Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τις αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού για την κατασκευή του αεροδρομίου στο Καστέλι του Ηρακλείου, παρουσίασε ο αναπληρωτής υπουργός υποδομών, Χρήστος Σπίρτζης, σε ενημερωτική συνάντηση που είχε με δημοσιογράφους.

     

     

    Μία από τις σημαντικότερες αλλαγές θα αφορά στη δυνατότητα εκείνων που θα συμμετάσχουν στο διαγωνισμό, να συνεισφέρουν τα χρήματα που επρόκειτο να βάλει το Δημόσιο, δηλαδή 220 εκατομμύρια ευρώ.

     

    Όπως διευκρίνισε ο κος Σπίρτζης, θα αλλάξει ο συντελεστής βαρύτητας, ο οποίος θα αυξηθεί στο 25%, για τους συμμετέχοντες στο διαγωνισμό, που θα καλύψουν τη χρηματοδοτική συμβολή του Δημοσίου.

     

    Αυξάνεται επίσης το ελάχιστο μετοχικό ποσοστό που θα μεταφέρει ο ανάδοχος του διαγωνισμού στο Δημόσιο, από 40% στο 45%.

     

    Σύμφωνα με τον αναπληρωτή υπουργό Υποδομών, στόχος είναι το Δημόσιο να αποκτήσει ποσοστό άνω του 50% στη μετοχική σύνθεση της εταιρείας που θα αναλάβει τη διαχείριση του αεροδρομίου στο Καστέλι.

     

    Σε ό,τι αφορά τις εμπορικές χρήσεις, ο διαγωνισμός θα προβλέπει την χωροθέτηση έκτασης 10 στρεμμάτων για την κατασκευή συνεδριακού χώρου για την προβολή τοπικών προϊόντων.

     

    Οι όροι του διαγωνισμού θα προβλέπουν και αντισταθμιστικό αποθεματικό, ύψους 1% με 2% των εσόδων, ενώ θα υπάρξει και πρόσθετο αντάλλαγμα το οποίο θα διατίθεται στους ΟΤΑ της ευρύτερης περιοχής και θα κυμαίνεται σε ποσοστό επίσης 1% με 2% των εσόδων από τη λειτουργία του αεροδρομίου.

     

    Ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, εκτίμησε ότι η διαγωνιστική διαδικασία μπορεί να ξεκινήσει 30 ημέρες μετά τον ορισμό της νέας κυβέρνησης, με τον προϋπολογισμό του έργου να παραμένει αμετάβλητος στα 880 εκατομμύρια ευρώ.

     

    Σε ό,τι αφορά το ζήτημα των απαλλοτριώσεων, αυτές αξιολογούνται σε ποσό 50 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ αναμένεται να ληφθεί μέριμνα προκειμένου να υπάρξει εύλογο χρονικό διάστημα για να ολοκληρωθούν απρόσκοπτα.

     

    Ο Χρήστος Σπίρτζης αναφέρθηκε και στις αλλαγές που πρόκειται να γίνουν στο νομικό πλαίσιο που διέπει τα δημόσια έργα, προκειμένου να εξασφαλίζεται η διαφάνεια και να μην ευνοούνται μόνον οι μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες.

     

    Ο αναπληρωτής υπουργός επισήμανε πως σύντομα θα ανατεθεί σε σύμβουλο μελέτη για την αναδιάρθρωση του μοντέλου παραχωρήσεων των οδικών αξόνων, στο πλαίσιο της προσπάθειας για την οριζόντια μείωση του αντιτίμου των διοδίων, σε δύο από τους τέσσερις μεγάλους οδικούς άξονες.

     

    Αναφορικά με τη λειτουργία του ΤΑΙΠΕΔ, ο κος Σπίρτζης τόνισε ότι οι διαδικασίες που διέπουν το Ταμείο, αποτελούν παράδειγμα προς αποφυγή, ενώ για την παραχώρηση των περιφερειακών αεροδρομίων ανέφερε ότι αυτή επιβλήθηκε στην κυβέρνηση, και πως θα γίνουν ενέργειες για να εξασφαλιστεί το δημόσιο συμφέρον σε ό,τι αφορά τη λειτουργία της ΥΠΑ.

