Μετάβαση στο περιεχόμενο
  • Buildinghow
    HoloBIM Structural



  • Το όνειρο υπήρχε από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας, όμως αρχισε να γίνεται πραγματικότητα το 1882. Η διάνοιξης της διώρυγας της Κορίνθου είναι σημείο σταθμός στην ιστορία της απελευθερωμένης Ελλάδας.

     

    Μετά την απελευθέρωση της Ελλαδας, ο κυβερνήτης Καποδίστριας επιθυμόντας την ανάπτυξη της χώρας, ανέθεσε τη μελέτη της διάνοιξης της Διώρυγας της Κορίνθου σε ειδικό μηχανικό. Ομως, τo κονδύλι των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που απαιτούταν, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης, για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά και πόσο μάλλον να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό.

     

    Έπειτα από πολλές προσπάθειες έναρξης της διάνοιξης της Διώρυγας, το έργο πνοής ξεκινησε και ολοκληρώθηκε εν τέλει (1880-1893), επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος στόχευε μέσω της κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.Μια φωτογραφική αναδρομή σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Ελλάδας,που σήμερα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών.

     

    ergasies_dianoixes_tou_isthmou_2.jpg?resize=470%2C319

     

    dioruga_marina_k_kai__b_egger.jpg?resize=470%2C705

     

    history0011.jpg?resize=470%2C337

     

    dioruga1.jpg?resize=470%2C346

     

    dioruga1.jpg?resize=470%2C346

     

    canali_7.jpg?resize=470%2C301

     

    isthmos_korinthou-egkainia.jpg?resize=470%2C644

     

    isthmos_korinthou-1907.jpg?resize=470%2C345

     

    ekkrh3h_dioruga_korin8ou.jpg?resize=470%2C348

     

    dioruga_tony_makarony.jpg?resize=470%2C374

     

    dioruga2.jpg?resize=470%2C470

     

    corinth_canal_1911_postcard.jpg?resize=470%2C642

     

    Πηγή: http://autochthonesellhnes.blogspot.gr/2016/01/blog-post_44.html




    Engineer

    Σχόλια Μελών

    Recommended Comments



    MANOSKOK

    Δημοσιεύτηκε

    Όσοι έχουν υπηρετήσει στο Μηχανικό  και έχουν περάσει από το Λουτράκι, θα έχουν να θυμούνται μία από τις πιο ωραίες σκοπιές ακριβώς πάνω στον Ισθμό με τα καράβια να περνάνε δίπλα...

    • Upvote 7
    bati7xanthi

    Δημοσιεύτηκε

    Πολύ ωραίες φωτογραφίες

    pavadi71

    Δημοσιεύτηκε

    Πράγματι συνάδελφε MANOSKOK 

    • Upvote 1
    johnybee

    Δημοσιεύτηκε

    Έτσι είναι. Ιταλική δεν τη λέγανε; Μία φορά είχα πάει, αλλά ήταν πράγματι ωραία... (Είχε περάσει και κρουαζιερόπλοιο).

    Τελικά περίεργοι είμαστε... Τώρα αναπολούμε τις σκοπιές. Σε λίγο ποιος ξέρει που θα καταλήξουμε!

    Triantafyllos_

    Δημοσιεύτηκε

    Υπηρετώντας σαν ΥΕΑ στο Λουτράκι είχαμε έναν ανθυπολοχαγό που μας έβαζε να κάνουμε αναγνώριση στα πλοία που περνούσαν μες στην νύχτα...!

    GEORGE MICHEAL

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    Όσοι έχουν υπηρετήσει στο Μηχανικό  και έχουν περάσει από το Λουτράκι, θα έχουν να θυμούνται μία από τις πιο ωραίες σκοπιές ακριβώς πάνω στον Ισθμό με τα καράβια να περνάνε δίπλα...

    Για αυτό μπήκα να γράψω και εγώ και να συμπληρώσω ότι αυτές οι φωτογραφίες υπάρχουν στο κτήριο της γεφυροποιίας κοντά στην σχετική λιμνούλα και προς την είσοδο του στρατοπέδου Δεν υπήρχε πιο εντυπωσιακή εικόνα το βράδυ να βλέπεις ένα καράβι φωτισμένο να προβάλει ανάμεσα στα δέντρα (αφού αν δεν είσαι δίπλα στη σκοπιά δεν φαίνεται η διώρυγα ) Μέσα στο στρατόπεδο της σχολής Μηχανικού στο Λουτράκι ,  υπάρχει και τμήμα της Διολκού της πλακόστρωτης με λίθους οδού που έσερνα τα καράβια στην αρχαιότητα  

    Edited by GEORGE MICHEAL
    koumertasem

    Δημοσιεύτηκε

    Έτσι είναι. Ιταλική δεν τη λέγανε; Μία φορά είχα πάει, αλλά ήταν πράγματι ωραία... (Είχε περάσει και κρουαζιερόπλοιο).

