Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural


  • ΚΕΣΥΠΟΘΑ: Έγκριση δημιουργίας δύο τουριστικών χωριών στην Αστυπάλαια


    Το πράσινο φως για δημιουργία ενός τουριστικού χωριού με βίλες και ξενοδοχεία στην Αστυπάλαια, που θα ξεπερνά σε έκταση τους δύο μεγαλύτερους οικισμούς του νησιού, έδωσε μέσα στο καλοκαίρι το Κεντρικό Πολεοδομικό Συμβούλιο (ΚΕΣΥΠΟΘΑ). Η τεράστια κλίμακα και η επίδρασή της σε ένα γενικά «διατηρημένο» νησί δεν είναι το μόνο πρόβλημα της συγκεκριμένης επένδυσης, καθώς με το ειδικό πολεοδομικό πλαίσιο που θα περιβληθεί το εγχείρημα, η δόμηση θα είναι τριπλάσια από την επιτρεπόμενη σήμερα, κατά παράβαση του προεδρικού διατάγματος προστασίας του νησιού. Το δημοτικό συμβούλιο του νησιού έχει εκφράσει την αντίρρησή του, η οποία αγνοήθηκε.

    Η επενδυτική πρόταση, την ύπαρξη της οποίας αποκάλυψε η «Κ» τον Μάρτιο («Μέγα πρότζεκτ 2.000 στρεμμάτων στην Αστυπάλαια», 12.3.24) αφορά περιοχή 1.977 στρεμμάτων στη θέση Βίγλα, κοντά στο λιμάνι Αγίου Ανδρέα (το δεύτερο λιμάνι του νησιού, νοητά πίσω από τον λόφο όπου βρίσκεται η Χώρα). Η επένδυση προωθείται μέσω Ειδικού Πολεοδομικού Σχεδίου (ΕΠΣ), ενός πλαισίου-ομπρέλας που τροποποιεί τους όρους δόμησης και τις χρήσεις γης (δηλαδή ό,τι ισχύει πολεοδομικά για τους υπόλοιπους) σε μια περιοχή.

    Τουριστικό χωριό – γίγας εγκρίθηκε στην Αστυπάλαια-1

    Το χρονικό

    Τον Οκτώβριο του 2023, η εταιρεία ZONIRO υπέβαλε αίτημα στο Κεντρικό Πολεοδομικό Συμβούλιο (ΚΕΣΥΠΟΘΑ) για προέγκριση του ΕΠΣ, μια προαιρετική διαδικασία. Το αίτημα συμπίπτει με την περίοδο κατά την οποία έχει ξεκινήσει η εκπόνηση του πολεοδομικού σχεδίου της Αστυπάλαιας και, εφόσον η προέγκριση δοθεί, οι μελετητές θα είναι υποχρεωμένοι να λάβουν ως δεδομένη την επένδυση και να τροποποιήσουν αναλόγως τον σχεδιασμό του υπόλοιπου νησιού.

    Μετά τις δύο επικαιροποιήσεις, η πρόταση εξετάστηκε από το ΚΕΣΥΠΟΘΑ τον Ιούλιο. Ο Δήμος Αστυπάλαιας ζήτησε να παρέμβει στη συνεδρίαση του οργάνου, όπερ και επετράπη. «Με άφησαν να μπω στη συνεδρίαση, να καταθέσω τα επιχειρήματα του δήμου και να φύγω, αλλά δεν μου επέτρεψαν να παρακολουθήσω τη συζήτηση ή να έχω πρόσβαση στις μελέτες που κατέθεσε ο επενδυτής», λέει στην «Κ» ο δήμαρχος Αστυπάλαιας Νίκος Κομηνέας. Σύμφωνα με την εισήγηση της (αρμόδιας σε αυτές τις περιπτώσεις) Διεύθυνσης Πολεοδομικού Σχεδιασμού του υπουργείου Περιβάλλοντος:

    Η δόμηση θα είναι τριπλάσια από την επιτρεπόμενη – Προβληματίζει η τεράστια κλίμακα και η επίδρασή της σε ένα γενικά «διατηρημένο» νησί.

