Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Δεκάδες μέτρα κάτω από την επιφάνεια του εδάφους στην πόλη της Θεσσαλονίκης συστηματικοί έλεγχοι και δοκιμές γίνονται, αυτόν τον καιρό, στα συστήματα, τις υποδομές και τους συρμούς του μετρό, καθώς απομένουν τέσσερις μήνες για την παράδοση της βασικής γραμμής. Σε πιθανό σενάριο εκδήλωσης πυρκαγιάς, οι δοκιμές και οι ασκήσεις πυρασφάλειας περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη λειτουργία των συστημάτων απαγωγής του αέρα, ενώ σε περίπτωση διακοπής ρεύματος εξετάζεται η λειτουργία των εναλλακτικών πηγών. «Κάθε δύο σταθμούς υπάρχει χωριστή τροφοδοσία. Αν κοπεί, για παράδειγμα, το ρεύμα στη Μοναστηρίου, ανοίγει άλλος υποσταθμός στο Βαρδάρη. Αν κοπεί στον Βαρδάρη, ανοίγει άλλος στο Συντριβάνι», επισημαίνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών. Ο ίδιος τονίζει ότι «για όλα υπάρχουν προβλέψεις ασφαλείας» και σημειώνει: «πρέπει να διακοπεί το ρεύμα σε όλη τη Θεσσαλονίκη για να διακοπεί το μετρό». Ακόμη και τότε, όμως, όπως αναφέρει, «υπάρχουν διάδρομοι διαφυγής και σημάνσεις ώστε κάποιος να βγαίνει κατευθείαν στο σταθμό».

    Ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών δηλώνει κατηγορηματικά ότι «δεν υπάρχει θέμα πλημμύρας», ούτε «περίπτωση σύγκρουσης συρμών», αφού «υπάρχουν δύο σήραγγες, στη μία ο συρμός πηγαίνει και στην άλλη έρχεται, ενώ όλα είναι πολύ καλά μελετημένα. Δεν υπάρχει περίπτωση ένα τρένο να πέσει στο μπροστινό του». Οι δοκιμές είναι σε εξέλιξη και σύμφωνα με τον υφυπουργό, «γίνεται μια δοκιμή των συστημάτων με την παρουσία και της γερμανικής εταιρείας TUV Rheinland, η οποία θα κάνει την πιστοποίηση. Είναι πολύ αυστηρή εταιρεία. Στις δοκιμές συμμετέχουν και η κοινοπραξία κατασκευής και ο πάροχος των τρένων που είναι εν προκειμένω η Hitachi Rail και η εταιρεία λειτουργίας που είναι η ΤΗΕΜΑ».

    Εκπαίδευση προσωπικού και νέες προσλήψεις

    Την ίδια στιγμή συνεχίζεται η εκπαίδευση του προσωπικού που έχει προσληφθεί, ενώ γίνονται και νέες προσλήψεις. «Αυτό που συμβαίνει τώρα είναι ουσιαστικά ο συντονισμός σε κάθε επίπεδο για να είναι όλα έτοιμα τον Νοέμβριο φέτος» συμπληρώνει. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα ελέγχων αναφέρει τις πόρτες από τις οποίες μπαίνουν οι επιβάτες στο Μετρό. «Οι σταθμοί της Θεσσαλονίκης είναι διαφορετικοί από εκείνους της Αθήνας. Ο επιβάτης δεν βλέπει την αποβάθρα. Υπάρχουν πόρτες που ανοίγουν και κλείνουν αυτόματα. Δηλαδή, όταν έρχεται το τρένο ανοίγει η πόρτα και μπαίνει κάποιος από την πόρτα στο τρένο. Δεν έχει πρόσβαση στην αποβάθρα. Αυτές οι πόρτες, όταν εγκαταστάθηκαν, επί τρεις μέρες άνοιγαν και έκλειναν συνέχεια μόνες τους για να δοκιμαστούν. Αυτά ήταν τα αρχικά συστήματα, όμως όλα συνολικά υφίστανται διαρκώς δοκιμές», σχολιάζει.

