Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Τη χερσόνησο Κυνόσουρα στην ανατολική Σαλαμίνα, απέναντι ακριβώς από τους προβλήτες του ΟΛΠ που διαχειρίζεται η Cosco, έχει επιλέξει ο κινεζικός κρατικός όμιλος για ένα project που δυνητικά μπορεί να εξασφαλίσει χιλιάδες θέσεις εργασίας: την εγκατάσταση μεγάλης ναυπηγοεπισκευαστικής μονάδας που θα εξοπλίσει με πλωτή γέφυρα δεξαμενισμού μεγάλων ποντοπόρων.

     

    Η συγκεκριμένη περιοχή ανήκει στον ΟΛΠ και μπορεί να φιλοξενήσει περισσότερες από μία τέτοιες δεξαμενές, οι οποίες είναι απαραίτητες για την εκτέλεση ναυπηγοεπισκευαστικών εργασιών. Ειδικότερα, το σχέδιο, που έχει παρουσιαστεί εδώ και καιρό στο ελληνικό Δημόσιο, αλλά και στη νέα κυβέρνηση, περιλαμβάνει την αγορά νέας πλωτής γέφυρας δεξαμενισμού ικανής να εξυπηρετήσει πλοία post panamax, με μήκος δηλαδή άνω των 366 μέτρων. Το κόστος ναυπήγησης και μεταφοράς της στον Πειραιά υπολογίζεται στα επίπεδα των 50 εκατ. δολ.

     

    Η επένδυση εντάσσεται μέσα στο συνολικό πακέτο επενδύσεων που προτίθεται να δεσμευθεί να υλοποιήσει η κινεζική ναυτιλιακή στο πλαίσιο της προσφοράς της για την απόκτηση της πλειοψηφίας των δικαιωμάτων ψήφου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Το πλεονέκτημα του κινεζικού σχεδίου είναι πως η Cosco, ούσα από τους μεγαλύτερους διαχειριστές ποντοπόρων πλοίων διεθνώς και πραγματοποιώντας πλέον εκατοντάδες τακτικά δρομολόγια από την Ασία προς τον Πειραιά, μπορεί να διασφαλίσει έργο για τη νέα ναυπηγοεπισκευαστική μονάδα του ΟΛΠ.

     

    Και σύμφωνα με πληροφορίες, εμφανίζεται διατεθειμένη να εγγυηθεί αυτό το έργο στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συμφωνίας για τον ΟΛΠ. Αλλωστε, όπως επισημαίνουν χρήστες του λιμανιού του Πειραιά και άλλες μεγάλες εταιρείες τακτικών δρομολογίων, όπως η Evergreen, η MSC και η Maersk, έχουν πλέον σε εβδομαδιαία βάση αφίξεις στον Πειραιά και θα εξυπηρετούνταν για τις επισκευές τους από μια τέτοια μονάδα εφόσον αυτή μπορούσε να λειτουργήσει ανταγωνιστικά. Το ίδιο ισχύει όχι μόνο για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, αλλά και για άλλους τύπους πλοίων με συχνές προσεγγίσεις του Πειραιά, συμπεριλαμβανομένων κρουαζιερόπλοιων.

     

    Η υλοποίηση του σχεδίου αυτού εκτιμάται ότι θα μπορούσε να προσφέρει διέξοδο απασχόλησης στην υψηλότατη ανεργία που πλήττει τους Ελληνες επαγγελματίες του κλάδου, από τους καλύτερα καταρτισμένους παγκοσμίως. Παράλληλα, θα παρείχε έργο και για τους εκατοντάδες υπεργολάβους που λειτουργούν στο πλαίσιο της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης του ΟΛΠ, αλλά και ευρύτερα. Η ύπαρξη μεγάλης τεχνογνωσίας μεταξύ των Ελλήνων εργαζομένων, καρπός εμπειρίας δεκαετιών, θεωρείται απαράμιλλο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, εφόσον όμως μπορούν να διευθετηθούν θέματα εργασιακών σχέσεων, σημειώνουν κύκλοι του λιμανιού. Σημειώνεται πως στην ευρύτερη περιφέρεια έχουν αποκτήσει πρωταγωνιστικό ρόλο τα τουρκικά ναυπηγεία, που λειτουργούν όχι μόνον με δραστικά χαμηλότερο κόστος αλλά έχουν πλέον αποκτήσει και σημαντική εμπειρία.

     

    Λείπουν δεξαμενές από την Ελλάδα

     

    Στην Ελλάδα υπάρχουν σήμερα μόνον δύο πολύ μεγάλες, σταθερές, δεξαμενές που χρησιμοποιούνται από τα Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, τα οποία όμως δεσμεύονται νομικά να πραγματοποιούν εργασίες αποκλειστικά για πολεμικά πλοία του ελληνικού πολεμικού ναυτικού περιορίζοντας τις δυνατότητες εμπορικής εκμετάλλευσής τους. Η επιλογή της Κυνόσουρας για την εγκατάσταση της πλωτής δεξαμενής που σχεδιάζει να φέρει η Cosco δεν είναι τυχαία, αφού εκεί υπάρχει ζώνη στην οποία έχει δικαιώματα χρήσης ο ΟΛΠ και είναι χαρακτηρισμένη ως ναυπηγοεπισκευαστική.