    • Η έκταση την οποία αφορά η επένδυση είναι 1.977 στρέμματα, φερόμενης ιδιοκτησίας της εταιρείας «Αγρελίδι Ακίνητα». Η έκταση δεν είναι ενιαία: αποτελείται από πέντε ακίνητα, η ακριβής έκταση των οποίων δεν αναφέρεται στην εισήγηση της υπηρεσίας (μόνο ότι αποτελείται από δύο ενότητες, 1.903 στρεμμάτων και 73 στρεμμάτων). Το δε ειδικό πολεοδομικό σχέδιο θα καλύπτει και ακόμη 95 στρέμματα που παρεμβάλλονται μεταξύ των δύο ενοτήτων (δηλαδή, οι δύο ενότητες της «Αγρελίδι Ακίνητα» δεν βρίσκονται σε επαφή) και ανήκουν σε άλλους ιδιοκτήτες, που δεν συμμετέχουν στο επενδυτικό σχέδιο, αλλά η γη τους θα αποκτήσει χρήσεις γης με βάση το ΕΠΣ, άγνωστο σε ποια κατεύθυνση (υπενθυμίζεται πως σε μεγάλη τουριστική επένδυση στην Ερμιονίδα, που υλοποιήθηκε μέσω ΕΣΧΑΣΕ, οι «εγκλωβισμένες» στην τουριστική επένδυση εκτάσεις άλλων ιδιοκτητών χαρακτηρίστηκαν από το πολεοδομικό σχέδιο αδόμητες).

    • Το επενδυτικό σχέδιο αφορά τη δημιουργία δύο τουριστικών χωριών (σύνθετα τουριστικά καταλύματα) με βίλες προς πώληση ή μίσθωση και δύο ξενοδοχεία. Προς το παρόν, στο σχέδιο δεν γίνεται συγκεκριμένη αναφορά, σύμφωνα με τον κ. Κομηνέα, ωστόσο αφορά την ανέγερση περίπου 250 βιλών. Η συνολική δόμηση υπολογίζεται σε 21.000 τ.μ.

    Τα προβλήματα

    Το προτεινόμενο σχέδιο αντιμετωπίζει πλήθος προβλημάτων, με κυριότερο ότι έρχεται σε αντίθεση με το προεδρικό διάταγμα του 2002 για την προστασία 25 μικρών νησιών του Αιγαίου (ΦΕΚ 402Δ). Σύμφωνα με το διάταγμα, η μέγιστη δόμηση ανά ακίνητο για τουριστικές χρήσεις ανέρχεται σε 1.500 τ.μ. – με άλλα λόγια, αν υποθέσουμε ότι και τα πέντε οικόπεδα ήταν οικοδομήσιμα και είχαν την απαιτούμενη αρτιότητα (το σχέδιο, όπως προαναφέρθηκε, δεν τα αναφέρει χωριστά), τότε η ανώτατη επιτρεπόμενη δόμηση θα ήταν συνολικά 7.500 τ.μ. και όχι 21.000 τ.μ. Ολα αυτά αν κάποιο από τα οικόπεδα δεν είναι «τυφλό», δηλαδή έχει πρόσωπο σε αναγνωρισμένη οδό (το οποίο συνεπάγεται την οικοδομησιμότητα).