    Οι κατασκευαστικές εργασίες ολοκληρώθηκαν σε ποσοστό 99%

    Σύμφωνα με τον κ. Ταχιάο, «οι κατασκευαστικές εργασίες έχουν ολοκληρωθεί σε ποσοστό 99%, σε όλους τους σταθμούς πλην της Βενιζέλου. Στη Βενιζέλου θα τελειώσουν στις αρχές Σεπτεμβρίου, προφανώς επειδή εκεί ξεκίνησαν πιο αργά». Σε πρώτη φάση θα λειτουργήσει η βασική γραμμή, ενώ τα δρομολόγια θα γίνονται στην αρχή κάθε τρία λεπτά, με δυνατότητα στη συνέχεια να πραγματοποιούνται κάθε 1,5 λεπτό.

    Το μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο αποφασίστηκε το 2003 να κατασκευαστεί ως δημόσιο έργο, με χρηματοδότηση του Ελληνικού Δημοσίου και της Ευρωπαϊκής Ένωσης, διαθέτει 13 σύγχρονους σταθμούς με κεντρική αποβάθρα, 9,6 χιλιόμετρα γραμμής με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς και 18 υπερ - αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους.

    Χωρίς οδηγό αλλά με συνοδό

    Στους συρμούς δεν θα υπάρχουν οδηγοί, αλλά συνοδοί προκειμένου σε πρώτη φάση το κοινό να εξοικειωθεί με το τρένο. Ο ρόλος των συνοδών είναι να διαπιστώνουν, αν υπάρχουν προβλήματα, ενώ οι ίδιοι μπορούν να λειτουργήσουν και χειροκίνητα τον συρμό, αν για κάποιο λόγο σταματήσει.

    Συνοδοί υπάρχουν και στο μετρό της Κοπεγχάγης, το οποίο είναι της ίδιας φιλοσοφίας με το μετρό της Θεσσαλονίκης, ενώ τα τρένα τους έχουν επίσης κατασκευαστεί από την ίδια εταιρεία. «Οι συνοδοί στην Κοπεγχάγη δεν επιβαίνουν στα τρένα, είναι στους σταθμούς. Κατά διαστήματα μπαίνουν στα τρένα για να ελέγχουν αν όλα εξελίσσονται ομαλά», σχολιάζει ο υφυπουργός.

    Τουλάχιστον οκτώ μήνες μετά τη βασική γραμμή η επέκταση της Καλαμαριάς

    Σε ό,τι αφορά την παράδοση του μετρό στην επέκταση της Καλαμαριάς, ο κ. Ταχιάος αναφέρει ότι «δεν υπάρχει ημερομηνία» και διευκρινίζει ότι «σίγουρα θα χρειαστούν τουλάχιστον οκτώ μήνες μετά την παράδοση της βασικής γραμμής». Στο ερώτημα ποιες εκκρεμότητες υπάρχουν, απαντά ότι «είναι πολλές οι εργολαβίες, δεν είναι μία, και το ζητούμενο είναι να συνδυαστούν όλες μαζί. Παράλληλα αναμένονται και άλλα 15 τρένα».

    Ο σταθμός μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία

    Σχετικά με τον σταθμό μετεπιβίβασης στη Νέα Ελβετία επισημαίνει ότι «υπάρχει μια εκκρεμότητα γιατί εκεί δεν είχαν τελειώσει οι απαλλοτριώσεις από το Δήμο» και προσθέτει: «αυτό θα λήξει και θα είναι έτοιμος ο σταθμός μετεπιβίβασης τον Νοέμβριο, κατά την παράδοση του έργου».

    Ωστόσο σημειώνει ότι προς το παρόν δεν θα υπάρξει πάρκινγκ για ΙΧ αυτοκίνητα στον σταθμό της Νέας Ελβετίας. «Προφανώς από γύρω θα γίνουν ιδιωτικές επενδύσεις που θα το επιτρέπουν και υπάρχει και ένας χώρος του Δήμου που προβλέπεται για πάρκινγκ αλλά δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη», συμπληρώνει.

