Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης θα ενώνει το νησί από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με συνολικό μήκος σχεδόν 300 χιλιόμετρα.

    Ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου είναι άνω των 2 δισ. ευρώ.

    Όπως επεσήμανε ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης στην ομιλία του στην εκδήλωση που έγινε στο ΚΑΜ, είναι το μεγαλύτερο οδικό έργο που θα χρηματοδοτήσει η Ευρωπαϊκή Ένωση τα επόμενα χρόνια.

    Πρόκειται για το τελευταίο και πλέον δύσκολο μεγάλου μήκους αυτοκινητόδρομο, που θα κατασκευαστεί στην Ελλάδα.

    Ένα έργο που θα διευκολύνει τις μετακινήσεις των κατοίκων της Κρήτης, θα μειώσει το κόστος μεταφοράς των εμπορευμάτων και θα συμβάλλει στην περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη. Αλλά κυρίως θα αναβαθμίσει την οδική ασφάλεια.

    Τα πρώτα εργοτάξια εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να στήνονται στα τέλη του 2022 και στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου.

    voak-1.jpg

    Τα βασικά βήματα που έχουν γίνει και τι έχει δρομολογηθεί

    · Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το τμήμα Χερσόνησος- Νεάπολη κατατέθηκε στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και ξεκίνησε η δεύτερη φάση του διαγωνισμού.

    · Οριστικοποιήθηκε επίσης η χάραξη και κατατέθηκε στο ΥΠΕΝ η ΜΠΕ για το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο.

    · «Κλείδωσε» η χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και το ΕΣΠΑ.

    · Από το καλοκαίρι του 2019 έχουν ανατεθεί 16 μελέτες για τη συνολική ωρίμανση του έργου.

    · Ανατέθηκαν οι μελέτες για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά, που θα αποτελέσει προαίρεση στη σύμβαση παραχώρησης.

    · Το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος, μήκους 15 χλμ, θα δημοπρατηθεί ως τις αρχές του 2022, ως δημόσιο έργο με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης.

    · Μελετάται πλέον ενιαία το έργο από τον Κίσσαμο ως τη Σητεία, με προδιαγραφές σύγχρονου δρόμου.

    Η χρηματοδότηση και το ύψος των διοδίων 

    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αφού εξέτασε όλα τα εναλλακτικά σενάρια, έχει καταλήξει σε ένα ολοκληρωμένο και ρεαλιστικό χρηματοδοτικό μοντέλο, που αξιοποιεί την ευκαιρία που προσφέρει το Ταμείο Ανάκαμψης, αλλά και πόρους του ΕΣΠΑ. Ειδικότερα, θα χρηματοδοτηθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης τα δύο ανατολικά τμήματα του ΒΟΑΚ από το Ηράκλειο έως τον Άγιο Νικόλαο, καθώς και ένα τμήμα της παραχώρησης, με το υπόλοιπο να καλύπτεται από το ΕΣΠΑ.

    Σημειωτέον, το ύψος των διοδίων έχει υπολογιστεί έως 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας.

    Τα επόμενα βήματα

    Αφού το έργο πλέον έχει χάραξη, θα ακολουθήσουν οι περιβαλλοντικές μελέτες των παρακάμψεων των μεγάλων πόλεων και η ολοκλήρωση των μελετών για το τμήμα Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος που θα δημοπρατηθεί στις αρχές του επόμενου έτους ως δημόσιο έργο, με προϋπολογισμό που θα αγγίξει 145 εκ. ευρώ.

    Για το τμήμα Κίσσαμος – Χανιά έχουν ανατεθεί και εκπονούνται ήδη οι μελέτες ώστε να εισαχθεί ως προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης. Ενώ τα τμήματα μετά τον Άγιο Νικόλαο ως τη Σητεία, μελετώνται ήδη προκειμένου να υλοποιηθούν ως δημόσια έργα. Ταυτόχρονα, μελετάται και το κομμάτι Σούδα – Αεροδρόμιο.

    voak.png

    Το χρονοδιάγραμμα του έργου

    Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμά ότι περί το τέλος του 2022 θα αρχίσουν να στήνονται εργοτάξια και ως τις αρχές του 2024 θα έχουν ανοίξει όλα τα μέτωπα. Με πρώτα τα Δημόσια έργα, ύστερα το ΣΔΙΤ και τελευταίο το μεγάλο κομμάτι της Παραχώρησης.

    Με βάση αυτό το πλάνο, στις αρχές του 2026 εκτιμάται ότι θα έχουν ολοκληρωθεί τα έργα ανατολικά του Ηρακλείου και θα είναι ανοικτό μόνο το κομμάτι της Σύμβασης Παραχώρησης, στο οποίο όμως θα έχει ήδη ολοκληρωθεί σημαντικό τεχνικό αντικείμενο.