    Η εισήγηση της υπηρεσίας του ΥΠΕΝ ξεπερνά το ζήτημα του προεδρικού διατάγματος, αναφέροντας ότι το διάταγμα «δεν αποτελεί πολεοδομικό σχεδιασμό πρώτου επιπέδου […] ενώ, αντίθετα, το ΕΠΣ αποτελεί σχεδιασμό πρώτου επιπέδου, υπόκειται σε στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση και βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια τα οποία δύναται να τροποποιεί». Εκτιμά πως ο προτεινόμενος σχεδιασμός «έχει αρκετά ήπια ένταση σε σχέση με το μέγεθος της ιδιοκτησίας, ως εκ τούτου δεν δημιουργεί ασυμβατότητες και συγκρούσεις». Η «Κ» ζήτησε τη θέση του προέδρου του ΚΕΣΥΠΟΘΑ, γενικού γραμματέα Αστικού Σχεδιασμού Ευθύμη Μπακογιάννη, όμως, δεν υπήρξε ανταπόκριση. Ούτε με κάποιον εκπρόσωπο της εταιρείας ZONIRO στάθηκε εφικτή η επικοινωνία.

    «Κατ’ αρχάς, η επένδυση αυτή είναι εντελώς ασύμβατη με τον χαρακτήρα του νησιού και το βιώσιμο μοντέλο τουριστικής του ανάπτυξης», εκτιμά ο δήμαρχος Αστυπάλαιας, Νίκος Κομηνέας. «Το είδος της δόμησης που προτείνεται, δηλαδή διάσπαρτες βίλες σε μεγάλα οικόπεδα, είναι άσχετο με τη μορφολογία των οικισμών μας. Επιπλέον, το μέγεθος της επένδυσης θα μας δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα στις υποδομές, όπως οι δρόμοι, η παροχή νερού, τα λύματα, ο φωτισμός, η καθαριότητα. Αν κάποιος θέλει να επενδύσει τουριστικά, οι οικισμοί του νησιού έχουν μεγάλο, ήδη εγκεκριμένο περιθώριο επέκτασης». Ερωτώμενος αν θα προσβάλει στο ΣτΕ τυχόν έγκριση της επένδυσης από το ΥΠΕΝ, ο κ. Κομηνέας απαντά αρνητικά. «Οχι σε αυτή τη φάση, αλλά κατά την εξέταση του πολεοδομικού σχεδίου για όλο το νησί, εφόσον το ενσωματώνει», αναφέρει.

    Πηγή: https://www.kathimerini.gr/society/563182621/toyristiko-chorio-gigas-egkrithike-stin-astypalaia/



    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    3 hours ago, BAS said:

    Επίσης σε αυτά τα μοντέλα δεν θα είναι μόνο τουρίστες. Θα πουληθούν και βίλλες που σημαίνει τουρισμό πέραν του 5μήνου που για την Αστυπάλαια δεν τον βλέπω πέραν του διμήνου σήμερα. 

    Πάει κανένας για τουρισμό σε κάποιο μικρό νησί μας το χειμώνα; 

     

    Και επειδή το κράτος διαλύει τους μικρομεσαίους για να υπάρχουν μόνο οι μεγάλοι που είναι και τα φιλαράκια τους, αυτό τι σημαίνει, ότι θα κάνουμε τουμπεκί και θα αρκεστούμε μόνο στις μεσοβέζικες λύσεις όπως ο τουρισμός;

    Γιατί να μην ανοίξει μια βιοτεχνία; Πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι δε θα άνοιγε μια βιοτεχνία στην Αστυπάλαια και οπουδήποτε αν το κράτος το ενθάρρυνε;

    Edited by Τρελός Επιστήμων
    Link to comment
    Share on other sites

    On 31/8/2024 at 12:14 ΜΜ, JohnnyHoliday said:

    Ξέχασες ότι ο δρόμος στην Αλλαγή (ή κάπου έξω από τα Παραδείσια) είχε μόλις παραδοθεί, αλλά μετά από κάποιους μήνες υπέστη... καθίζηση τμήμα αυτού;

    Επίσης, ο καπετάνιος το πρόλαβε για περίπου 3 χρόνια (οπότε, όχι μήνες).