    Κατά πόσο ο κόσμος θα χρησιμοποιεί τελικά το μετρό; «Το μόνο σίγουρο είναι ότι με την αναδιάρθρωση των λεωφορειακών γραμμών θα γίνει προσπάθεια να οδηγούν όλες οι γραμμές στο μετρό για να αφαιρεθεί το βάρος της κυκλοφορίας μέσα στην πόλη», υπογραμμίζει ο κ. Ταχιάος. Εκτιμά, παράλληλα, ότι το αν ο κόσμος θα χρησιμοποιεί τελικά το μέσο είναι ζήτημα της ίδιας της πόλης. «Δεν έχουμε εμείς την ευθύνη της κυκλοφορίας. Το θέμα αυτό θα πρέπει να το λύσει η ίδια η πόλη», τονίζει. Στο μεταξύ, ο καιρός πλησιάζει για την παράδοση της βασικής γραμμής και σύμφωνα με τον υφυπουργό δεν έχει ακόμη οριστικοποιηθεί κάποιο σχέδιο για την πρώτη μέρα λειτουργίας του μετρό. «Σίγουρα όμως θα είναι μια μέρα γιορτής για τη Θεσσαλονίκη», αναφέρει χαρακτηριστικά.




    GTnews

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    nbr

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Πραγματικά αναρωτιέμαι τι νόημα έχει αυτή εδώ η ανάρτηση από τον "Επαγγελματία του τεχνικού κλάδου " ?? (Ε! ναι. Έρχεται τον Σεπτέμβριο ο

    Κ. Μητσοτάκης την ΔΕΘ και σίγουρα θα έχουμε κάποια Πανηγύρια με κορδέλες κλπ.).

    Οι κάτοικοι της θεσσαλονίκης είναι τόοοοοσο θυμωμένοι από τη υπόθεση "Μετρό"! (είχαμε κάαααποτε δήμαρχο τον Κούβελα όταν άρχισε αυτή η υπόθεση).

    Μέσα σε όλα αυτά τα χρόνια χάθηκαν αμέτρητες περιουσίες πίσω από τις συνεχόμενες λαμαρίνες και μάλιστα για ένα "μετρό" που στην ουσία ΔΕΝ είναι αυτό που θα ήθελε και χρειαζόταν η Θεσσαλονίκη.

    Ένα μετρό μιας γραμμής από τον Σιδ. Σταθμό του ΟΣΕ μέχρι την Ν. Ελβετία (ας το πούμε μέχρι τέρμα Χαριλάου).

    Τι μετρό θα είναι αυτό, αν δεν πηγαίνει στις Δυτικές συνοικίες όπως δηλ.  Σταυρούπολη, Εύοσμο, Κορδελιό, Εμπελόκηποι, Μενεμένη ... κλπ. ??

    Είναι οι περιοχές αυτές που ο Εργατόκοσμος είναι ο βασικός και κυρίαρχος κορμός του πληθυσμού τους. Και σήμερα ακόμη ο ΟΑΣΘ στέλνει εκεί, δυτικά, (χωρίς καμία ντροπή) τον χειρότερο στόλο λεωφορείων που διαθέτει. Προκαλώ, σε όποιον δεν το πιστεύει, να στηθεί, κάποια ημέρα, σε μία στάση λεωφορείου, στην περιοχή του Βαρδάρη και στις ώρες 3h έως 5h το απόγευμα, γιά να πάει δυτικά προς τους συνοικισμούς που αναφέρθηκαν παραπάνω. Φρίκη!!

    Αν λοιπόν ρωτήσει κάποιος : "πότε θα φτάσει .... το τραίνο δυτικά?" Σιγά να μην πάρει απάντηση! 

    Ας μας πει ο συνάδελφος και φίλος Ταχιάος (Υπουργός ντεμέκ), αν υπάρχει, σε κάποια πόλη του πλανήτη, σοβαρής όμως χώρας, που το μετρό της δεν φτάνει έστω μέχρι το αεροδρόμιο της πόλης? Αλήθεια θα ήθελα να ακούσω την γνώμη του!!

