Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Γέφυρα μήκους 260 μέτρων κατέρρευσε στην Ιταλία, ευτυχώς χωρίς να υπάρξουν θύματα λόγω της απαγόρευσης κυκλοφορίας εξαιτίας του κορωνοϊού.

    Η γέφυρα βρίσκεται πάνω από τον ποταμό Μάγκρα στο Αλμπιάνο Μάγκρα της επαρχίας Μάσα Καράρα και συνδέει την Γένοβα με την Φλωρεντία, στο βόρειο άκρο της Τοσκάνης, κοντά στην πόλη Άουλα. Στο σημείο έσπευσαν αμέσως αστυνομικά και πυροσβεστικά συνεργεία, σύμφωνα με τα βίντεο που έδωσαν στην δημοσιότητα οι Carabinieri.

    Η γέφυρα βρίσκεται πάνω από τον ποταμό Μάγκρα στο Αλμπιάνο Μάγκρα της επαρχίας Μάσα Καράρα και συνδέει την Γένοβα με την Φλωρεντία, στο βόρειο άκρο της Τοσκάνης, κοντά στην πόλη Άουλα. Στο σημείο έσπευσαν αμέσως αστυνομικά και πυροσβεστικά συνεργεία, σύμφωνα με τα βίντεο που έδωσαν στην δημοσιότητα οι Carabinieri.

    Αν και ευτυχώς δεν σημειώθηκαν απώλειες ανθρώπινης ζωής, η κατάρρευση υπογραμμίζει την κακή κατάσταση επισκευής του οδικού δικτύου της Ιταλίας. Μια παρόμοια καταστροφή το 2018 έπληξε την πόλη της Γένοβας και στοίχισε την ζωή σε 43 ανθρώπους.

    Η γέφυρα είχε ρωγμές αλλά εγκρίθηκε για χρήση
    Στην πιο πρόσφατη περίπτωση, η υπηρεσία συντήρησης δρόμων Anas, είχε στείλει επιθεωρητές πέρυσι μετά από μια ρωγμή που δημιουργήθηκε έπειτα από έντονες βροχές. Ωστόσο, η γέφυρα έλαβε την έγκριση για περαιτέρω χρήση, όπως σημειώνει το ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa.

    Ο δήμαρχος της πόλης Άουλα, Ρομπέρτο Βαλετίνι, είχε γράψει επιστολή στο Anas αναφέροντας πως τα βαρέα φορτηγά χρησιμοποιούν επανειλημμένα την γέφυρα δύο λωρίδων, λόγω των κοντινών κλειστών δρόμων. Ωστόσο, η απαγόρευση κυκλοφορίας λόγω της εξάπλωσης του κορωνοϊού στην Ιταλία, έχει μειώσει την κίνηση στην γέφυρα, που υπό νορμάλ συνθήκες θα ήταν γεμάτη χθες στις 10:25 το πρωί που κατέρρευσε, με αποτέλεσμα να υπάρχουν μόνο δύο οχήματα επάνω.

    Οι δύο οδηγοί μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο με μικροτραυματισμούς, δήλωσε εκπρόσωπος της πυροσβεστικής. Σύμφωνα με την La Repubblica, η πυροσβεστική υπηρεσία που βρέθηκε στο σημείο προσπάθησε να διασφαλίσει πως το κοινό θα έμενε σε απόσταση από την γέφυρα, που έχει σπάσει σε μια σειρά από μεγάλες πλάκες.

    gefira-katarrefsi-italia-trapouloxarta.j

    italia-gefira-katarrefsi-kontino.jpg

    italia-katarrefsi-gefira-genova.jpg

     


    Πηγή: https://www.iefimerida.gr/kosmos/katerreyse-gefyra-italia-ohi-thymata-logo-koronoioy



    TBD

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    vas.dim

    Δημοσιεύτηκε

    να δούμε στη χώρα μας τι θα κάνουμε με τις γέφυρες  που έχουμε...😯

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Είναι αυτή :

    image.thumb.png.a0d51381ca977e5ed0c439385ff0313c.png

    και είναι αρνητικά εντυπωσιακό το ότι κατέρρευσε αλυσιδωτά και ολοκληρωτικά χωρίς εξωτερική φόρτιση, χωρίς "φουσκωμένο" ποτάμι, χωρίς εξωγενείς παράγοντες για  υποσκαφές - στροφές βάθρων  και ενώ η φωτό τουλάχιστον δεν μαρτυρά εμφανείς - έντονες διαβρώσεις.....  

    Η μεγάλη κλίση των βάθρων στην φωτό του δημοσιεύματος πρέπει να οφείλεται στην κατάρρευση της ανωδομής.

    Μοιάζει πάντως σαν γέφυρα που δυναμιτίστηκε σε κάθε της στήριξη από στρατιωτικές δυνάμεις.