    Καλαμάτα δεν είναι ΌΛΗ η Μεσσηνία. Επίσης, Καλαμάτα -> Costa Navarino, είναι καμία 60αρια χιλιόμετρα. Σαν να λέμε δηλαδή, ότι είμαστε στη Αθήνα και μιλάμε για κάτι που έχει φτιαχτεί έξω από την Κόρινθο και έχει φέρει μεγάλη ανάπτυξη στην περιοχή (ακούγεται λίγο αστείο).

    Σε δύο ώρες γενικά πάντως, δεν πας, για πολλούς και διάφορους λόγους (συνεχείς ανηφόρες προς Αρτεμίσιο και άλλα σημεία που δεν έχει νόημα να τα γράψουμε).

    Airbnb έχει γεμίσει όλη η Ελλάδα, γιατί εστιάζεις ειδικά στην Καλαμάτα...; 

    Ίσως το μοναδικό καλό, μαζί με τον δρόμο (για όποιον έχει ως προορισμό την Καλαμάτα και μόνον βέβαια). Για προσπάθησε να πας Κυπαρισσία και Φιλιατρά μετά τον φοβερό δρόμο; Να περάσεις Βασιλικό, Κοπανάκι με στενό δρόμο και στροφούλες, για να φτάσεις Καλό Νερό; Για αυτό σου έγραψα και πριν, Μεσσηνία δεν είναι μόνο η Καλαμάτα.

    Για να γυρίσουμε λοιπόν στο θέμα, αν δεν έχεις εμπειρία από πρώτο χέρι για κάτι, αλλά απλώς έχεις ακούσει ή σου είπε κάποιος φίλος Καλαματιανός ή απλά το είδες σε μια εκπομπή και σου άρεσε, καλό είναι να βαστάς μικρό καλάθι.

    Το ότι ο δρόμος στα Παραδείσια έπαθε καθίζηση, όπως και το θέμα της γέφυρας που καθυστέρησε, δεν αλλάζει το τελικό γεγονός ότι εδώ και χρόνια η περιοχή έχει υποδομές ΥΠΕΡΒΟΛΙΚΕΣ σε σχέση με την υπόλοιπη χώρα. Οπως και όλη η Πελοπόννησος. 

    Τώρα για την ανάπτυξη τυχαίνει και εγώ να ξέρω από τον φίλο μου που είναι μεγάλο σόι και οι περισσότεροι ζουν στην Μεσσηνία όπως και από φίλους του, αλλά και από πελάτες που είχαμε στο Δώριο και στην ευρύτερη περιοχή του, αλλά και άλλους από την Ζαχάρω τι ανάπτυξη έχουν τα τελευταία 20 χρόνια. 

    Οπότε μια χαρά είναι ο δρόμος από την Τσακώνα μέχρι την Κυπαρισσία και τον έχω κάνει και θα γίνει και αυτός αυτοκινητόδρομος. 

    Αρα όχι μικρό καλάθι δεν κρατάω αλλά κοφίνα μεγάλη. 

    Οσο για το αν πας σε 2 ώρες, με τα όρια μέχρι το Νοσοκομείο Καλαμάτας από Αττική Οδό. Προσωπικά σε ώρες με όρια και σε μερικές περιπτώσεις 10-20 χλμ παραπάνω, φτάνω χαλαρά στην Μικρή Μαντίνεια στο 2ωρο. Μέση ωριαία ταχύτητα πάνω από 115 χλμ, αφού στα διόδια περνάω με πομποδέκτη.

    Ενώ στην Εύβοια η μέση ωριαία ταχύτητα είναι 50-55 χλμ για τα πεδινά κομμάτια και 40-45 για τα ορεινά. 

    Οπως όταν πηγαίναμε στα Γιάννενα από την Κατάρα. 