     

    Προοπτικώς και εφόσον η λειτουργία της πρώτης δεξαμενής διασφαλιστεί, η κινεζική πλευρά δεν αποκλείει την επέκταση των ναυπηγοεπισκευαστικών της δραστηριοτήτων με πρόσθετες πλωτές δεξαμενές.

     

    Σημειώνεται πως το συγκεκριμένο επενδυτικό πλάνο έρχεται σε μια περίοδο που η μη λειτουργία του εμπορικού τμήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, η υπολειτουργία των Ναυπηγείων Ελευσίνας και Σύρου και η απαξίωση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος έχουν μειώσει δραματικά το σύνολο των παραγωγικών, οικονομικών και εμπορικών δραστηριοτήτων στον χώρο.

     

    Πηγή: http://www.kathimerini.gr/809255/article/oikonomia/epixeirhseis/poy-sxediazei-h-cosco-megalh-nayphgoepiskeyastikh-monada




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Είναι ενδιαφέρον θέμα να συζητηθεί και πέραν της οικονομικής έχει και πολιτικο-κοινωνική διάσταση .

    • Upvote 1
    agios

    Δημοσιεύτηκε

    Εγώ είμαι περίεργος να μάθω την αντίδραση του δήμου Σαλαμίνας γιατί έχει ξεσηκωθεί εναντίον της ζεύξης ισχυριζόμενος ότι θα καταστρέψει τη Σαλαμίνα. Αν τώρα κάνει την πάπια .... :evil:

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Εκτός από την πρόταση της Κόσκο υπάρχουν κι άλλες παρόμοιες?

    ikaros13

    Δημοσιεύτηκε

    Γιατι ενδιαφέρθηκε ποτε καποια αλλη εταιρεια;

     

     

    Sent from my iPhone using Tapatalk

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Μπράβο του , αν έχει ξεσηκωθεί εναντίον της ζεύξης . Ενα φαραωνικό άχρηστο έργο , ὀπως και πολλά άλλα .

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε

    Όχι, χρήσιμη είναι και η ζεύξη αλλά προηγείται μακράν το ναυπηγείο.

    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Χρήσιμη σε τι ? Στο να μην κάνεις 5 λεπτά να περάσεις απέναντι με το πλοίο σε μιά κλειστή θάλασσα που δεν επηρεάζεται ποτέ από τον καιρό και που ευτυχώς που υπάρχει αυτή και έτσι δουλεύουν πολλά αμφίπλωρα και παντόφλες που δεν έχουν δουλειά σε άλλα πορθμεία .

     

    Ακόμα λόγω της γραμμής αυτής τελειοποιήσαμε την ωραία πατέντα που είχαμε φτιάξει από δεκαετίες με τις παντόφλες , φτιάχνοντας εξαιρετικά αμφίπλωρα που μεταπωλούνται από την Χιλή μέχρι την Κροατἰα και την Ιταλία , ενώ οι αρχαίες παντόφλες συνεχίζουν τον βίο τους στην Αφρική και στην Νότια Αμερική .

    georgios_m

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Χρήσιμη στο σενάριο επέκτασης της Αθήνας σε όλη τη Σαλαμίνα ώστε να χωρέσει μερικά εκατομμύρια κατοίκους ακόμα! Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν επείγει, ενώ η δημιουργία ενός ναυπηγείου επείγει και είναι και απαραίτητη για να επεκταθεί και οικιστικά η Αθήνα προς τη Σαλαμίνα.

     

    Ωστόσο δεν είμαι και τόσο θετικός στην ιδέα πώλησης ενός λιμανιού και γενικά δημόσιας περιουσίας. Αυτά πρέπει να ενοικιάζονται, όχι να πωλούνται.

    Edited by georgios_m
    pankrok

    Δημοσιεύτηκε

    ο τζιρος μιας πλωτης δεξαμενής τέτοιου μεγέθους είναι της τάξης των 100000-150000 δολαρίων τη μέρα. 

    με μια πληρότητα 300+ ημερών είναι 30+ εκατομύρια το χρόνο εκ των οποίων τα περισσότερα  καταλλήγουν σε συνεργεία/εργαζόμενους (άρα καταναλώνονται και φορολογούνται. 

     

    θα μου πείς σιγά τα λεφτά , θα σου πώ οτι τα 30+ εκατομύρια είναι εισαγώμενο χρήμα και όχι ανακύκλωση υπάρχοντως. 

     

    αν βρεθεί τρόπος βέβαια να μην υπάρχουν τα έκτροπα του παρελθόντως που μπαίνανε οι εργατοπατέρες μέσα και σταματάγανε τις επισκευές γιατί ξυπνήσανε στραβά το πρωι, διότι οι πλωτές δεξαμενές δε χρειάζεται να μείνουν στη θέση τους, μπορούν έυκολα να πάνε βόλτα σε άλλη παραλία. 

    agios

    Δημοσιεύτηκε

    Το έχω γράψει και παλιότερα σε άλλο θέμα με τη ζεύξη.

    Δεν είναι 5 τα λεπτά που θέλεις για να πας απέναντι έχουμε κάνει και εμείς πολλές φορές τη διαδρομή.

    Το πρόβλημα δεν είναι η υποβάθμιση της Σαλαμίνας αλλά να μη χάσουν οι μέτοχοι τα ζεστά λεφτάκια από τα εισητήρια.

    Ενώ οι εγκαταστάσεις της cosco δε θα φέρουν υποβάθμιση.




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.