    Η καθολική αστοχία όμως δεν μπορεί να συνέβει συγχρόνως σε όλες τις στηρίξεις αλλά να μεταδόθηκε από την συνέχεια του φορέα της ανωδομής (συνεχής δοκός χωρίς αρθρώσεις, χωρίς αμφιέρειστα τμήματα !!.....) και την δόνηση της αρχικής κατάρρευσης που ίσως βρήκε  αδύνατα και διαβρωμένα τα υπόλοιπα κολονάκια στήριξης του καταστρώματος στις αψίδες ..... :roll:

    Edited by Anton_civeng
    ppanag

    Δημοσιεύτηκε

    ... λες και "λύθηκαν" οι τένοντες της προέντασης ταυτόχρονα ... 

    spikos

    Δημοσιεύτηκε

    Το κοντινό αντίστοιχο μέλλον της χώρας μας. Υπάρχει υπηρεσία που κάνει ελέγχους στο επαρχιακό δίκτυο ανά τακτά χρονικά διαστήματα?

    vas.dim

    Δημοσιεύτηκε

    4 ώρες πριν, spikos said:

    Το κοντινό αντίστοιχο μέλλον της χώρας μας. Υπάρχει υπηρεσία που κάνει ελέγχους στο επαρχιακό δίκτυο ανά τακτά χρονικά διαστήματα?

    δυστυχώς αν δεν γίνει το κακό δεν θα ασχοληθεί κανείς τους...

    Anton_civeng

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Εκ των υστέρων τελικά όπως είδα  υπήρχαν αρμοί  τουλάχιστον στον φορέα του καταστρώματος που ως φαίνεται αποτελούσε κάποια  δοκό Gerber

    .image.png.47e36ee4575d475d126f34e4f64d7cf3.png

    όπως φαίνεται εδώ:

    image.png.4777307fdadcc86c1dfd342cc09e005c.png

     

    στο ανατολικό ακρόβαθρο

    image.thumb.png.a47132af2f4271c325279d539758fe7e.png

     

    στο πρώτο βάθρο

    image.thumb.png.6ef4acdf8d83fbe3e4c2b558896a8a9b.png

     

    στο δεύτερο βάθρο

    image.thumb.png.e0a1390b122f6432386877df9a106dc4.png

     

    στο τρίτο βάθρο

    image.thumb.png.6cb5848e791db664af1c128f9400d54e.png

     

    στο τέταρτο βάθρο

    image.thumb.png.eb6a1c25235614143ae26f1945c6f155.png

     

    και στο δυτικό ακρόβαθρο

    image.thumb.png.56fd9533aa6196bd21980fcfa61ca66e.png

     

    Αρμοί οι οποίοι όμως δεν ακολουθήθηκαν κατασκευαστικά και στο οδόστρωμα , τις πλευρικές μπάρες και τα κιγκλιδώματα  ως έδει  !!....:

    image.thumb.png.803604f67ecb8a0ede1abea5eefbbf6b.png

     

     Με κάθε ευνόητη επιφύλαξη και προκειμένου για την εξήγηση της αφόρτιστης αλυσιδωτής κατάρρευσης τείνω προς το ότι αυτή οφείλεται στην μορφή του κυρίου φορέα  της γέφυρας που αποτελείτο από τα πέντε φατνώματα τριών αψίδων  (τοξωτοί φορείς).

    Επειδή, ως γνωστόν, στις στηρίξεις (βάθρα) κάθε τοξοτής αμφιαρθρωτής κατασκευής  ασκούνται οριζόντιες τέμνουσες. Σε περίπτωση δε συνεχών τοξοτών φορέων όπως εδώ, οι οριζόντιες τέμνουσες από το αριστερό και το δεξιό τόξο επί του κάθε μεσαίου βάθρου αλληλοαναιρούνται (για περίπτωση καθολικής φόρτισης), οπότε το βάθρο τελικώς λαμβάνει μόνο κάποια μικρή τέμνουσα από ασύμμετρη φόρτιση των εκατέρωθεν τόξων. Αν όμως συμβεί μία αστοχία σε ένα τόξο που θα διαρρήξει την συνέχεια του, τότε τα δύο βάθρα του θα υποστούν ξαφνικά τις μονόπλευρες τέμνουσες από τα  αμέσως επόμενα ακέραια τόξα  (χωρίς αντιστάθμιση πλέον), οπότε τα βάθρα θα στραφούν είτε πάνω στον κεφαλόδεσμο των πασσάλων τους είτε πάνω στη θεμελίωση τους όπως εδώ:

    image.thumb.png.beb1da66d4fc2a95298a92afd6b30e8b.png

     

    Αυτό ακολούθως θα εντείνει τα αμέσως επόμενα τόξα (αριστερά - δεξιά) που από αμφιαρθρωτά θα μεταπέσουν σε στήριξη άρθρωσης- κύλισης με τεράστια επιφόρτιση καταναγκασμού και με αποτέλεσμα την κατάρρευση τους η οποία για τον ίδιο λόγο θα προκαλέσει την κατάρρευση των παραπλέυρων τόξων κ.ο.κ. αλυσιδωτά........

    Ο κίνδυνος αυτός τουλάχιστον στη παραδοσιακή αρχιτεκτονική των εκκλησιών - μοναστηριών έχει προβλεφθεί και αντιμετωπιστεί επιτυχώς με την τοποθέτηση ελκυστήρα στην βάση των τόξων .

    όπως:

    image.png.18f2ed8e5e8a6da567a482a9d842dc99.png

     

    Biserica Sf. Nicolae [Creţulescu], Bucuresti Kretzulescu church, Bucharest en.wikipedia.org/wiki/Kretzulescu_Church

    image.png.7da5b00108a355fe6eba2dec49f70c12.png

     

    Υ.Γ  Τελικά η καραντίνα φέρνει στοχασμούς  :mrgreen: .........
     

     

    Edited by Anton_civeng


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.