     

     

    Link to comment
    Share on other sites

    22 ώρες πριν, tetris said:

    Το πρόβλημα δεν είναι ο τουρισμός, αλλά ο υπερτουρισμός. Και ποιός μπορεί να συγκρατήσει την κατάσταση όταν αρχίσει να ξεφεύγει? Ποιός τελικά οφελείται? Η τοπική κοινωνία ή κάποιοι επιχειρηματίες? Και γιατί να μην ερωτώνται οι ντόπιοι για το τι είδους ανάπτυξη θέλουν? Υπάρχουν οι υποδομές, ή θα αυτοσχεδιάσουμε πάλι? Γιατί είναι κακό το να θέλει κάποιος να ζήσει σαν άνθρωπος?

    Ρητορικά ερωτήματα.

    Ήδη οι συνέπειες του υπερτουρισμού και της άναρχης "ανάπτυξης" έφεραν τα πρώτα αποτελέσματα. Τοπικές μαφίες και απαξίωση. Ο κόσμος αρχίζει να εγκαταλείπει τους "προορισμούς" (από φίλο καπετάνιο σε γιοτ που κάθε χρόνο αλωνίζει το Αιγαίο).

    Το θέμα είναι να αποφασίζουν οι τοπικές κοινωνίες, ως κοινωνίες με προοπτική, όχι ως τοπικά συμφέροντα. 

    Υπερτουρισμό και άναρχη ανάπτυξη έχει σε 3-4 νησιά και εκεί οι τοπικές κοινωνίες μια χαρά κονόμαγαν τόσα χρόνια.

    Φέτος που έπεσε η Μύκονος και η Σαντορίνη, άρχισαν να λένε για υπερτουρισμό. 

    Αλλά υπάρχει και η υπόλοιπη χώρα η οποία μαραζώνει.

    21 ώρες πριν, Τρελός Επιστήμων said:

    Πάει κανένας για τουρισμό σε κάποιο μικρό νησί μας το χειμώνα; 

     

    Και επειδή το κράτος διαλύει τους μικρομεσαίους για να υπάρχουν μόνο οι μεγάλοι που είναι και τα φιλαράκια τους, αυτό τι σημαίνει, ότι θα κάνουμε τουμπεκί και θα αρκεστούμε μόνο στις μεσοβέζικες λύσεις όπως ο τουρισμός;

    Γιατί να μην ανοίξει μια βιοτεχνία; Πώς είσαι τόσο σίγουρος ότι δε θα άνοιγε μια βιοτεχνία στην Αστυπάλαια και οπουδήποτε αν το κράτος το ενθάρρυνε;

    Εχεις υπολογίσει τι κόστος θα είχε να φύγει το εμπόρευμα μιας βιοτεχνίας από την Αστυπάλαια για τον Πειραιά ?

    Μάλλον περισσότερο από όσο το κόστος του προϊόντος. 

    Αυτό που όμως δεν βλέπουμε είναι ότι οι χρήσεις γης σε όλη την χώρα ακόμα δεν έχουν γίνει. 

    Μόνο γελοιότητες και κομματικές σπέκουλες.

    Σαν τα όρια των οικισμών. Από την μάντρα του Κώστα, στην Μάντρα του Γιάννη, ώστε να βάλουμε μέσα και το κτήμα του Μπάμπη που μας ψηφίζει, αλλά να αφήσουμε έξω το κτήμα του Θανάση που ψηφίζει τους άλλους. 

    Οπότε με τόσο ανέντιμο πρότερο βίο που έχουν όλοι οι ασχολούμενοι με τα κοινά στις τοπικές κοινωνίες, αφού χωρίς κομματική στήριξη δεν τους ψηφίζει κανείς και δεν πέφτει και χρήμα για την ψήφο, πως θα πάμε παρακάτω ?

    Link to comment
    Share on other sites

    Καλά, εσύ μπορεί να φτάνεις Καλαμάτα σε μιάμιση ώρα, αυτό δεν σε καθιστά και ιδιαίτερα νόμιμο ως προς τα όρια ταχύτητας.