    Δείτε το video με την παρουσίαση του έργου:

    Τεχνικά χαρακτηριστικά του έργου

    Κίσσαμος – Χανιά (Προαίρεση στη Σύμβαση Παραχώρησης)

    · Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 37,5 χλμ.

    · Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.

    · 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ και κεντρική νησίδα

    · Εκτιμώμενο κόστος 180 εκ. ευρώ

    Χανιά – Ηράκλειο (Σύμβαση Παραχώρησης)

    · Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.

    · Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα από 12,50 σήμερα.

    · 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

    · 26 σήραγγες μονού κλάδου συνολικού μήκους περίπου 34 χλμ.

    · 10,80 χλμ. νέες γέφυρες, 23 εκ των οποίων υπερβαίνουν τα 100 μέτρα μήκος

    · 20 νέοι ανισόπεδοι κόμβοι και αναβάθμιση των υπαρχόντων 18 ανισόπεδων κόμβων στις Παρακάμψεις Χανίων, Ρεθύμνου, Ηρακλείου

    · Εκτιμώμενο κόστος 1,32 δισ ευρώ.

    Χερσόνησος – Νεάπολη (ΣΔΙΤ)

    · Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 22,44 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου 9,65 χλμ

    · Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα.

    · 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

    · 12 γέφυρες μονού κλάδου (1,7 χλμ.)

    · 5 σήραγγες μονού κλάδου (συνολικού μήκους 6,75 χλμ.)

    · 1 cut & cover διπλού κλάδου (215 μ)

    · 5 νέους Ανισόπεδους Κόμβους

    · Στο ΣΔΙΤ θα ενταχθεί και η λειτουργία και συντήρηση των 14 χλμ. του Νεάπολη – Αγ. Νικόλαος

    · Κατατέθηκε η ΜΠΕ και ξεκίνησε η Β’ Φάση του διαγωνισμού

    · Εκτιμώμενο κόστος 290 εκ. ευρώ.

    Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος

    · Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 14,0 χλμ.

    · Η τυπική διατομή του αυτοκινητόδρομου έχει πλάτος οδοστρώματος 21,5 μέτρα

    · 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση με ΛΕΑ

    · Μελετάται και προγραμματίζεται να δημοπρατηθεί ως Δημόσιο Έργο στις αρχές του 2022

    · Εκτιμώμενο κόστος 145 εκ. ευρώ.

    Άγιος Νικόλαος – Σητεία

    · Θα ολοκληρωθούν οι μελέτες και θα αναζητηθεί χρηματοδότηση σε συνεργασία με την Περιφέρεια για τα τμήματα Καλό Χωριό – Γέφυρα Φρουζή και Παράκαμψη Παχειάς Άμμου

    · Το έργο είναι περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο και η δημοπράτηση μπορεί να γίνει αρχές 2022.


    Πηγή: https://www.kriti24.gr/


    ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments

    trellovoskos

    Δημοσιεύτηκε

    "Σημειωτέον, το ύψος των διοδίων έχει υπολογιστεί έως 0,063 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όπως και στους υπόλοιπους αυτοκινητόδρομους της χώρας. "

    Χανιά – Ηράκλειο (Σύμβαση Παραχώρησης)

    · Μήκος αυτοκινητοδρόμου: 157,5 χλμ. και παράπλευρου / κάθετου δικτύου περίπου 150 χλμ.

    ....

    · Εκτιμώμενο κόστος 1,32 δισ ευρώ.

     

     

    Κόστος 8400€/km και διόδια 0,063€/km. Τουτέστιν χρειάζονται 133.030 αυτοκίνητα.

    Δηλαδή θέμα περίπου 1 έτους για να γίνει απόσβεση.

     

    Τα συμπεράσματα δικά σας.

     

    anuket

    Δημοσιεύτηκε

    8400*150 = 1.260.000 νομίζω λειπουν αλλα 3 μηδενικά.....

    trellovoskos

    Δημοσιεύτηκε

    On 1/6/2021 at 1:05 ΠΜ, anuket said:

    8400*150 = 1.260.000 νομίζω λειπουν αλλα 3 μηδενικά.....

     

    Εχεις δίκιο @anuket.  Παρασύρθηκα απο τη χαρά μου!

     

    ΝΙΚΟΣΤΡΙ

    Δημοσιεύτηκε

    Στο νησι ηδη εχουν ξεκινήσει τα ''προβλήματα'' εδώ κ κάποιες μέρες σε διαφορες  σελιδες του fb έχουν φανει  αντιδράσεις του τύπου γιατί από εδώ η χάραξη (ρεθεμνος) κ οχι από εκεί , γιατί διόδια , γιατί χανιά - ηράκλειο κ οχι χανιά - σητεία,  γιατί ηράκλειο -χανιά κ οχι ηράκλειο  -κίσσαμος , τα λεφτα (2δις ) ειναι λιγα , δεν φτανουν κλπ   



    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.