανικών συστημάτων, της σηματοδότησης, των τηλεπικοινωνιών και της ηλεκτροδότησης και άλλων εγκαταστάσεων που απαιτούνται για τη λειτουργία του δικτύου στα εξής τμήματα:

    1. Άξονας δικτύου Πειραιάς – Αθήνα – Θεσσαλονίκη – βόρεια σύνορα 
    2. Άξονας Μακεδονίας – Θράκης 
    3. Άξονας Αεροδρόμιο Αθήνας – Κιάτο.

    Οι σχετικές συμβάσεις θα πρέπει να υπογραφούν το πρώτο τρίμηνο του 2023 - 4ο τρίμηνο του 2025 και είναι ύψους 130 εκατ. ευρώ. 

    Περιφερειακά επιχειρησιακά κέντρα πολιτικής προστασίας 

    Το τέταρτο έργο ΣΔΙΤ θα είναι η κατασκευή 13 Περιφερειακών Επιχειρησιακών Κέντρων τελευταίας τεχνολογίας για την Πολιτική Προστασία με στόχο να γίνεται πιο έγκαιρη και αποτελεσματική η διαχείριση των κινδύνων και των κρίσεων και σε περιφερειακό επίπεδο. Το έργο έχει προϋπολογισμό 19 εκατομμύρια ευρώ. Η σύμβαση θα πρέπει να ανατεθεί μέσα στο τρίτο τρίμηνο του 2021 και το έργο θα πρέπει να ολοκληρωθεί μέχρι και το τέλος του 2024. 


    Πηγή: https://www.capital.gr/oikonomia/3554340/i-lista-ton-ergon-tou-tameiou-anaptuxis-pou-tha-ginoun-me-sdit



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    Δεν υπάρχουν σχόλια για προβολή.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.