    1 hour ago, BAS said:

    Οπότε μια χαρά είναι ο δρόμος από την Τσακώνα μέχρι την Κυπαρισσία και τον έχω κάνει και θα γίνει και αυτός αυτοκινητόδρομος. 

    Μια χαρά δεν είναι σε καμία περίπτωση (αφού περνάς μέσα από τουλάχιστον δύο χωριά, πώς να είναι άλλωστε;). Αν επιμένεις όμως, δεν μπορώ να σε πείσω. Περί ορέξεως..

    Α μπράβο, «θα». Τώρα μιλάς σωστά. Μου θύμισες τον Μπίλη τον Τριανταφυλλίδη, όταν μιμούταν τον Ανδρέα σε κάτι κασέτες των 80ς.

    Edited by JohnnyHoliday
    Link to comment
    Share on other sites

    5 ώρες πριν, BAS said:

    Αλλά υπάρχει και η υπόλοιπη χώρα η οποία μαραζώνει.

    Καθόλου δεν μαραζώνει. Συμπτωματικά, το μεσημέρι είχα σχετική συζήτηση με προερχόμενη εκ Θεσπρωτίας. Μου εξηγούσε με πάθος το γιατί δεν πρέπει να υπάρξει στην Ήπειρο αυτή η "ανάπτυξη". Της είπα να μην  ανησυχεί. Τώρα έχει σειρά το Αιγαίο...

    Όσο για τον υπερτουρισμό, η Ισπανία δείχνει το δρόμο.

    Γι περισσότερα, ανά τον κόσμο, εδώ 

    5 ώρες πριν, BAS said:

    Το θέμα είναι να αποφασίζουν οι τοπικές κοινωνίες, ως κοινωνίες με προοπτική, όχι ως τοπικά συμφέροντα. 

    Και η προοπτική, έκφραση συμφέροντος είναι. Οπότε, αν είναι να διαλέξω μεταξύ τοπικού και αλλοτρίου συμφέροντος, επιλέγω το τοπικό. Όμως, το τοπικό δεν δίνει μίζες...

    Πιστεύω πως γνωρίζεις τα κακά της μονοκαλλιέργειας. Έτσι ακριβώς πάει να εξελιχθεί κι ο τουρισμός. 

    Link to comment
    Share on other sites

    17 ώρες πριν, JohnnyHoliday said:

    Καλά, εσύ μπορεί να φτάνεις Καλαμάτα σε μιάμιση ώρα, αυτό δεν σε καθιστά και ιδιαίτερα νόμιμο ως προς τα όρια ταχύτητας.

    Μια χαρά δεν είναι σε καμία περίπτωση (αφού περνάς μέσα από τουλάχιστον δύο χωριά, πώς να είναι άλλωστε;). Αν επιμένεις όμως, δεν μπορώ να σε πείσω. Περί ορέξεως..

    Α μπράβο, «θα». Τώρα μιλάς σωστά. Μου θύμισες τον Μπίλη τον Τριανταφυλλίδη, όταν μιμούταν τον Ανδρέα σε κάτι κασέτες των 80ς.

    Με τον Καλαματιανό όντως έχουμε πάει και σε μιάμιση ώρα. 

    Με τα όρια όμως στις 2 ώρες είσαι εύκολα.

    Επειδή όμως είστε βολεμένοι, πρέπει να σας βάζουν να κάνετε μία φορά την εβδομάδα την διαδρομή Ιστιαία - Χαλκίδα - Κύμη, για να νοιώσετε τι σας έχουμε χαρίσει οι υπόλοιποι σε εσάς τους βολεμένους. 

    Link to comment
    Share on other sites

    13 ώρες πριν, tetris said:

    Καθόλου δεν μαραζώνει. Συμπτωματικά, το μεσημέρι είχα σχετική συζήτηση με προερχόμενη εκ Θεσπρωτίας. Μου εξηγούσε με πάθος το γιατί δεν πρέπει να υπάρξει στην Ήπειρο αυτή η "ανάπτυξη". Της είπα να μην  ανησυχεί. Τώρα έχει σειρά το Αιγαίο...