    Πριν 5-6 χρόνια γινόταν έντονη αναφορά για μία επίγεια γραμμή ( ή εναέρια) που θα έφτανε μέχρι το αεροδρόμιο και ο κόσμος άρχισε να το πιστεύει.

    Τα τελευταία όμως χρόνια κανείς δεν αναφέρεται στο θέμα. Θα φτάσει το "μετρό" στο αεροδρόμιο?

     

    Υ.γρ. Σίγουρα ο Μητσοτάκης, όταν έρθει για την ΔΕΘ, θα επιχειρήσει να κάνει βόλτα με κάποιο βαγόνι. Το ξαναέκανε πριν κάποιους μήνες. 

    Απλά να μη ζητήσει να πάει με το μετρό στο Κορδελιό, που ο δήμαρχος είναι και δεξιός εδώ και χρόνια τώρα. (άραγε το ζητάει ?). 

    Edited by nbr
    gboun

    Δημοσιεύτηκε

    Παράθεση

    Ωστόσο σημειώνει ότι προς το παρόν δεν θα υπάρξει πάρκινγκ για ΙΧ αυτοκίνητα στον σταθμό της Νέας Ελβετίας. «Προφανώς από γύρω θα γίνουν ιδιωτικές επενδύσεις που θα το επιτρέπουν και υπάρχει και ένας χώρος του Δήμου που προβλέπεται για πάρκινγκ αλλά δεν έχει διαμορφωθεί ακόμη», συμπληρώνει.

     

    Τόσα χρόνια "προγραμματισμού" και καθυστερήσεων δεν έφτασαν για να σχεδιαστεί και να υλοποιηθεί σωστά ένα πάρκιγκ στο τέρμα της γραμμής; Δηλαδή θα πληρώνει κάποιος ιδιωτικό πάρκιγκ για να χρησιμοποιήσει το μετρό η θα το "παρκάρει" όπου βρει στην γύρω περιοχή; Ο χώρος του δήμου πιθανών είναι το τέρμα των λεωφορείων το οποίο δεν μπορεί να αλλάξει χρήση.  Κανένα μάθημα από άλλες χώρες δεν έχουμε πάρει. Ελληνική πραγματικότητα.

    Ωραία εγκαίνια θα κάνουμε!

    akakios

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Βρείτε τους μουσαμάδες του ΣΥΡΙΖΑ, ξαναβάλτε τους και οι κάτοικοι της Θεσσαλονίκης θα είναι ευχαριστημένοι και πάλι ... Φτιάξτε και νέους μουσαμάδες με συρμούς ... Α φτιάξτε και βάλτε μουσαμά με την φωτογραφία του μηχανικάρα Σπίρτζη. Ή καλύτερα του μεγαλύτερου μηχανικού που έβγαλε η Ελλάδα του Α.Τσίπρα 🤪 

    Edited by akakios
    ted78

    Δημοσιεύτηκε

    Ελεύθερο πάρκινγκ στη Νέα Ελβετία; Καλή τύχη με αυτό. Οι μόνοι σχετικά διαθέσιμοι χώροι είναι στην παλιά interamerican, αλλά εκεί δεν έχει γίνει η απαλλοτρίωση. Απ' ότι ξέρω γύρω από τον σταθμό έχει καθοριστεί η τελική μονάδα αποζημίωσης, αλλά δε γνωρίζω αν έχει προχωρήσει ο Δήμος τη διαδικασία.

    Ο σταθμός δε θα χρειαστεί καμιά διετία τουλάχιστον να ολοκληρωθεί; Πριν κανένα τετράμηνο που είχα περάσει από εκεί, δεν είχε ξεκινήσει τίποτα.

    Βάλτε στην εξίσωση και την Αλλατίνη παρακάτω, που θέλουν να κάνουν την ανάπλαση, με επιδότηση φαντάζομαι. Έχει πολύ μέλλον ακόμα.



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.