    Τελικά περίεργοι είμαστε... Τώρα αναπολούμε τις σκοπιές. Σε λίγο ποιος ξέρει που θα καταλήξουμε!

    νομίζω...το όνομα δεν το θυμάμαι αλλά θυμάμαι ότι οι σκοπιές ήταν τρίωρες λόγω έλλειψης κόσμου κ είχαμε πήξει...

    κ όπως λέει ένας φίλος, "..τώρα που τα θυμάμαι ωραία ήταν στο στρατό, ούτε αυθαίρετα, ούτε εφορία, ούτε Τσμέδε...'' :smile:  

    Didonis

    Δημοσιεύτηκε

    ... υπάρχει και τμήμα της Διολκού της πλακόστρωτης με λίθους οδού που έσερνα τα καράβια στην αρχαιότητα  

     

     

     

     

    και ένα υπέροχο ανιμέισον με συμβολή απο το ΤΕΕ πριν μερικά χρόνια.

     

    Δεν δείχνει όμως κι έναν άλλο παράγοντα που που επηρέαζε αρκετά τότε την επιλογή της διολκού από τους ναυτικούς αντί να κάνουν τον περίπλου της Πελοποννήσου…

    Το παράγοντα «έρως» όπου η τότε Κόρινθος ήταν διάσημη σε όλο τον ναυτικό κόσμο της εποχής της… κάτι σαν το Άμστερνταμ σήμερα με τις βιτρίνες του έρωτα.

     

    Η κίνηση στον Ισμό τώρα πια είναι ιδιαίτερα χαμηλή… δεν ξέρω αν επηρεάζει σε αυτό το κόστος διέλευσης που με τα σύγχρονα καράβια δεν τους συμφέρει και προτιμούν να χάσουν λίγο χρόνο (πέρα από ότι είναι περιορισμένο σχετικά το μέγεθος που περνανε)….

    Ή η έλλειψη από «βιτρίνες» και άλλα ατραξιόν της Κορίνθου….

    GEORGE MICHEAL

    Δημοσιεύτηκε (edited)

    ναι μας έκαψαν οι επιστολές του Απόστολου Παύλου προς  Κορινθίους , πέρασε νομίζω και από εκεί και πάπαλα  τα μαγαζιά του έρωτα στην αρχαία Κόρινθο ( η αλήθεια ήταν ότι γινόταν της ανωμαλίας εκεί (*)) Πάντως δεν ξέρω τώρα , αλλά τότε που υπηρετούσα εκεί δεν υπήρχε μέρα που να μην έπεφτε ένα μεγάλο κομμάτι από τα Πρανή στην διώρυγα Πολλές φορές έκλεινε για να την επαναφέρουν και αυτό δημιουργούσε πρόβλημα στην ναυσιπλοΐα 

     

    (*) νομίζω ότι εκεί γνώρισε ο αυτοκράτορας Αδριανός τον μεγάλο του έρωτα Αντίνοο ....

    Edited by GEORGE MICHEAL
    BAS

    Δημοσιεύτηκε

    Ηταν ακριβή η Κόρινθος .... 

     

    Ου παντός πλείν ες Κόρινθον 




    Δημιουργήστε ένα λογαριασμό ή συνδεθείτε προκειμένου να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Πρέπει να είστε μέλος για να μπορέσετε να αφήσετε κάποιο σχόλιο

    Δημιουργία λογαριασμού

    Κάντε μια δωρεάν εγγραφή στην κοινότητά μας. Είναι εύκολο!

    Εγγραφή νέου λογαριασμού

    Σύνδεση

    Εάν έχετε ήδη λογαριασμό; Συνδεθείτε εδώ.

    Συνδεθείτε τώρα

×
×
  • Create New...

Σημαντικό

Χρησιμοποιούμε cookies για να βελτιώνουμε το περιεχόμενο του website μας. Μπορείτε να τροποποιήσετε τις ρυθμίσεις των cookie, ή να δώσετε τη συγκατάθεσή σας για την χρήση τους.