    Όσο για τον υπερτουρισμό, η Ισπανία δείχνει το δρόμο.

    Γι περισσότερα, ανά τον κόσμο, εδώ 

    Και η προοπτική, έκφραση συμφέροντος είναι. Οπότε, αν είναι να διαλέξω μεταξύ τοπικού και αλλοτρίου συμφέροντος, επιλέγω το τοπικό. Όμως, το τοπικό δεν δίνει μίζες...

    Πιστεύω πως γνωρίζεις τα κακά της μονοκαλλιέργειας. Έτσι ακριβώς πάει να εξελιχθεί κι ο τουρισμός. 

    Μια χαρά ανάπτυξη έχει και η Ηπειρος. Θεσσαλονίκη - Γιάννενα σε 2,5 ώρες αντί για 7. Αθήνα - Γιάννενα σε 4 ώρες αντί για 6. 

    65 % μέση πληρότητα έχουν τα ξενοδοχεία και η βραχυχρόνια στα Γιάννενα. 

    Η Ισπανία έχει ακτογραμμή λίγο παραπάνω από αυτή της Εύβοιας. Επίσης έχει τουρισμό εδώ και 100 χρόνια και υπερτουρισμό εδώ και 60. Και τώρα κάποιοι ξύπνησαν για τα 4-5 υπερτουριστικά νησιά που έχει.

    Το πως θα εξελιχθεί ο τουρισμός εξαρτάται από τις τοπικές κοινωνίες. 

    Τώρα αν οι υπάρχοντες ξενοδόχοι στενοχωριούνται αν τους έρθει ανταγωνισμός, αυτό δεν είναι τοπική κοινωνία, αλλά δεν είναι και προς το συμφέρον τους.

     

    Link to comment
    Share on other sites

    5 λεπτά πριν, BAS said:

    Μια χαρά ανάπτυξη έχει και η Ηπειρος.

    Τότε, ποιά μέρη μαραζώνουν? Σίγουρα όχι τα νησιά Ή μήπως έγινε καμιά επένδυση σε ορεινά χωριά που ερημώνουν?

    6 λεπτά πριν, BAS said:

    Το πως θα εξελιχθεί ο τουρισμός εξαρτάται από τις τοπικές κοινωνίες. 

    Δηλ. ρίχνουν (οι εκάστοτε κρατούντες) λιοντάρια και σκλάβους στην αρένα, και τους λέμε να "αυτορρυθμιστούν"? 

    12 λεπτά πριν, BAS said:

    Τώρα αν οι υπάρχοντες ξενοδόχοι στενοχωριούνται αν τους έρθει ανταγωνισμός, αυτό δεν είναι τοπική κοινωνία, αλλά δεν είναι και προς το συμφέρον τους.

    Δυστυχώς, (από την ειδησεογραφία και τα σχετικά ντοκιμαντέρ) δεν διαμαρτύρονται οι υπάρχοντες ξενοδόχοι, αλλά οι μόνιμοι κάτοικοι. Δηλ. η τοπική κοινωνία

    Link to comment
    Share on other sites

    8 hours ago, BAS said:

    Επειδή όμως είστε βολεμένοι, πρέπει να σας βάζουν να κάνετε μία φορά την εβδομάδα την διαδρομή Ιστιαία - Χαλκίδα - Κύμη, για να νοιώσετε τι σας έχουμε χαρίσει οι υπόλοιποι σε εσάς τους βολεμένους. 

    Το ξαναέγραψες με τους "βολεμενους" και το αντιπαρήλθα. Συμπλέγματα κατωτερότητας διακρίνω εκεί στο Negroponte.

    3 1/2 χρόνια δούλευα Χαλκίδα, μια χαρά είναι οι δρόμοι.

    Link to comment
    Share on other sites




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.