     

    Ο απερχόμενος αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, ο οποίος αναμένεται να είναι υποψήφιος στις προσεχείς εκλογές στο υπόλοιπο Αττικής, εξαπέλυσε σκληρή επίθεση στον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Γρηγόρη Δημητριάδη, υποστηρίζοντας πως με δική του πρωτοβουλία ετέθη στους δανειστές θέμα αναδιάρθρωσης των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας.

     

     

    Πρόσθεσε δε, ότι το υπουργείο επεξεργάζεται την αναθεώρηση της τιμολογιακής πολιτικής, εκτιμώντας ότι τα εισιτήρια δε θα αυξηθούν, παρά την αύξηση του ΦΠΑ κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες.

     

    Πηγή: http://www.ered.gr/el/content/Neoi_oroi_sto_diagonismo_gia_to_aerodromio_sto_Kasteli/




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    jkar

    Δημοσιεύτηκε

    Το έχω γράψει πολλές φορές, ας είναι μία φορά ακόμα.

    Τα έργα δεν γίνονται για να έχουν δουλειά οι μηχανικοί και να εισπράττουν τίς απαλλοτριώσεις οι ντόπιοι χωρικοί. Τα έργα γίνονται με τους φόρους των πολιτών και πρέπει να επιστρέφουν τουλάχιστον αυτούς τους φόρους μέσα σε ένα λογικό χρονικό διάστημα. Ειδικά σε περίοδο οικονομικής καταστροφής όπως τώρα.

     

    Δεν χρειάζεται νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι. Υπάρχει το Ηράκλειο και το Τυμπάκι.

     

    Στο Ηράκλειο τα προβλήματα με σειρά σπουδαιότητας είναι

    • α) η έλλειψη χώρου στάθμευσης περισσότερων αεροπλάνων
    • β) η διεύθυνση του κυρίως διαδρόμου με ορισμένους ανέμους κυρίως νοτιά και
    • γ) το κακομελετημένο, κακοσυντηρημένο και ξεπερασμένο κτήριο αεροσταθμού

    Για το α) η λύση ήταν, είναι και θα είναι η απομάκρυνση των στρατιωτικών μονάδων που δεν εξυπηρετούν σε τίποτα. Ήδη αυτό έγινε λόγω περικοπών  και τώρα απλά χρειάζεται να φτιαχτούν πίστες στάθμευσης, τίποτα περισσότερο.

    Για το β) μετά το α) και μόνον εφ΄ όσον η κίνηση αυξηθεί για να δικαιολογεί την δαπάνη, υπάρχει ο μικρός κάθετος που μπορεί να επεκταθεί στην θάλασσα χωρίς απαιτήσεις προσέγγισης ακριβείας ILS που έτσι και αλλιώς είναι άχρηστο με τους καιρούς στην Κρήτη. Για την διεθνή κατάταξη αρκεί μιά DGPS προσέγγιση που δεν κοστίζει τίποτα. Απλά να ξεκολλήσουν οι γραφειοκράτες της ΥΠΑ και να υιοθετήσουν κάτι που χώρες ακόμα και σαν τα νησιά Vanuatu και την Myanmar έχουν ήδη υιοθετήσει.

    Για το γ) αρκούν μικρές κλιμακωτές επεκτάσεις ανάλογα με τα έσοδα, και κυρίως συνέπεια στην συντήρηση.

     

    Στο Τυμπακι υπάρχει α/δ με επαρκέστατο διάδρομο αλλά χωρίς κτήριο αεροσταθμού, υπήρξε για αυτό πρόταση από ξένον όμιλο επενδυτών να τους παραχωρηθεί για πτήσεις κυρίως charter, αλλά τότε λεφτά υπήρχαν και τους ξαποστείλαμε.

    • Upvote 1


    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.